C36 AMG tekniikan vaihto ---> W124 E320 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dtr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 17.01.2006 22:46

C36 AMG tekniikan vaihto ---> W124 E320 ?

Viesti Kirjoittaja Dtr »

Kerta kun on 420 tai 500 kone vaikea/isotöinen vaihtaa C124 E320 autoon, niin mitenkäs C36 AMG tekniikka? Eikös aika pitkälti samoja osia, toisin kuin noissa v8 ja E320. Elikkä mitä kaikkea osia joutuis vaihtamaan että sais muutoskatsastettua ja että kestäis?
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Alustan palikoiden pitää olla tehojen mukaan ja tehot tuossa c36 amg:ssä ovat lähellä 420:iä, joten alusta pitää olla sen mukainen. Muuten kait tuossa ei ole mitään ihmeitä.
Ex. S202 cdi -99
Tero.N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ma 19.03.2007 14:33

Viesti Kirjoittaja Tero.N »

Olen tässä omissa ajatuksissa miettinyt että mitä kaikkia koneita laillisesti W124 koriin saisi laittaa niin lasketaanko E500 samaan mallisarjaan muiden W124:sten kanssa? BMW:llähän esim. M-bemarit ovat oma mallisarjansa. Kysymys liittyy myös aika olennaisesti itse aiheeseenkin koska autowikin mukaan C36 koneen tehot ovat 206kW/280hp ja E420 tehot 205kW/279hp. Jos E500 lasketaan mallisarjaan niin silloin pitää verrata myös siihen eikä E420:n käyttö verrokkina onnistu, jos taas ei kuulu mallisarjaan niin E420 kohdalla voidaan käyttää +20% sääntöä koska se olisi mallisarjan tehokkain.
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Häätyy tunnustaa et ite olen ainakin päättänyt että jos tuo 300-24v porsii, niin tilalle menee c36:sta kone 8) Jos se ei kerta aivan järkyttävä homma ole :twisted:

edit. tulipa kommentoitua tuotaki ajoissa
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

jos tuo 420 on se sarjan tehokkain, niin ei muutakuin mega ja läppikset, otetaan se +20% vielä irti ;)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja j.a »

tarviiks sit ees sen kummemmin mainostella mokomaa koneen vaihtoo... tyhmempi ei huomaa ja viisas ei kommentoi
Diesel on puhtaampi
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Lade »

j.a kirjoitti:tarviiks sit ees sen kummemmin mainostella mokomaa koneen vaihtoo... tyhmempi ei huomaa ja viisas ei kommentoi

Juuri näin minäkin asian näkisin/tekisin :D
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja h3ba »

j.a kirjoitti:tarviiks sit ees sen kummemmin mainostella mokomaa koneen vaihtoo... tyhmempi ei huomaa ja viisas ei kommentoi
Isken korvan taakse..
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
AMG e34
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: To 06.12.2007 17:17
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja AMG e34 »

h3ba kirjoitti:Häätyy tunnustaa et ite olen ainakin päättänyt että jos tuo 300-24v porsii, niin tilalle menee c36:sta kone 8) Jos se ei kerta aivan järkyttävä homma ole :twisted:

edit. tulipa kommentoitua tuotaki ajoissa
Kyllä näin meinasin itsekkin tehdä. :lol:

Olen vain mietti että käviskö suoraan noihin k-jetin ruisku osiin kun tilavuus nousee koneessa 3,4->3,6? teho eroahan ei ole kuin 8kw.
Käyttö autona=XC90 -2004
EX MB:t
w124 Coupe 3,4 amg -92
w203 1,8 kompressor avantgard sport -2003
+ muita kymmenkunta eri merkkiä ja mallia.
Vastaa Viestiin