Öljy jäähdyttimet.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Tompa124
Mersumies
Mersumies

Öljy jäähdyttimet.

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Autona on 124 300TurboD automaatilla.

Auto on saksan tuontia ja siinä on lauhduttimet moottorille ja laatikolle.

Laatikon lauhdutin on aina kylmä niin kiertääkö sielä öljy jonku "termostaatin" kautta? tartteeko koko lauhdutinta ollenkaa?

Ku lauhduttimet on nii huonos paikas ku autohon voi laittaa eli etupyörien edes. En tiä sitte mikä idea siinä on tehtaalla ollu. Oon aatellu muuttaa ne puskurin alareunaan samalle tasolle syylärin kans. Valmistaako joku sellasia matalia ja pitkiä lahduttimia?
Viimeksi muokannut Tompa124, Su 04.04.2010 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: Öljy lauhduttimet.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tompa124 kirjoitti:
Ku lauhduttimet on nii huonos paikas ku autohon voi laittaa eli etupyörien edes. En tiä sitte mikä idea siinä on tehtaalla ollu.
Ei ne kovin huonossa paikassa ole. Keskellä keulaa ne olisivat moottorin ja ilmastoinnin kennojen edessä ja siten heikentää niiden jäähdytystehoa.

Termostaattien kauttaa kiertää kaikissa jäähdyttimissä litkut.
Tompa124
Mersumies
Mersumies

mulla ainaki ne on täynnä hieta,suola,vesi,kivi paskaa ja oon niitä yrittäny pitää puhtaanaki pyörä nakkaa kaiken paskan sinne.. pelottaa vain ku ne on siä että koska ne syöpyy jostaki kohtaa puhki.

ja tuskin lämpöjen kans tuloo onkelmia. laittaa vaikka lettiä sitte enemmä jos siltä tuntuu..
Tompa124
Mersumies
Mersumies

missä on laatikon termostaatti ?. vaihtaas uutehen jos ois vaikka siinä vika.
jukkis.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Tompa124 kirjoitti:mulla ainaki ne on täynnä hieta,suola,vesi,kivi paskaa ja oon niitä yrittäny pitää puhtaanaki pyörä nakkaa kaiken paskan sinne.. pelottaa vain ku ne on siä että koska ne syöpyy jostaki kohtaa puhki.

ja tuskin lämpöjen kans tuloo onkelmia. laittaa vaikka lettiä sitte enemmä jos siltä tuntuu..
siellä kuuluisi olla renkaan etupuolella muovit jotka suojaa nuita jäähdyttimiä renkaan heittämältä paskalta. ne varmaan sulta uupuu.
Tompa124
Mersumies
Mersumies

jukkis. kirjoitti:
Tompa124 kirjoitti:mulla ainaki ne on täynnä hieta,suola,vesi,kivi paskaa ja oon niitä yrittäny pitää puhtaanaki pyörä nakkaa kaiken paskan sinne.. pelottaa vain ku ne on siä että koska ne syöpyy jostaki kohtaa puhki.

siellä kuuluisi olla renkaan etupuolella muovit jotka suojaa nuita jäähdyttimiä renkaan heittämältä paskalta. ne varmaan sulta uupuu.

puuttuu joo. ku noli paikallaa nii sitä ei saanu putsattua millään. tukos oleva lauhdutin ei paljoo jäähytä?. paremmin ne siä syylärin edes jäähtyy..

Eli onko joku nähny jossaki myytävän sellasia esim 550x80x20 jäädyttimiä.
muuris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja muuris »

Ne on JÄÄHDYTTIMIÄ. Vai höyrystyykö sulla öljyt? Jäähdytin jäähdyttää, lauhdutin muuttaa höyryn nesteeks.

Kumpikin on ihan syystä siellä, älä ota pois. Yleismallisia, sopivan kokosia kennoja myy melkeen joka verkkokauppa. Parilla kaverilla on tollaset Kiinan kennot kuitenkin alkaneet vuotaa yllättävän pian..
Tompa124
Mersumies
Mersumies

muuris kirjoitti:Ne on JÄÄHDYTTIMIÄ. Vai höyrystyykö sulla öljyt? Jäähdytin jäähdyttää, lauhdutin muuttaa höyryn nesteeks.

Kumpikin on ihan syystä siellä, älä ota pois. Yleismallisia, sopivan kokosia kennoja myy melkeen joka verkkokauppa. Parilla kaverilla on tollaset Kiinan kennot kuitenkin alkaneet vuotaa yllättävän pian..
anteeks. tietääpä ny tuonki.
Vastaa Viestiin