Takakelkan pultti poikki, irrotusvinkkiä?
Takakelkan pultti poikki, irrotusvinkkiä?
W124 takakelkan taaempi pultti meni irrottaessa poikki. Meni juuri siitä kiinteän (?) holkin juuresta. Onko jotain "kikkakolmosta" jolla jumineen pultin saa irti? Porataan jos ei muu auta, mutta mikäli sisäpuolelta jostain saa tehtyä homman helpommin tai joltain löytyy joku muu hyväksi havaittu keino, niin vinkkejä siitä otan vastaan mielelläni.
Mistä muuten saa uusia pultteja muualta kuin Veholta? Ja mitä mahtaa maksaa? Motonetin puslissa ei ollut pultteja mukana.
Mistä muuten saa uusia pultteja muualta kuin Veholta? Ja mitä mahtaa maksaa? Motonetin puslissa ei ollut pultteja mukana.
W124 - 200D aut.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48
No enempää itse kohdetta kaivamatta ajattelin jos toisesta päästä saisi pyöritettyä auki tms.
Vastakierretappeja en harrasta. Se on jo teknisestikin huono tapa, varsinkin tuollaisissa isoissa jumineissa pulteissa. Pultti kun vastakierretapilla laajenee, niin ei oikein ole mulla koskaan toiminut. Poraamalla sitten taas on monia irroitettu.
Vastakierretappeja en harrasta. Se on jo teknisestikin huono tapa, varsinkin tuollaisissa isoissa jumineissa pulteissa. Pultti kun vastakierretapilla laajenee, niin ei oikein ole mulla koskaan toiminut. Poraamalla sitten taas on monia irroitettu.
W124 - 200D aut.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5728
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Mielenkiintoinen juttu.En jaksanut kömpiä autotalliin tarkistamaan voiko takapenkin alta porata reiän pulttiin.Jos voi,poraisin sitäkautta pultin pois ja pudottaisin vastaavankokoisen pultin reikään.Ja eikun kelkka paikoilleen,mutteri päähän ja menox.Näin tekisin itse,mutta en tietenkään kehoita ketään niin tekemään,koska viimeistään jollain katsastusvammaisella saattais olla asiaan sanomista.Siis jos sais tietää,vaan en menis kertomaan...ALauri kirjoitti:Koko takakelkka on jo irti. Kantaa ei vaan ole yhtään jäljellä, joten ei voi hitsata mutteria paikalleen. Katotaan mitä tästä tulee...

Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Noniin, nyt tuli jo sitten "haju" juuri siitä mitä kyselinkin. Eli takapenkin alta olisi sitten ehkä mahdollista. Pitääkin käydä kaivelemassa josko löytyisi se oikea kohta.
Tolla tavalla se olis helpoin ja varmin hoitaa. Kun helposti voi mennä jengat p**kaks, joten lopputulos voi kuitenkin olla tuollainen varma pulttiviritys.
Tolla tavalla se olis helpoin ja varmin hoitaa. Kun helposti voi mennä jengat p**kaks, joten lopputulos voi kuitenkin olla tuollainen varma pulttiviritys.
W124 - 200D aut.
ei sinne takapenkin alta pääse, vaan peräkontista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Jos kyseessä on takakelkan takimainen korityyny kuten aloituksessa mainittiin niin ei kyllä taida löytyä takapenkin alta lähellekkään. Se tyynyhän on nyt käsittääkseni kiinni siellä auton pohjassa vai onko näin?
Mistä kohtaa pultti katkesi; kannan tyvestä vai kierteen rajasta. Onko autossa olevassa pultinreiässä vain kierreosa pultista joka katkesi.
Em. seikoista riippuu irroitustapa.
Mistä kohtaa pultti katkesi; kannan tyvestä vai kierteen rajasta. Onko autossa olevassa pultinreiässä vain kierreosa pultista joka katkesi.
Em. seikoista riippuu irroitustapa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Mulla taitaa olla jengat menossa takakelkan etupulteista. Huomasin, kun vaihdoin ne etutyynyt ja kiristelin niitä pultteja, että ei oikein tuntunu jämäkältä kiristyksen loppuvaiheessa. Monennetkohan tyynyt tuossakin mahtaa olla jo - nämä kesti 250 tuhatta. Täytyy seurailla ja jos ne pultit löystyvät, niin kait se on läpipultti laitettava.
Onko se umpukoteloa siinä takapenkin alla, että mitään ei näe yläkautta
Onko se umpukoteloa siinä takapenkin alla, että mitään ei näe yläkautta

Aha joo tuli luettua huolimattomasti,rupesin heti vaan korjaamaan..tese kirjoitti:Jos kyseessä on takakelkan takimainen korityyny kuten aloituksessa mainittiin niin ei kyllä taida löytyä takapenkin alta lähellekkään. Se tyynyhän on nyt käsittääkseni kiinni siellä auton pohjassa vai onko näin?
Mistä kohtaa pultti katkesi; kannan tyvestä vai kierteen rajasta. Onko autossa olevassa pultinreiässä vain kierreosa pultista joka katkesi.
Em. seikoista riippuu irroitustapa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
itte oon joskus pakosarjan pultteja irrootellu nii jotta pulttia muutaman millin pienempi prikka ja hitsata se pulttiin kiinni. sitte sulattaa se "kovilla" arvoolla aiva ketun lämpööseksi ja lopuksi hitsata mutteri kiinni prikkaa ja odottaa että jäähtyy. pitääs aueta 
jos tämmönen on tilan puolesta mahdollista..

jos tämmönen on tilan puolesta mahdollista..