Äänieristematon liimaaminen konepeltiin
Äänieristematon liimaaminen konepeltiin
Miten ja millä liimalla kannattaa liimata uusi matto konepellin äänieristeeksi? Bostic?
Sprayliima helppokäyttöinen:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=57984
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=57984
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
sika on hyvää liimaa 

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Minulla sprayliima ei kestänyt W123:n eristeen liimauksessa. Musta Sika taisi olla tökötti jota laitoin sen perään, nyt on kestänyt jo monta vuotta. Huomioi konehuoneen lämpötila liimaa valitessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Laita sinne iteliimautuvaa pikimattoa niinku ehkä tulevan autoni nykyisen omistajan edesmennyt mies oli tehny.
On siirtynyt hianosti se pikimatto pellistä siihen koneenpäälle on kun ois kuorrutettu.
On siirtynyt hianosti se pikimatto pellistä siihen koneenpäälle on kun ois kuorrutettu.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Itseliimautuvaa olen laittannu ja Sikaa saumoihin tai muuten repsottaviin väleihin. On kestänny ainakin vuoden.
HUOM! Kannattaa pestä se pelti ensin sisältä kaikesta rasvasta ja paskasta puhtaaksi niin että maalipinta näkyy. Itse pesin korjaamon rasvaa liuottavalla pesuaineella. Ei ne liimat paskan tai öljyn päällä pysy vaikka olis kuinka hyvät.
HUOM! Kannattaa pestä se pelti ensin sisältä kaikesta rasvasta ja paskasta puhtaaksi niin että maalipinta näkyy. Itse pesin korjaamon rasvaa liuottavalla pesuaineella. Ei ne liimat paskan tai öljyn päällä pysy vaikka olis kuinka hyvät.
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Itse kanssa hakenut ohjeita ohjeita liimaamiseen. Oliko näin että Bostik A3 liimaksi ja äänieriste vaikka Venetmäen mersupurkaamosta Viialasta. ( Myyvät uutta osaa myös) Itsellä ei kokemusta liimaamisesta, mutta työlistalla on. Bostik kestää 100 C. ja kovettajan kanssa vähän enemmän lämpöä.
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
Kl-varaosista hain omaani eikä ollut kallis. Noin 40e joutui köyhtymään tuon pikkumersun fyllistä.BrunoS kirjoitti:Mistä vois kysellä uutta äänieristemattoa konepeltiin? Vanha oli ihan putua ja irtos paloina
Kiinni on sprayliimalla ja ainakin vuoden päivät se on sillä pysynyt hienosti kiinni.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981