'69 280S seuraavanlainen ongelma:
Kun lähtee käyntiin, käy ihan mukavasti mutta sammuu 90% kerroista kun nostaa kierroksia. Siis ihan vapaalla, ei ajossa. Jos kiihdyttää oikein rauhallisesti, niin pienen 'kynnyksen' jälkeen alkaa kiihtymään, eli sanotaan nyt lonkalta että tyhjäkäynnistä +200 rpm niin on kriittinen alue jolloin nopeasti kiihdyttämällä kone todennäköisesti sammuu mutta jonka jälkeen kiihtyy normaalisti. En ole kokeillut ajamista, on kesägummit alla. Kun laitettiin syksyllä seisomaan oli samankaltaisia oireita.
Varmoja vikoja on ainakin virranjakajan kannen hiilen heikko kunto sekä todella huonossa kunnossa oleva nokka-akseli (paikoin ruosteessa?!)
Olisiko kellään heittää jotain arvausta mahdollisesta viasta?
//jambo
W108 280S tukehtuu kaasuun
Ilmanputsarin kunnosta en tiedä mutta viimeksi kokeiltiin ilman putsaria kun kiinnosti nähdä miten se ruikkaa bensaa kurkkuun (=ruikkaaMesedesi kirjoitti:Missähän kunnossa mahtaa olla ilmanputsari?
Ja oiskohan kiihdytyspumpun kalvossa jotain häikkää.
Mikä kaasutin siinä on, onko se Solex 4A1?

Kiihdytyspumppu kuullostaa jo mahdolliselta syylliseltä. Voikos sen kuntoa jotenkin arvailla ilman että avaa kaasareita? Kaasuttimien korjaussarjat ovat kyllä jo hankintalistalla..
Kaasarit (eli niitä on kaksi) ovat Pierburgin Zenith INAT 35/40:siä.
//jambo
Re: W108 280S tukehtuu kaasuun
Tulee putkesta raakana tavaraa läpi?
Zenith INAT 35/40
http://www.hut.fi/u/toyryla/autot/zenith.html
Zenith INAT 35/40
http://www.hut.fi/u/toyryla/autot/zenith.html
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Re: W108 280S tukehtuu kaasuun
Taisi vähän tulla.M.K kirjoitti:Tulee putkesta raakana tavaraa läpi?
Juu. Tiedossa on mutta kiitokset kuitenkinM.K kirjoitti: Zenith INAT 35/40
http://www.hut.fi/u/toyryla/autot/zenith.html

Jahas. Taidan sitten odottaa että saan ne kaasuttimen korjaus paketit käsiini. Luulisi sitten purku/kasaus/säätö-operaation jälkeen selviävän onko vika kaasarissa vai ei.jake kirjoitti:W116:ssa oli Solexissa bensapinnan taso 4 mm liian korkealla, mistä aiheutui tukehtumis ongelmia, etenkin kylmällä koneella.
W108/280S Tukehtuu kaasuun
Tarkista tuolta MK:n viestistä linkistä Zenith kaasuttimet -tekstin viimeiseltä sivulta linkki säädöt -sieltä kohta 13 paluuventtiilin toiminta. Mun M130:ssä ei venttiilin sulkuvipu toiminut , oireet oli samat kun sinulla ja säätämisen jälkeen käy ja kukkuu iloisesti.