Kokemuksia W211 mallista ?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Siis hetkinen. Mitä kohtaa sinä nyt et tajua?sportsman kirjoitti:Huomaa että tämä on keskustelupalsta jossa sinä
kyselit auton hankinnasta ??? Ehkä ajatuksesi oli
hakea mielipiteitä ?
Keskustelun taso riippuu keskustelijoista mutta viimeinen kommenttisi
kertoikin jo kaiken sinusta !
Minä kysyin parista autosta neuvoja, en opasta miten hakea saksasta autoa. Sinä se tässä olet joka väkisin tuputat omaa agendaasi saksan hausta, vaikka kukaan ei ole sanallakaan siitä kysynyt!?
Ei kai tämän tajuaminen nyt sentään rakettitiedettä ole?
Ja viimeisestä kommentista. Jos lukisit netiketin läpi, ymmärtäisit että millään keskustelupalstalla ei suvaita eikä suosita lyhentämättömiä linkkejä. Ne kun on helvetin helppo lyhentää luettavaan muotoon.
Viimeksi muokannut putukiffeli, Pe 26.03.2010 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kokemuksia W211 mallista ?
Tuntuu 10000 euroa hiukan paljolta !Arno kirjoitti:Ei tuota tehdastakuuta sähköisen tehostinyksikön suhteen ole ainakaan tietääkseni keneltäkään evätty sen takia, että jarrunesteitä ei olisi vaihdettu kahden vuoden välein. Ja itse olen kuullut puhuttavan 7-8 vuodesta takuun suhteen - riippunee siis legendan levittäjätahosta tuo vuosimäärä.jussilampi kirjoitti: Sähkötehostetut jarrut on ihan loistavat,saa esim. jarrut päälle liikennevaloissa vakionopeuden säätimestä niin ei vedä liikennevaloissa eteenpäin,eikä tarvi painaa jarrua,kun taas painaa kaasua lähtee jarru pois,huono puoli että jarrunesteet ja palat pitää vaihdattaa liikkeessä ei pysty vaihtaan ilman testeriä,ja esim jarrunesteen vaihto maksaa 150 euroa.Sähköinen tehostinyksikkö maksaa 10000euroa,mutta siinä on 10vuoden tehdastakuu,jos nesteet on vaihdettu kahden vuoden välein.![]()
Kaikissa malleissa eli ilmeisesti ensimmäisissä tuota ns. mäkilähtöavustinta ei ole. Eli ko. ominaisuus toimii siten, että kun auto on pysähtynyt, niin painaa jarrupolkimen pohjaan niin auto pysyy paikoillaan niin kauan kunnes painaa joko kaasua tai jarrua.
Ja lisäyksenä, että muistaakseni tehostinyksikkö maksaa 1000 euroa, ei
10´000 euroa kuten aiemmin mainittiin.
Tietääkö kukaan oikeaa hintaa ?
RP
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Moi, kyllä se 1000 eur suuruusluokkana menee lähelle. SBC - yksiköitä alkaa olemaan jo käytettyinäkin myynnissä. Kuulemma yksiköstä vain menee moottorista hiilet
Siihen kun sais jonkun korjaussarjan niin avot 
Tykkään noista jarruista paljon. Käyttömukavuus+++++


Tykkään noista jarruista paljon. Käyttömukavuus+++++
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
SBC:n takuu ?
Onko tuosta takuun pituudesta tarkkaa tietoa ?PV72 kirjoitti:En tiedä moottorin hiilistä, mulle vaihettiin eilen takuuseen uus SBC-yksikkö ja moottori jäi kyllä vanha.
Auto on pelannut kuin kello, vaikka on sähköjarrut ja airmatic ja kaikki mahdolliset mausteet.
MB E 320 cdi avantgarde -04 ( km 141000 )
RP
Re: SBC:n takuu ?
Jossakin puhuttiin 12 vuoteen jatketusta takuusta SBC-jarrujen kohdalla. Vaatimuksena oli, että jarrunesteet olisi vaihdettu edes joskus/säännöllisesti.r3333 kirjoitti:Onko tuosta takuun pituudesta tarkkaa tietoa ?PV72 kirjoitti:En tiedä moottorin hiilistä, mulle vaihettiin eilen takuuseen uus SBC-yksikkö ja moottori jäi kyllä vanha.
Tartunpa nyt tähän; Täällä on kuitenkin jokunen kirjoittaja, eikä voi olettaa, että kaikki osaavat lyhennellä linkkejä sun muuta.. Ja jos sivu venyy niin voi vaihtaa parempaa softaa (esim. operassa "sovita ikkunan leveyteen") niin ei tarvitse turhista valittaa.putukiffeli kirjoitti:Juu, vaihdokkki välissä joten haku ei mahdollista.
Ps. Tinyurl ratkoo pitkien linkkien aiheuttamat sietämättömät sivustovenytykset.
http://tinyurl.com/
Ja ketjun aloittajalle: jos rahkeet riittää niin facelift alle.
"Auto oli eilen öljynvaihtohuollossa Auto-Sunilla, missä siihen tehtiin akun latauksen ohjainlaitteen softapäivitys (huoltoaktio). "
Tottahan tuo ohjainlaitteen päivitys on ilmainen, kun kyseessä on jo tehtaalla asennettu vika?
Eli, tehdas asentaa vian ja toivoo sitten että mahdollisimman moni käy viemässä rahansa korjaajalle.
Itsellä on juuri tuo vika ollut jo puolisen vuotta, pyytää korjaamokäyntiä vaikka auto toimii normaalisti, paitsi sammuttelee sisävaloja tms. kiusaa että veisin rahat korjaamolle:) heh, no eipä ole vieläkään ehtinyt..
E200CDI vm.2006
Tottahan tuo ohjainlaitteen päivitys on ilmainen, kun kyseessä on jo tehtaalla asennettu vika?
Eli, tehdas asentaa vian ja toivoo sitten että mahdollisimman moni käy viemässä rahansa korjaajalle.
Itsellä on juuri tuo vika ollut jo puolisen vuotta, pyytää korjaamokäyntiä vaikka auto toimii normaalisti, paitsi sammuttelee sisävaloja tms. kiusaa että veisin rahat korjaamolle:) heh, no eipä ole vieläkään ehtinyt..
E200CDI vm.2006
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
putukiffeli kirjoitti:No jos tuota tinyurl lyhennintä ei osa käyttää, niin silloin saa tuskin edes tietokonetta päälle.SEC-560 kirjoitti:
Tartunpa nyt tähän; Täällä on kuitenkin jokunen kirjoittaja, eikä voi olettaa, että kaikki osaavat lyhennellä linkkejä sun muuta.![]()
***
Taisi taas karata aihe käsistä.
Onse kumma ku täytyy olla arvostelemassa toisten lähettämien viestien muotoa

Ei tämä ole tiukkapipoisille tarkoitettu,vaikka autoista pitäisi keskustella.

Onse vaan hieno auto ajella tuo W211,kelillä kuin kelillä .

- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Noni. Käteen jäi 04 270 cdi T. Kerrankin kävi myös niinpäin, että tuli iloinen yllätys auton kanssa. Nimittäin kun soitin vanhalle omistajalle, kertoi hän että etupäähän on uusittu niveltä ja puslaa isollä kädellä juuri ja alusta on kuin uutta vastaava. Myös takaiskarit oli vaihdettu 10 000 kilsaa sitten.
Toinen vielä iloisempi yllätys ole se, että vehkeestä löytyyy lisälämmitin ja akkuvahti. Myyjä ei tiennyt noista mitään, joten taisi jäädä muutama euronen minun lomppakkooni tällä kertaa.
Hankintalistalla on isofixit ja uudet matot. Sitten ei muuta kuin hanaa.
Ugh.
Toinen vielä iloisempi yllätys ole se, että vehkeestä löytyyy lisälämmitin ja akkuvahti. Myyjä ei tiennyt noista mitään, joten taisi jäädä muutama euronen minun lomppakkooni tällä kertaa.
Hankintalistalla on isofixit ja uudet matot. Sitten ei muuta kuin hanaa.
Ugh.
Onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä, jos väittäisin että kaikissa W211:ssa on tehtaalta lähtiessä lampunpesurit..?tn62634 kirjoitti:Ei ole xenoneita kun ei ole lampunpesureitakaan. Jälkiasennusxenonit voi olla, mutteivat kelpaa noin katsastuksessa.nautseri kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3077020
Kyllä tuossa on jo xenonit ja kalliimpi (parempi) ilmastointi.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Mutta eihän tuossa nettiauton autossa ollut pesureita ja kai sekin auto on tehtaalta lähtenyt? Onko "Suomi-autoissa" vakiona pesurit? Tehtaalle ne on optiokoodin 600 takana (joka taas sisältyy moneen eri muuhun varustukseen mutta ei tule kaikkiin autoihin).Arno kirjoitti:Onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä, jos väittäisin että kaikissa W211:ssa on tehtaalta lähtiessä lampunpesurit..?tn62634 kirjoitti:Ei ole xenoneita kun ei ole lampunpesureitakaan. Jälkiasennusxenonit voi olla, mutteivat kelpaa noin katsastuksessa.nautseri kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3077020
Kyllä tuossa on jo xenonit ja kalliimpi (parempi) ilmastointi.
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Mites ton 270:n automaatin pitäs toimia. Mielestäni omassa yksilössäni liikkeelle lähtemiseen tarvitaan yllättävän kovat kierrokset ja liikkeelle päästyä tuntuu että laatikko heittää kakospykälän nykäisten sisään.
Jos lähden käsivalintaisena ykkösellä liikkeelle lähtö tapahtuu paljon pienemmillä kierroksilla ja sujuvammin. Välillä tulee fiilis että esim valoihin pysähtyessä laatikko ei laita pienintä vaihdetta sisään, vaan lähtö tapahtuu kakkosella..
Muuten laatikko toimii kuin ajatus, eikä mitään nykimisiä ole.
Jos lähden käsivalintaisena ykkösellä liikkeelle lähtö tapahtuu paljon pienemmillä kierroksilla ja sujuvammin. Välillä tulee fiilis että esim valoihin pysähtyessä laatikko ei laita pienintä vaihdetta sisään, vaan lähtö tapahtuu kakkosella..

Muuten laatikko toimii kuin ajatus, eikä mitään nykimisiä ole.
Kyllä sen laatikon pitäisi toimia hienosti, siis ihan aikuisten oikeasti sanottuna. En osaa sanoa mitä on vialla jos ei lähde (voihan siellä olla vaikka glykolit laatikossa sotkemassa).putukiffeli kirjoitti:Mites ton 270:n automaatin pitäs toimia. Mielestäni omassa yksilössäni liikkeelle lähtemiseen tarvitaan yllättävän kovat kierrokset ja liikkeelle päästyä tuntuu että laatikko heittää kakospykälän nykäisten sisään.
Jos lähden käsivalintaisena ykkösellä liikkeelle lähtö tapahtuu paljon pienemmillä kierroksilla ja sujuvammin. Välillä tulee fiilis että esim valoihin pysähtyessä laatikko ei laita pienintä vaihdetta sisään, vaan lähtö tapahtuu kakkosella..![]()
Muuten laatikko toimii kuin ajatus, eikä mitään nykimisiä ole.
Tasaisella se lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä kun päästää irti jarrusta.
Eikös 5-vaihteinenkin lähde kakkosella liikkeelle jos käyttää C tai W -ohjelmavalintaa?
- putukiffeli
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Ti 04.03.2008 13:34
- Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä masiina liukumaan lähtee, mutta silti kierrokset ovat mielestäni oudon korkealla ennen kuin päästään kunnolla vauhtiin. Noin 2000..DBFI kirjoitti: Kyllä sen laatikon pitäisi toimia hienosti, siis ihan aikuisten oikeasti sanottuna. En osaa sanoa mitä on vialla jos ei lähde (voihan siellä olla vaikka glykolit laatikossa sotkemassa).
Tasaisella se lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä kun päästää irti jarrusta.
Laatikkoon on öljyt vaihdettu hiljan.
Tämä selittäisi asiaa kyllä.DBFI kirjoitti: Eikös 5-vaihteinenkin lähde kakkosella liikkeelle jos käyttää C tai W -ohjelmavalintaa?
Nettiautosta bongasin kerran auton, jonka eteenpäin olin aikoinaan välittänyt. Kun auto lähti eteenpäin, niin lampunpesurit löytyivät. Myöhemmin "ei kolaroituna" myydyssä autossa oli etumaski ilman pesureita.DBFI kirjoitti:Mutta eihän tuossa nettiauton autossa ollut pesureita ja kai sekin auto on tehtaalta lähtenyt? Onko "Suomi-autoissa" vakiona pesurit? Tehtaalle ne on optiokoodin 600 takana (joka taas sisältyy moneen eri muuhun varustukseen mutta ei tule kaikkiin autoihin).Arno kirjoitti:Onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä, jos väittäisin että kaikissa W211:ssa on tehtaalta lähtiessä lampunpesurit..?
En väitä, että näin olisi tässäkin tapauksessa, mutta joskus on näinkin mennyt.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Juu, en tiedä auton VIN-koodia joten en minäkään voi sanoa olisiko tehtaalta lähtiessä pesurit olleet mutta mistä tuollaiset puskurit olisi saatu jos kaikissa tehtaalta lähteneissä olisi pesurit? Eikös väite ollut että kaikissa on pesurit tehtaalta lähtiessä johon itse väitin että ei ole. Tuota nyt itse ainakin tarkoitin.Arno kirjoitti:Nettiautosta bongasin kerran auton, jonka eteenpäin olin aikoinaan välittänyt. Kun auto lähti eteenpäin, niin lampunpesurit löytyivät. Myöhemmin "ei kolaroituna" myydyssä autossa oli etumaski ilman pesureita.DBFI kirjoitti:Mutta eihän tuossa nettiauton autossa ollut pesureita ja kai sekin auto on tehtaalta lähtenyt? Onko "Suomi-autoissa" vakiona pesurit? Tehtaalle ne on optiokoodin 600 takana (joka taas sisältyy moneen eri muuhun varustukseen mutta ei tule kaikkiin autoihin).Arno kirjoitti:Onko mulla jäänyt jotain ymmärtämättä, jos väittäisin että kaikissa W211:ssa on tehtaalta lähtiessä lampunpesurit..?
En väitä, että näin olisi tässäkin tapauksessa, mutta joskus on näinkin mennyt.
Näinhän se alunperin oli ja itse pysyn kannalla, että kaikista nuo löytyy (sanotaan 99 prosentista).DBFI kirjoitti:Eikös väite ollut että kaikissa on pesurit tehtaalta lähtiessä johon itse väitin että ei ole. Tuota nyt itse ainakin tarkoitin.
Lisäyksenä, että tarkemmin selatessani http://www.fan-gallerie.de-sivustoa, niin yllättävän paljon löytyy kuvia Eemeleistä ilman pesureita, joten väärässä taidan olla.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Ainakin kun on S/W niin W-asetuksella lähtee kakkosella. Silloin joutuu myös painamaan kaasua enemmän. S-asetuksella kaasu paljon herkempi ja lähtee kevyemmin liikkeelle. Mielestäni 270CDI pitäs liikkua jo 1200 kierroksilla.DBFI kirjoitti: Eikös 5-vaihteinenkin lähde kakkosella liikkeelle jos käyttää C tai W -ohjelmavalintaa?
Minkälaisia kokemuksia teillä on noista 2003 vuosimallin w211.
Onko kovia ruostuun ?
Onko kukaan ostanut tuolta J rintajoupilta noita tuonti mersuja ? Itse olen nyt katsellut sieltä tuollaista -03:sta. Nyt kaipailis kokemuksia niistä ?
http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... des-Benz/E
Mitäs tosta sanotte ?
E: tuo oliki -04, mutta -03:sesta kaipailis kokemuksia.
Onko kovia ruostuun ?
Onko kukaan ostanut tuolta J rintajoupilta noita tuonti mersuja ? Itse olen nyt katsellut sieltä tuollaista -03:sta. Nyt kaipailis kokemuksia niistä ?
http://www.rintajouppi.fi/Vaihtoautot/V ... des-Benz/E
Mitäs tosta sanotte ?
E: tuo oliki -04, mutta -03:sesta kaipailis kokemuksia.
Saksan hinnastosta kun katsoo niin näkee että pesurit on lisävaruste jolloin on selvää että tehtaalta on lähtenyt autoja ilman pesureita.Arno kirjoitti: Lisäyksenä, että tarkemmin selatessani http://www.fan-gallerie.de-sivustoa, niin yllättävän paljon löytyy kuvia Eemeleistä ilman pesureita, joten väärässä taidan olla.
Mutta ainakin yhden Suomi-hinnaston mukaan kaikissa "Suomi-autoissa" on pesurit, karvalakkimallissakin. Tuontiautot kun on yleensä xenoneilla niin eipä täällä juuri pesurittomia autoja näe.
Itsellä W211 -03, ollut puoli vuotta. Tuotu saksasta -06, eikä ruostetta missään. Saksassa ajettu 100tkm ja nyt Suomessa 90tkm. 10tkm sitten massattu. Ruosteet ei ole ollut ongelmana eikä maali muutenkaan, moni kun tuosta nanolakasta puhuu. Konepelti, etulokasuojat ja takakopan kansi on alumiinia, joten ne ei edes ruostu, toki alumiini hapettuu.
Joissakin ennen 09/03 syyläriongelmia. Muita ei nyt heti tule mieleen.
Joissakin ennen 09/03 syyläriongelmia. Muita ei nyt heti tule mieleen.