W124 300 D Automatic
W124 300 D Automatic
627 tkm ajettu ei sitten tänään enää halunnut liikkua eteenpäin. Kytkeytyivät (nykäys tuntuu), mutta ei liikkunut. R toimii, mutta eteenpäin miehen mieli.
Missä matoja, kuka korjaa, kuinka paljon kustantaa?
Missä matoja, kuka korjaa, kuinka paljon kustantaa?
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
"Maksaa n 6000.- eek ja korjataan Märjamaalla".
Mikähän tuokin paikka on...? Helsinki Automatic Center hoitaa homman ja arvio n. 2500-3000 juuroa. Plus sitten oma uhraus irroitukseen ja kiinnitykseen. HAC:n arvio oli notta pakat loppuunajettu. Öljyt OK, mutta palaneelle haisee. Huoltokirjan kävin lävitse ja sieltä ilmeni, että öljyt ynnä filtteri vaihdettu aina n. 60 tkm:n välein. Aika ja tässä tapauksessa lähinnä km:t tekivät tehtävänsä. Kävin just hinaamassa ao. yksilön verstaalle Geländewagenilla.
Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Mikähän tuokin paikka on...? Helsinki Automatic Center hoitaa homman ja arvio n. 2500-3000 juuroa. Plus sitten oma uhraus irroitukseen ja kiinnitykseen. HAC:n arvio oli notta pakat loppuunajettu. Öljyt OK, mutta palaneelle haisee. Huoltokirjan kävin lävitse ja sieltä ilmeni, että öljyt ynnä filtteri vaihdettu aina n. 60 tkm:n välein. Aika ja tässä tapauksessa lähinnä km:t tekivät tehtävänsä. Kävin just hinaamassa ao. yksilön verstaalle Geländewagenilla.
Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Ah, myöhäistä ilmeisesti, mutta olisin kehottanut kysymään foorumin vaihteistomaakarilta Jarkko S.:ltä myös kustannusarviota...RommiK kirjoitti:"Maksaa n 6000.- eek ja korjataan Märjamaalla".
Mikähän tuokin paikka on...? Helsinki Automatic Center hoitaa homman ja arvio n. 2500-3000 juuroa. Plus sitten oma uhraus irroitukseen ja kiinnitykseen. HAC:n arvio oli notta pakat loppuunajettu. Öljyt OK, mutta palaneelle haisee. Huoltokirjan kävin lävitse ja sieltä ilmeni, että öljyt ynnä filtteri vaihdettu aina n. 60 tkm:n välein. Aika ja tässä tapauksessa lähinnä km:t tekivät tehtävänsä. Kävin just hinaamassa ao. yksilön verstaalle Geländewagenilla.
Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.
Juttua eräästä remontista: http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aatti.html
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juuei. Mullen arvioitiin paikallisessa vaihteistorempan hinnaksi noin 1000 euroa, avaimet käteen-periaatteella. Helvatisti on rahaa sekin kyllä.
Alkuperäiseen ongelmaan kysäisisin sen verran, että onkos tuonmallin MB:n lootassa kuten jenkeissä, yksi yhteinen eteenpäinajo-kytkin, ts. kytkin joka on kiinni kaikilla eteenpäin menevillä vaihteilla. Jos sillä olisi vaan tunnit täynnä.
Alkuperäiseen ongelmaan kysäisisin sen verran, että onkos tuonmallin MB:n lootassa kuten jenkeissä, yksi yhteinen eteenpäinajo-kytkin, ts. kytkin joka on kiinni kaikilla eteenpäin menevillä vaihteilla. Jos sillä olisi vaan tunnit täynnä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
"Onpahan melkoinen hinta
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus".
Vaihteistoon "kannattaa" tehdä peruskorjaus, koska tarkoitus ja tahto on pitää ao. 300 D -90 vielä ajossa kymmenisen vuotta (ainakin) ja kunnolla korjattu = toiset 627 tkm lisää. Käytetyistä ei koskaan tiedä. Kolariautosta purettu? No joo, ja mitäköhän se mälli vaikutti voimansiirtoon? Huonosta purettu? No jaa, jos tuonikäinen oli auto niin huono, että purettiin, niin olisiko vaihteisto ollut sen paremmalla hoidolla?
Se, että ao. summalla saisi 3-5 käytettyä ei kohdallani ns. natsaa, sillä tarvitsen vain yhden takuulla ehjän. Näyttää sen verran suuritöiseltä tuo irroitus ja kiinnitys, etten viitsi/ehdi/jaksa siihen kovin usein ryhtyä.
Mutta jos ja kun joku tietää Suomessa takuutyön tekijän, niin viimeistään 18.3. olisi vaihteisto irti ja suuntana korjaamo.
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus".
Vaihteistoon "kannattaa" tehdä peruskorjaus, koska tarkoitus ja tahto on pitää ao. 300 D -90 vielä ajossa kymmenisen vuotta (ainakin) ja kunnolla korjattu = toiset 627 tkm lisää. Käytetyistä ei koskaan tiedä. Kolariautosta purettu? No joo, ja mitäköhän se mälli vaikutti voimansiirtoon? Huonosta purettu? No jaa, jos tuonikäinen oli auto niin huono, että purettiin, niin olisiko vaihteisto ollut sen paremmalla hoidolla?
Se, että ao. summalla saisi 3-5 käytettyä ei kohdallani ns. natsaa, sillä tarvitsen vain yhden takuulla ehjän. Näyttää sen verran suuritöiseltä tuo irroitus ja kiinnitys, etten viitsi/ehdi/jaksa siihen kovin usein ryhtyä.
Mutta jos ja kun joku tietää Suomessa takuutyön tekijän, niin viimeistään 18.3. olisi vaihteisto irti ja suuntana korjaamo.
Viimeksi muokannut RommiK, Pe 26.03.2004 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
No nimenomaan tuo Jarkko S on automaattikorjaaja ja sikapaljon halvempi, heti yv:tä kuopion suuntaan !!!!!!RommiK kirjoitti:"Onpahan melkoinen hinta![]()
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus".
Vaihteistoon "kannattaa" tehdä peruskorjaus, koska tarkoitus ja tahto on pitää ao. 300 D -90 vielä ajossa kymmenisen vuotta (ainakin) ja kunnolla korjattu = toiset 627 tkm lisää. Käytetyistä ei koskaan tiedä. Kolariautosta purettu? No joo, ja mitäköhän se mälli vaikutti voimansiirtoon? Huonosta purettu? No jaa, jos tuonikäinen oli auto niin huono, että purettiin, niin olisiko vaihteisto ollut sen paremmalla hoidolla?
Se, että ao. summalla saisi 3-5 käytettyä ei kohdallani ns. natsaa, sillä tarvitsen vain yhden takuulla ehjän. Näyttää sen verran suuritöiseltä tuo irroitus ja kiinnitys, etten viitsi/ehdi/jaksa siihen kovin usein ryhtyä.
Eestissä kaiketikin korjataan ja edullisesti mutta jotenkin tuo "lähi-itä" ei edelleenkään ole se suunta johon ensimmäisenä vaivalla hankitut eurot lykkään. Entäs se eestiläinen takuu? "Mitä sine perkkele tulla tänne garantia kjyselemaan, juokse poro vinlantiaan taikka mine anta vauhti yhdeksjanmillisella".
Mutta jos ja kun joku tietää Suomessa takuutyön tekijän, niin viimeistään 18.3. olisi vaihteisto irti ja suuntana korjaamo.
Jarkko tekee ensiluokkaista työtä.
Niin no jos asenne on tuo mitä allekirjoituksessa lukee niin kannattaa varmaan tosiaan käyttää se 2500-3000...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
No, anteeksi sitten vaan, kun ei kelpaa, mutta minun W124 laatikko on korjattu juuri siellä ja toimii hyvin eikä tarvinnut itse purkaa mitään.RommiK kirjoitti: Eestissä kaiketikin korjataan ja edullisesti mutta jotenkin tuo "lähi-itä" ei edelleenkään ole se suunta johon ensimmäisenä vaivalla hankitut eurot lykkään. Entäs se eestiläinen takuu? "Mitä sine perkkele tulla tänne garantia kjyselemaan, juokse poro vinlantiaan taikka mine anta vauhti yhdeksjanmillisella".
OT: Ja jos meidän eestiläisten suuntaan heitetään kivellä, niin heitän takaisin myös. Eli siis aikoinaan hajosi yksi mersu tiellä ja hinattiin se sitten yhden korjaamon pihalle, kun oli kiire laivalle. Suomalaisten kavereiden piti hakea auto sieltä seuraavalla viikolla, paperit jätin heitä varteen hanskalokeroon, mutta kun ne meni sinne niin mitä ei löytynyt oli mersu. No minä sitten tulin Suomeen parin viikon kuluttua siitä kun auto hajos ja menin kyselemään sinne korjaamolle, että tietääkö ne siitä autosta mitään - eivät tienneet. Menin poliisille ja kun poliisien kanssa tulin takaisin niin seuraavalla päivällä meni kaverit hakemaan autoa takaisin jostain pohjanmaalta.... eli se siitä yhdeksänmillisestä ja eestiläisesta takuusta.......!!!
Asenteessa ei ole mitään vikaa. Reilu mies kun ajaa rehellisellä autolla, eikä millään poikien sätöksillä, joissa on alkuperäistä vain valmistenumero...Petri M. kirjoitti:Niin no jos asenne on tuo mitä allekirjoituksessa lukee niin kannattaa varmaan tosiaan käyttää se 2500-3000...
Mutta, kiitos mersufoorumin, niin vienkin laatikon muualle kuin Hkiin. Säästän näin sievoisen summan.
PS. Jos ja kun Suomesta löytyy aito 280 E -72-75 yhä 4-ovisena, niin se on ihme. Niihin muutamiin tänne uutena tuotuihin lienee vaihdettu vimmalla coupe-kori tilinteon toivossa. Niiden arvo nyt? Se on osien arvo miinus verot. Revi siitä!
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
[
No, anteeksi sitten vaan, kun ei kelpaa, mutta minun W124 laatikko on korjattu juuri siellä ja toimii hyvin eikä tarvinnut itse purkaa mitään.
Perustuu omakohtaisiin kokemuksiin auton (Mazdan) korjaamisesta ja takuusta. MUTTA: olisiko vaikusta sillä, että korjaaja oli eestiläinen ja se, kelle takuusta tultiin puhumaan, olikin sitten näitä vapauttajia idästä -ainakin puheesta päätellen. "Sinulla raha, sine maksa lise tai minu kaveri otta sinu raha".
Ei kiitos!
Aiheetta enempään.
No, anteeksi sitten vaan, kun ei kelpaa, mutta minun W124 laatikko on korjattu juuri siellä ja toimii hyvin eikä tarvinnut itse purkaa mitään.
Perustuu omakohtaisiin kokemuksiin auton (Mazdan) korjaamisesta ja takuusta. MUTTA: olisiko vaikusta sillä, että korjaaja oli eestiläinen ja se, kelle takuusta tultiin puhumaan, olikin sitten näitä vapauttajia idästä -ainakin puheesta päätellen. "Sinulla raha, sine maksa lise tai minu kaveri otta sinu raha".
Ei kiitos!
Aiheetta enempään.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Juu no lähinnä sillä kommentilla tarkoitin että allekirjoituksen perusteella vaikuttaa siltä että 2500-3000 siihen vaihteistoremonttiin on pieni raha jos kerran pyrkimyksenä on vaalia alkuperäisyyttä. Eihän sitä mitään ikäloppuja vaihto-osia ym. kannata muutenkaan suosia - köyhäthän niitä ostaa. Ei muuta kuin hakeen kaupasta vaan uutta osaa pääasia on että on alkuperäisosia.RommiK kirjoitti: Asenteessa ei ole mitään vikaa. Reilu mies kun ajaa rehellisellä autolla, eikä millään poikien sätöksillä, joissa on alkuperäistä vain valmistenumero...
PS. Jos ja kun Suomesta löytyy aito 280 E -72-75 yhä 4-ovisena, niin se on ihme. Niihin muutamiin tänne uutena tuotuihin lienee vaihdettu vimmalla coupe-kori tilinteon toivossa. Niiden arvo nyt? Se on osien arvo miinus verot. Revi siitä!
Ja mitä tulee tuohon 280E-malliin ei varmaan ole mikään tappio...jos vaikka aito löytyykin sitä läjää on varmaan jo hitsattu ja peltiä vaihdettu sen korinvaihdon edestä joten aivan se ja sama. Auto kuin auto - edelleenkään se korin- tai tekniikanvaihto ei autoa huononna.
Ja Saksastahan tuollaisen hyväkuntoisen saa 5-6000 eur joten mikään ultraharvinaisuus ei vielä ole kyseessä. Minuutin hiljaisuus kuitenkin tähän kohtaan niiden uhrattujen neliovisten puolesta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Lainauksia:
Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.
Lainauksia:
Ah, myöhäistä ilmeisesti, mutta olisin kehottanut kysymään foorumin vaihteistomaakarilta Jarkko S.:ltä myös kustannusarviota...
Kuinkas sitten kävikään...
Kiitos Timo L ja moni muukin. Vihje oli sangen hyvä ja säästin sievoisen summan. Vaihteisto on nyt kunnossa. Lasku 650 €.
Eteenpäin menon oli estänyt jonkun tapin irtoaminen. Tiivisteet olivat huonot ja uusittu on myös pakkoja ym ym. Planeettapuoli OK.
Vaihteiston vein eilen verstaalle ja jos kun ehtivät, niin viimeistään maanantaina on paikoillaan. Kerrotaan sitten lisää kun vanha uskollinen on taas ajossa.
Samalla hommasin uudet takajarrusatulat ja levyt KL-Varaosilta hintaan 110 juuroo/kpl
Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.
Lainauksia:
Ah, myöhäistä ilmeisesti, mutta olisin kehottanut kysymään foorumin vaihteistomaakarilta Jarkko S.:ltä myös kustannusarviota...
Kuinkas sitten kävikään...
Kiitos Timo L ja moni muukin. Vihje oli sangen hyvä ja säästin sievoisen summan. Vaihteisto on nyt kunnossa. Lasku 650 €.
Eteenpäin menon oli estänyt jonkun tapin irtoaminen. Tiivisteet olivat huonot ja uusittu on myös pakkoja ym ym. Planeettapuoli OK.
Vaihteiston vein eilen verstaalle ja jos kun ehtivät, niin viimeistään maanantaina on paikoillaan. Kerrotaan sitten lisää kun vanha uskollinen on taas ajossa.
Samalla hommasin uudet takajarrusatulat ja levyt KL-Varaosilta hintaan 110 juuroo/kpl
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Kirjoitin jotta... Vaihteiston vein eilen verstaalle ja jos kun ehtivät, niin viimeistään maanantaina on paikoillaan. Kerrotaan sitten lisää kun vanha uskollinen on taas ajossa.
Ja nyt... No niin! Nyt on 150 km reissu tehty ja hyvin toimii. Ehken ensi viikolla hiukan pehmennystä vaihtoihin tehdään kun 1-2 väli on turhan tiukka
mutta esmes satasesta kaasu pohjassa kiihdytys sujuu entiseen verraten todella mukavasti ja aiempi ikävän tuntuinen kova rykäys on hävinnyt
Kahden viikon Mersu -tauon jälkeen on olo nyt![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ja nyt... No niin! Nyt on 150 km reissu tehty ja hyvin toimii. Ehken ensi viikolla hiukan pehmennystä vaihtoihin tehdään kun 1-2 väli on turhan tiukka
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kahden viikon Mersu -tauon jälkeen on olo nyt
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"