Imuputkien rakentaminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

häh ? mulla on kyllä monta purkkia sitä epoxihartsia ollut ja on nytkin :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

veskola kirjoitti:
Eli summarum tähän saakka: Jos haluaa bensaa tai öljyä pitävän astian, se pitää tehdä jollain "erikoisepoksiolla", jota tietenkään ei saa motonetista, vaan pitää mennä erikoisputiikkiin. Muuta ei oikein vielä ole irronnut.
hähhäh? :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No vääntäkääpäs nyt rautalangasta kun ei mene jakeluun:

- "epoksihartsi" on sitä erikoishartia joka kestää öljyä
- tavallinen "hartsi" on tavallista hartisia ja se ei kestä öljyä
- kumpaakin saa motonetista ja mulla on jompaa kumpaa purkissa kotona, kun en sen kummemmin huomannut eroa purkeissa, oliko niitä edes erilaisia siellä motonetissa.

menikö oikein ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

polyesteri ja epoksi ei kestä juuri lainkaan, UV-suojattu epoksi kestää ihan ok (varauksin) ja vinyyliesteri kestää liuottimia ja happoja hyvin.

www.terpol.fi
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Polyesterihartsi on sitä "halpaa" hartsia. Tuo oli kyllä uutta ettei tavan epoksihartsi kestä öljyä. :cry:

Mie vetelin West systemin 105 epookkia siihen swingiin. Lloydsin hyväksymä.

8)

Tuosta kattava tirtopaketti, jossa kerrotaan paljon käytännön esimerkkejä ja tekniikoita epoksin kanssa turaamisesta. Harmi ku en oo ite aikasemmin tutustunut. :lol:


http://www.wessex-resins.com/pdf/Finnish.pdf

PL
suti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ti 10.03.2009 01:16
Paikkakunta: Turun kupeessa

Viesti Kirjoittaja suti »

Miksi pitää rakentaa imuputki kuttaperkasta tai metalliputkesta???????
Hakekaa etolasta pätkä öljynkestävää muovista kurkkuputkea (sisähalk.61) kotimatkalla, letku paikoilleen, arisklemmarit kiinni ja baanalle. aikaa menee 4minuuttia kusellakäymisen kanssa ja maksaa varmaan kympin metri?

voi tietysti olla, että siihen oli joku erityinen tarve saada juuri tuollaiset työläät torvet tehtyä, tai sitten on vaan pähkäilty asiaa liikaa....
Vitolla on tarkoitus kuljettaa työkalupakkeja työmaalle, eikä siksi että sillä pystyisi niitä kuljettamaan..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Jos tarkotat ns puruputkee nii seo aika huonoo toho käyttöö jos tulee paljo mutkia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
ajta87
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: To 13.08.2009 21:41
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja ajta87 »

Eikös tossa vois osittain käyttää jotain valmista putkea ja tehdä mutkat kuidulla tjsp?
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Eilen kävin American Car showssa ihailemassa Valtosen mersua, ja siinä vahvasti näytti imuputki alumiinilta johon oli kuidutettu hiilikuitua päälle. Harmi vaan kun en miestä nähnyt kun vilaukselta. :? Olis ollut paljon kysymyksiä muutenkin tekniikasta!
IG: @pyrytakkunen
Vastaa Viestiin