VilleH kirjoitti:Autolla on ajettu jo 400tkm niin mitä kannattaa katsoa koneesta? vai kannattaako edes sekaantua nuin paljon ajettuun kasiin? Minkä verran tuollainen vie ainetta?
126:en kori on kyllä hallinnassa mutta tuo v8 tekniikan tietämys on vähän heikommalla pohjalla

Kuinka kestäviä nuo 8:sit yleensä ottaen on?
Kyllä tuo 8-kone kestää vielä pitkään, jos se on huollettu asianmukaisesti.
Heikoin kohtahan siinä on nokat.
Katsoppa aluksi onko jäähdyttäjän paisunta säiliön korkissa tiiviste paikoillaa, koska jos se puuttuu , voi epäillä, että sillä peitetään vuotavaa kannentiivistevikaa.
Tarkista kylmä-käynnistyvyys ja aja sitten kone kuumaksi ( mittari yli 80astetta). Katso öljynpaineet että ne on tyhjäkäynnillä ( n. 650-750 rpm) vapaalla selvästi yli 1,5 ja vaihdepäälläälläkin n. 1,5. Tarkista myös käynnityvyys lämpimänä.
Kuuntele tarkasti molemmat nokka-akselit ja keinuvivut, ettei mitään ylimääräisiä kolinoita/kloksutusta kuulu nokista, kuuntele muutenkin koneen äänet, ettei mitään ylimääräistä kuulu muualtakaan.
Tarkista öljyn laatu ja kuinka vanhaa ( mustaa se on) etc..
Tarkista mm. sytytysjohdot ja virranjakaja sekä pakoputki, sillä ne maksaa hunajaa.