Alusta vehkeessä on minun mielestä pirun kova. Tulee mieleen ex 190, mikä jousti yhtä paljon kuin tämä kuuluisa kivireki. Pahempana voisi mainita vielä sen, että tässä 190:ssä takapää jousti sentään vähän enemmän kuin mitä tässä. Vakion sportlinen ei liene kuulu olla tälläinen??? Tai jos kuuluu, niin mersun insinnöörit on ajellu ämbeellä koeajot melkolailla tasaseks sliipatulla baanalla..
Siitä, että ovatko jouset mitkä, ei ole mulla mitään hajua. Keula tuossa on melko matala, perä vähän korkeemmalla. Vähän niinku nää tuuninki E36:t
Asiaa sivuten liekö kukaan irrottanut mittaristoa kyseisestä vehkeestä. Mittari ja katkaisimien valot katosivat. Luutavasti sulake mittariston takana palanut mutta ei lähde mittari irti meisseleillä ja itse tehdyillä koukuilla repimällä. Ei kehtais millään purkaa niitä ala muoveja pois. Löytyykö kikkoja ynnä muita vilppikonsteja irroitukseen?
Tiukassahan se..Ensin tietty vapauttaa mittarinvaijeri pidikkeestään sieltä jalkatilasta, maton alta. Ite kikottelin sen mittarin isolla meisselillä alkuun ja sitten papukaijapihdeillä loput. Leukoihin teippiä, ettei tule jälkiä, reunoista kiinni ja päättäväistä repimistä Takasinpäinkin suht tiukka menemään.
Kävin tuossa tutkimassa ja koeajamassa vekotinta, että uskaltaa sillä huomena töihin lähteä. Tuli sellainen pikkuinen "ehkä" diagnoosi tehtyä tuon ujelluksen suhteen. Heiluttelin hihnapyöriä läpi ja vespumpun pyörässä aavistuksen klappia. Eli liekö tästä johtuu tuo ulina. Saattaa ollakin. Ilmapumppu taasen tuntuisi pelaavan ihan oikein. Jännän kuulonen vekotin, kun toissapvänä sitä ekan kerran ihan tarkoituksella kuuntelin. Säihkähinkin sitä ku se sihahteli =)
Mut joo, taidan alkaa kohtapuoliin kyselemään kikottimelle huoltoaikaa... Tuota, kun nyt tuohon vesipumppu ja kenties nokkaketju hommiin lähdetään, niin onkos mitä muuta, mitä kannattaisi samoilla vauhdeilla vaihtaa? Ketjun vaihtoa oon miettint ihan vaan sillä, että ohan se joskus vaihdettava. Ja kait tuo 230tkm jo jotain on sille aiheuttant. Vai onko?? =)
ketjua ei tarvi vaihtaa ellei se ala pitämään ääntä. kestää hyvin auton elin-iän (400tkm). Mutta kun sä kerra oot vaihdattamassa noita ni ainaki hihnan kiristin rullineen ja iskari. Ne ei yleensä yli 300tkm kai kestä. Nii ja onko sulla se saasteilmapumppu siel? ottaa sen samalla huithiiteen.
Sergey kirjoitti:ketjua ei tarvi vaihtaa ellei se ala pitämään ääntä. kestää hyvin auton elin-iän (400tkm). Mutta kun sä kerra oot vaihdattamassa noita ni ainaki hihnan kiristin rullineen ja iskari. Ne ei yleensä yli 300tkm kai kestä. Nii ja onko sulla se saasteilmapumppu siel? ottaa sen samalla huithiiteen.
On tuo pumppu juu. Tuossahan mää ihmettelin sitä ko se pumppaili ja sihahteli =D
Sergey kirjoitti:ketjua ei tarvi vaihtaa ellei se ala pitämään ääntä. kestää hyvin auton elin-iän (400tkm). Mutta kun sä kerra oot vaihdattamassa noita ni ainaki hihnan kiristin rullineen ja iskari. Ne ei yleensä yli 300tkm kai kestä. Nii ja onko sulla se saasteilmapumppu siel? ottaa sen samalla huithiiteen.
Mulle tehtiin tuossa toissa kesänä yläkertaremppa ja samalla ihmettelivät ketjun kiristintä. Oli mennyt jotenkin jumiin ja tuumailivat, että hyvä kun tuli avattua, niin ei käynyt huonommin. Ja mittarissa silloin aika tarkkaan 300 tkm. Kettinki jätettiin vanha, kun ei ollut mitään syytä vaihtaa.
MB 300 CE 24V -92
MB pystäri 250 -69 (museoautoprojekti)
Lisäksi käyttöautoina japanialaisia.
Juu, emmää tuota ketjun vaihtoa muuten oo ajatellut, mutta jostain jäänyt sellanen käsitys, että venyisikö ja aiheuttaisi koneelle pientä ajoituksellista probleemaa..?? Vai olenko totaalisen hakoteillä?? Toki, jos viisaammat niin väittää, ni suotta sitä sitten vaihtamaan =)
Emäntä lähti kauppareissulle tuolla ja soittelin sitten että mese yht'äkkiä sammui tyhjäkäynnillä ollessaan, eikä enää suostu käynnistymään. Starttasi kuulema hyvin. Noo, annoin ohjeeks, että odottele hetki pari ja koita sitten. Eipä lähtenyt ei. Akun oli tyhjäks sahannut. No hää oli yhen tuttavan pihassa ja mä sinne seatilla köräytin. Otin laturin ja roikkia mukaan. No, pienen akunlataus session jälkeen mese hörähti käyntiin kuin palmun alta konsanaan.
Kysymys kuuluukin, mitä lie oikein tapahtui? Bensapumput hurisi mainiosti ennen käyntiinlähtöä.
Oisko mahdollista ehken: Auto tyhjäkäynnillä ollessaan korjaillut käyntiään niin, että tämä kuuluisa lautanen (ilmamassamittari vai mikä lie), käynyt tämän tyhjäkäynnin korjailun takia kiinni ja päättänyt sitten jämähtää siihen.
Onhan mahdollista kyllä myöskin se, että jossain tuolla ylijännitereleen ja muiden boksienkin luona ongelmia, koska mää niitä ennen vehkeen käynnistymistä nitkuttelin. Vehe on myös pari kertaa talven aikana temppuillut niin, että maantieajon jälkeen saattaa koittaa sammua, heräten kuitenkin henkiin. Myös sellaistakin on ilmennyt, että tämän maantieajon jälkeen tyhjäkäynti pumppaa sammumisen ja 1000rpm välillä, tahi jää korkeaksi (1200-1300rpm).
Revin samalla äsken helvettiin sen tötterön, mikä imee ilmaa auton keulalta. Oli tainnut joku muukin voorumilainen näin tehdä ja ongelmat oli tainnu olevinaan kadota, kun kone haukkailee olevinaan lämpimämpää ilmaa konehuoneen puolelta..
Mutt juu, mikä lie... Toivotaan jotta toimis kesään saakka. Ei kehtais kylmässä tallissa alkaa tuolle mitään huoltoja puuhamaan.
Sergey kirjoitti:meinaakko manu että virranjakajan kansi ja pyörijä? onha siitä kai joskus jotai puhetta ollu...
En kyllä millään tahdo uskoa, että siitä johtuu tämä. Vai onko tää oikeesti niin mahoton vehe noiden sytkäosien suhteen? Okei, okei, tilataan sit vielä toinen satsi koppaa, pyörijää laitetaan lisäks vielä tulupat ja johtimet näille. Kattotaan, temppuileekos vielä noiden jälkeen.
Tarkistus voisi silti olla hyväksi. Tuossa omassa, nyt siis myydyssä, virranjakajankansi oli aivan märkä sisäpuolelta ja kaikki kontaktipinnat hapettumasta vihreänä. Auto seisoi koko talven +10 asteisessa tallissa ja ainut ulkoilu oli pesulla käynti (30 metriä, viereiseen halliin) Kannen kuivaus ja kontaktipinnat varovasti dremelillä, niin käynti parani.
Hehehe, en oo nyt avannu vähään aikaan tuota koppaa ja kurkannu, että miltä siellä näyttää. Pitää kahtoo jos ens vkonloppuna joutais tuota ihmettelemään. Pitäis nyt asettaa vaan tuo perheen vaagi kikotin listalla ykkös kohteeks. Kaipaa polonen iskareita, hehkuja, takajarruhilppeitä, uutta akkua.
Meseenki pitää uus akku käydä hakemassa samalla. Pitää tuon jälkeen ko tuo siitin on kuosissa alkaa paneutumaan tämän tähdellisen sielunelämään.
No niin ja sitten. Pissapojasta loppu nesteen tuleminen tuossa joku päivä sitten. Tänään jaksoin ihmetellä, niin vian aiheuttajaksi selvisikin akun kohdilta katkennut pissapojan letku. Sinne se akkukaukaloon on nesteet kuseksinu. Myöskin tuo koho, mikä ilmoittelee jos pesunesteet vähissä on sipannut. Todettu oikosulkemalla liittimen nastat, jolloin valo syttyi kuin syttyikin.
Havaittu myös jäähdytysnesteiden katoamista. Löydetty termarikopan paikkeilta kosteaa+vihreää. Ei siis jostain syystä näköjään pysynyt tiiviinä alkutalvesta vaihdetun uuden termarin+tiivisteen kanssa. Pitäneekö tilata vielä yks termari tiivisteineen + termarin kotelo. Ehkäpä. Samalla laittaa kl:ltä tulemaan tuo lämmitettävä pissapojan letkunpätkä. Itseasiassa säikähdin kun totesin, että tässä on jopa lämmitettävät letkut. Hurjaa mielestäin tämän ikäsessä kikottimessa.
Myöskin ulinaa ilmenee edelleen käynnistettäessä kun pakkasta n. -15C ja alle. Lohkolämppärillä ei tunnu olevan vaikutusta ulinaan. Mikä lie perkule.
Vaihtelin taas tiivisteitä. Talvella joutaa kun ei ole coupe ajossa. Ihmettelin kun suodatinjalan tiivisteen vaihdon jälkeen jatkoi tiputtamista startin päälle. No, startti pois taas ja silmä käteen... öljynsuodattimen jalasta lähtevien öljyputkien o-renkaat vuotivat. Nyt pitäs olla tiivis kone... ehkä viikon
opcaravan kirjoitti:Pitäneekö tilata vielä yks termari tiivisteineen + termarin kotelo. Ehkäpä. Samalla laittaa kl:ltä tulemaan tuo lämmitettävä pissapojan letkunpätkä. Itseasiassa säikähdin kun totesin, että tässä on jopa lämmitettävät letkut. Hurjaa mielestäin tämän ikäsessä kikottimessa.
Kotelo riittänee.
pissapojan letku katkee kaikista sieltä saranan kohalta. paa siihen vaa nylon letkujatkos biltemasta putken sisään, olikoha 4 vai 5mm... ei tarvi koko letkua uusia eikä tarvi johtojenkaa kans alkaa muljaamaan. ja liitokseen sit päälle vaikka vulkanoivaa teippiä tai vanhaa kunnon sähkärin teippiä.
opcaravan kirjoitti:Pitäneekö tilata vielä yks termari tiivisteineen + termarin kotelo. Ehkäpä. Samalla laittaa kl:ltä tulemaan tuo lämmitettävä pissapojan letkunpätkä. Itseasiassa säikähdin kun totesin, että tässä on jopa lämmitettävät letkut. Hurjaa mielestäin tämän ikäsessä kikottimessa.
Kotelo riittänee.
pissapojan letku katkee kaikista sieltä saranan kohalta. paa siihen vaa nylon letkujatkos biltemasta putken sisään, olikoha 4 vai 5mm... ei tarvi koko letkua uusia eikä tarvi johtojenkaa kans alkaa muljaamaan. ja liitokseen sit päälle vaikka vulkanoivaa teippiä tai vanhaa kunnon sähkärin teippiä.
Ja juu, luin tuosta, että taitaa alkaa tahi on jo antautunut tuo kohta useammastakin w124:stä.
Ikinä ei oo tarvint tollasta "letkujatkosta" käyttää, enkä oo vielä kurkannutkaan että mitä tuo lie on. Pitääpä perehtyä tähän.
Abbrobot, sergey tuntuu olevan kovin mersu aktiivi, niin tässä topicissa voiskin udella, että oliskos kesällä jotain häppeninkiä tiedossa, mihin kannattaisi kenties savon poijjaankin neitsytmatkansa tehdä?
Ja asiasta kymmenenteen, haaveena on alkanut jo olemaan, että josko näitä vähän alkais harrastelemaankin. Pirun hieno ois isokoneinen seccikin. Unohtamatta R129:ä 500 versiona tahi 420/500 W124:sta. Taitaa vaan vaatia sitä paperia takataskussa jonniin verran näiden ylläpito =D Mut kovasti houkuttelis.
mä asun ahvenanmaalla ja tarjonta rajoittuu käytännössä mun omiin autoihin. ELi subjektiivinen juttu. Ja kavereita ei ole t'l mantereen tyngällä. Suomenmantereel on moniakin. savos, keskises, lännes, idäs pohjoses. moni myäs täältä foorumilta.
mitä miitteihi tulee ni se o selvästi aktiivisempaa mese.fi foorumilla, ainaki ilmottelu. Savoo mä ite tuun kesälä joten sillo vähä tarkempaa tietoo MINUN menoista
Nonnii, nyt tuli kesävanteet tilattua kumeineen. Alle tulee budettivanteet, Dbv:n Tahitit 17"/8" et40 kumhon 225/45 ku31:llä. Kyselinkin tuolla vanne topicissa, että mitenhän nuo käy, mutta kukaan vielä vastannut siihen. Kaitpa noiden pitäis alle mahtua ja näyttääkin kutakuinkin fiksulle
Sergey kirjoitti:melko syvä ET. Hinta ei oo kyllä kova ja hyvä malli muutenki.
Just tätä syvyyttä mää manasin. Ei ollu muulla et:llä tällä ko. pajalla saatavana Mesen jaolla. Pakettihinta oli vaan niin mukava, että pakko oli =D
No, jos ei istu, nii kait se on spaceri hommiin lähettävä. Sitä mä mielessä kuitenkin ajattelin, että ei tuon 35 ja 40 eeteen välillä oo kuitenkaan kuin 5mm heittoa, joten ei tuossa ehken ihan kamalaa scenaarioo tule kun porukka kuitenkin aikalailla kaiketi noita et35 vanteita alle tyrkkinyt. No, toivotaan parasta, pelätään painajaisia =D