Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja heliK »

-99 vuoden E 220 CDI:ssä on ollut ongelmia automaattivaihteiston kanssa. Eli auto ei ole kylmänä (etenkään kovemmilla pakkasilla) vaihtanut isommalle. Välillä myös tuntui, ettei auto ollut risteyksessä vaihtanut myöskään pienemmälle. Kun peruuttamisen jälkeen on laittanut vaihteet D-asentoon, auto "nytkähtää" ennen kuin lähtee liikkeelle (vain kylmänä).

Autoon on nyt vaihdettu automaattilaatikon johdinlevy ja lisäksi ohjausboksissa (tai mikä lieneekään...) oli ollut öljyä. Boksi on puhdistettu ja nyt pitäisi kuulemma toimia.... En vielä tiedä toimiiko :)

Huolto ei osannut sanoa miksi boksiin on noussut öljy eikä tietääkseni tehty mitään, mikä estäisi tämän jatkossa. Eli mitäs asiantuntijat nyt sanovat? Kait siihen joku syy on että sinne pahuksen laatikkoon on päässyt öljyä? Ja eikö sille tosiaan voi tehdä mitään?...
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1646
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja shade_z »

heliK kirjoitti:-99 vuoden E 220 CDI:ssä on ollut ongelmia automaattivaihteiston kanssa. Eli auto ei ole kylmänä (etenkään kovemmilla pakkasilla) vaihtanut isommalle. Välillä myös tuntui, ettei auto ollut risteyksessä vaihtanut myöskään pienemmälle. Kun peruuttamisen jälkeen on laittanut vaihteet D-asentoon, auto "nytkähtää" ennen kuin lähtee liikkeelle (vain kylmänä).

Autoon on nyt vaihdettu automaattilaatikon johdinlevy ja lisäksi ohjausboksissa (tai mikä lieneekään...) oli ollut öljyä. Boksi on puhdistettu ja nyt pitäisi kuulemma toimia.... En vielä tiedä toimiiko :)

Huolto ei osannut sanoa miksi boksiin on noussut öljy eikä tietääkseni tehty mitään, mikä estäisi tämän jatkossa. Eli mitäs asiantuntijat nyt sanovat? Kait siihen joku syy on että sinne pahuksen laatikkoon on päässyt öljyä? Ja eikö sille tosiaan voi tehdä mitään?...
syynä on johtosarjan läpivienti holkki laatikossa, siis mihin vaihtestoon tulee sähköjohto. osa maksaa n.7e+tarvittavamäärä öljyä mitä tulee ulos, n2dl ehkäpä. (eli siis vaihteistoöljy pääsee johtimia pitkin kiipeämään vaihteiston ohjainlaitteeseen, löytyy haulla lisää aiheesta)
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

Kiitos tiedoista!

Entäs kun tuo nytkään tehty remontti ei tuntunut auttavan mitään... Eli vaihtaa aamulla ihan yhtä huonosti kolmoselle ja neloselle ja tekee aamun työmatkalla usean kerran sitä, ettei ole vaihtanut pienemmälle liikennevaloissa. Ennen remonttia tällainen vaihtamattomuus oli ehkä kerran per aamu, nyt kolme.

Se ettei vaihda isommalle ilmenee siis aamulla (vaikka autoa olisi käytetty enenn ajoa 15 min vaihteiden valitsin vapaallla ja autolla ajetaan 1,5 km ennen neloselle vaihtamista) ja siten, että kierrokset nousee, mutta vaihde ei vaihdu. Ja eihän siinä auta muu kuin siirtyä linja-autopysäkille odottamaan. Pienen odottelun jälkeen kun lähtee, vaihteen menevät päälle ja toimivat loppupäivän....

Päivällä auto toimii ihan hyvin kun on lämmintä.

Eli on vaihdettu öljyt, jarruvalokytkin (-katkaisin?) ja johdinlevy. Mikään näistä ei ole auttanut.
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Juuri sama vika meikäläisellä. Samat osat vaihdettu lukuun ottamatta jarruvalo kytkintä. Voiko siis jarruvalokytkin aiheuttaa myös tällaista ongelmaa, vai miksi se on HELIK sun autoon vaihdettu?? Laatikko on 5 vaihteinen sähköloota.
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

Näin minulle on kerrottu, että jarruvalokatkaisinkin (tai mikä lieneekään...) voi vaikuttaa asiaan. Vaikuttaa kuulemma moneen eri asiaan :) Vaan ei sekään auttanut. Vikakoodeja kun näkyi vain tuosta katkaisimesta, ei mitään muusta. Ei johdon päässä oleminenkaan ei ole tuonut apua ongelman paikallistamiseen, vaikka sitäkin on eri otteisiin yritetty selvitellä.

Mutta otan tosiaan vinkkejä vastaan mitä ihmettä tässä pitäisi seuraavaksi vaihdattaa. Ei kait sitä tonnin (?) maksavaa ohjausboksia?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Siis onkos moottori kunnola lämmin :?:
niin kauan kun moottori on alle normaali lämmön(tai luule olevansa) vaihtaminen on... (mitä sattu)
se läpiviennin tiiviste kannatta vaihtaa pikimiten(pitää vaihtaa aina kun johdin levy vaihdetaan) mikä huolto ei osanut sanoa öljyn nousemisen syytä? hyvin yleine vaiva

siis oliko öljy kuivattu pois ohjaus boxsista? vai koko vaihteiston ohjaus boxsi vaihdettu?
(voi olla että kuivaus ei ennään auttanut(öljyssä yleensä mukana piientä mettali hitua+piirilevyn foliot saataneet päästää väliin öljyä)

jos tarve uusia vaihteiston ohjaus boxsi niin www.ebay.de
on paikka mistä löytyy kohtuu hintaan noitten hinnat ollet 150-250€(ei missän tapaukseesa 1000€)

Öljy varmasti oikeaa laatua? 236:10 tai 236:14

Mitään vaikutusta kiihdytääkö rauhalisesti tai reippamin?

jarruvalo systeemi aiheutta kyllä vaikka mitä samoin perä kärryn pistoke,
myös ilmamassa mittari vaikutta,

pysäkillä odotelu moottori käynissä vaihdepäälä vai miten?

oliko testi piuha minkä päässä autoa kävi *:ri va joku muu jos joku muu niin kannatta vielä mennä jonnekin missä on käytössä *:ri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Voiko vaihtamiseen vaikuttaa mys sellainen asia, jos egr otettu pois käytöstä?
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

No eihän se moottori ole kunnolla lämmin, jos pakkasta on ollut yöllä -15. Eli kylmyys kyllä tuntuu liittyvän asiaan.

Viime aikoina ilmaantunut pienemmälle vaihtamatta jättäminen tapahtu puolestaan lämpöisenä.

Öljy on kuivattu pois boksista, boksia ei ole vielä vaihdettu. Kuulemma yleensä kuivaaminen on auttanut....

Varmistan sen, onko se joku läpiviennin tiiviste vaihdettu, ettei öljy nouse uudelleen laatikkoon.

Kiitos vinkistä boksin ostopaikan suhteen!

Öljystä tiedän vain sen, että on se mitä KL-varaosa myy Mersun automaattilaatikoille, vaihdettu ei-merkkiliikkeessä. Auto-Bestin silmämääräisen arvion mukaan öljy vaikuttaa oikealle. Ylämaan Auton mukaan öljy on oikea jos se on KL-varaosalta...

Ei ole vaikutusta kiihdytääkö rauhalisesti tai reippamin. Lopputulos on sama, ei vaihda kylmänä. Ei sit millään :)


Pysäkillä odottelu moottori käynnissä: ei ole väliä, onko vaihde päällä vai vapaalla. Kunhan vähän odottaa, vaihtaminen yleensä onnistuukin.

pysäkillä odotelu moottori käynissä vaihdepäälä vai miten?

Auto on käynyt johdon päässä Jyväskylän Auto-Bestillä ja Ylämaan Autolla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

markkumara kirjoitti:Voiko vaihtamiseen vaikuttaa mys sellainen asia, jos egr otettu pois käytöstä?
riippuu miten jos tehty kunnolla ohjelmaasta muutaamalla niin ei mutta jos jotenkin muuten niin sitten on mahdolista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

heliK kirjoitti:No eihän se moottori ole kunnolla lämmin, jos pakkasta on ollut yöllä -15. Eli kylmyys kyllä tuntuu liittyvän asiaan.

Viime aikoina ilmaantunut pienemmälle vaihtamatta jättäminen tapahtu puolestaan lämpöisenä.

Öljy on kuivattu pois boksista, boksia ei ole vielä vaihdettu. Kuulemma yleensä kuivaaminen on auttanut....

Varmistan sen, onko se joku läpiviennin tiiviste vaihdettu, ettei öljy nouse uudelleen laatikkoon.

Kiitos vinkistä boksin ostopaikan suhteen!

Öljystä tiedän vain sen, että on se mitä KL-varaosa myy Mersun automaattilaatikoille, vaihdettu ei-merkkiliikkeessä. Auto-Bestin silmämääräisen arvion mukaan öljy vaikuttaa oikealle. Ylämaan Auton mukaan öljy on oikea jos se on KL-varaosalta...

Ei ole vaikutusta kiihdytääkö rauhalisesti tai reippamin. Lopputulos on sama, ei vaihda kylmänä. Ei sit millään :)


Pysäkillä odottelu moottori käynnissä: ei ole väliä, onko vaihde päällä vai vapaalla. Kunhan vähän odottaa, vaihtaminen yleensä onnistuukin.

pysäkillä odotelu moottori käynissä vaihdepäälä vai miten?

Auto on käynyt johdon päässä Jyväskylän Auto-Bestillä ja Ylämaan Autolla.
Tietoa Mikahan testeri noissa paikoissa on kaytossa?

Jos oljy ostettu KL osista mersuun on se 99% varmuudella justiinsa jompaa kumpaa noista

maara myos tarkistettu?
(64,5mm laatikon pohjasta ylos oljyn ollessa 80c konekaynissa)

vahan vaikutaisi etta jostain syysta luulee olevansa kylmempi ja sen takia ei sitten vaihda(elli sitten ole ihan mekaaninen vika) yksi syyline on outoon laatikon toimintaan on myos ollut ilmamassa mittari, yhdessa taas oli kepin piuhat vedetty jonkun muun remontin yhteydessa niin tiukalle etta aina valli toimi miten sattuu,

sillon kun vikaa on paala niin koitta suostuuko vaihtamaan jos *:rila kaskytta, muutenkin katsoa mita siella ajossa sillon taphtuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

CDI203 kirjoitti: yksi syyline on outoon laatikon toimintaan on myos ollut ilmamassa mittari
Tuohan on kai aika useinkin vika laatikon omituiseen toimintaan. Öljyähän löytyy varmasti melko monesta laatikon boksista vaikkei omistaja sitä tiedäkään.... Saikos noissa vielä testattua sen mittarin toimivuuden niin että vain irroittaa johdot ja kokeilee toimiiko paremmin?
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

Kiitos vastauksista!

Mikahan testeri noissa paikoissa on kaytossa?: Auto-Best on entinen Jyväskylän Veho eli meidän merkkiliikkeemme. Ylämaan autosta en tiedä, vaikuttavat erikoistuneen mersuihin.

Öljyn määrä on tarkistettu molemmisssa paikoissa.

Ilmamassamittari lienee siis mahdollinen, mutta entäpä ohjausboksi tai vaihtoehtoisesti mikä lie turbiini..? Joku arveli jotakin turbiinihommaa sen vuoksi, että kun autossa laittaa kylmänä vaihteen D:lle ja painaa kaasua, ei tapahtu mitään ennen kuin noin 2 sekunnin kuluttua auto "nytkähtää" ja lähtee sen jälkeen liikkeelle. Lämpinämä tällaista ei ole havaittavissa. Ja tämä ilmiö ilmaantui autoon talven aikana.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ihan mielenkiinnosta:

Onko autollasi paljon ajettu? Onko vaihdelaatikkoon vaihdettu öljyä ?
Tiedätkö mitä öljyä on vaihdelaatikossa ?

Itse olen miettynyt, että eiköhän myös vaihdelaatikon öljyihin kondensoidu jonkin verran vettä joten öljynvaihtaminen voisi olla
ihan järkevää. Varsinkin talviolosuhteita varten.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Johdin levy, solenoidit...ym

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos käytössä *:ri(mitä ilmeisemmin ex vehola on)niin pystyy aika hyvin mittailemaan/tukailemaan boxsin ja solenoidien kunnon(ja toisaan voi olla myös vikaa laakereissa, turbiinissa... ym jossain esim pieni välys mikä sitten muuttu lämmön muuttuessa ainakin turussa on paikka mikä korjaa turbineja)

tossa vieläkuvia laatikon systeemeistä

sähkö Automaati laatikon solenoideja/ventilejä
sijainti
Kuva
ventiililohko
Kuva
säätöluisti1
Kuva
säätöluisti2
Kuva
säätöluisti3
Kuva
Välitys
Kuva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

venttili lohko

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tossa vielä pikasen lisää(yhdestä laatikosta)

solenoidit, johdinlevy, venttililohko
Kuva

pistoke alakulmassa
Kuva
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Oisko tästä apua.

:wink:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=


8)
Päivitetään tätäkin.

KyB ,venttiili on tuo kuvan numero 35

http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... -uO8f7X7SA

A 1402770435 on osan numero ja saa KL-varaosista,36€

Varmista onko autossasi sama laatikko,mitä tämä linkki käsittelee.
kutos-z
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ke 11.11.2009 21:17
Paikkakunta: Kerava

ongelma

Viesti Kirjoittaja kutos-z »

No moro kaikille mersu hehkilöille.Hienot on kuvat tuolta sähkö lootastasta kiitos kun olet paneutunut asiaan. tästä kehittyy päähäni mistä se lasku kehittyy jos vie auton huoltoon.aika säkä jos tulee kuntoon arvailuilla mutta lasku kyllä kirjoitetaan. no ne on vaikeita asioita jos ei saa ite pellaan kannattaa paalata ja hakea uus etelästä tulee edukkaaksi kun vielä myypi ne metallit siitä hylky mesestä :mrgreen:
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1531
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja Timo N »

no mitä v.... jos tulee jotain vikaa niin ei kannata korjata vaan lähtee etelään?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

Kyllähän mun tekis mieli paalta tämä auto ja hommata uusi, mutta jos nyt silti vielä yrittäisi saada sen pelaamaan :)

Auto on suomiauto ja ajettu 350 000 km. Öljyt on vaihdettu viime syksynä ja öljy on kuulemma sellaista mitä KL-varaosa myy mersujen sähkölaatikkoihin.

Nyt kun on ollut lauhat kelit lähipäivinä, vaihteet ovat toimineet moitteettomasti. Että saapa nyt nähdä kuinka tilanne kehittyy...
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Mahtaako tähän automaatti lootan sähkö systeemiin olla jossain sulaketta tai relettä? Voisiko sellainen aiheuttaa ongelmia, jos jommassa kummassa olisi hapettumaa ja kosketushäiriö??
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

markkumara kirjoitti:Mahtaako tähän automaatti lootan sähkö systeemiin olla jossain sulaketta tai relettä? Voisiko sellainen aiheuttaa ongelmia, jos jommassa kummassa olisi hapettumaa ja kosketushäiriö??
Onko markkumaran autosta löydetty vika ja vaihteet saatu toimimaan?

Minulla vaihteet on kelien lämpenemisen myötä vaihtuneet ihan hyvin, mutta mielestäni vaihtaminen ei aina tapahdu yhtä huomaamattomasti kuin aiemin. En tiedä kuvittelenko vain, vai onko siinä jotain... :)

Autostani ei siis löytynyt missään vaiheessa mitään selvää syytä huonosti pakkasella vaihtamiseen. Kaikenlaista remonttia tehtiin, mutta mikään ei korjannut asiaa. Kelin lämpeneminen tuntui vaikuttavan enemmän kuin yksikään remontti. Mystisiä juttuja.
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Moikka helik. Prikulleen samalla lailla käyttäytyi mun (ex auto) :D . Vaihteet alkoi toimimaan heti, kun pakkaset lauhtui. Sain jo tiedonkin, miksi vaihteet temppuilee. Jos kiinnostaa tietää, niin laita yksityis viestiä.
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

markkumara kirjoitti:Moikka helik. Prikulleen samalla lailla käyttäytyi mun (ex auto) :D . Vaihteet alkoi toimimaan heti, kun pakkaset lauhtui. Sain jo tiedonkin, miksi vaihteet temppuilee. Jos kiinnostaa tietää, niin laita yksityis viestiä.
Laitoin markkumaralle yksityisviestiä. Tai yritin laittaa... En tiedä tuliko se perille. Viesti näkyy lähtevissä, ei lähetetyissä. En tiedä mitä moinen mahtaa tarkoittaa, sillä foorumin ohjeet eivät puhu tuollaisesta mitään...
heliK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 28.01.2010 19:32

Viesti Kirjoittaja heliK »

heliK kirjoitti:
markkumara kirjoitti:Moikka helik. Prikulleen samalla lailla käyttäytyi mun (ex auto) :D . Vaihteet alkoi toimimaan heti, kun pakkaset lauhtui. Sain jo tiedonkin, miksi vaihteet temppuilee. Jos kiinnostaa tietää, niin laita yksityis viestiä.
Hei Markkumara! Edelleenkään en tiedä, onko viesti lähtenyt vai jäänyt johonkin lähetettävien kansioon... Foorumin ohjeet ain aika puutteelliset... En myöskään löydä tämän foorumin ylläpitäjän yhteystietoja, joten asian selvittäminen on lähes yhtä vaikeaa kuin mersun automaattivaihteiden vian löytäminen :)

Olisin erittäin kiitollinen, jos ottaisit yhteyttä, joko tämän foorumin kautta tai sähköpostilla marinka678@hotmail.com
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Kurkkaa sähköpostia helik
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

hep! itsellä alkoi luistamaan ja ajoin suoraan kotia, katsoin öljyt, oli hävinnyt johonkin.. katsoin ohjauspoksia, niin öljyssähän se on.. kuinka paljo katoaa sitä öljyä sinne ohjauspoksiin, että sinnekkö ne kaikki on kadonnut?

ja siis kun tämä poksin kuivaa, niin ihan normaalistiko puhdistaa vai kuinka se pitöisi tehdä?
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
mkos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:11
Paikkakunta: kurikka

Re:

Viesti Kirjoittaja mkos »

markkumara kirjoitti:Moikka helik. Prikulleen samalla lailla käyttäytyi mun (ex auto) :D . Vaihteet alkoi toimimaan heti, kun pakkaset lauhtui. Sain jo tiedonkin, miksi vaihteet temppuilee. Jos kiinnostaa tietää, niin laita yksityis viestiä.
miksi tätäkään tietoa ei voi julkisesti kertoa :!:
S211.216
markkumara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Pe 08.01.2010 18:24
Paikkakunta: Etelä-karjala

Re: Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja markkumara »

Palataan tähän vielä näinkin pitkän ajan jälkeen. Eli mun entisessä autossa oli vikana rikkinäinen keppimoduli. Uusi omistaja vaihtoi osan itse, oli nopea toimenpide ja osa maksoi reilu 100e.
tuikka24
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 13.04.2009 21:06

Re: Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja tuikka24 »

Nyt tuli katsottua oman auton -01 E CDI automaattilaatikon ohjausboksiin ja se oli täynnä öljyä!
Vaihteisto tuntuu kyllä toimivan aivan normaalisti. Kaadoin öljyt pois ja pistin boksin takaisin. Laatikon töpseli menee vaihtoon lähiaikoina.
Katselin, että ebaystä löytyisi samalla osanumerolla ohjausbokseja.
Ajattelin tilata sellaisen jo ennalta, että saa vaihtaa jos tien päälle jää.
Tarviiko tuota ohjausboksia käyttää jossain ohjelmoitavana, jos se on samalla osanumerolla kuin vanha?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Öljyä automaatin (-99 E CDI) ohjausboksissa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikka24 kirjoitti:Nyt tuli katsottua oman auton -01 E CDI automaattilaatikon ohjausboksiin ja se oli täynnä öljyä!
Vaihteisto tuntuu kyllä toimivan aivan normaalisti. Kaadoin öljyt pois ja pistin boksin takaisin. Laatikon töpseli menee vaihtoon lähiaikoina.
Katselin, että ebaystä löytyisi samalla osanumerolla ohjausbokseja.
Ajattelin tilata sellaisen jo ennalta, että saa vaihtaa jos tien päälle jää.
Tarviiko tuota ohjausboksia käyttää jossain ohjelmoitavana, jos se on samalla osanumerolla kuin vanha?
Ei riitä että osa numero on sama,

Jos auto toimii sillä vahalla boxsilla
niin putsaa ja kuivaa sen kunnolla
(Tuskin tulee tarvetta vaihto osalle)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin