W124 300 D Automatic

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

W124 300 D Automatic

Viesti Kirjoittaja RommiK »

627 tkm ajettu ei sitten tänään enää halunnut liikkua eteenpäin. Kytkeytyivät (nykäys tuntuu), mutta ei liikkunut. R toimii, mutta eteenpäin miehen mieli.

Missä matoja, kuka korjaa, kuinka paljon kustantaa?
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mikäs on öljytilanne?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: To 30.10.2003 21:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Joo,öljyjä mäkin epäilisin.Koska pakki menee viimisenä mun muistaakseni sillon päälle kun se on vähissä.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minä puolestani pelkään pahinta. Pari tapausta olen nähnyt, joissa on kilometrit tuleet täyteen juuri tuolla tavalla. Todennäköisesti, jostakin pakasta on kitkapinnat kuluneet loppuun.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Maksaa n 6000.- eek ja korjataan Märjamaalla ;)
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

"Maksaa n 6000.- eek ja korjataan Märjamaalla".

Mikähän tuokin paikka on...? Helsinki Automatic Center hoitaa homman ja arvio n. 2500-3000 juuroa. Plus sitten oma uhraus irroitukseen ja kiinnitykseen. HAC:n arvio oli notta pakat loppuunajettu. Öljyt OK, mutta palaneelle haisee. Huoltokirjan kävin lävitse ja sieltä ilmeni, että öljyt ynnä filtteri vaihdettu aina n. 60 tkm:n välein. Aika ja tässä tapauksessa lähinnä km:t tekivät tehtävänsä. Kävin just hinaamassa ao. yksilön verstaalle Geländewagenilla.

Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi. :?
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14032
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

RommiK kirjoitti:"Maksaa n 6000.- eek ja korjataan Märjamaalla".

Mikähän tuokin paikka on...? Helsinki Automatic Center hoitaa homman ja arvio n. 2500-3000 juuroa. Plus sitten oma uhraus irroitukseen ja kiinnitykseen. HAC:n arvio oli notta pakat loppuunajettu. Öljyt OK, mutta palaneelle haisee. Huoltokirjan kävin lävitse ja sieltä ilmeni, että öljyt ynnä filtteri vaihdettu aina n. 60 tkm:n välein. Aika ja tässä tapauksessa lähinnä km:t tekivät tehtävänsä. Kävin just hinaamassa ao. yksilön verstaalle Geländewagenilla.

Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi. :?
Ah, myöhäistä ilmeisesti, mutta olisin kehottanut kysymään foorumin vaihteistomaakarilta Jarkko S.:ltä myös kustannusarviota...

Juttua eräästä remontista: http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtikl ... aatti.html
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Kuulostaa, ainakin näin pohjoisen hintoihin tottuneena, erittäin suolaiselle tuo hinta. Tutuilla on täydelliset vaihteistoremointit mersuihin maksaneet noin 8000mk.
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

2500-3000 ja ite pitää loota irrottaa?

Hmmm... pitäsköhän sitä itekkin nostaa hintoja :twisted: not.
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Onpahan melkoinen hinta :shock:
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Juuei. Mullen arvioitiin paikallisessa vaihteistorempan hinnaksi noin 1000 euroa, avaimet käteen-periaatteella. Helvatisti on rahaa sekin kyllä.

Alkuperäiseen ongelmaan kysäisisin sen verran, että onkos tuonmallin MB:n lootassa kuten jenkeissä, yksi yhteinen eteenpäinajo-kytkin, ts. kytkin joka on kiinni kaikilla eteenpäin menevillä vaihteilla. Jos sillä olisi vaan tunnit täynnä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
JS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 540
Liittynyt: Su 27.07.2003 02:54
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja JS »

Jarkko S kirjoitti:2500-3000 ja ite pitää loota irrottaa?

Hmmm... pitäsköhän sitä itekkin nostaa hintoja :twisted: not.
Äläs nyt liijoittele.. Itsekin olen jossain vaiheessa ajatellut sulle laittaa lootan hoitoon

Mutta jos hinnat nousee niin joutuu miettimään uudelleen :roll:
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

JS kirjoitti: Äläs nyt liijoittele.. Itsekin olen jossain vaiheessa ajatellut sulle laittaa lootan hoitoon

Mutta jos hinnat nousee niin joutuu miettimään uudelleen :roll:
Huomaa tuo "not" tuolla irvinaaman perässä :!:
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

"Onpahan melkoinen hinta :shock:
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus".

Vaihteistoon "kannattaa" tehdä peruskorjaus, koska tarkoitus ja tahto on pitää ao. 300 D -90 vielä ajossa kymmenisen vuotta (ainakin) ja kunnolla korjattu = toiset 627 tkm lisää. Käytetyistä ei koskaan tiedä. Kolariautosta purettu? No joo, ja mitäköhän se mälli vaikutti voimansiirtoon? Huonosta purettu? No jaa, jos tuonikäinen oli auto niin huono, että purettiin, niin olisiko vaihteisto ollut sen paremmalla hoidolla?

Se, että ao. summalla saisi 3-5 käytettyä ei kohdallani ns. natsaa, sillä tarvitsen vain yhden takuulla ehjän. Näyttää sen verran suuritöiseltä tuo irroitus ja kiinnitys, etten viitsi/ehdi/jaksa siihen kovin usein ryhtyä.

Mutta jos ja kun joku tietää Suomessa takuutyön tekijän, niin viimeistään 18.3. olisi vaihteisto irti ja suuntana korjaamo.
Viimeksi muokannut RommiK, Pe 26.03.2004 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

RommiK kirjoitti:"Onpahan melkoinen hinta :shock:
Tollahan saa jo 3-5 käytettyä laatikkoa.
Ei ole eestissä kallista ,jos alle 500€ maksais korjaus".

Vaihteistoon "kannattaa" tehdä peruskorjaus, koska tarkoitus ja tahto on pitää ao. 300 D -90 vielä ajossa kymmenisen vuotta (ainakin) ja kunnolla korjattu = toiset 627 tkm lisää. Käytetyistä ei koskaan tiedä. Kolariautosta purettu? No joo, ja mitäköhän se mälli vaikutti voimansiirtoon? Huonosta purettu? No jaa, jos tuonikäinen oli auto niin huono, että purettiin, niin olisiko vaihteisto ollut sen paremmalla hoidolla?

Se, että ao. summalla saisi 3-5 käytettyä ei kohdallani ns. natsaa, sillä tarvitsen vain yhden takuulla ehjän. Näyttää sen verran suuritöiseltä tuo irroitus ja kiinnitys, etten viitsi/ehdi/jaksa siihen kovin usein ryhtyä.

Eestissä kaiketikin korjataan ja edullisesti mutta jotenkin tuo "lähi-itä" ei edelleenkään ole se suunta johon ensimmäisenä vaivalla hankitut eurot lykkään. Entäs se eestiläinen takuu? "Mitä sine perkkele tulla tänne garantia kjyselemaan, juokse poro vinlantiaan taikka mine anta vauhti yhdeksjanmillisella".

Mutta jos ja kun joku tietää Suomessa takuutyön tekijän, niin viimeistään 18.3. olisi vaihteisto irti ja suuntana korjaamo.
No nimenomaan tuo Jarkko S on automaattikorjaaja ja sikapaljon halvempi, heti yv:tä kuopion suuntaan !!!!!!

Jarkko tekee ensiluokkaista työtä.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Niin no jos asenne on tuo mitä allekirjoituksessa lukee niin kannattaa varmaan tosiaan käyttää se 2500-3000...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

RommiK kirjoitti: Eestissä kaiketikin korjataan ja edullisesti mutta jotenkin tuo "lähi-itä" ei edelleenkään ole se suunta johon ensimmäisenä vaivalla hankitut eurot lykkään. Entäs se eestiläinen takuu? "Mitä sine perkkele tulla tänne garantia kjyselemaan, juokse poro vinlantiaan taikka mine anta vauhti yhdeksjanmillisella".
No, anteeksi sitten vaan, kun ei kelpaa, mutta minun W124 laatikko on korjattu juuri siellä ja toimii hyvin eikä tarvinnut itse purkaa mitään.

OT: Ja jos meidän eestiläisten suuntaan heitetään kivellä, niin heitän takaisin myös. Eli siis aikoinaan hajosi yksi mersu tiellä ja hinattiin se sitten yhden korjaamon pihalle, kun oli kiire laivalle. Suomalaisten kavereiden piti hakea auto sieltä seuraavalla viikolla, paperit jätin heitä varteen hanskalokeroon, mutta kun ne meni sinne niin mitä ei löytynyt oli mersu. No minä sitten tulin Suomeen parin viikon kuluttua siitä kun auto hajos ja menin kyselemään sinne korjaamolle, että tietääkö ne siitä autosta mitään - eivät tienneet. Menin poliisille ja kun poliisien kanssa tulin takaisin niin seuraavalla päivällä meni kaverit hakemaan autoa takaisin jostain pohjanmaalta.... eli se siitä yhdeksänmillisestä ja eestiläisesta takuusta.......!!!
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

Petri M. kirjoitti:Niin no jos asenne on tuo mitä allekirjoituksessa lukee niin kannattaa varmaan tosiaan käyttää se 2500-3000...
Asenteessa ei ole mitään vikaa. Reilu mies kun ajaa rehellisellä autolla, eikä millään poikien sätöksillä, joissa on alkuperäistä vain valmistenumero...

Mutta, kiitos mersufoorumin, niin vienkin laatikon muualle kuin Hkiin. Säästän näin sievoisen summan.

PS. Jos ja kun Suomesta löytyy aito 280 E -72-75 yhä 4-ovisena, niin se on ihme. Niihin muutamiin tänne uutena tuotuihin lienee vaihdettu vimmalla coupe-kori tilinteon toivossa. Niiden arvo nyt? Se on osien arvo miinus verot. Revi siitä!
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

[
No, anteeksi sitten vaan, kun ei kelpaa, mutta minun W124 laatikko on korjattu juuri siellä ja toimii hyvin eikä tarvinnut itse purkaa mitään.

Perustuu omakohtaisiin kokemuksiin auton (Mazdan) korjaamisesta ja takuusta. MUTTA: olisiko vaikusta sillä, että korjaaja oli eestiläinen ja se, kelle takuusta tultiin puhumaan, olikin sitten näitä vapauttajia idästä -ainakin puheesta päätellen. "Sinulla raha, sine maksa lise tai minu kaveri otta sinu raha".

Ei kiitos!

Aiheetta enempään.
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Harmi kun on huonoja kokemuksia.

Toivottavasti saat edullisesti korjattua laatikkosi Suomessa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

RommiK kirjoitti: Asenteessa ei ole mitään vikaa. Reilu mies kun ajaa rehellisellä autolla, eikä millään poikien sätöksillä, joissa on alkuperäistä vain valmistenumero...

PS. Jos ja kun Suomesta löytyy aito 280 E -72-75 yhä 4-ovisena, niin se on ihme. Niihin muutamiin tänne uutena tuotuihin lienee vaihdettu vimmalla coupe-kori tilinteon toivossa. Niiden arvo nyt? Se on osien arvo miinus verot. Revi siitä!
Juu no lähinnä sillä kommentilla tarkoitin että allekirjoituksen perusteella vaikuttaa siltä että 2500-3000 siihen vaihteistoremonttiin on pieni raha jos kerran pyrkimyksenä on vaalia alkuperäisyyttä. Eihän sitä mitään ikäloppuja vaihto-osia ym. kannata muutenkaan suosia - köyhäthän niitä ostaa. Ei muuta kuin hakeen kaupasta vaan uutta osaa pääasia on että on alkuperäisosia.

Ja mitä tulee tuohon 280E-malliin ei varmaan ole mikään tappio...jos vaikka aito löytyykin sitä läjää on varmaan jo hitsattu ja peltiä vaihdettu sen korinvaihdon edestä joten aivan se ja sama. Auto kuin auto - edelleenkään se korin- tai tekniikanvaihto ei autoa huononna.

Ja Saksastahan tuollaisen hyväkuntoisen saa 5-6000 eur joten mikään ultraharvinaisuus ei vielä ole kyseessä. Minuutin hiljaisuus kuitenkin tähän kohtaan niiden uhrattujen neliovisten puolesta.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

Lainauksia:

Kerrotaan sitten kun auto on taas ajossa, että mikä oli vialla ja paljonko kustansi.

Lainauksia:

Ah, myöhäistä ilmeisesti, mutta olisin kehottanut kysymään foorumin vaihteistomaakarilta Jarkko S.:ltä myös kustannusarviota...

Kuinkas sitten kävikään...
Kiitos Timo L ja moni muukin. Vihje oli sangen hyvä ja säästin sievoisen summan. Vaihteisto on nyt kunnossa. Lasku 650 €.

Eteenpäin menon oli estänyt jonkun tapin irtoaminen. Tiivisteet olivat huonot ja uusittu on myös pakkoja ym ym. Planeettapuoli OK.

Vaihteiston vein eilen verstaalle ja jos kun ehtivät, niin viimeistään maanantaina on paikoillaan. Kerrotaan sitten lisää kun vanha uskollinen on taas ajossa.

Samalla hommasin uudet takajarrusatulat ja levyt KL-Varaosilta hintaan 110 juuroo/kpl
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

Takapannan toinen tappi oli tosiaan livahtanut välistä pois, ja takapannan pitää olla kiinni kun ollaan lähdössä eteenpäin joten eihän se liiku kun vapaalla pyörii.
RommiK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 11.02.2004 20:44

Viesti Kirjoittaja RommiK »

Kirjoitin jotta... Vaihteiston vein eilen verstaalle ja jos kun ehtivät, niin viimeistään maanantaina on paikoillaan. Kerrotaan sitten lisää kun vanha uskollinen on taas ajossa.

Ja nyt... No niin! Nyt on 150 km reissu tehty ja hyvin toimii. Ehken ensi viikolla hiukan pehmennystä vaihtoihin tehdään kun 1-2 väli on turhan tiukka :o mutta esmes satasesta kaasu pohjassa kiihdytys sujuu entiseen verraten todella mukavasti ja aiempi ikävän tuntuinen kova rykäys on hävinnyt :D

Kahden viikon Mersu -tauon jälkeen on olo nyt :P
"Aina kun näen korinvaihtajan, poistan varmistimen"
Vastaa Viestiin