pakokaasu päästöistä
pakokaasu päästöistä
Elikkäs vm.89 3ooe meseliinissä oli hc arvot koholla päälle 2000 ja 600 sais kuulemma olla...tulpat just vaihettu ja ilman sudatin oisko muuta avuks?ja mikä ihme tuo hc arvo on? vai oisko voinu katastus mie tehä mokan ku se katto sen tyhjäkäyntillä p asento päällä (automaatti) ja sillon ölyn paineet laskee mulla sinne 0,2-0,5 kiloon...mutta jos vaihe n asennossa vapaalla niin sillon kestää siellä 1 kilon nurkilla...mistäs lähetään vikaa korjaamaan???
muistelisin, että HC on palamattomia hiilivetyjä tms. eli soppaa menee raakana mottorista läpitte. meijän paska fiiatti ei saanu viime kesänä leimaa, kun oli sama homma, hc, tai mikähän se nyt oli, oli liian korkeella. liian korkee arvo johtu tässä tapauksessa siitä, että sytkä pätki.
virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon. sitten tulpanjohdot, jos ei vielä auttanu. sitten ruiskua säätään ja jos ei vieläkään mee, niin viimeseks masinoolia loraus pensan joukkoon, niin luulis jo auttavan.
nämä ohjeet siis vaan, jos se HC tarkottaa niitä palamattomia. muuten saa unohtaa koko löpinät. joku kohta tarkentaa, että onko se HC palamattomia, vai mitä.
EDIT. eikös P ja N ole ihan se ja sama. toisessa on vaan lukko päällä. ei pitäis vaikuttaa moottorin kierroksiin mitenkään.
virranjakajan kansi ja pyörijä vaihtoon. sitten tulpanjohdot, jos ei vielä auttanu. sitten ruiskua säätään ja jos ei vieläkään mee, niin viimeseks masinoolia loraus pensan joukkoon, niin luulis jo auttavan.
nämä ohjeet siis vaan, jos se HC tarkottaa niitä palamattomia. muuten saa unohtaa koko löpinät. joku kohta tarkentaa, että onko se HC palamattomia, vai mitä.
EDIT. eikös P ja N ole ihan se ja sama. toisessa on vaan lukko päällä. ei pitäis vaikuttaa moottorin kierroksiin mitenkään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
HC on palamatonta polttoainetta, eli vikaa vois lähteä etsimään sytkäpuolelta... tosin ke-jetin säädötkin saa tuota aikaan, jos ne ei ole kohdallaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
joskushan esim.ilmavuotokin nostaa tuota HC arvoa suureksi.Millainen arvo oli Co? Muistelin vaan että joskus auttoi kun pikkasen rikastutti co:ta niin HC:n sai tippumaan,tai sytytystä säätämällä,mutta sitä ei taida voidakaan säätää..Itse kävin tarkistamassa viime viikolla omasta arvot ja oli HC päälle 700..Vaihdoin tulpat sen jälkeen ja ainakin tyhjäkäynti muuttui tasaisemmaksi,luulen että HC:kin on jo kohdillaan..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5734
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
kävin itte laimalla keskiviikkona ja arvot oli tälläset

katsuri sano että mees tekkee sille jottain ja tuu sitten uuvelleen, no minähän lähin tekkee
tökkäsin kakkosen päälle ja lähin ajjaa silla sellasen kolome kilsaa sivu semmosta yheksää kymppiä ja sitten takasin ja pilli putkeen ja rukkanen vielä tilikkeeks niin johan oli hyvät arvot
elikkä ei muuta kun ensin pitkä lenkki pienellä vaihteella ja semmonen kaheksan kymppiä taulussa ja sitten heti mittariin niin pitäs kelevata katsurille 


katsuri sano että mees tekkee sille jottain ja tuu sitten uuvelleen, no minähän lähin tekkee

tökkäsin kakkosen päälle ja lähin ajjaa silla sellasen kolome kilsaa sivu semmosta yheksää kymppiä ja sitten takasin ja pilli putkeen ja rukkanen vielä tilikkeeks niin johan oli hyvät arvot


mullon pelkkiä romuja vaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48