Carsoft vikakoodin tulkinta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Carsoft vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Miten tulisi tulkita seuraava Carsoftin antama vikakoodi.
Ajossa ei huomaa mitään.

Module info EGS
008 R/P lock solenoid valve defective
F97
104 R/P lock solenoid valve defective
116 Anlassperr contact (ASK) without function /Gearbox oil temperature sensor defectiv
132 Communication with DME disturbed or Motor temperature not plausible
136 Communication with Kombi Instrument disturbed
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se EGS on juuri sen vaihteiston ohjaus yksikkö, mihin kooditkin viittaa.
Ei taida saada kunnollista yhteyttä.
Staarikin tuon ikäisissä aukeaa erilliseen DOS-ikkunaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Tuleekos tuo härö uudestaan vikamuistin tyhjentämisenkin jälkeen? Tarkistappa kuinka öljyssä on vaihteiston pistoke.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Monesti tulee noita haamu vikoja akkujännitteen laskiessa, ei saa kaikkin can-väylä moduuleihin yhteyttä silloin.
Voi olla et aina lähde pois ekalla kuittaus yrityksellä jos on muiltakin moduleilta samantyyppisiä vikoja..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Kiitos kommenteista. Kyllä nämä netin keskustelupalstat ovat uskomaton apu. Enpä olisi mitään diagnostiikkaohjelmaa hommannut ilman näitä keskustelupalstalta löytyneitä juttuja. Kiinasta tilasin DealExtremeltä ja sen perästä olen tilaillut Hongkongista yhtä sun toista; tämän Carsoftin lisäksi kannettavaan akun 50 €, nappiparistoja henkilövaakaan (1,5 € ilman toimitusmaksua 12 kpl!), Applen Ipodiin latausjohto (naurettavat 2,5 € toimitusmaksuineen). Aivan ûberjuttu oli, kun pojan Ipodin korjaus olisi maksanut Applestoressa 175 €. Vaan youtubestapa löytyi ohjeet, miten IPod avataan ja korjataan. Kuulokkeiden liitin oli rikki ja sen korjaussarja Ipodin avaustyökalujen kanssa maksoi naurettavat 3€. Ja taas ilman toimituskuluja! Nettiostiskeluun aivan välttämätön apu on avata tili PayPal:iin. Todella kätevä. Ei tarvitse antaa luottokorttitietojaan myyjälle.

Väite siitä, ettei nykyajan autoille voi itse tehdä mitään, ovat jo aikansa eläneitä. Ajatella että kotipajaan voi hankkia oman diagnostiikkatyökalun sadalla eurolla. Täältä netistä löytyy mitä yllättävämpiä ohjeita. On hienoa että löytyy aloittelijoiden ja ammattilaisten kommentteja ja ohjeita, miten jokin vika voi ilmetä tai miten se kannattaa korjata. Ennen piti tuntea alan ammattilaisia, että sai neuvoja. Nyt tarvitsee osata vain käyttää Googlea tai kuvata ongelma keskustelupalstalle, niin ohjeet löytyvät.
Kyllä maalla on mukavaa!
W210 E 290 TD
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Carsoft vikakoodin tulkinta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

turpomersu kirjoitti:Miten tulisi tulkita seuraava Carsoftin antama vikakoodi.
Ajossa ei huomaa mitään.

Module info EGS
008 R/P lock solenoid valve defective
F97
104 R/P lock solenoid valve defective
116 Anlassperr contact (ASK) without function /Gearbox oil temperature sensor defectiv
132 Communication with DME disturbed or Motor temperature not plausible
136 Communication with Kombi Instrument disturbed
Tosta carsoftista ei henk kohtaista kokemusta enempää(kerran nähnyt käytössä)

toisen laisista mersun testaus vekotimista jotain pientä on

Mutta
Jos ajossa ei tunnu mitään vikaa,
on noi ilmoitetut viat toden näköisesti joskus korjattu ja vika muisti jätetty tyhjentämättä

jos tekee testin ennen vika koodien lukua jotkut testit saata myös aiheutta vika koodin talentumisen minkä takia aina viimäiseksi kannataa lukea ja nollata vikakoodit

ja ne ei tosiaan aina tyhjen kerralla
(voi jotua kuittaman vika kerrallan)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin