Hukkaportin jousi.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 21.01.2010 23:15
- Paikkakunta: Laphi..
Hukkaportin jousi.
Jotain kikkoja löysän hukkiksen jousen tilanteeseen, ei se ihime ettei ahda. löysä ku mikä tuo jousi..
Joillaki alkaa kolina puolessatoista kilossa, joillaki tulee siellä vasta paha mieli = bensalla pessää pensselit, Dieselillä Tehdään VOIMAA!
Jos tarvitset ulkoisia apujousia, Biltemasta löytyy laatikossa erijäykkyisiä veto- ja puristusjousia jousilajitelmana, katso tuotenro 19069. Jouset ovat noin 30 cm pitkiä ja niistä voi katkoa sopivan mittaisia. Hinta on 20 euroa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jos se hukkaportin kello on avattavaa mallia, niin jäykempää jousta vaan tilalle, taikka rinnalle. jos ei ole aukastavaa mallia, niin tee siitä aukastava malli.
toinen (helpoin) vaihtoehto on bleed venttiili. sillä saa jonkin verran lisää ahtoja, mutta toiminta on melko surkeeta tollasella.
sitten on rajapaine venttiili. eli siis. ei anna hukkaportille imusarjan painetta, ennen kun säädetty paine ylittyy. hyvällä venttiilillä toiminta on hyvää ja säätömahdollisuudet kasvaa. erona bleedi valveen on, että paine ei kasva pikku hiljaa hukkaportin kellolla, mikä taas vaikuttaa siihen, että hukkaportti ei hiivi auki itsekseen kesken ahtojen ja tee sitä, että haluttu maksimipaine saavutetaan vaan pienenä piikkinä huippukierroksilla. eli nostaa ahdot siis niin nopeesti kun vaan ahdin kykenee ja sitten määrätyn ahtopaineen saavutettua aukasee hukkaorttia.
hankalasti selitetty, mutta tossa oli nyt kuitenkin jotakin.
toinen (helpoin) vaihtoehto on bleed venttiili. sillä saa jonkin verran lisää ahtoja, mutta toiminta on melko surkeeta tollasella.
sitten on rajapaine venttiili. eli siis. ei anna hukkaportille imusarjan painetta, ennen kun säädetty paine ylittyy. hyvällä venttiilillä toiminta on hyvää ja säätömahdollisuudet kasvaa. erona bleedi valveen on, että paine ei kasva pikku hiljaa hukkaportin kellolla, mikä taas vaikuttaa siihen, että hukkaportti ei hiivi auki itsekseen kesken ahtojen ja tee sitä, että haluttu maksimipaine saavutetaan vaan pienenä piikkinä huippukierroksilla. eli nostaa ahdot siis niin nopeesti kun vaan ahdin kykenee ja sitten määrätyn ahtopaineen saavutettua aukasee hukkaorttia.
hankalasti selitetty, mutta tossa oli nyt kuitenkin jotakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 21.01.2010 23:15
- Paikkakunta: Laphi..
No joo kyllä ku ajan kans lukee ni ymmärtää
kyllä siellä taitaa ahdin olla vaihdon tarpeessa siellä oli siiven sivuttais välystä noin milli ja akselin suuntasta ei yhtään..tuossa olisiki yks kkk k27 tiedossa eikö se mene tonne aikalailla suoraan ja riittää tehoissakin ihan suhteellisen hyvin? Kuinkas paljon pakosarjan vaihto vaikuttaa asioihin?

Joillaki alkaa kolina puolessatoista kilossa, joillaki tulee siellä vasta paha mieli = bensalla pessää pensselit, Dieselillä Tehdään VOIMAA!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 21.01.2010 23:15
- Paikkakunta: Laphi..
Mites ny, ku uus ahin on katottuna.. mutta eilen tossa pähkäilin asiaa ni uudessa ahtimessa ei taida olla hukkaporttia, eli miten ny pitääkö hommata pakosarja missä on hukkiksen paikka vai mitenkä...??enkä tiiä onko ahtimessa paikkaa jos mihin ruuvata hukkaportti?!
Joillaki alkaa kolina puolessatoista kilossa, joillaki tulee siellä vasta paha mieli = bensalla pessää pensselit, Dieselillä Tehdään VOIMAA!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 21.01.2010 23:15
- Paikkakunta: Laphi..
Okei, eikai siinä muukaan auta..mihin se pitää pakosarjassa laittaa se hukkis että pelaa parhaiten..ja miten se homma pelaa kokonaisuudessaan dieselissä..jos hommaa 2-toimisen hukkaportin joka päästää paineet ilmoille tai pakoputkeen..ni eikai se päästää paineita sit milloin sattuu? Nyt on kaveri hukassa teoriasta 

Joillaki alkaa kolina puolessatoista kilossa, joillaki tulee siellä vasta paha mieli = bensalla pessää pensselit, Dieselillä Tehdään VOIMAA!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 21.01.2010 23:15
- Paikkakunta: Laphi..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Nyt alko kiinnostamaan....pera8x kirjoitti: sitten on rajapaine venttiili. eli siis. ei anna hukkaportille imusarjan painetta, ennen kun säädetty paine ylittyy. hyvällä venttiilillä toiminta on hyvää ja säätömahdollisuudet kasvaa. erona bleedi valveen on, että paine ei kasva pikku hiljaa hukkaportin kellolla, mikä taas vaikuttaa siihen, että hukkaportti ei hiivi auki itsekseen kesken ahtojen ja tee sitä, että haluttu maksimipaine saavutetaan vaan pienenä piikkinä huippukierroksilla. eli nostaa ahdot siis niin nopeesti kun vaan ahdin kykenee ja sitten määrätyn ahtopaineen saavutettua aukasee hukkaorttia.
hankalasti selitetty, mutta tossa oli nyt kuitenkin jotakin.
Mitäs kikkuloita tähän sovellukseen tarvitaan, kytkentä mistä kikkuloita saa ja mihin hintaan?
noi jotkut viritys pajat myy noita valmiina, mutta mielestäni hinta ei ole ihan kohdillaan. muistelisin, että jossakin 50 euron hinnoissa pyöritään. osat tälläseen maksaa ehkä vitosen, jos itte tekee.
tässä jonkun firman tekele: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Ucmx ... 520Tee.jpg
se on yksinkertaisesti selitettynä semmonen putki, minkä halkasija on toisessa päässä sama, kun kuulan ja toisessa päässä vähän pienenpi, kun kuulan. kuula on siellä keskellä, jousi sen perässä ja sen perässä ruuvvi. jousen toinen pää painaa kuulaa, joka tukkii ilman tulon ja jousen toisessa päässä on ruuvvi, mistä sitten säädetään sitä, että missä paineissa se ilma alkaa voittaan sen jousivoiman ja ilma taas kulkeen. näin ollen voidaan portaattomasti ja lähes rajattomasti säätää hukkaportille sopiva aukeamispaine.
bleedaaminen on vielä helpompaa ja halvempaa. reikä vaan hukkiksen letkuun.
tässä jonkun firman tekele: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:Ucmx ... 520Tee.jpg
se on yksinkertaisesti selitettynä semmonen putki, minkä halkasija on toisessa päässä sama, kun kuulan ja toisessa päässä vähän pienenpi, kun kuulan. kuula on siellä keskellä, jousi sen perässä ja sen perässä ruuvvi. jousen toinen pää painaa kuulaa, joka tukkii ilman tulon ja jousen toisessa päässä on ruuvvi, mistä sitten säädetään sitä, että missä paineissa se ilma alkaa voittaan sen jousivoiman ja ilma taas kulkeen. näin ollen voidaan portaattomasti ja lähes rajattomasti säätää hukkaportille sopiva aukeamispaine.
bleedaaminen on vielä helpompaa ja halvempaa. reikä vaan hukkiksen letkuun.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
niin, semmonen vielä tuli mieleen, ettei noikaan joka paikassa pelasta. jos vakio ahtimella aletaan ottaan vähän reilummin tehoja, niin pienet integroidut hukkaportit jää pieneks ja ahdot karkaa pilviin.
toinen, missä noi ei toimi kunnolla on vanha ja väsyny hukkaportin kellon jousi, taikka liian pieni turbo. pakopaineet alkaa aukaseen porttia, vaikkei kellolle tule painetta ollenkaan ja ahtopaine voi jäädä haluttua pienemmäks.
kaiken kaikkiaan, kyllä tollasella vakiovehkeitä jo aika paljon säätelee.
toinen, missä noi ei toimi kunnolla on vanha ja väsyny hukkaportin kellon jousi, taikka liian pieni turbo. pakopaineet alkaa aukaseen porttia, vaikkei kellolle tule painetta ollenkaan ja ahtopaine voi jäädä haluttua pienemmäks.
kaiken kaikkiaan, kyllä tollasella vakiovehkeitä jo aika paljon säätelee.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E