Väykky sammuilee?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Väykky sammuilee?

Viesti Kirjoittaja simoks »

Moro,

Kyseessä siis E200cdi -99 ja auto sammuu välillä itsekseen ja sammumisen jälkeen ei edes yritä hetkeen käyntiin? Kunnes jonkunajan päästä taas lähtee käymään kun odottelee. Autoon on vaihdettu pa-suodatin pari viikkoa sitten ja aloin miettimään että oisko sielä joku o-rengas paskana josta se sais ilmaa tms. Vaikka on kerran tehnyt aikasemminkin kyseistä, siitä tosin on aikaa jo puolivuotta.

ideoita?

Edit: niin siis lähinnä tulee ekana mieleen että polttoaineensaanti katkeaa jostain syystä?
W210 E320cdi
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Haulla ,sammui , sammuu , löytyy jo paljon asian tiimoilta juttuja.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Noh yhdestä keskustelusta lueskelin samanlaisia oireita, ja voisko se olla tuo kampiakselin anturi joka olis rikki? ellei sitten polttoaineputkissa ole justiin tiivisteet menneet tms.
W210 E320cdi
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vauhtipyörän anturista, nokka-akselin anturista tulee oma vikakoodinsa.
Nokka-akselin anturin särkyminen aiheuttaa vaan sen, ettei auto enää käynnisty, ei muuta.

Tiedän vaan kaksi vaivaa, jotka sammuttaa moottorin lennosta.
Jollain tapaa polttoaineen puutos putkistossa, tai laatikko/kytkin luistaa liikaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6485
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

tuikku kirjoitti:.

Tiedän vaan kaksi vaivaa, jotka sammuttaa moottorin lennosta.
Jollain tapaa polttoaineen puutos putkistossa, tai laatikko/kytkin luistaa liikaa.
Eikös vielä huono/vikaantunut kytkös ruiskun piuhassa tee saman? (hieman saivarrellen, koska tuollon ei pa:n puutos putkistossa :roll: )
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Mulla väykky sammui ajossa,vika oli kampiakselin asentotunnistin.
Tiedän ettei näin pitäisi käydä .Kävi kumminkin.Lähti kyllä vähän ajan päästä käyntiin.Lopullisesti petti seuraavana päivänä.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Joo, suuttimen johtojen irtoaminen sammuttaa.

Ja itseasiassa kojamo on huomannut kolmannenkin jutun.
Kampiakselin asentoa haistelee anturi, joka on startin yläpuolella, sen sähköisen lämmittimen kupeessa.
Se lukee vauhtipyörässä olevia "ajoitus hampaita".
Sen rikkoontuminenhan tosiaankin sammuttaa.
Nokka-akselin asennon tunnistamista tarvitaan vaan käynnistymistilanteessa, kun ohjelma sen avulla selvittää ykkösen puristustahdin, muuhun sitä ei käytetä.
Se ei sammuta, muttei sitten enää käynnisty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

vissiin täytyy viedä väykky pajalle :?

Kyllä sillä vielä eilen ajettiin taas pari-kolmetuntia putkeen ja ongelmia ei ilmennyt, ihme juttu kyllä.
W210 E320cdi
Vastaa Viestiin