Motonetin alapallo täytti kaks
Motonetin alapallo täytti kaks
Vaihdoin kaksi vuotta sitten alapallonivelet ässään. Toisen ostin oikeasta kaupasta, toisen motonetistä. Kolinasta päätellen motonetin osalle riitti 65 tkm. No, eipä se paljoa maksanutkaan. Taidan kuitenkin suunnistaa toiselle tiskille ensi viikolla.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Alapallot on todella helppo vaihtaa w210:iin.vk00 kirjoitti:Millanen homma toi on vaihtaa w210,onnistuuko kotikonstein vai tarviiko jotain erikoisvehkeitä...meinaa kolista apparinpuolella tervissä montuissa ja rattiki vähä ruvennu kallistuun oikeelle?
Ainut "erikoistyökalu" on alapallon ns. puristin millä sen saa irti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ok...semmonen löytyy, tai ainakin luulisin että samasta vehkeestä kyse =) kiiti..Manu300cea24 kirjoitti:Alapallot on todella helppo vaihtaa w210:iin.vk00 kirjoitti:Millanen homma toi on vaihtaa w210,onnistuuko kotikonstein vai tarviiko jotain erikoisvehkeitä...meinaa kolista apparinpuolella tervissä montuissa ja rattiki vähä ruvennu kallistuun oikeelle?
Ainut "erikoistyökalu" on alapallon ns. puristin millä sen saa irti.
Merseedespents
Taannoin avasin suojakumin Delhin alapallosta ja huomasin, ettei sinne oltu liiemmin laitettu vaseliinia, ihan pieni nokare.
Ei ihme, ettei kestä.
Edit
Se on Delphi.
Ja muutenkin sanoja muokattu.
Ei ihme, ettei kestä.
Edit
Se on Delphi.
Ja muutenkin sanoja muokattu.
Viimeksi muokannut Harri126, Pe 02.04.2010 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Re: Motonetin alapallo täytti kaks
Mikä oli motonetin alapallon valmistaja?mwessman kirjoitti:Vaihdoin kaksi vuotta sitten alapallonivelet ässään. Toisen ostin oikeasta kaupasta, toisen motonetistä. Kolinasta päätellen motonetin osalle riitti 65 tkm. No, eipä se paljoa maksanutkaan. Taidan kuitenkin suunnistaa toiselle tiskille ensi viikolla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Tulinpa siihen tulokseen, että tästä lähtien (vaikka en nyt just lkonkreettisesti lähtenytkään mihinkään) irroitan suojakumin ja täytän sen vaseliinilla.Harri126 kirjoitti:Taannoin avasin suojakumin Delhin alapallosta ja huomasin, ettei sinne oltu liiemmin laitettu vaseliinia.
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Mie laitan aina uusiin niveliin kumin raosta peräöljyä sisään ennen asennusta... Ei ole tarvinut samaa osaa uusia kahdesti.JP74 kirjoitti:Mulla on ollut tapana piikittää noita niveliä suojakumin läpi "huumeruiskulla". Eli laittaa öljyä lisää. Omien kokemusten mukaan varsinkin alapallojen piikitys pitää ajettavuuden hyvänä ja nivelet tiukkoina.
ikuisia eivät ole, mutta kuten huomattiin merkittäviä laatueroja on osissa tai pitäisikö sanoa; voitelueroja
alapallon vaihdosta ei tarvitse suntaukseen mennä
raidetangon päästä kyllä suosittelen
Ps. Alapallo sisältää muoviosia, joten voitelu pitää olla senmukaista.
Ei muovia turvottavaa ainetta, vaan voitelevaa
Muoville omat rasvat, jotka sopii myös metallille
Jotkut viisaat sanovat "pitää olla parafiinipohjaista, ei öljypohjaista"
alapallon vaihdosta ei tarvitse suntaukseen mennä
raidetangon päästä kyllä suosittelen
Ps. Alapallo sisältää muoviosia, joten voitelu pitää olla senmukaista.
Ei muovia turvottavaa ainetta, vaan voitelevaa
Muoville omat rasvat, jotka sopii myös metallille
Jotkut viisaat sanovat "pitää olla parafiinipohjaista, ei öljypohjaista"
autodidakti
Minä ostin Motonetista takapäähän sen alemman tangon, joka sojottaa pyöränjuuresta etuviistoon, kun katastusmiehen mielestä siinä oleva etummainen pusla on rikki. Paketissa luki Made in Germany. Miten tuo mahtaa kestää?
Ei muuten mittään, mutta pusla oli ehjä, tosin keskitappi on pikkasen tosiessa laidassa, mutta ei irti vulkanoinnista. On tarkotus ens viikolla uusinnan yhteydessä kysyä katastusmieheltä, että mistä sen näkkee, että pusla on rikki Tanko on takakontissa valmiina....
Ei muuten mittään, mutta pusla oli ehjä, tosin keskitappi on pikkasen tosiessa laidassa, mutta ei irti vulkanoinnista. On tarkotus ens viikolla uusinnan yhteydessä kysyä katastusmieheltä, että mistä sen näkkee, että pusla on rikki Tanko on takakontissa valmiina....
Piikkittäkää nyt hyvänen aikanen aina ne uudet nivelet PERÄÖLJYLLÄ oli laatunivel tai ei!
vasta vaihdoin maticciin kullanarvoiset alkuperäiset alapallot ja yllätykseksi totesin ottaessani suojakumit pois ettei niissä ollut rasvaa ollenkaan=>nokare vaseliiniä ja peräöljyä piikillä perään,tuskin narisevat enää tuon auton elinkaaren aikana
Mulla on tuossa ceessä ollu motonetin delphi merkkiset(made in china) alapallot jo 60tkm eikä ole väljää! arvatkaa piikitinkä ne jo uutena
vasta vaihdoin maticciin kullanarvoiset alkuperäiset alapallot ja yllätykseksi totesin ottaessani suojakumit pois ettei niissä ollut rasvaa ollenkaan=>nokare vaseliiniä ja peräöljyä piikillä perään,tuskin narisevat enää tuon auton elinkaaren aikana
Mulla on tuossa ceessä ollu motonetin delphi merkkiset(made in china) alapallot jo 60tkm eikä ole väljää! arvatkaa piikitinkä ne jo uutena
ML W164
Minä oon laittanu Ässään ja 124 koriseenkin jokaiseen niveleen rasvanipan ja rasvaa heti uuttuuttaan, enkä oo ikinä tarvinu vaihtaa semmosta nilviäistä missä on nippa. Pari painallusta rasvaa aina öljynvaihdon yhteydessä niin kyllä kestää keitellä! Tuo nipan laitto on niin helppo homma, mutta harva varmaan rupeaa poraammaan reikää ja tekemään kierrettä uuteen niveleen. Eikös ennen (20 vuotta sitten) ollu nipat valmiina? Taitavat niveltehtailijat tehä tahallaan kuivia niveliä, että saavat menemään enemmän kaupaksi niitä, ja kyllähän niitä meneekin kun puhuttaa noita varaosamyyjiä.
Ootko Warrior70 purkanut alapallon ensin? Olen suunnitellut monesti samaa, mutta eikös porausvaiheessa nivel mene täyteen metallilastua. Ja sitten kun kierretapissa on se terävä kierteetön pää, niin eikö se tökkää siihen palloon, ennenkuin kierreosa ottaa nivelen kuppiin kiinni?
Edelläkuvattuja ongelmia ei tietty ole, jos pallonivelen saa purettua ensin, mutta saako?
Edelläkuvattuja ongelmia ei tietty ole, jos pallonivelen saa purettua ensin, mutta saako?
190D -87>C200D -94>C200CDI Classic STW -99>C200CDI Elegance -06>Ford S-Max -08>C200CDI Avantgarde -12>GLK200CDI -12
Ei mene!pylväs koneella oikeilla kierroksilla ja hyvällä terällä nousee pitkää soiroa ja se nylonhan on siinä palloa vasten tiiviisti ettei ninne mitään muruja mene!eikös porausvaiheessa nivel mene täyteen metallilastua. Ja sitten kun kierretapissa on se terävä kierteetön pää, niin eikö se tökkää siihen palloon, ennenkuin kierreosa ottaa nivelen kuppiin kiinni?
kieretappeja on sellaisia tasakärkisiä että kierteen saa tehtyä juuri poraus syvyyteen saakka!
ML W164
Seuraaviin alapalloihin tulee sit mullekin nipat. Ai että peräpeltiin nippa, olisin äkkiseltään laittanut nipan nivelen kylkeen. Näin ei maavara pienenisi:)
Saas muuten nähdä kuinka kauan "Topran" -alapallot kestää.
Saas muuten nähdä kuinka kauan "Topran" -alapallot kestää.
190D -87>C200D -94>C200CDI Classic STW -99>C200CDI Elegance -06>Ford S-Max -08>C200CDI Avantgarde -12>GLK200CDI -12