Onko jollakin hyviä suosituksia huolto- ja korjausoppaaksi tee-se-itse miehelle mallista W124 E320 T -93, tai yleensä siis W124 sarjasta?
Netistä hakemalla löytyi hyvät arvostelut saanut englanninkielinen opas
Mercedes-Benz E-Class (W124) Owner's Bible 1986-1995 by Bentley Service Publications
linkki http://www.bentleypublishers.com/browse.htm?subject=35
Olivat tosin arvostelleet itse itsensä, joten se siitä suosituksesta, mutta tuo olisi varmaan kuitenkin ihan harkinnan arvoinen opas.
Onko jollakin tuosta oppaasta kokemuksia, tai jostakin hyvästä suomenkielisestä oppaasta?
MB W124 E320 T -93 mallin kattavia huolto-oppaita?
MB W124 E320 T -93 mallin kattavia huolto-oppaita?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Re: MB W124 E320 T -93 mallin kattavia huolto-oppaita?
Moikka,
Olen itsekin etsiskellyt kunnollista huolto-opasta, joka käsittelisi nimenomaan farkkua ja moniventtiilikoneita. Olen etsinyt netistä ja törmännyt monenmoiseen mutta itse olen sitä mieltä että pitäisi päästä selaamaan ihan kädessä. Vaikuttaa et oppaat on muutoin niin peruskamaa ettei niistä oikein ole hyötyä. Jos siis on puljaillut Mersujen kans.
Mulla on ollut Alfamerin W124:sta käsittelevä opus. Siinä on kohtuullisesti kerrottu perusasioita, sillä pääsee hyvin jyvälle mistä kaikesta Mersut on tehty
. Mutta siinä ei ole farkun tasonsäädöstä esim. ollenkaan ja moniventtiilikoneet on käyty läpi lopussa omana täydennysosana. Mut siis kelpo perusopas.
En ole tuota Bentleyn opusta nähnyt 'livenä'. Olen lukenut siitä hieman ristiriitaisia kommentteja. Toiset sanoo et OK ja toiset että se on liian perus. Siinä ei mentäisi kovin syvälle asioissa. Jätin sitten tilaamatta koska itse etsin nimenomaan mahd. yksityiskohtaista opusta.
Olkohan tästä yhtään jelppivä...
-A.L.K.-
Olen itsekin etsiskellyt kunnollista huolto-opasta, joka käsittelisi nimenomaan farkkua ja moniventtiilikoneita. Olen etsinyt netistä ja törmännyt monenmoiseen mutta itse olen sitä mieltä että pitäisi päästä selaamaan ihan kädessä. Vaikuttaa et oppaat on muutoin niin peruskamaa ettei niistä oikein ole hyötyä. Jos siis on puljaillut Mersujen kans.
Mulla on ollut Alfamerin W124:sta käsittelevä opus. Siinä on kohtuullisesti kerrottu perusasioita, sillä pääsee hyvin jyvälle mistä kaikesta Mersut on tehty

En ole tuota Bentleyn opusta nähnyt 'livenä'. Olen lukenut siitä hieman ristiriitaisia kommentteja. Toiset sanoo et OK ja toiset että se on liian perus. Siinä ei mentäisi kovin syvälle asioissa. Jätin sitten tilaamatta koska itse etsin nimenomaan mahd. yksityiskohtaista opusta.
Olkohan tästä yhtään jelppivä...
-A.L.K.-