211, pikku akku saa kokoajan virrat,takakontissa olevalta 100 ampeerin akulta
Ei saa koko ajan. Akkuohjainlaite on välissä.
Alkupään 211:ssa on tarpeen päivittää akkuohjainlaitteen ohjelma, Star kertoo löytyykö uudempaa softaversiota.
Ellei ole jo päivitetty.
...en kyllä ole kuullut että kenenkään ois tarvinnu vaihtaa nuita jarrujen varaakkuja
Viimeisen muutaman viikon aikana minäkin olen vaíhtanut kolmeen autoon.
Kun näyttö lävähtää (aina kun laittaa virrat päälle) punaiseksi, keskellä on akun kuva ja lukee "Visit workshop" on useimmiten kyseessä pikkuakun hajoaminen.
Alkupään 211:ssa on tarpeen päivittää akkuohjainlaitteen ohjelma, Star kertoo löytyykö uudempaa softaversiota.
Ellei ole jo päivitetty.
...en kyllä ole kuullut että kenenkään ois tarvinnu vaihtaa nuita jarrujen varaakkuja
Viimeisen muutaman viikon aikana minäkin olen vaíhtanut kolmeen autoon.
Kun näyttö lävähtää (aina kun laittaa virrat päälle) punaiseksi, keskellä on akun kuva ja lukee "Visit workshop" on useimmiten kyseessä pikkuakun hajoaminen.
Sama ongelma ollut jo puolisen vuotta vm 2006 E200CDI:ssä. Pikkuakku (12,7v) ei ainakaan koskaan tiputa jännitettä, joten lienee kunnossa. Auto lataa ja toimii kaikin puolin normaalisti. Iso akku on uusi, ja voltit pidemmänkin seisomisen jälkeen 12,7. Ajaessa n. 14v.
Ainoa kiusa on, että mukavuustoiminnot tipahtelee pois pelistä, mutta niiden takija en ole vieläkään viitsinyt huollossa käyttää.
Taitanee olla juuri tuo ohjelmistovika kyseessä? Taitaa tehdas asennella näitä kiusallaan rahastus mielessä, heh
En tiedä onko tuon ikäisessä tarpeen päivittää ohjelmistoa.
Toisessa topikissa kirjoitit:
200cdi vm2006
Akku itsevaihdettuna 95e(88ah takuu 3v) + työ 2-5min
Veholla 400e? Siis kannattaako?!
Ei mersukaan niin heikko ole, etteikö akkua voisi vaihtaa vaikka tien päällä.
Hinnasta päätellen olet laittanut mersuusi väärän akun.
Vaihda autoosi sellainen akku joka siihen kuuluu eli AGM, luultavasti ongelmat poistuvat sillä.
Alkupään 211:ssa on tarpeen päivittää akkuohjainlaitteen ohjelma, Star kertoo löytyykö uudempaa softaversiota.
Ellei ole jo päivitetty.
...en kyllä ole kuullut että kenenkään ois tarvinnu vaihtaa nuita jarrujen varaakkuja
Viimeisen muutaman viikon aikana minäkin olen vaíhtanut kolmeen autoon.
Kun näyttö lävähtää (aina kun laittaa virrat päälle) punaiseksi, keskellä on akun kuva ja lukee "Visit workshop" on useimmiten kyseessä pikkuakun hajoaminen.
Sama ongelma ollut jo puolisen vuotta vm 2006 E200CDI:ssä. Pikkuakku (12,7v) ei ainakaan koskaan tiputa jännitettä, joten lienee kunnossa. Auto lataa ja toimii kaikin puolin normaalisti. Iso akku on uusi, ja voltit pidemmänkin seisomisen jälkeen 12,7. Ajaessa n. 14v.
Ainoa kiusa on, että mukavuustoiminnot tipahtelee pois pelistä, mutta niiden takija en ole vieläkään viitsinyt huollossa käyttää.
Taitanee olla juuri tuo ohjelmistovika kyseessä? Taitaa tehdas asennella näitä kiusallaan rahastus mielessä, heh
Vaihda vaan se pikkuakku suosiolla, meillä taisteltiin saman ongelman kanssa noin puolisen vuotta (kyseessä E320Cdi -04). Vaihdettiin iso akku kertaalleen, tutkittiin ohivuotoja, ohjelmistovikaa jne. , kunnes lopulta päätettiin vaihtaa se pikkuakku uuteen ja tämän jälkeen ongelmia ei enään ilmennyt (esim Veho oli tiukasti sitä mieltä, että ei se pikkuakun vaihto auta). Pikkuakku kustansi jotain 65€ tarvikeliikkeestä haettuna (Veholla 180€). Käsittääkseni myös noin uudessa ei tuota ohjelmistovikaa pitäisi enään olla.