W203 -05 "Display Faulty", "Brake Wear-visit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

W203 -05 "Display Faulty", "Brake Wear-visit

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Nyt tarvitsisin apuja joltakulta joka tietää mitä lähteä hakemaan..ja mistä.

Auto tai lavetti on W203 270cdi -05. Vika alkoi puskista pakkasella samana päivänä kun sain sen Veholta etupuskurin maalauksesta ja toistuu aika ajoin ja aina silloin kun ei tarvitsisi. Vika ei jää päälle eikä jätä muistijälkeä testeriä varten. Vian tullessa, näyttöön pamahtaa seuraavat viestit: "Display Faulty", "Brake Wear-visit workshop" ja toisinaan myös ESP Faulty, visit workshop. Ja aina se räjäyttää kakkosen päälle ja lukitsee vaihteet, pistaa ABS:n, vakkarin, nopeusmittarin ja parkkitutkat huitsin heleen.

Noh, lavetti on ollut Veholla, jonka hintava viesti oli että siellä mitään vikaa ole, mutta jos tuo uusiutuu, on EGS-ohjainlaite uusittava. Nyt sekin perkele on uusittu, ja sama peli jatkuu vaan. Älkääkä huoliko, vein paskan ihan oikeaan huoltoon Vänttiselle Treelle. Ja kyyllä, Vänttiselläkin ollaan sormi suussa.

Faktat: Jarrut on kunnossa, Taka-SAM on ok, EGS on uusittu, kaikki on resetoitu, auto on huollettu. Vika poistuu vain akun napa irroittamalla ja palaa takaisin aika tarkalleen päivän sisällä siitä kun moottorin vikavalo on sammunut.

Kysymykset ja arvelut: Voiko tää liittyä akkuun vaikka näyttää että se on ok? Voiko tällä olla yhteys käsijarruun (tai mikäliejalkaparkkijarru) kun se jää "veteläksi" ja painuu itellään välillä (jousi kuoleentunut tms), eli onko se jotenkin sähköisesti toimiva hässäkkä?

En jaksa uskoa että siellä mitään isoa on vialla, kunhan tietäisi mistä haen, ja mitä.

Antakee armoa, auttakee ja sorry kielenkäyttö..hermo riekaleina ja hihat palo jo kuukausi sitten.. :evil:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Mitään tästä tietämättä tuo käsijarru olisi hyvä varmaan katsoa kuntoon koska se liittyy kuitenkin ABS ja ESP juttuihin.

Vaijeri oli mulla edellisestä pompannut pois hahlostaan. Mutta mitä tarkotat painuu itsestään? Se vaijerien haarakohta takapenkin alla olevan luukun alla on paikka mistä voi irrota.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Sitä minäkin tosin mitään mistään tietämättömänä aloin epäillä, vaikkei siinä oikein selvää yhtymäkohtaa tuohon vikavalotteluun oikein olekaan.

Se parkkijarrupoljin tosiaan ihan iteksiin valahtaa töyssyissä alaspäin ja paukauttaa varotusvalon kojetauluun..Niin siis sen punasen valon, joka ilmottaa sen olevan päällä. Ja kun sen (jarrun) vapauttaa salvasta, joutuu polkimen vielä jalalla nostamaan ylöspäin..Se on kuulemma tyyppivika..Ei voi tietää ku on eka ja takuuvarmasti vihonvimonen lavetti tämä.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mulla oli SLK:ssa mystinen vika: tehot hävis, vakkari ei toiminut ja valoja vilkku kojetaulussa. Viaksi paljastui öljyinen johtosarja (vuotava anturi ja kapilaari-ilmiö eristeen ja kuparinvälissä).
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Tämä on täydellistä amatöörin pohdintaa ja siihen pitää suhtautua sen arvoisesti, mutta yhtymäkohtia omaan ongelmaani löytyy kaksi kappaletta.

Display faulty viittaa käsittääkseni ongelmaan auton sisäisessä tiedonvälityksessä, joten vika voi olla missä tahansa auton väittämän vikalähteen ja sen rekisteröivän ohjainyksikön välissä tai jossain siitä eteenpäin. Toivottavasti auto muuten pelaa ja sillä pystyy edes ajamaan, ja ei muuta kuin sitkeyttä vian hakemisessa.

Vehon osalta saamani vähäisen kokemuksen perusteella siellä mielellään sanotaan, että se ja se osa pitää vaihtaa uuteen ja jos ei auta, niin hups, 'arvaus' meni pieleen ja poimitaan seuraava pallo rummusta. Helppoa kuin heinänteko, kunhan asiakkaan rahat riittää. Itse menin Alppilaan, kun oli yksi vika. Pois tullessa vikoja oli kuusi ja siellä vaan leviteltiin käsiä. Vehosta selvisin halvalla. Siellä hommaa ei hoidettu loppuun, kun varaosaa ei kuulemma juuri ollut hyllyssä. Antoivat kyllä selkeän pikkukohdan, mikä pitää vaihtaa, mutta yllätys yllätys, ei auttanut sekään, kun vaihdettiin toisessa paikassa. Ongelmakohta on takasamin vaihdon jälkeen takavalojen toiminnassa. Palaan tähän omassa topicissa, kunhan asiaa etenee.

Tämä vuodatus ei tietystikään auta sinua eteenpäin, mutta ymmärrän turhautumisesi ja kohtalotovereita varmaan riittää. Autojen tekniikka monimutkaistuu, mutta on vaikea käsittää, ettei auton valmistajan edustajakaan osaa enää laittaa kaikkia vikoja kuntoon.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Itse olen kuulluut kun MB liikkeen korjaaja puhui jostakin W202 viiksen toimintahäiriöstä työjohtajalle että mitä pitäis tehdä. Vastaus oli TILAA UUSI. Asentaja siihen : No pitäiskö sitä vähän tutkia ja testata? No tilaa nyt kuitenkin.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Jepulis,

Kiitti tuesta edes, ajattelinkin että tää topicci on sen verran henkimaailman asioita ettei siihen yksoikeeta vastausta varmaan voikkaan löytyä, juuri noita muiden kokemuksia mahdollisesti samojen vikavalojen yhteydessä haluankin kuulla jotta tiedän mistä etsiä.

Eikä tuolla paskalla ajamaan juuri pysty, automaatti tempasee tosiaan kakkosen väkisin päälle ajossa ja jumittaa siihen, paitsi tietty pysäköitäessä auto, jolloin vaihdevalitsin on laitettava P- asentoon, niin jos meinaa avaimia tarvita ja laittaa esim ovet lukkoon. Eihän tuota perkelettä kukaan edes halua varastaa :twisted:

Saahan sen väkisin D-asentoon kunhan repii vaihdekepin suojuksen hevoon ja törkkii kynällä tai ruuvarilla oikeesta alareunasta pienen haitan alas ja samalla laittaa vaihteen silmään, tosin silloin ei toimi, abs, esp, bas, nopeusmittari, tempo, muut vaihteet paitti se kakkonen, vakkari ja listaa vois jatkaa huomiseen mutten enää jaksa.

Vika poistui taas iteksiin yön aikana vaikka se ei sillä normaalilla "Hälyt päälle ja pois x 3" -mihinkään lähtenytkään.

Uskon edelleen että vika on joku säälittävän pieni jossain alle euron namikassa..Ei auta itku markkinoilla, ajellaan rouvan foordilla, se toimii.

Tiistaina lähetään Vänttisen kanssa räjäyttämään parkkijarrua ja haetaan sieltäpäin seuraavaksi. Kohtahan toi lavetti on ku uusi, ainakin osat on kaikki kohta vaihdettu. :lol:
Avatar
MikkoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 09.03.2004 00:57
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja MikkoK »

Tervehdys! En ole näitä henkilövaunuja vielä kovin paljon (onneksi) joutunut rassaamaan, mutta raskaista löytyy jonkun verran kokemusta (Actros ja Atego) niin tuli oireista mieleen että joku tai jotkin CAN-väylät menevät hetkellisesti pimeäksi, mahdollisesti oikosulkuun tai johdin poikki tai hapettunut.
Tuossa tutkailin hieman mersun korjaamokäsikirjallisuutta (WIS:iä) niin kannattaisi tutkia pistoke X63/4(can-väylä pistoke/adapteri). Sen kautta on kytketty lähes kaikki nuo laitteet ja toiminnot mitkä sinulta pimenee kun vika tulee päälle. Sen sijainti on kuskin puolella, todennäköisesti ratin alla olevan pahvin alla. WIS:stä ei juuri kyseistä pistoketta ollut kuvattu luonnossa, muita kylläkin. Toinen mahdollinen paikka voisi olla kuskin puolen kynnyskotelon alkupää. Kun vielä saisi selville että miten nuo väylät on linkitetty keskenään niin voisi EHKÄ päästä asiassa eteenpäin..

Vmäisiä vikoja nuo mitkä ei anna vikakoodia, mutta vika ei välttämättä ole iso. Kokemusta on. Toivottavasti vika löytyy!
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tuo can liitin löytyy siitä kuskintilan jalkatilan yllä olevan pahvin alta. OBD pistokekkin on siinä ihan vieressä.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13731
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

MikkoK kirjoitti:Tervehdys! En ole näitä henkilövaunuja vielä kovin paljon (onneksi) joutunut rassaamaan, mutta raskaista löytyy jonkun verran kokemusta (Actros ja Atego) niin tuli oireista mieleen että joku tai jotkin CAN-väylät menevät hetkellisesti pimeäksi, mahdollisesti oikosulkuun tai johdin poikki tai hapettunut.
Tuossa tutkailin hieman mersun korjaamokäsikirjallisuutta (WIS:iä) niin kannattaisi tutkia pistoke X63/4(can-väylä pistoke/adapteri). Sen kautta on kytketty lähes kaikki nuo laitteet ja toiminnot mitkä sinulta pimenee kun vika tulee päälle. Sen sijainti on kuskin puolella, todennäköisesti ratin alla olevan pahvin alla. WIS:stä ei juuri kyseistä pistoketta ollut kuvattu luonnossa, muita kylläkin. Toinen mahdollinen paikka voisi olla kuskin puolen kynnyskotelon alkupää. Kun vielä saisi selville että miten nuo väylät on linkitetty keskenään niin voisi EHKÄ päästä asiassa eteenpäin..

Vmäisiä vikoja nuo mitkä ei anna vikakoodia, mutta vika ei välttämättä ole iso. Kokemusta on. Toivottavasti vika löytyy!
WIS:in sijaintikuvat on vähän suuntaa antavia. Star finder on paljon parempi tähän tarkoitukseen (jos vain auton malli löytyy tuettujen listalta).

Simppa, tarkoitatko X63/4 liitintä vaiko jotain muuta CAN-liitintä? Star finderin mukaan se X63/4 on kynnyskotelon johtokotelossa, etuosassa.
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

mulla tuli nuo aikalaila samat viestit, mutta siihen löyty syy, oli ottanu pikkasen jalkatila kosteutta. Olin näpsäkkä poika ja revin vänkärin puolelta maton pois ja sieltä styroksin alta sen boksin irti ja vein pannuhuoneeseen kuivamaan. Ja puhistin maajohdon sieltä jalkatilasta, yms liitokset. onhan tuo pelannu sen jälkeen ku kasasin
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
MikkoK kirjoitti:Tervehdys! En ole näitä henkilövaunuja vielä kovin paljon (onneksi) joutunut rassaamaan, mutta raskaista löytyy jonkun verran kokemusta (Actros ja Atego) niin tuli oireista mieleen että joku tai jotkin CAN-väylät menevät hetkellisesti pimeäksi, mahdollisesti oikosulkuun tai johdin poikki tai hapettunut.
Tuossa tutkailin hieman mersun korjaamokäsikirjallisuutta (WIS:iä) niin kannattaisi tutkia pistoke X63/4(can-väylä pistoke/adapteri). Sen kautta on kytketty lähes kaikki nuo laitteet ja toiminnot mitkä sinulta pimenee kun vika tulee päälle. Sen sijainti on kuskin puolella, todennäköisesti ratin alla olevan pahvin alla. WIS:stä ei juuri kyseistä pistoketta ollut kuvattu luonnossa, muita kylläkin. Toinen mahdollinen paikka voisi olla kuskin puolen kynnyskotelon alkupää. Kun vielä saisi selville että miten nuo väylät on linkitetty keskenään niin voisi EHKÄ päästä asiassa eteenpäin..

Vmäisiä vikoja nuo mitkä ei anna vikakoodia, mutta vika ei välttämättä ole iso. Kokemusta on. Toivottavasti vika löytyy!
WIS:in sijaintikuvat on vähän suuntaa antavia. Star finder on paljon parempi tähän tarkoitukseen (jos vain auton malli löytyy tuettujen listalta).

Simppa, tarkoitatko X63/4 liitintä vaiko jotain muuta CAN-liitintä? Star finderin mukaan se X63/4 on kynnyskotelon johtokotelossa, etuosassa.
En muista sen liittimen numeroa, mutta kyseessä can-liitin/haaroitin johon tulee kaikki can väylät. Faceliftissä se on tuolla missä kerroin ja prefaceliftissä vänkärin johtokotelon etuosassa. Tässä kyseessä facelift. Liitin tulee näkyviin kun ottaa 3 torx ruuvia pois sieltä virtalukon alapuolelta alkaen ja kuskiin oveen päin. Myös käsijarrupolkimen vaijeri irti niin se jalkatilan "katto" lähtee pois. Liittinrimaan tulee useita ruskea/ruskea punaisia johtoja ja siitä ei voi erehtyä. Liittinriman liittimet ovat niin tiukat että en usko että mitenkään pääsevät ainkaan itsestään irtoamaan.

EDIT: Minkä boksin styroksin alta Petzkele otti pois???
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mita kaikkea on ollut irti puskurin maalauksen
(syymalaukseen tarahdys kolari? tms... jos niin jossain irti, rikki tarahtanyt liitos, kiihtyvyys anturi, pikasen siirtynyt)
taki?
niiten lahelta tarkistaa kaikki liitokset, piuhat

*:rila katsoa ajossa mita siella tapahtuu,
lisaksi testata kaikki jarjestelmat yksitellen myos vaylat,

X63/4 can voltage distributor(janite jakaja) vaseman jalkatilan reuna oven etureunan kohdalla(kotelossa)

X30/6 cockpit voltage distributor can connector, polkimien ylapuolella olevan suojan paala (lahella diagnosi pistoketta)

jos boxsi styroksin ja pellin alla hantin jalka tillassa niin vaihteiston ohjaus boksi(musta)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Ok, alan tutkia mitä tuolta löytyy ja saanko näppärästi purettua. Tulipa tässä nyt vaan mieleen että kun Veholla irrottivat koko etupuskurin maalausta varten niin ei siellä mitään liittimiä, tunnistimia, johtoja tms ole mistä tämä voisi saada alkunsa. Mietin tätä vaan sen takia kun vika tosiaan alkoi samana päivänä kun laitoksen sain pois sieltä hoidosta.

Lisää faktoja (liittyvät tai eivät liity mihinkään) Kyseessä on siis tosiaan facelift malli täydellä AMG sisä- ja ulkopaketilla sisltäen isot tuuletetut (rei-itetyt) jarrulevyt ja autossa on myös webasto jota olen käyttänyt enemmän kuin ahkerasti. Autosta on syksyllä tehdyssä isommassa huollossa vaihdettu läjä tiivisteitä, korjattu dieselvuotoja, vaihdettu vaihteisto-, perä- ja moottoriöljyt suodattimineen. Laitoin nyt vaan nämäkin tähän jos joku keksii mahdollisia tai mahdottomia yhtymäkohtia.

Ja tuosta mallista löytyy se EGS-moduuli eli ohjainboksi sieltä repsikan jalkatilasta styroksien alta, ja se on vaihdettu tuloksetta. (Ja tuli muuten opittua sekin että jos se boksi on ollut bensa 1.8l koneessa kiinni, pitää vanhasta boksista downloadata kaikki tiedot yksi kerrallaan tuohon seuraavaan boksiin tai se ei oikein pelitä) Eli ostin sen moduulin siis ruotsista käytettynä (Signalenilta) puhtaasti Vehon antaman osanumeron perusteella. Vehossa osan hinta 920€+työt ja kolmen vkon toimitusaika ja tuolta 154€ kotiin toimitettuna 3työpvää ja vartin asennus Vänttisellä. Tosin ohjelmointiin meni kuulemma 30minsaa lisää..
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Mita kaikkea on ollut irti puskurin maalauksen
(syymalaukseen tarahdys kolari? tms... jos niin jossain irti, rikki tarahtanyt liitos, kiihtyvyys anturi, pikasen siirtynyt)
taki?
niiten lahelta tarkistaa kaikki liitokset, piuhat
Juu siis motarilla lensi rekan renkaan palanen eteen tulleen pakettiauton renkaan kautta suoraan keulaan, sumari irti, AMG-grilli hevoon ja parkkitutka hajalle.--> Veholle maalarille ja tuossa tulos. Yritin tosiaan kysellä sieltä Veholta ihan eka mitä siellä on ollut irti mutteivat myöntäneet tiettykään yhtäänmitään eikä sieltä palveluakaan saanut kuin haistattelun merkeissä.
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Mikäli vika ilmeni liikennevahingon korjauksen jälkeen, niin ongelmahan koskee myös Vehoa ja vakuutusyhtiötä. Mikäli epäilet Vehon korjausta niin suosittelen tavarantarkastajaa mikäli ette saa asiassa yhteisymmärrystä.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

Jussiboy kirjoitti:Mikäli vika ilmeni liikennevahingon korjauksen jälkeen, niin ongelmahan koskee myös Vehoa ja vakuutusyhtiötä. Mikäli epäilet Vehon korjausta niin suosittelen tavarantarkastajaa mikäli ette saa asiassa yhteisymmärrystä.
lopulta joutuvat antamaan periksi kun kuluttajasuojalla hieman pelottelee.
Haittapuolena voi mennä korjaamolla muutama viikko ihmetellessä ja osia vaihdellessa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
PetZkele
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: Su 01.06.2008 04:02
Paikkakunta: "vesalanperä"

Viesti Kirjoittaja PetZkele »

joo, se boksi sieltä styroksin ja pellin alta, eli ilmeisesti just se vaihteistolle oleva boksi ku on vänkärin puolella. noh, suoraan sanottuna se veho ei kyllä ole laatutakuu auton laitolle. oma kävi koritakuu laitossa, jälkikäteen huomasin että kuskin puolen takaovi ei toimi enää keskuslukon kans, eikä ikkuna toimi aina + kuskin oven kaiutin ei kuulu kun ovi auki.... Että voipi olla siellä käyny joku röhlömi
-270cdi väykky
-w124 200d
-ex w203 200cdi
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Pientä apdeittiä. Auto oli 2 pvää pajalla ja nyt on siis fixattu seisontajarru ja rokkaa aivan ku uus. Siis se jarru, autolla pääsin melkein pihaan asti, hitto ku menin pysähtymään postilaatikolle, ni jäin siihen.

Noh, vika iski päälle ku jarrutin laatikolle ja oikea eturengas ehti kerran räpsäyttää abseja kun se oli lumella ja muut kumit asvaltilla. Otin renkaan pois ja tsekkasin että kaikki piuhat on kiinni, oli. Irrotin sen piuhan joka menee jarrulevyn takapuolelle (jossa on jotku kuparilangat) ja putsasin ja laitoin kosteudenpoistajaa ja hiukan pikaliimaa vaippaan että menee kunnolla puhtaana kiinni. Vika ei poistu. En minä tuolle mitään osaa oikein tehdä kun mikään ei roiku eikä ole irti.

Seuraavaksi otan vaan miinusnavan irti että pääsen sillä huomenna työreissuun edes..Tarvii vaan ottaa kymppimillin avain messiin että voi jatkaa matkaakin jos pysähtyy. (Ja kyllä, nokkaplootu on ollut auki jo yli vartin ja taka-sam sammunut..eli yritetään välttää sen(kin) hajoaminen).

Luin samasta propsista googlen välimuistista löytyneeltä ikivanhalta (2008) jenkkithrediltä: http://209.85.129.132/search?q=cache:c4 ... =firefox-a

siellä oltiin ehkä (paino sanalla ehkä) sitä mieltä että vika on tai voisi olla sytytys käämissä..Mene ja tiedä.

Ja siis puskurin irrotuksessa ei Vänttisen mukaan voi tapahtua yhtään mitään. Eli se siitä Vehon syyttämisestä. Jännää vaan miten vika tulee kuin kirkkaalta taivaalta puoli tuntia pajalta haun jälkeen mitään siitä ilmoittamatta..

Turhauttaa..Liian kosteetakin että toi edes palaisi. :lol:
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Lavettikuski kirjoitti:
Luin samasta propsista googlen välimuistista löytyneeltä ikivanhalta (2008) jenkkithrediltä: http://209.85.129.132/search?q=cache:c4 ... =firefox-a

siellä oltiin ehkä (paino sanalla ehkä) sitä mieltä että vika on tai voisi olla sytytys käämissä..Mene ja tiedä.
Eikö tuola puhuta ESP control moduulista?
EDIT: Juu jollakin ne sytytyskäämit oli työntäny ylijännitettä ESP:lle..

ROvaniemellä (linkki) on ESP moduliin korjaaja 550€, mitä lie nuo sytytyskäämit maksaa? Ois hyvä kun joku lainais sulle ESP modulia ni kokeilis alkaako pelittään, tai sitten sun käämit polttaa sen toisenkin ESP moduulin :shock:

Nää on niin henkimaailman vikoja. Oliko mitä vikakoodeja?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Se siinä onkin mielenkiintosta että se ei jätä mitään vikakoodeja muistiin, eli kyseessä on joku häriö joka tulee, jää päälle muttei muistiin ja poistuu kun mylly saa "levätä" yön yli. Aika lailla samalla lailla tosiaan ku siinä jenkkithreadissa, paitsi että ESP- valo on tullut ja mennyt omia aikojaan kerran pari ja poikkeuksetta aina samat kaksi valoa syttyvät samaan aikaan: Display Faulty ja Brake Wear. Ja jarrut siis tosiaan ovat palojen puolesta kondiksessa ja levytkin on pari kesää vanhat. Tossahan on ne samat ku C30:ssä eli ne isommat tuuletetut levyt. Mietin vaan että kesänakeilla tätä ei tosiaan ole ollenkaan ja ne ovat 18" kun nää talvipallot on AMG:n omilla 17"-vanteilla. Oisko siinäkin joku "juttu".

Alkaa meneen niiiin arvailuks ettei mitn rajaa..Katotaan nyt miten se käyttäytyy huomenna ku tarvis ajella vajaa 300km..Voipi olla et tulee "jännä" reissu..
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Lavettikuski kirjoitti:
Alkaa meneen niiiin arvailuks ettei mitn rajaa..Katotaan nyt miten se käyttäytyy huomenna ku tarvis ajella vajaa 300km..Voipi olla et tulee "jännä" reissu..
Toivotaan että selviää kohtuudella ja toivotaan että EI satu mitään jännää tuolla matkalla ETTEI tarvi lukea iltalehdestä että Mersu paloi Nokialla :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Heehh...Juu ei nyt sentään :P

Kyl siitä hyvä tulee, pala palalta uutta osaa ja kun se on valmis ja kondiksessa, äkkiä myyntiin ja joku onnellinen saa valmiiksi laitetun ja tod näk uudehkoa vastaavan auton pilkkahinnalla..Story of my life.
Lavettikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 03.08.2009 20:04
Paikkakunta: Kehtaanko myöntää että Nokia

Viesti Kirjoittaja Lavettikuski »

Pientä väliaikatietoa taas Pääsiäisen kunniaksi. Pysäköintijarruhuollon jälkeen vika tuli taas riesaamaan ja oli tosiaan mielenkiintoinen työreissu tuossa. Tänään päätin ottaa ite asiasta lisää selvää.

Aurinko paistoi ja oli abaut +12C joten perinteinen konepelti auki aurinkoa kohden ja kuivattelua, pesin ja kuivasin/putsasin konetilan niin hyvin kun sen osasin, joka liittimeen niin pirusti crc:tä ja koko päiväksi siihen lepäämään webasto päälle.

Toinen huomio, paristot loppuivat ku seinään virta-avaimesta ja kun vaihdoin uuden avaimen tilalle kun nyt ei hyllyssä sopivia varaparistoja tosiaan ollut, toimi auto ihan erilailla.

Sitten purin sen repsikan puolen lattiatilan alta styroksit pois ja sen metallisuojan, ei ollut kosteutta eikä likaakaan, otin silti liittimet ohjainlaitteista irti ja puhdistin /tuuppasin crc:tä liittimiin ja takas kiinni. Huomion herätti CAN-moduuli, joka lojui valtoimenaan siis ihan vaan siellä sikin sokin muiden ollessa kiinnitettyinä tuohon metallialustaan, tsekkasin senkin kaikki liitännät ja crc:tä perään. asettelin siististi takasin kun sille ei tuntunut sopivaa kiinnityspaikkaa oikeastaan edes olevan eikä siinä ruuvejakaan ollut ollut vaikka paikat sellasille alustasta löytyivätkin. tsekkasin vielä että kaikki johdot oli ehjät ennen metallilevyn takasinlaittoa.

Jarruvalon katkaisimenkin tsekkasin ja säädin varoiksi uusiksi kuten hanta toisessa threadissa neuvoi. (http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=79624)

Sitten tempasin 1,5h koeajolenkin hyvin vaihtelevalla ajotyylillä, ei tietoakaan vioista, ja moottorin vikavalokin sammui jo joten vian olisi pitänyt tulla. Katotaan nyt ja seuraillaan oliko kyseessä sitten huonokuntoinen virta-avain, kosteus, lika, jonkun moduulin huono kytkentä, maata väärään paikkaan, jarruvalon säädin vai jonkin tai kaikkien yhdistelmä..vai ei mikään näistä ja vika tulee huomenna uudestaan.

Siihen asti, kiitos kaikista vinkeistä, huncheista, neuvoista ja jymmärryksestä.

Lisää pashaa huuleen !! :lol:
Jussiboy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:23

Viesti Kirjoittaja Jussiboy »

Jussiboy kirjoitti:Mulla oli SLK:ssa mystinen vika: tehot hävis, vakkari ei toiminut ja valoja vilkku kojetaulussa. Viaksi paljastui öljyinen johtosarja (vuotava anturi ja kapilaari-ilmiö eristeen ja kuparinvälissä).
Mulla tuon tapaisen vian aiheutti nokka-akselin asentotunnistin, joka vuosi öljyä. CRC:tä johtosarjan jokaiseen liittimeen korjasi vian.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 732
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W203 -05 "Display Faulty", "Brake Wear-visit

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Löytyköhän tähän vaivaan ikinä syytä?
Tänään itsellä sytty samat valot, hieman eri oireilla toki.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 732
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: W203 -05 "Display Faulty", "Brake Wear-visit

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Minulla tähän vaivaan auttaa kun irroittaa abs pumpun liittimen ja laittaa takaisin. Tehnyt pari kertaa.
Vastaa Viestiin