Mercedes-Benz W202

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mercedes-Benz W202

Viesti Kirjoittaja dieselonpop »

Olen suunnitellut vaihtaa riisipussini Mercedes-Benz W202 Dieseliin, eikös tuo ole ns. C-malli, joten mitä kannattaa kyseisessä mallissa katsoa kun suunnitelmissa on 1993-1995 vuosimalliset.

Onko moottoreissa jotain mitä kannattaa suosia / välttää 200D, 220D, 250D, onko W202:ssa edelleen simpukka ohjaus ?, missä malleissa on katalysaattori vai onko jo kaikissa ?, mistä kyseinen kori on arka ruosteelle ? jne kaikenlaisia mielipiteitä ja kokemuksia kaivataan.

Mitä muita varuste malleja W202:ssa kuin Classic, Elegance, Esprit, Sport ja mitä eroa noilla on ?

Kannattaako katsella suomesta vai saksasta ?

Kiitos
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Mercedes-Benz W202

Viesti Kirjoittaja Tommi »

dieselonpop kirjoitti: Mitä muita varuste malleja W202:ssa kuin Classic, Elegance, Esprit, Sport ja mitä eroa noilla on ?

Kiitos
No,mä nyt vastaan sen minkä tiedän,koska tällä foorumilla taitaa olla aika vähän näitä w202 kuskeja.Eli varustelutasoista:Elegance paras,Esprit on toiseksi ja Sport kolmanneksi, Classic on huonoin.Espritissä mm.matalampi alusta.Noista moottoreista,200 d(55kw)perus mersu tekniikka eli kestää,220 d:ssä(70kw) on ollut murheena Lucaksen pumppu joka jossain vaiheessa aina menee.250 d (83kw)on sitten taas ilman suurempia moitteita.Jos jonkun noista itse valitsisin
niin 250 d:n.

Ja ehdottomasti lähtisin Saksasta noita kattelemaan,koska Suomessa on autoliikkeiden käsittämättömistä "Suomi-auto hinnoista" johtuen ylihintaisia useimmat.
Esimerkki:tänään mobile.de:ssä vuosimallin 94 220 d,hinta 5500+tähän vero,mikä on tullin lokakuun verotaulukon mukaan 4000-5200 euroa.
Ja halvemmallakin noita ehdottomasti saa,kunhan menee vain selailemaan,hyviä osotteita ovat www.mobile.de tai www.autoscout24.de.
Edit:Korjasin nyt tohonkin typerän virheeni
Viimeksi muokannut Tommi, Ma 15.03.2004 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

siis elegancehan on paras varustetaso, sport ja esprit =sportalustalla yms..
Tommi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tätä se teettää,kun alkaa vajaatietosena neuvomaan. :oops:
Mä oonkin taas ajatellut joatin ihan muuta kun noita oon selvittänyt.
Mutta hyvä että selvisi!
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

epk kirjoitti:siis elegancehan on paras varustetaso, sport ja esprit =sportalustalla yms..
Niin no, paras ja paras, mikä kenestäkin on paras. Elegance ja Sport olivat lähes samanhintaisia reilun 20 000 mk:n arvollaan. Elegance sisälsi ns. ylellisyyshilpetööriä, kun taas Sport paneutui sporttialustallaan ym. hieman jämäkämpiin arvoihin. :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

Esprit oli saman hintaisena myös perusvarustelu Classicin ohella. Eroina Espritissä urheilullisempi alusta ja erilainen "nuorekkaampi" sisustus, joka minusta kyllä näyttää Classicia halvemmalta. Hinnaltaan Sport oli tyyrein, vaikka Elegance muuten ylellisin.

Tuo 200 D on mielestäni liian laimeatehoinen ja -vääntöinen W202 koppaan. 220 D:ssä on taas nuo pahamainen Lucasin-pumppu. Eli jäljelle jää 250 D. Myöhempinä vuosina moottoria sai myös turbolla.
petri.n
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Ota mikä tahansa malli niin diesel tai bensa niin aina saat yhden markkinoiden parhaimmista autoista.Täällä ainakin meidän seutuilla on erittäin suosittu taksina,pitävät paljon luotettavampana,kuin eemeliä,eikä ole kori ongelmia ja muutenkin jo hyvin pitkälle testattu tekniikka.Itse olen ajanut nyt kaksi vuotta c180.Normaalit perushuollot ja kun muistaa käydä 800-1000km välein tankkaamassa niin taas matka jatkuu.Tosin vesipumppu piti vaihtaa kun rupesi vuotamaan 160000km.Ei ollut kallis remontti kaikkineen töineen 80e.Kyllä tuollakin mallilla on kerennyt.Olen tykästynyt kyseisen moottorin ominaisuuksiin,koska sitä ei tarvitse huudattaa kaasu pohjassa saadakseen se liikkumaan,eli kaikki isommatkin vaihteet ovat käytettävissä jo kaupunki nopeuksilla.Kaiken kaikkiaan kuten edellä sanoin todella hyvä auto. :D
juhos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja juhos »

Samaa mieltä kuin petri n. Viime kesästä olen ajellut tuollaisella reilut
20 000tkm. Öljyjä ja suodattimia on vain vaihdettu. Mun auto on tuolla 220D-moottorilla ja vielä ei luukas ole alkanut naftaa vuotamaan. Pumppuremontti maksaa noin 500e, jos tiivisteet pettää. Auto on vm.-97 farmari ja vasrustetaso on Elegance (löytyy mm. automaatissa vakionopeuden säädin, keskikyynärnoja+kotelo, tavaratilanpeite+koiraverkko).

Tyyppivikoja ovat mm.
- e.m. polttoainepumpun vuodot tässä OM604 moottorissa. Tiivisteet kovettuvat.
- narinahelat menee alatukivarsista jossain vaiheessa. (a n.20 luokkaa) Taitaa mennä myös 124 koppasesta mersusta. Takaripustus on samanlainen (samat osat) kuin w124:ssa.
- raidetangon päihin tulee väljyyttyä. (myös 20e luokkaa kappale)
- mittaristovikoja. Segmenttejä häviää/puuttuu näytöistä
- virtalukon kanssa joillakin on ollut ongelmia
C220TD -97
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Eikös C180 ole bensiini malli, onko nuo bensa mallit yhtä hyviä koneeltaan kuin dieselit, voi ajaa huoletta 500 tkm !

Mitä bensa mallit kuluttavat, C180 C 200 ja C 220, jostain luin että bensa mallit olisivat aika janoisia, kaupunki ajossa yli 12 litraaa ?
mutta mikä on todellisuus !
Ahti
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Osta C250 turbodieseli niin on vakiona 150hv ja potentiaalia vaikka mihin!
Saa Saksasta 9-10kE hyvän pelin. Ja on hieno ajaa kun on Esprit/Sport alusta. Sisältä on tietysti Elegance tyylikäs.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
petri.n
Mersumies
Mersumies

Vai kestääkö bensa mersut.Tossa kaverilla seisoo pihassa bensa mersu jolla ajettu 430000km.Eikä pahempia remppoja ole tehty,mitä normaalit huollot.Miksi mersu tekisi bensa koneista huonompia.En ymmärrä.Laatu auton täytyy olla hyvä vaikka se kulkisi nestekaasulla.Sitten noihin C:n kulutuksiin.Mulla on se 180 c ja olen pitänyt kirjaa kulutuksista ja muista menoista.Kulutus on keskimäärin 7.48 l sisältäin kaikenlaista ajoa,mutta pääasiassa taajama -ajoa.Työmatka on suuntaansa 6 km.Sanoisin näin,että jos meinaat näillä neloskoneilla saada menemään 12 l.,niin sulla täytyy olla tankissa reikä.Tossa muuten itseasiassa ajoin Lahdessa näillä talvirajoitus nopeuksilla ja kulutukseksi tuli 6.4litraa/100km.Kuten aikaisemmin kirjoitin tankillisella pääsee sen 800-1000km.Tankkiin mahtuu 65 litraa.Kuutosista en sitten tiedä.
dieselonpop
Sisäänajossa
Sisäänajossa

No en minä kyseenalaistanut mersun bensa koneen kestävyyttä, vaan kun en
omaa kokemusta ky. autosta pitää kysyä.

Kun olen katsellut teknisiätietoja bensa mersuista, kulutus lukemat ovat olleet taajama-ajossa yli kymmentä, ja juuri sen takia kysyin koska ne ovat
vain lukemia paperilla eivätkä ne aina pidä paikkaansa !

Vähällä tuntuu mersu kulkevan, mikä on tietysti hyvä asia jos bensa vehje tuon verran kuluttaa ja kestää yhtä hyvin kuin diesel, pitää kyllä harkita vakavasti bensa mersun hankintaa, ovat edullisempia kuin yli hintaiset dieselit.
petri.n
Mersumies
Mersumies

Mikä vielä harvoin on väärennettyjä mittareita kuten dieseleissä,kun harvemmin nuo bensa koneet ovat ammatti käytössä.Jotenka vähemmän ajettuja,mutta kaikkihan on mahdollista.
Vastaa Viestiin