Ihmettelen hiukan, kun vaihdan tuohon M180.941 koneeseen venttiilinvarren kumeja, kuinka tuo pakoventtiilin kumi tulisi oikea oppisesti vaihtaa.
Pakopuolen venttiililautanen on erilainen kuin imupuolella eli siinä on alaspäin menevä lieriö jonka tarkoitusta en ymmärrä.
Joko se työntää tai pitää tiivisteen paikallaan venttiiliohjurin "suulla", niin kuinka asennusvaiheessa tulee toimia ,kun jouset puristetaan kasaan kiilapalojen asennusta varten, painaa jousilautasen lieriö tiivistettä sillä seuraamuksella, että se saattaa vahingoittua, kuten minulle yhden kanssa kävi. . . .??
Jykä
W111 : M180.941 venttiilinvarren kumin asennus
W111 : M180.941 venttiilinvarren kumin asennus
W111.012 220S 1965 M180.941
Pakoventtiilin varteen tulee vaan sellanen o-rengas sen peltilieriön sisälle. Varsinaista ohjurin kumia ei pakopuolella olekaan. Se lautasessa oleva peltilieriö vaan ohjaa nokalta valuvan öljyn pois ohjurilta. Näin ainakin oli tuon minun M180 koneessa. Imupuolella muistaakseni on irrallinen lieriömäinen osa ohjurin päällä, jota pienempi venttiilinjousi painaa kantta vasten ja tiivistekumi on tämän lieriön ja ohjurinpään välissä.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
M180.941 venttiilinvarren kumin asennus
OOKKEI, kuulostaa loogiselta, silloin asennan sen kumi tivarin lieriön sisään ja lautas/jousipakettipaikalleen. Elikkäs lieriö suojaa ohjuria/vartta öljyroiskeilta.
Hyvä , Kiitos tiedosta !!
T.Jykä
Hyvä , Kiitos tiedosta !!
T.Jykä
W111.012 220S 1965 M180.941
Myöhemmissä versioissa on se lieriö jätetty pois ja ohjurissa on "normaali " ohjurikumi. Aikoinaan, kun tein täyden rempan tuohon omaani olisi pitänyt päivittää oikeastaan nuo ohjurit uudemman mallisiin. Tuli tehtyä liiankin tarkkaan alkuperäistä tuosta koneesta. Nykyöljyt kun tuppaa nousemaan sinne ohjurillekin ja pitkän tyhjäkäynnin jälkeen pöläyttää hieman kaasua annettaessa.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
venttiileista
Mielenkiintoista antia,,,
Minulla oli omassa 220s pontoonissa vain nuo O renkaat kaikkilla 12 venttiililla. Eli ovatko oikeat osat pako venttiileille? Kuuluisiko imuventtiileilla olla niinsanotut normaalit kuppimaiset venttiilin tiivisteet?
Loytyisikohan keneltakaan Kahta pakojousen ala lautasta?
Tassa koneessa on nakojaan pari lautasta korvattu galvanoiduilla prikoilla ja ei oiken sove silmaan.
Ovatko moottorin kumityynyt samanlaisia kuin pontoonissa, ja milla varaosanumerolla oikeanpuoleiset tyynyt ovat?
Kiittelen vastauksista,,,,
Minulla oli omassa 220s pontoonissa vain nuo O renkaat kaikkilla 12 venttiililla. Eli ovatko oikeat osat pako venttiileille? Kuuluisiko imuventtiileilla olla niinsanotut normaalit kuppimaiset venttiilin tiivisteet?
Loytyisikohan keneltakaan Kahta pakojousen ala lautasta?
Tassa koneessa on nakojaan pari lautasta korvattu galvanoiduilla prikoilla ja ei oiken sove silmaan.
Ovatko moottorin kumityynyt samanlaisia kuin pontoonissa, ja milla varaosanumerolla oikeanpuoleiset tyynyt ovat?
Kiittelen vastauksista,,,,