nokka-akselin säätimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

nokka-akselin säätimet

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Meneekö nokka-akselin säätimet yleensä kerralla
kanttuvei vai voiko olla jumitusta/sisäistä öljyp.vuotoa.
Ovatko purettavissa ja korjattavissa? Tietääkö kukaan
mitä maksaa uusi esim. M104 koneeseen?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mikvit se säädin on?

Tarkoitatko sinä kenties nostajia?
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Imunokan ajotuksensäätäjästä lie kysymys.

Kyllä kai ton luulis että sen pystyy korjaa jos rikki on.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mittaa yleismittarin resistanssi alueella jakopään kopassa olevan sähkömagneetin käämi. Pitäis näyttää jotain 5-10ohmia.

Jos se pelaa ja nokan säätö ei, niin sitten siellä on jotain mekaanista vikaa. Tai sitten sähkömagneetti ei saa poksilta ohjausta. :D

Kuva
Kuva

Tuon näköinen mötikkä siellä on... Sähkömagneetti vetää tuota imunokan päässä olevaa metalliholkkia... Itse säätimen toimintaperiaatetta en tiedä... Liekkö öljynpaineella toimiva. Tuo holkin takana on joku jousi joka vetää holkin takaisin "kiinni" kun magneetin veto loppuu...

Tuossa vielä tuo sähkömagneetti.

Kuva
Viimeksi muokannut Mika.T, Ke 31.03.2010 19:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mites ton toimimattomuuden käytännössä huomaa??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Kai se lähinnä yläkierrosten huonona vetona ilmenee...

Tuo säätö säätää imunokkaa aikasemmalle "aktivoituessaan" Ainakin tuossa 600ssa toiminnan huomaa.. Kone oikeastaan herää noin 3500-3800 paikkeilla. Ilmeisesti imunokat kääntyy silloin.
E280T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 260
Liittynyt: Ti 15.05.2007 14:19
Paikkakunta: SATAKUNTA

Viesti Kirjoittaja E280T »

Onko jo myöhästä kommenttia mutta 280 koneella huomaa täyskaasu kiihdytyksessä sellaisen "nykäyksen" ja sitten huomattavasti enempi vetoja.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Vastaa Viestiin