280SE w126

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no justiisa 8)
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Maalipinta näytti kummallisen hyvältä, pohjassa on mätää, mitä kaikkea kannattaa kattoa tosta korimallista ettei tuu sitte yllätyksinä mitään?

viimeksi katsastettu 2003 :)

Joku orkkiskorisarjaki näyttäs olevan paikallaan :) vai onko noi muka normaalit helmat
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... c979ae.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 0ce863.jpg
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 0cb352.jpg
tulevaisuudessakin on käyty :)

http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 664baf.jpg
Puolinahat ja kuvissa ainaki siisti sisusta
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Ei oo puolinahat. Nuo on puolimuovit. :lol:

Perse näyttäs olevan hiukan nitkahtanu, ei pahasti... mätää siis melkovarmaan löytyy aika reilusti. Veikkaan, että on ihan kauhea pommi.
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

se voipi olla :) mutta jos näkisitte tuon mun s:n livenä sanoisit ihan samaa :D tolla samalla kaverilla olis 123 300tdt automaatti -80 mutta hintaa het reippaasti enemmän ja päältä paskemmassa kunnossa kun mun s :D

yhteen 300tdt w124 kysäsin vaihtoa, tonni olis pitäny maksaa väliä, hurjat 140hp oli penkitetty pikkuvireillä, 715tkm vasta ajettuki, mutta oli kohtuu siistissä kunnossa, kattoluukku oli täytetty kitillä :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eihän tossa ole mitään tolokkua vaihtaa ässää paljon huonompaan kulkineeseen :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Vaihtuiski ainoastaa pienten käyttökulujen takia, tuo 2.8 syö ni vitusti pensaa :D
ja pakuverolla :) 300tdt olis hyvä, ku eikös siitä koneesta kuitenki jotain saa irti
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Tämä oli kyllä melko villiä luettavaa, kävin läpi koko ketjun :)

Kuulostaa varsin tyypilliseltä projektilta, ensiksi aloitetaan vauhdilla suurilla suunnitelmilla kalliine yksityiskohtineen, päätetään ja muutetaan asioita, säädetään ja säädetään ja lopuksi tulee jotain johon menee helvetisti rahaa ja projekti menee jäihin ja projektin kohde lähtee myyntiin. Hetken kuluttua uusi projekti on näköpiirissä ja taas lähdetään liikkeelle :D

Tämä pätee varmaan 60-70% projekteista, riippumatta siitä onko kyseessä auto vai ei. Vai pitäisikö sanoa, että se pätee x osaan projektipäälliköitä ;)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

corepressor kirjoitti:Tämä oli kyllä melko villiä luettavaa, kävin läpi koko ketjun :)

Kuulostaa varsin tyypilliseltä projektilta, ensiksi aloitetaan vauhdilla suurilla suunnitelmilla kalliine yksityiskohtineen, päätetään ja muutetaan asioita, säädetään ja säädetään ja lopuksi tulee jotain johon menee helvetisti rahaa ja projekti menee jäihin ja projektin kohde lähtee myyntiin. Hetken kuluttua uusi projekti on näköpiirissä ja taas lähdetään liikkeelle :D

Tämä pätee varmaan 60-70% projekteista, riippumatta siitä onko kyseessä auto vai ei. Vai pitäisikö sanoa, että se pätee x osaan projektipäälliköitä ;)
meilläpäin sanotaan että söikö sika eväät :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

corepressor kirjoitti:Tämä oli kyllä melko villiä luettavaa, kävin läpi koko ketjun :)

Kuulostaa varsin tyypilliseltä projektilta, ensiksi aloitetaan vauhdilla suurilla suunnitelmilla kalliine yksityiskohtineen, päätetään ja muutetaan asioita, säädetään ja säädetään ja lopuksi tulee jotain johon menee helvetisti rahaa ja projekti menee jäihin ja projektin kohde lähtee myyntiin. Hetken kuluttua uusi projekti on näköpiirissä ja taas lähdetään liikkeelle :D

Tämä pätee varmaan 60-70% projekteista, riippumatta siitä onko kyseessä auto vai ei. Vai pitäisikö sanoa, että se pätee x osaan projektipäälliköitä ;)
hankala tehdä pitempikestosia projekteja valmiiksi jos joka päivä on uudet suunnitelmat. :?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Sanokaas pojat muuta. Sellanen ADHD-meininki sopii vain pieniin projekteihin :D

On sitä itsekin tullut aloitettua aikanaan vaikka mitä, mutta luovuttu ideasta milloin mistäkin syystä. Tosin on se melkein aina kuitenkin raha, joka ratkaisee :lol:
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

joo emmä noita seikkoja kiellä, nyt olis vaan tarve saada halpa ajonen käyttis, jota sitten joskus laittaa tarpeenmukaan.. mutta jos ei tuo nyt mee mihkää kaupan ni se on ens kuussa mattamusta, sikamatala ja kaikinpuolin kasattuna ja sillä kurvataan kesä niin ja sitte ens talven aikana täysin ruosteiden korjaus ja sitä rataa..

ens kesänä uppoaa 10te autotalliin joten tähän ei oo varaa ainakaan panostaa :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:joo emmä noita seikkoja kiellä, nyt olis vaan tarve saada halpa ajonen käyttis, jota sitten joskus laittaa tarpeenmukaan.. mutta jos ei tuo nyt mee mihkää kaupan ni se on ens kuussa mattamusta, sikamatala ja kaikinpuolin kasattuna ja sillä kurvataan kesä niin ja sitte ens talven aikana täysin ruosteiden korjaus ja sitä rataa..

ens kesänä uppoaa 10te autotalliin joten tähän ei oo varaa ainakaan panostaa :D
minkäs kokosta tallia oot aatellu tehä :roll: ja millä lämmityksellä :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

2auton autotalli rasvamontulla minne mahtuu 6.5m pitkä 2.5m leveä auto (tai 7.5m pitkä) ja 3m korkea pitäs ainaki olla.. sit samaan rakennukseen pitäs tehdä vanhimmalle tenavalle kämppä ku talosta loppuu tilat jossain vaiheessa ni saa asustaa sielä sitte, varasto samaan ja vielä jonkulainen puuvarasto samaan.. ei vielä sen tarkempia suunnitelmia lämmityksistä yms, mutta onneks on omasta takaa puuta yms
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:2auton autotalli rasvamontulla minne mahtuu 6.5m pitkä 2.5m leveä auto (tai 7.5m pitkä) ja 3m korkea pitäs ainaki olla.. sit samaan rakennukseen pitäs tehdä vanhimmalle tenavalle kämppä ku talosta loppuu tilat jossain vaiheessa ni saa asustaa sielä sitte, varasto samaan ja vielä jonkulainen puuvarasto samaan.. ei vielä sen tarkempia suunnitelmia lämmityksistä yms, mutta onneks on omasta takaa puuta yms
saakkos rakennukseen puutavaran omasta mettästä :roll: no lämmitys muotohan on sitten aivan selevä :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

Nuottajärvi kirjoitti:2auton autotalli rasvamontulla minne mahtuu 6.5m pitkä 2.5m leveä auto (tai 7.5m pitkä) ja 3m korkea pitäs ainaki olla.. sit samaan rakennukseen pitäs tehdä vanhimmalle tenavalle kämppä ku talosta loppuu tilat jossain vaiheessa ni saa asustaa sielä sitte, varasto samaan ja vielä jonkulainen puuvarasto samaan.. ei vielä sen tarkempia suunnitelmia lämmityksistä yms, mutta onneks on omasta takaa puuta yms
Sinnehän mahtuu monta mersuprojektia, tenavalle vaan teltta pihalle kun tila loppuu :D
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

sitte ku on talli ni on inspiraatiota paremmin projekteille kun ei tarvi pihalla tai naapurin autotallia lainailla :)

Oman mettän rakennuspuita saa aika pitkälle ja voipi olla että puulämmitys tuonne tulee
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Nuottajärvi kirjoitti:sitte ku on talli ni on inspiraatiota paremmin projekteille kun ei tarvi pihalla tai naapurin autotallia lainailla :)

Oman mettän rakennuspuita saa aika pitkälle ja voipi olla että puulämmitys tuonne tulee
eipä taija 10th riittää ton kokosen tallin rakentamiseen eikä vielä kakskaan :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

6te olis saanu 2auton tallin valmispakettina, jonne olis mahtunu dodgeki muuten mutta ovesta ei :) jakun suurin osa puista tulee omasta takaa, työvoima omasta takaa niin kyllä tolla 10te aika pitkälle mennään
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Olen myöskin seuraillut tätä ketjua pidemmän aikaa.. Täytyy kyllä sanoa, että hiukan käy sääliksi tuota ässää. :roll:

Jospa vaan laitat sen johonkin säilöön odottamaan parempia aikoja. Laitat ensin sen jenkkilotjakkeen kuntoon, rakennat rauhassa sen tallin ja kun aikaa/inspiraatiota/rahaa on, alat vasta miettimään enemmän tuota ässää. Ja teet sen sitten kerralla kunnolla rauhassa ajan kanssa. Etenkin jos meinaat että oikein hyvä on aihio omaan käyttöön.

Tai upota vaikka suohon koko paska. :D

Olis tossa omassakin laivassa ainesta pieneks projektiks, mutta kun ei ole paikkaa eikä taitoa tehdä, niin hiukan surettaa tuollaiset hyvin alkaneet projektit jotka kuitenkin sählätään aivan hunningolle. :roll:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Jos käy sääliksi ni osta pois!

Säilöön se joskus laitetaanki ku sen aika on, liian arvokas auto paalattavaksi :D
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Merbensium
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: Ma 23.11.2009 00:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Merbensium »

Nuottajärvi kirjoitti:Jos käy sääliksi ni osta pois!
Merbensium kirjoitti:Olis tossa omassakin laivassa ainesta pieneks projektiks, mutta kun ei ole paikkaa eikä taitoa tehdä
Nuottajärvi kirjoitti:Säilöön se joskus laitetaanki ku sen aika on, liian arvokas auto paalattavaksi :D
Noniin, oikea ratkaisu. :wink:
The Best or.. AMG?

MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

Pakko vaan pitää ns käyttiksenä ny jonkuaikaa et saa jenkin valmiiksi ja ehkä jos olis ajamatta sillä ja sais vaihdetua sen sprintteriin.. mutta kyllä sille joku kesälook täytyy tehdä ja sitte talvella parempi ja ens keväänä kiertoon
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

tästäkin muodostui ns turha topic, mersu on viimestä iltaa tänään mulla ja matkaa sitten aamulla kohti pihtiputaata jos sielä se sais matkansa määränpäähän asti

voi siis poistaa koko topicin..
http://i61.photobucket.com/albums/h62/t ... 010389.jpg
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5734
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

no en mää tiijä oliko tää ny niin turha topikki, koska saithän sinä ainakin kokemusta :D
mullon pelkkiä romuja vaan
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

niin ja hyviä neuvoja ennenkaikkea..
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Avatar
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1370
Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
Paikkakunta: Utajärvi / Oulu

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

malttia malttia seuraavaan rojektiin
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Nuottajärvi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ma 18.01.2010 20:18
Paikkakunta: Kitinoja

Viesti Kirjoittaja Nuottajärvi »

joo ei liikoja suunnitelmia heti kärkeen vaan alottaa matalalta ja pysyy sielä :)
MB Sprinter 313cdi -02 yli 500tkm
Mitsubishi evo 5 timeattack
Työautoina n. 10kpl sprinttereitä
ikuisuusprojekti Volvo Amazon -66
Vastaa Viestiin