CLK W208 Sielun elämää Tehot hävyksissä.
CLK W208 Sielun elämää Tehot hävyksissä.
Päätin tänään ottaa auton pois talviseisonnasta. Auto on seissyt lämpimässä hallissa marraskuun alusta. autoa on käytetty talven aikana. Mutta siitä huolimatta auton akku oli pääsyt tyhjentymään. joten päätin ostaa saman tien autoon uuden akun. eikä muuta kuin akun vaihtoon.
No auton käynnistyminen ei ollutkaan enään ihan yksin kertainen homma joudin sahaamaan autoa käyntiin useamman kerran. vihdoin auto lähti käyntiin. todella heikosti. kaasu polkimen painallus sai auton vain sammumaan. uusi yritys ja auto lähti kuin lähtikin käyntii. auto lämpöiseksi ja liikenteeseen. suuntasin lähimmälle bensa asemalle koska tankki oli puolillaan. Mutta missä ne tehot.
Autolla kyllä pääsee ajamaan normaalin liikenteen mukana kuin vain ei erehdy painamaan kaasua reilummin. kaasun reilumpi painallus vain aiheuttaa mootorin pätkimisen. kierrokset kyllä nousevat noin 5ooo rpm mutta siinä kaikki. mitään ei tapahdu saavutettu nopeus ei kasva. eikä myöskään vaihde vaihdu vasta kevyt kaasun löysääminen aiheuttaa vaihdon vaihde laatikossa. ja taas mennään kevyellä kaasulla muun liikenteen seassa. Automaatti laatikon manuaali puolella ei myöskään vaihde vaihdu jos kaasua painaa reilummin kierrokset nousevat vain n 5000 rpm mutta vaihteen vaihto ei aiheuta vaihtamista.
moototori tiellä sain kyllä auton kulkemaan reilua yli nopeutta kun hitaasti kerrytin vauhtia mutta kaasun pohjaan painallus ei aiheuttakuin menon pysähtymisen. Laatikko vaihtaa pienemmälle ja nostaa kierrosket 5000. oli vauhti 120 tai 160
Nyt tankki on täynnä shellin 99oktaanista
Käytin auton Bossin testerissä joka ei löytänyt vikaa auton muistista.
Lamda anturit toimivat,
sähköt OK
Kaasuläppä toimii.
yms... Bossin testerillä ei ainakaan löydetty mitään vikaa
Käsittääkseni myös kompressori toimii
Yhteen veto
Pinta kaasulla auto toimii kuin kuulukin mutta kevyt kaasun painallus saa jo aikaa selvän tukkoisuuden ja kaasun reilumpi painallus ei vie autoa eteenpäin sen enempää.
ensiksi minulle tuli mieleen että bensiini olisi mennyt huonoksi koska auto ei käynisty kunnolla ja enemmän syöttäessä rupeaa pätkimään. Nyt autoa on kuitenkin käyteety ja ajettu useampi tunti mutta tämänkään jälkeen auto ei lähde yhtään sen paremmin käyntiin joutuu useamman kerran sahaamaan eikä meno halut ole kasvaneet vaikka tankissa on olut jo 100km uudet aineet.
Joten en jaksa uskoa Bensassa olevan vika.
Vaihdelaatikko toimii kevyellä kaasulla kuin pitääkin ei pidä ääntä mutta kovemmalla kaasulla ei vaihda, automaatitlla tai maunuaalilla. Kuitenkaan vaihde laatikko ei käsittääkseni vaikuta käynistymiseen joten se tuskin on myöskään tehottomuuden takana.
Kompressori ei myöskään käsitääkseni vaikuta käynistykseen meno haluihin kyllä.
Mekaanista vikaa kuitenkin uskoakseni nyt etsin joten Olisiko bensapumpun toiminnan tarkastaminen seuraava järkevä kohde.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ongelmasta.
No auton käynnistyminen ei ollutkaan enään ihan yksin kertainen homma joudin sahaamaan autoa käyntiin useamman kerran. vihdoin auto lähti käyntiin. todella heikosti. kaasu polkimen painallus sai auton vain sammumaan. uusi yritys ja auto lähti kuin lähtikin käyntii. auto lämpöiseksi ja liikenteeseen. suuntasin lähimmälle bensa asemalle koska tankki oli puolillaan. Mutta missä ne tehot.
Autolla kyllä pääsee ajamaan normaalin liikenteen mukana kuin vain ei erehdy painamaan kaasua reilummin. kaasun reilumpi painallus vain aiheuttaa mootorin pätkimisen. kierrokset kyllä nousevat noin 5ooo rpm mutta siinä kaikki. mitään ei tapahdu saavutettu nopeus ei kasva. eikä myöskään vaihde vaihdu vasta kevyt kaasun löysääminen aiheuttaa vaihdon vaihde laatikossa. ja taas mennään kevyellä kaasulla muun liikenteen seassa. Automaatti laatikon manuaali puolella ei myöskään vaihde vaihdu jos kaasua painaa reilummin kierrokset nousevat vain n 5000 rpm mutta vaihteen vaihto ei aiheuta vaihtamista.
moototori tiellä sain kyllä auton kulkemaan reilua yli nopeutta kun hitaasti kerrytin vauhtia mutta kaasun pohjaan painallus ei aiheuttakuin menon pysähtymisen. Laatikko vaihtaa pienemmälle ja nostaa kierrosket 5000. oli vauhti 120 tai 160
Nyt tankki on täynnä shellin 99oktaanista
Käytin auton Bossin testerissä joka ei löytänyt vikaa auton muistista.
Lamda anturit toimivat,
sähköt OK
Kaasuläppä toimii.
yms... Bossin testerillä ei ainakaan löydetty mitään vikaa
Käsittääkseni myös kompressori toimii
Yhteen veto
Pinta kaasulla auto toimii kuin kuulukin mutta kevyt kaasun painallus saa jo aikaa selvän tukkoisuuden ja kaasun reilumpi painallus ei vie autoa eteenpäin sen enempää.
ensiksi minulle tuli mieleen että bensiini olisi mennyt huonoksi koska auto ei käynisty kunnolla ja enemmän syöttäessä rupeaa pätkimään. Nyt autoa on kuitenkin käyteety ja ajettu useampi tunti mutta tämänkään jälkeen auto ei lähde yhtään sen paremmin käyntiin joutuu useamman kerran sahaamaan eikä meno halut ole kasvaneet vaikka tankissa on olut jo 100km uudet aineet.
Joten en jaksa uskoa Bensassa olevan vika.
Vaihdelaatikko toimii kevyellä kaasulla kuin pitääkin ei pidä ääntä mutta kovemmalla kaasulla ei vaihda, automaatitlla tai maunuaalilla. Kuitenkaan vaihde laatikko ei käsittääkseni vaikuta käynistymiseen joten se tuskin on myöskään tehottomuuden takana.
Kompressori ei myöskään käsitääkseni vaikuta käynistykseen meno haluihin kyllä.
Mekaanista vikaa kuitenkin uskoakseni nyt etsin joten Olisiko bensapumpun toiminnan tarkastaminen seuraava järkevä kohde.
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta ongelmasta.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
clk / kickdown
Liitän oman kokemukseni clk 320:n vm. 97 kanssa kun niin läheltä liippaa alkuperäisen kysyjän ongelmaa. Otin auton käyttöön eilen ja ajelin hiljakseen vajaa 100 km, kaikki pelasi moitteettomasti ennen moottoritietä.
Ekan kerran kun polkaisin polkimen pohjaan tapahtui kummia, ei lähellekkään samaa kiihtyvyyttä kuin syksyllä. Kierrokset olisi noussut punaiselle jos en olisi vähän nostanut kaasua, sitten vasta vaihtoi. Melkoinen viive kaasuun reagoinnissa ja nytkähdys ennen kuin alkoi kiihtymään.
Tämä toistui useampaan kertaan, hiljakseen kiihdyttämällä pääsen kyllä sakkonopeuksiin mutta tehot/kiihtyvyys ovat osittain hukassa.
Auto huolettu syksyllä ennen seisontaa, ajettu 90 tkm.
Mitäs kaikkea clk:ssa resetoituu kun piuhat on akusta talven irti?
Ekan kerran kun polkaisin polkimen pohjaan tapahtui kummia, ei lähellekkään samaa kiihtyvyyttä kuin syksyllä. Kierrokset olisi noussut punaiselle jos en olisi vähän nostanut kaasua, sitten vasta vaihtoi. Melkoinen viive kaasuun reagoinnissa ja nytkähdys ennen kuin alkoi kiihtymään.
Tämä toistui useampaan kertaan, hiljakseen kiihdyttämällä pääsen kyllä sakkonopeuksiin mutta tehot/kiihtyvyys ovat osittain hukassa.
Auto huolettu syksyllä ennen seisontaa, ajettu 90 tkm.
Mitäs kaikkea clk:ssa resetoituu kun piuhat on akusta talven irti?
Toihan kuulostaa ihan kuin minun autolta Ainoa vain että minulla ei nosta kierroksia ylös vaan rupeaa todellakin pätkimään pahasti 5000rpm kohdalla.Ekan kerran kun polkaisin polkimen pohjaan tapahtui kummia, ei lähellekkään samaa kiihtyvyyttä kuin syksyllä. Kierrokset olisi noussut punaiselle jos en olisi vähän nostanut kaasua, sitten vasta vaihtoi. Melkoinen viive kaasuun reagoinnissa ja nytkähdys ennen kuin alkoi kiihtymään.
Vaihtaako sinulla vaihdetta manuaalipuolella jos kasu on pohjassa.
Minun autoni vika muistissa oli ainakin talven jäljiltä 5 vikaa jotka poistatin muistista Bossin testerissä.
Oli ilmamassamittarin liianpientä jännitettä. Lamda anturin jännite vähyyttä. yms en nyt tarkalleen muista mitkä ne muut 3 olivat. Nämä kaikki viat sai kyllä poistettua testerissä.
Huollossa suihkuteltiin puhdistus ainetta mutta ainakaan näin pienellä hoidolla ei päästy toivottuun tulokseen. Voihan toki olla että ilmamassa mittari on sanonut yhteistyö sopimuksen irti.Vaikuttaa lähes selvältä ilmamassamittarin vialta, voit kokeilla suihkuttaa siihen kuumalankaan puhdistusspraytä mutta älä hankaa.
Nuo ei useinkaan anna mitään vikakoodia ja oma clk oireili juuri noin ja vika oli ilmamassamittarissa.
Pensan suodattimen vaihto taitaa olla seuraavana operaationa.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
clk 320 jatkuu...
Autoon on syksyllä vaihdettu laatikkoöljyt. Ilmanputsari ok ja nyt suihkuttelin ilmamassamittarin langan crc:n air sensor cleanerilla huolella puhtaaksi, vaan ei tuo kyllä paskainen ollutkaan. Tankkiin lisäsin stp:n cleanerin ja tankkasin täyteen.
Ajelin koneen lämpimäksi ja baanalle. D asenossa kiihdytys pelaa 3:een asti ok mutta sit ei ihan sitä mitä pitäisi. 6000 rpm vaihtaa 4:lle ja nytkähtää pahasti, ei lähellekkään kaikki teho käytössä. Jos kelailen vaihteet pykälä kerrallaan niin ok, samoin jos lyön lämän tiskiin 3:lla, kiihtyy hyvin.
Tyhjäkäynti ei aaltoile, ei pätki, käynnistyy hyvin, ottaa n:llä kierroksia hienosti, kaikki muut siis pelaa ok, paitsi kiihtyminen 4:lta eteenpäin.
Huomena reissuun ja auto jää kentälle, katsotaan palatessa mitä 500 km ajo on saanut aikaan.
Ajelin koneen lämpimäksi ja baanalle. D asenossa kiihdytys pelaa 3:een asti ok mutta sit ei ihan sitä mitä pitäisi. 6000 rpm vaihtaa 4:lle ja nytkähtää pahasti, ei lähellekkään kaikki teho käytössä. Jos kelailen vaihteet pykälä kerrallaan niin ok, samoin jos lyön lämän tiskiin 3:lla, kiihtyy hyvin.
Tyhjäkäynti ei aaltoile, ei pätki, käynnistyy hyvin, ottaa n:llä kierroksia hienosti, kaikki muut siis pelaa ok, paitsi kiihtyminen 4:lta eteenpäin.
Huomena reissuun ja auto jää kentälle, katsotaan palatessa mitä 500 km ajo on saanut aikaan.
Ilmamassamittarivika voi olla kuitenkin kyseessä kummassakin ketjun tapauksessa, ne on aika heikkoja ja menee pikkuhiljaa siten että kun saa uuden mittarin huomaa että tulipas potkua. Kun mittari alkaa vedellä viimeisiään on sen antama jännitedata virheellistä ja moottori saa väärää tietoa ja tämä häiritsee automaatin toimintaa.
En tiedä toimiiko w208 clk:ssa toi lootan ecun palautus tehdasasetuksille kuten uudemmissa malleissa.
Jos se on drive by wire, eli kaasupolkimen vaijeri menee vain anturille niin saattaa toimia.
1.Virta päälle ON asentoon (mittariston valot palaa).
2. Kaasupoljin pohjaan ja pidä vähintään 5.sekuntia
3.Virta pois ja vapauta pedaali pohjasta mutta jätä avain virtalukkoon
4. Odota vähintään 2 min. ecun resetoitumista.
Kopsattu jenkkisaiteilta ja toimii ainakin omassa pelissä, jos talven seisonnan jälkeen on lootan eculla hiukan pakka sekaisin.
Sähköohjattu automaatti noissa kuitenkin on.
En tiedä toimiiko w208 clk:ssa toi lootan ecun palautus tehdasasetuksille kuten uudemmissa malleissa.
Jos se on drive by wire, eli kaasupolkimen vaijeri menee vain anturille niin saattaa toimia.
1.Virta päälle ON asentoon (mittariston valot palaa).
2. Kaasupoljin pohjaan ja pidä vähintään 5.sekuntia
3.Virta pois ja vapauta pedaali pohjasta mutta jätä avain virtalukkoon
4. Odota vähintään 2 min. ecun resetoitumista.
Kopsattu jenkkisaiteilta ja toimii ainakin omassa pelissä, jos talven seisonnan jälkeen on lootan eculla hiukan pakka sekaisin.
Sähköohjattu automaatti noissa kuitenkin on.
Kiitos uusista Vinkeistä.
pitää heti huomenna lähteä testaamaan, josko olisi apua tuosta vaihdelaatikon. ecun resetoinnista.
Niin lisätäköön vielä tähän että auto on huolettu viimesyksynä ennen talvi seisontaa. Kaikki nesteet vaihdettu, mootori, vaihdelaatikko. yms. tulpat ilaman suodattimet ovat myös uudet.
pitää heti huomenna lähteä testaamaan, josko olisi apua tuosta vaihdelaatikon. ecun resetoinnista.
Niin lisätäköön vielä tähän että auto on huolettu viimesyksynä ennen talvi seisontaa. Kaikki nesteet vaihdettu, mootori, vaihdelaatikko. yms. tulpat ilaman suodattimet ovat myös uudet.
CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
EI ollut Ilmamäärä mittari joka autossa temppuili. Joten nyt olisi myynnissä yksi uusi massa mittari. tuote on vain käytetty autossa ja huomattu että vika ei tällä hävinnyt. joten huolto vaihtoi vanhan osan takaisin.
Nyt osa myynnissä sopu hintaan.
tämän jälkeen vikaa etsittiin savukoneen avulla välijäähdyttimen vuotoa epäillen mutta eipä savua eikä vikaakaan.
No mutta auton siinä ollessa ylhäällä, kiinnitin huomiota vaihdettuun bensan suodattimeen. Jota en tiennyt vaihdetuksi syksyllä. Ja sieltähän se vika löytyi. viime syksynä kun auto oli huollettu ennen talvi säilytystä. Oli huollossa vaihdettu myös bensan suodatin. Joka jostain syystä ei toiminut oikein. Uuden suodattimen asennuksen jälkeen Auto oli kuin uudestaan syntynyt.
Olisi vain pitänyt kuunella Atlaan neuvoa ei olisi nyt tota 550e osaa pyörimässä nurkissa.
Nyt osa myynnissä sopu hintaan.
tämän jälkeen vikaa etsittiin savukoneen avulla välijäähdyttimen vuotoa epäillen mutta eipä savua eikä vikaakaan.
No mutta auton siinä ollessa ylhäällä, kiinnitin huomiota vaihdettuun bensan suodattimeen. Jota en tiennyt vaihdetuksi syksyllä. Ja sieltähän se vika löytyi. viime syksynä kun auto oli huollettu ennen talvi säilytystä. Oli huollossa vaihdettu myös bensan suodatin. Joka jostain syystä ei toiminut oikein. Uuden suodattimen asennuksen jälkeen Auto oli kuin uudestaan syntynyt.
Tuntuis ettei kakku riitä.
Auttaiskohan bensasuotimen vaihto näin alkuun.
Perus huolto hommaa ja ei kalliskaan.Lähtis sitten muualta katsomaan jos uusi suodin ei auta.
Olisi vain pitänyt kuunella Atlaan neuvoa ei olisi nyt tota 550e osaa pyörimässä nurkissa.

CLK230 Final editon Capriolet.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
AUDI A4 2.0 sedan Myytävänä Vm 02 Ajettu 66tuhatta
EX. CLK230coupe 98
Ja monta ei mersua.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 16.08.2009 13:06
clk 320 jatkuu...
Mulla korjasi ilmamassamittarin vaihto asian kyllä täysin. Mittari Motonetistä 134 ekee, myyjä arveli sen olevan Boschin. Nimi jota en nyt muista oli painettu kohtaan josta oli pyyhkäisty koneellisesti pinta puhtaaksi juuri siitä, missä yleensä lukee Bosch.
KYSYMYS: ilmamassamittari on klemmarilla kiinni "ryppyputkessa" joka muuttuu seuraavassa liitoksessa kovamuoviseksi. Kuinka tuo liitos on hoidettu teikäläisten autoissa? Mulla on siinä ryppyputken huulloksen päällä kovamuovinen rengas, pitäisekä se saada liutettua kovamuovin päällä?
clk 320 -97
KYSYMYS: ilmamassamittari on klemmarilla kiinni "ryppyputkessa" joka muuttuu seuraavassa liitoksessa kovamuoviseksi. Kuinka tuo liitos on hoidettu teikäläisten autoissa? Mulla on siinä ryppyputken huulloksen päällä kovamuovinen rengas, pitäisekä se saada liutettua kovamuovin päällä?
clk 320 -97
clk 320 jatkuu...
Noh niin, Motonetin mittari kesti 3 kuukautta. Samat häiriöt tyhjäkäynnissä ja lootan toiminnassa palasivat. Tilasin netistä uuden Saksasta, Boschin mittari kustansi postikuluineen reilut 200 ekee. Tuossa firma joka toimi ok, nopea toimitus, www.maf-shop.com
Vehossa yrittivät ryöstää ainakin meikäläiseltä noin 550€ ilmamassamittarista tuohon mun C180:seenCLk silber kirjoitti:Maksaako massamittari 550€ mersuun?

Käynti Motonetissa josta ostin saman Boschin anturin jota Veho kauppasi ja jollainen oli autossa jo ennestään paikallaan mutta hinta oli jotain 300€ kieppeillä
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99