W124 4matic ABS- anturi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Peku124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 05.12.2007 11:47
Paikkakunta: K.pää

W124 4matic ABS- anturi?

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Onko matikkiin omat ABS piuhat? Hain purkaamolta 91vm takavedon piuhat ja ne on peilikuvat matikin antureista?? Oma on 300D Matikki vuodelta 88 mitä olen noita antureita löytänyt erilaisia niin ainoa ero on ollut 86-93 ja 93-95 vuosimallien antureilla, muilla spekseillä en ole löytänyt mitään. Miten siis voi olla niin että kun nuo molemmat autot mahtuu tuohon 86-93 väliin niin toisessa onkin erilailla anturit?
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

On muuten eri anturit. päällepäin täysin identtiset. Eri vastusarvo. Ja tämä on tieto, ei arvaus, mittarin kanssa tuli ohmeja jokunen tunti tutkittua kun auto oireilee vaikka olevinaan on ehjät anturit....
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Peku124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 05.12.2007 11:47
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Löytyyköhän noita matikin antureita uusina mistään? Onko kukaan uusinut, hinta kiinnostaa?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Antureita saa uusina varmasti Veholta eli piirimyyjältä. Mikä niissä on vikana, onko johto mennyt rikki vai itse anturi? Oletko kokeillut puhdistaa anturin paineilmalla?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27936/793
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27933/793

Mitä nää höpisee paineilmalla puhistuksesta saahan sen ulkoa pyyhkästyä puhtaaks ja aukihan niitä ei vissiin saa...
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tarkoitin siis sitä hammaskehän puolta, paha mennä niitä hampaita pyyhkimään, siellä se rautapöly majailee...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tarpeeks ku niitä hampaita pyyhkäsee ni ne on tiessään...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

onnistuu puukolla tahi pitkällä ohuella taspäämeisselillä ruapia hampaat puhtoseks.
tahi ottaa koko vetarin poies ko menee ehkä 10 minuuttia siinä hommassa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Peku124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 05.12.2007 11:47
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

mortti kirjoitti:http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27936/793
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27933/793

Mitä nää höpisee paineilmalla puhistuksesta saahan sen ulkoa pyyhkästyä puhtaaks ja aukihan niitä ei vissiin saa...
No käykö nämä -88vm matikin napoihin? Jos käypi niin kiitoksia tiedosta :D
Peku124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ke 05.12.2007 11:47
Paikkakunta: K.pää

Viesti Kirjoittaja Peku124 »

Ne kehät on kyllä putsattu ja itse anturitkin on uuden veroiset verrattuna niihin sopimattomiin vaihdokeihin. Ogelma on siinä että piuhat on siitä kiinnikkeen kohdalta poikki, toki olen ne korjannut ja jatkanut ja kaikki toimii. Kysymys on vain siitä että tähtäimessä on museo leima ja silloin on kaikkien varusteinen oltava alkuperäiä vastaavia.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

Noh nuo anturit löytyivät farmarin puolelta ja sieltä löytyy 1 -93 ja muut on 93-

eli onko nuo ennen ja jälkeen, en oikein uskoisettä farmarissa ja sedanissa olis erillaiset eikä varmaankaan hirveitä eroja ole ennen 93 valmistetuissakaan. ohmeja??
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W124 4matic ABS- anturi?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Peku124 kirjoitti:Onko matikkiin omat ABS piuhat? Hain purkaamolta 91vm takavedon piuhat ja ne on peilikuvat matikin antureista?? Oma on 300D Matikki vuodelta 88 mitä olen noita antureita löytänyt erilaisia niin ainoa ero on ollut 86-93 ja 93-95 vuosimallien antureilla, muilla spekseillä en ole löytänyt mitään. Miten siis voi olla niin että kun nuo molemmat autot mahtuu tuohon 86-93 väliin niin toisessa onkin erilailla anturit?
Kyllä siinä 4-Maticissa on eri anturit,mutta yleensä johto katkeaa siinä renkaan lähelläolevassa ensimmäisen kiinnikkeen kohdalta,missä se eniten joutuu väännöksiin rattia käännettäessä.Veholla sanottiin ettei sitä voi korjata.Minulle aikoinaan sanoi yksi teollisuusautomaatio asentaja ettei sellaista johtoa olekkaan jota ei voi jatkaa,ja korjasi kaapelin,normaalia 2 napaista kaapelia,poikki katkeaman kohdalta ja uusi 2-napainen kumikaapeli konehuoneeseen asti,ja kaksinkettainen kutistesukka liitokseen,ja meni taas 5-vuotta,ja sama homma uudestaan ja sitten auto jo lähtikin,vaikkei sen jälkeen ole ollut nuin vähävikaista autoa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Vastaa Viestiin