w126 500SE -84 kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

w126 500SE -84 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Autolla on ajettu jo 400tkm niin mitä kannattaa katsoa koneesta? vai kannattaako edes sekaantua nuin paljon ajettuun kasiin? Minkä verran tuollainen vie ainetta?

126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla :) Kuinka kestäviä nuo 8:sit yleensä ottaen on?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: w126 500SE -84 kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

VilleH kirjoitti:Autolla on ajettu jo 400tkm niin mitä kannattaa katsoa koneesta? vai kannattaako edes sekaantua nuin paljon ajettuun kasiin? Minkä verran tuollainen vie ainetta?

126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla :) Kuinka kestäviä nuo 8:sit yleensä ottaen on?
Kyllä tuo 8-kone kestää vielä pitkään, jos se on huollettu asianmukaisesti.
Heikoin kohtahan siinä on nokat.

Katsoppa aluksi onko jäähdyttäjän paisunta säiliön korkissa tiiviste paikoillaa, koska jos se puuttuu , voi epäillä, että sillä peitetään vuotavaa kannentiivistevikaa.
Tarkista kylmä-käynnistyvyys ja aja sitten kone kuumaksi ( mittari yli 80astetta). Katso öljynpaineet että ne on tyhjäkäynnillä ( n. 650-750 rpm) vapaalla selvästi yli 1,5 ja vaihdepäälläälläkin n. 1,5. Tarkista myös käynnityvyys lämpimänä.
Kuuntele tarkasti molemmat nokka-akselit ja keinuvivut, ettei mitään ylimääräisiä kolinoita/kloksutusta kuulu nokista, kuuntele muutenkin koneen äänet, ettei mitään ylimääräistä kuulu muualtakaan.
Tarkista öljyn laatu ja kuinka vanhaa ( mustaa se on) etc..
Tarkista mm. sytytysjohdot ja virranjakaja sekä pakoputki, sillä ne maksaa hunajaa.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Öljynpaineet näytti olevan noin 2.8 luokkaa. Koneesta kuului hentoinen naputus mutta en tiedä oliko se nostaja vai mistä se kuului.. öljyt oli hyvät, lämpimänä lähti heti käymään, Jokin suhina tuntui kuuluvan auton alta mutta en osannut paikallistaa sen sijaintia siinä vesilätäkössä :D Sisusta siinä oli kyllä aika nuhjuinen/likainen mutta ulospäin oli ihan fiksunnäköinen kampe :?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Niin, pikkuinen sirinä tai suhina kuuluu usein siirtopumpusta. Käännäpä sammuksissa olevassa autossa virrat päälle ja kuuntele, josko sama sirinä alkaisi kuulua. Jos alkaa, se on todennäköisimmin juuri ko. pumppu. Ääntely kuuluu asiaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
VilleH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 28.04.2003 14:31
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja VilleH »

Pitää kokeilla jos meinaan vielä käydä sitä katsomassa :?
Vastaa Viestiin