190e w201 koneen pois nostaminen.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

190e w201 koneen pois nostaminen.

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Eli mistähän tätä ois paras nostaa, niin että kestää hyvin? Käytössä on ketjutalja ja muutama mies. :)
Koneen päissä näytti olevan jotkut korvakkeet joissa oli pyöreät reijät ja ajattelin että ehkä niistä vois nostaa mutta tuntuivat ainakin vähän antavan periksi ja kääntyivät hiukan. Kestääköhän näistä nostaa? :)
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Ne on just nostamista varten tehty. Ketju/liina kulkemaan niiden korvien välille ja nostaa sitten siitä liinan keskimailta, niin saa nousemaan suorassa...
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Okei joo, kiitti! :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Kone saatiin nyt nostettua pois ja kaikki meni täydellisesti nappiin! :)
Nyt vaan aattelin kysästä ennekun meen ruuvailemaan että miten tuo automaatin kytkinasetelma pitäis purkaa niinkun ihan oikeasti? :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kytkimen tilalla on vetolevy ja se on pultattu kehältä turbiiniin.
Lähtee se niinkin että otat vaihteiston ja motin väliset pultit pois ja vetäset tasasesti laatikon pois,silloin turbiini jää moottorin jatkeeksi.
Takasin kun laitat niin ensin turbiini askiin niin että etsit pyörittäen öljypunpun akselin ja itse kytkin akselin kohdilleen .Silloin se painuu pohjaan ja sit vasta laatikko mottiin kiinni.
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

no se jäi toho moottorii kiinni, mutta pitäskin saaha se siitä irti että saa toisesta koneesta manuaali laatikon yms. kiinni. :)
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Veekasissa on alhaalla luukku, mistä pääsee irroittamaan pultit, mitkä pitävät turbiinia kiinni vetolevyssä.
Luulisi olevan samanlainen ratkaisu sinullakin.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Ärze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: La 06.03.2010 13:28
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja Ärze »

Harri126 kirjoitti:Veekasissa on alhaalla luukku, mistä pääsee irroittamaan pultit, mitkä pitävät turbiinia kiinni vetolevyssä.
Luulisi olevan samanlainen ratkaisu sinullakin.
Jep. semmonenhan sielä. Ja vetolevyhän oli tuo "lentävänlautasen" näköinen väkkyrä tuossa vauhtipyörässä??

Nyt on tilannne siinä vaiheessa että pitäisi nostaa toisesta autosta kone ja alkaa osia yhistelemään. :)

Kysyn nyt jo valmiiksi että kuka osais/viitsisi yrittää auttaa noitten sähköjohtojen kanssa sitten kun konetta laitetaan taas paikalleen?
Nimittäin itselläni ei ole asiasta täyttä VARMUUTTA. Niin ne ois varmaan ihan hyvä saaha oikein paikalleen sitten? :lol:
190e w201 2.0i 8)
[url]http://minunauto.com/auto/22104[/url] <Ensimmäinen oikea autoprojekti
Vastaa Viestiin