Vakionopeudensäädin
Vakionopeudensäädin
Tempomatti kiukuttelee,eli pelaa ja ei pelaa,pysyy päällä joskus pitkäänkin,ja joskus ei tapahu mitään,missähän tämä k.o aivokapistus sijaitsee autossani? w 124,on koppa.
Kattelin "haku" vakkarista juttuja,eli taitaa olla ominaisuus,eikä vika,tämä tempomatin toimimattomuus..höh,onhan se pelannut jo lähes 18 vuotta
Kattelin "haku" vakkarista juttuja,eli taitaa olla ominaisuus,eikä vika,tämä tempomatin toimimattomuus..höh,onhan se pelannut jo lähes 18 vuotta
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Re: vakionopeudensäädin
Kyllä tempo toimii jos hilut on kunnossa. Ne elkot on usein ollu kuivina. Ittellä EX:ssä ei kiukutellu koskaan. Tässä nykyisessä piti käydä piirilevyn juotoksia läpi kun konkkien vaihto ei auttanu. Nyt on toiminu yli vuoden moitteettomasti.Make kirjoitti:Tempomatti kiukuttelee,eli pelaa ja ei pelaa,pysyy päällä joskus pitkäänkin,ja joskus ei tapahu mitään,missähän tämä k.o aivokapistus sijaitsee autossani? w 124,on koppa.
Kattelin "haku" vakkarista juttuja,eli taitaa olla ominaisuus,eikä vika,tämä tempomatin toimimattomuus..höh,onhan se pelannut jo lähes 18 vuotta
juu,mut ei selvinnyt viestissäsi,missä vakkarin hilut sijaitsee,että vois alkaa tutkia vikaa,juuri katsastetussa autossa(leiman) "hain" 2 tuntii sitten
perjantaina auto täyttää 18 vuotta,meinaan kaataa tipan kossua tankkiin,täys-ikäsyyden puolesta
perjantaina auto täyttää 18 vuotta,meinaan kaataa tipan kossua tankkiin,täys-ikäsyyden puolesta
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: vakionopeudensäädin
Oma tempomat (W124 E300 -94) pitää nopeuden asetetussa arvossa, mutta säädöstä katoaa aika-ajoin herkkyys ja alkaa ikävän tuntuinen nykiminen.Jari Ke kirjoitti:Ne elkot on usein ollu kuivina. Tässä nykyisessä piti käydä piirilevyn juotoksia läpi kun konkkien vaihto ei auttanu.
Auttaisiko tähän vaivaan elkojen vaihto ja/tai juotoksien läpikäynti? Mistä käy selville elkojen sähköiset arvot?
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
W124 E300 4-matic T-modell 1994
Vakoinopeudensäädin
Ei kannata tuskailla noiden konkkien yms. juotosten kanssa (itsekin tein niin, kunnes kokonaan lakkas toimimasta) . Hollannissa on paja <cruise.control.repair@gmail.com> ,sivut : www.tempomat.speedlinq.com, joka korjaa nuo 60e:lla + postikulut ja takuutakin tulee vielä vuosi päälle. Säästää paljon vaivaa ja aikaa.
- maxpower05
- Vakiokalustoa
- Viestit: 330
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
omassakin tämänpäiväisessä hankinnassa (300tdt) tuntuu olevan melko sekaisin toi tempomat, nopeus vaihtelee todella rajusti +-20km/h, kun cruisen lyö kiinni vaikka sadasta, niin auto alkaa ryntäämään rajusti n.20km/h kiihdytyksen ja hidastaa taas alkupisteeseen...
voiko ohjainboxin ottaa irti tutkittavaksi sisälle, ilman että vaikuttaa autoon mitään??
voiko ohjainboxin ottaa irti tutkittavaksi sisälle, ilman että vaikuttaa autoon mitään??
s203 220cdi -06
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Jatketaan vanhaa viestiä kun liippaa läheltä. Mulla Maticissa samat oireet kuin Makella, pysyy päällä mutta nykii sekä usein menee itsestään pois päältä. Purin aivolaatikon irti ja avasin. Ei huonoja juotoksia. Pystyykö noista komponenteista sanomaan, onko joku rikki/kuiva? Alla kuvia:
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/004.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/003.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/002.jpg
Mustan pitkulaisen päällä oleva "kuhmu" on lakkaa.
Jos joltakulta löytyy varmasti toimiva boksi jonka numero on 005 545 05 32 ja 412 212/1/1, voisin innostua hankkimaan sellaisen tai ainakin kokeilemaan onko boksissa vika.
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/004.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/003.jpg
http://i597.photobucket.com/albums/tt55 ... at/002.jpg
Mustan pitkulaisen päällä oleva "kuhmu" on lakkaa.
Jos joltakulta löytyy varmasti toimiva boksi jonka numero on 005 545 05 32 ja 412 212/1/1, voisin innostua hankkimaan sellaisen tai ainakin kokeilemaan onko boksissa vika.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Melkein sanoisin että ellei konkilla korjaannu niin sitten joku juotos on auki. Olen kattellu työni puolesta juotoksia jonkin verran ja ittekkin ekalla kerralla vaihdoiin vain nuo konkat mutta eipä lähteny toiminaan. No sitten jokaikinen juotos läpi huolella niin siitä lähtiiin on pelittäny vittuilemati. Juotospuolella on paksu lakkakerros joka erehdyttävästi saa juotosten laadun näyttämään moitteettomilta. Ota kunnon Weller kolvi kunnollista tinalankaa ja juoksutetta. Näillä onnistuu juotosten läpikäyminen ja ei tuu tinaoikosulkuja.
Konkat jotka itte vaihdoin on tuosasa keskimmäisessa kuvassa oikeassa ylälaidassa siniset ja keltaiset Kumpiakin 2kpl. (Keltaisten välissä on punainen kela) Varmaan tiedätkin mutta ellet saa vaakamallin konkkia niin katso että konkkien miinukset menee oikein. Nuissahan miinus on merkattu konkan toisessa päässä tuolla mustalla viivalla jokla kiertää konkan ympäri. Pystymalleissa ainakin joissain on ihan + ja - merkit juotosjalkojen kohdilla joko konkan kuoressa tai pohjassa.
Edittiä sen verta että pistä YV:tä tulemaan jos et saa pelittämään sitä boksia
Konkat jotka itte vaihdoin on tuosasa keskimmäisessa kuvassa oikeassa ylälaidassa siniset ja keltaiset Kumpiakin 2kpl. (Keltaisten välissä on punainen kela) Varmaan tiedätkin mutta ellet saa vaakamallin konkkia niin katso että konkkien miinukset menee oikein. Nuissahan miinus on merkattu konkan toisessa päässä tuolla mustalla viivalla jokla kiertää konkan ympäri. Pystymalleissa ainakin joissain on ihan + ja - merkit juotosjalkojen kohdilla joko konkan kuoressa tai pohjassa.
Edittiä sen verta että pistä YV:tä tulemaan jos et saa pelittämään sitä boksia
Kiitos viestistä. Minä en juuri ole pelannut näiden kanssa, tuonkin boksin sisus näyttää lähinnä avaruusalukselta. M102 bensapumpun releen olen juottanut . Mutta katsellaan. Mistä nita kondensaattoreita kannattaa kysellä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Itsellä oli edellämainittujen kaltaisia oireita..juurikin tuota humpaamista ja joskus lähti kiihdyttämään omia aikojaan,laitoin toisen varalla oleen boxin ja taas pelitti...niin ja autohan on 124.300ce....
Tarkoitus on ollut korjailla tuo viallinen joutesaan ja kokeilla tuota konkkien vaihtoa jos tuolla sais pelaamaan.?
Noitten osien suhteen täytyy availla tuo boxi ja kurkata mitä nuo konkat
olis arvoltaan ja katsella tuonne YE elektroniikan suuntaan,majailee tossa kehä kakkosen kupeessa josko noinkin isolta maahantuojalta löytyisi sopivat osat!?Ei luulis olevan hinnankiroissa nuo.
Ja jos ei selviä täytyy laittaa sukulaiset etsimään maailmalta sopivia,on tuo siskolikka ko firman piällys miehistöä joten kiusataampa häntä hiukan..
Toki noita varmaan löytyy useiltakin ko osia myyviltä ja radio,tv huolto firmoista,ainakin sellaisista jotka tosisaan korjaakin jotain...
T.Jaakko.P
Tarkoitus on ollut korjailla tuo viallinen joutesaan ja kokeilla tuota konkkien vaihtoa jos tuolla sais pelaamaan.?
Noitten osien suhteen täytyy availla tuo boxi ja kurkata mitä nuo konkat
olis arvoltaan ja katsella tuonne YE elektroniikan suuntaan,majailee tossa kehä kakkosen kupeessa josko noinkin isolta maahantuojalta löytyisi sopivat osat!?Ei luulis olevan hinnankiroissa nuo.
Ja jos ei selviä täytyy laittaa sukulaiset etsimään maailmalta sopivia,on tuo siskolikka ko firman piällys miehistöä joten kiusataampa häntä hiukan..
Toki noita varmaan löytyy useiltakin ko osia myyviltä ja radio,tv huolto firmoista,ainakin sellaisista jotka tosisaan korjaakin jotain...
T.Jaakko.P
Tosiaan RTV huolloissa näitä elkoja on. Ja ellei just samalla arvolla löydy niin yhdistelemällä saa.
No menee kikkailuksi mutta jos haluaa niin näin sen pitäisi mennä eli:
Jos varausarvo jää pieneksi niin rinnalle lisäksi sopivan kokoinen. Ja jos liian suuri varausarvo niin sarjaan sopiva lisäksi. Sarjakytkennässä varausarvo lasketaan 1/C kaavalla. Rinnankytkennässä suoraan yhteenlaskemalla varausarot. (eli just päinvastoin kuin vastuskytkennöissä)
Itte purin joutoradiosta nuo konkat niin joutu kikkailemaan Tosin hommasin jälkeenpäin sopivat paikallisesta >RTV -huollosta Olisko ihan 1.5€ maksanu...
No menee kikkailuksi mutta jos haluaa niin näin sen pitäisi mennä eli:
Jos varausarvo jää pieneksi niin rinnalle lisäksi sopivan kokoinen. Ja jos liian suuri varausarvo niin sarjaan sopiva lisäksi. Sarjakytkennässä varausarvo lasketaan 1/C kaavalla. Rinnankytkennässä suoraan yhteenlaskemalla varausarot. (eli just päinvastoin kuin vastuskytkennöissä)
Itte purin joutoradiosta nuo konkat niin joutu kikkailemaan Tosin hommasin jälkeenpäin sopivat paikallisesta >RTV -huollosta Olisko ihan 1.5€ maksanu...
OK. Pitääpä marssia Savon RTV-huoltoon jos on vielä auki, vanhat patut meinasivat lopettaa hyvän liikkeen kun ei löydy jatkajaa. Täytyykö lakalle tehdä jotain ennen vanhan tinan sulatusta vai ei muuta kuin kolvia?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Millään perus yleismittarilla mittaaminen ei onnistu. Tarttis olla kunnollinen kapasitanssimittari.
Kunnollinen kolvi, juoksutetta ja hyvälaatuista tinalankaa ja lakkakerros ei ole kummoinenkaan haaste. Osta sieltä RTV liikkeestä lankaa ja juoksutetta. Eivät maksa maltaita. Sensijaan kunnollinen kolvi osaa maksaa yli 100€. Ittellä vaan sellainen käsitys ettei millään halpamarketiun kolvilla kannata aklaa tuhertamaan. Tulee enempi vahinkoa.
Ja jos ei kolvaamisesta ole kokemusta niin osaahan ne siellä RTV:ssä käydä kaikki juotokset läpi ja vaihtaa ne konkatkin. En usko operaation montaa kymppiä maksavan. Tu käymään täällä niin katotaan mitä sille osataan tehdä Eikä maksa mitään. Nuo konkatkin löytyisi hyllystä
Kunnollinen kolvi, juoksutetta ja hyvälaatuista tinalankaa ja lakkakerros ei ole kummoinenkaan haaste. Osta sieltä RTV liikkeestä lankaa ja juoksutetta. Eivät maksa maltaita. Sensijaan kunnollinen kolvi osaa maksaa yli 100€. Ittellä vaan sellainen käsitys ettei millään halpamarketiun kolvilla kannata aklaa tuhertamaan. Tulee enempi vahinkoa.
Ja jos ei kolvaamisesta ole kokemusta niin osaahan ne siellä RTV:ssä käydä kaikki juotokset läpi ja vaihtaa ne konkatkin. En usko operaation montaa kymppiä maksavan. Tu käymään täällä niin katotaan mitä sille osataan tehdä Eikä maksa mitään. Nuo konkatkin löytyisi hyllystä
Vakionopeudensäädin
Itsellä oli edellisessä mersussa tuossa kyseisessä boksissa häikkää.
Tampereella löytyi merkkiliike,millä oli testauslaitteet boksille.
Näytti testausvaiheessa,että kaikki pelaa,mutta eipäs vaan lähtenyt päälle.
Käytiin myös tinaukset läpi ja oli hieman vaikutusta.Lopullinen vika löytyi kuitenkin konehuoneen liittimestä.Siinä oli hieman hapettumaa.Loppuviimeksi oli kiinni aika pienestä.
Tampereella löytyi merkkiliike,millä oli testauslaitteet boksille.
Näytti testausvaiheessa,että kaikki pelaa,mutta eipäs vaan lähtenyt päälle.
Käytiin myös tinaukset läpi ja oli hieman vaikutusta.Lopullinen vika löytyi kuitenkin konehuoneen liittimestä.Siinä oli hieman hapettumaa.Loppuviimeksi oli kiinni aika pienestä.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Vehje kävi RTV-huollossa, jossa vaihdettiin konkat. Ainakaan 30 km matkalla n. 80-90 km/h vauhdissa tiputti vähän väliä entiseen malliin Tempomatin pois päältä. Mistähän seuraavaksi vikaa etsimään? Missä konehuoneessa on noita liittimiä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tempomat
Edellisessä autossa minulla oli tuo pistoke tuossa sulakerasian lähellä.Johto oli vedetty sen kautta sisälle.Riippuen vähän,minne tuo moottori on sijoitettu.
Katso missä moottori on ja seuraa johtoa.Moottorista lähtevä johto ei ole pitkä.Pyöreä pistoke.Näissä on yleensä hapettumaa,riippuen paikasta.
Moottoreissa harvemmin vikaa.Yleensä menee jokin ratas tai sitten jousi.
Onko tuo "vastus ehjä ja ottaako siihen tuo raapaisupinta kiinni?
Onko tarkistettu molemmat kytkimet jarrulta ja kytkimeltä?Automaatissa on pelkästään jarulla.Toinen kytkimistä avaava ja toinen sulkeva.
Monesti vikaa jarrupuolen kytkimessä,joka on sotkettu klinuun vahingossa.
Yksi vaihtoehto myös tuo nopeudentunnistusanturi.Onko ehjä ja onko johto varmasti kiinni(mittarin takana)
Katso missä moottori on ja seuraa johtoa.Moottorista lähtevä johto ei ole pitkä.Pyöreä pistoke.Näissä on yleensä hapettumaa,riippuen paikasta.
Moottoreissa harvemmin vikaa.Yleensä menee jokin ratas tai sitten jousi.
Onko tuo "vastus ehjä ja ottaako siihen tuo raapaisupinta kiinni?
Onko tarkistettu molemmat kytkimet jarrulta ja kytkimeltä?Automaatissa on pelkästään jarulla.Toinen kytkimistä avaava ja toinen sulkeva.
Monesti vikaa jarrupuolen kytkimessä,joka on sotkettu klinuun vahingossa.
Yksi vaihtoehto myös tuo nopeudentunnistusanturi.Onko ehjä ja onko johto varmasti kiinni(mittarin takana)
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Kiitos vastauksesta. Katselin WIS:stä ja näyttää sille, että tässä M103:ssa vakkarin moottori on mukavassa tallessa tuolla imusarjan alla. Kaasuvivustolta menee sinne profiilitanko jota voi jatkaa/lyhentää. Pitääpä käydä naapurin montulla katselemassa altapäinkin. Hall-anturi lienee tuolla mittarin takana, pitää tsekata sekin ja tuo jarrupolkimen kytkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
jokos jarruvalo kytkin vaihdettuJari Ke kirjoitti:Kävivätkö kaikki juotokset läpi?Timo L. kirjoitti:Vehje kävi RTV-huollossa, jossa vaihdettiin konkat. Ainakaan 30 km matkalla n. 80-90 km/h vauhdissa tiputti vähän väliä entiseen malliin Tempomatin pois päältä. Mistähän seuraavaksi vikaa etsimään? Missä konehuoneessa on noita liittimiä?
mullon pelkkiä romuja vaan
Tempomat
Toimiiko varmasti kaikki kytkimet?Riittää,jos on johdossa jäänyt eriste liittimen "väliin".
Oletko tarkistanut moottorin?Moottorin pitäis vetää jousivoimaa vastaan.
Oletko tarkistanut moottorin?Moottorin pitäis vetää jousivoimaa vastaan.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95