W124 ensiautoksi Mietiskelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti

Viesti Kirjoittaja Aku P »

napa kirjoitti: no, myönnetään, että mä kyllä vastaavasti teen ruuat, tiskaan, pesen pyykit, hoidan lapset pääasiassa, teen pihatyöt, mutta imuriin en koske :wink: se ulina ei nimittäin sovi mun päänsäryn kanssa yhteen ja häivyn aina markilta, kun se helvetinkone käynnistetään :evil:
No, työnjakohan on sit lähes sama kuin meillä :lol: Tosin kyllä tulee itse imuroitua, jos lattiat tosiaan alkaa näyttää siltä että nyt olis aika.
jhyvinhän sulla menee, jos on edes se satanen tilillä viikkoa ennen tilipäivää...
Njuu. Vaan kun siitä satasesta sit vielä ostaa tankin täyteen ja jollain pitäisi viikko syödäkin, nin tuntia ennen tilin tuloa ollaankin jo helposti melkein pakkasella...
edit: mä olen joko niin vanhanaikainen tai nuuka, että mulla on "budjetoituna" erilaisiin menoihin omat rahat, eikä niitä ole tapana sekoitella keskenään :roll: nuukuus taas ilmenee esim. siten, että en ole malttanut osaa uusia vaatteita 7 vuoteen, mutta sekunttiakaan ei tarvinnut miettiä haenko karpiolalta uudet yli 500 € maksavat vetararit tuohon '"suomen rumimpaan" w124 koppaiseen... ulkonäöllisiin asioihin mulla ei vain ole budjetoituna mihinkään asiaan senttiäkään :P
Hyvähän se on, jos on mahdollisuus tuohon. Meillä vaan yritetään pistää asiat järjestykseen sen mukaan, mikä on perheen kannalta tärkeintä. On mulla ollut kohta vuoden verran mielessä, että pitäis uus umpion lasi autoon hommata ja aika monta kertaa olen päättänyt, että "ens kuussa pistän 50 e sivuun sitä varten".
No, yhtä monta kertaa on myös tullut sen verran jotain yhteishyödyllistä menoa eteen, että tuo on pitänyt laskea ylimääräisen kivan piiriin - siis siihen mistä tingitään, kun pakollisten jälkeen on pitänyt tasapainoilla nafta- ja ruokaostosten kanssa ylilpäätään koko kuu loppuun.

Vaatekaupoilla käynti on kyllä sieltä ja syvältä mutta pakkohan sitä joskus on -- ei passaa töissä kulkea ainakaan missään neuvostoliittofarkuissa :shock:

Njoo, eiköhän tämä riitä tästä, satakaksenelosestahan sitä piti. :D
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

saiskohan tämä ostaja selville sen auton runkonumeron jostakin, niin päästäis ihmettelemään lisää sitä itse autoa :D

jos myyjä suostuu sen luovuttamaan, niin sen saa ihan rekisteriotteesta, se on se WDB alkuinen numerosarja :wink:

koska kyllähän se asia on niin, että jos autossa on automaatti lootaa, vakkaria, ilmastointia ym. niin on se sitten vähän eri hinnoissa, kuin nuo "suomiautot", joissa on varustuksena peräti ohjauspyörä ja 4 rengasta... joistakin oikein ökymalleista, voi löytyä jo peräti sähköiset lasin nostimet edestä :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Tuho »

Halloota taas mersufoorumin rähinäremmille!
Tässä kesän lähestyessä on tullut uusia kysymyksiä tästä autonlaitosta mieleen.

Ainakin nyt tulee mieleen vakuutukset sekä verot ja missä hinnoissa ne pyörii tuommosessa kahen litran 124 marsussa.

Ja Napa:lle vielä että en oo kysynyt tuota sarjanumeroa mutta aika vähänlaisesti oli luksuksia manuaaliloota, kattoluukku, veivi ikkunat ja perus kangassisusta.

Tuon sarjanumeron saan varmaan tässä keväämmällä kun käyn uudemman kerran tarkastelemassa vehettä öljymontusta että saa katottua pohjanki ruostetilanteen.
Harri126
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Tuho kirjoitti:Tuon sarjanumeron saan varmaan tässä keväämmällä kun käyn uudemman kerran tarkastelemassa vehettä öljymontusta että saa katottua pohjanki ruostetilanteen.
Muista tökkiä ruuvarilla, myös sinne, minne ei oikein edes pääsekään. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Harri126 kirjoitti:
Tuho kirjoitti:Tuon sarjanumeron saan varmaan tässä keväämmällä kun käyn uudemman kerran tarkastelemassa vehettä öljymontusta että saa katottua pohjanki ruostetilanteen.
Pitää tonkia huolella kaikki kolot :)

Isäntä tässä höpötteli että pelkän liikennevakuutuksen hinta tulee olemaan tonnin verran kun on ensimmäinen auto ja bonukset on miinuspuolella alussa?
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuho kirjoitti:
Harri126 kirjoitti:
Pitää tonkia huolella kaikki kolot :)

Isäntä tässä höpötteli että pelkän liikennevakuutuksen hinta tulee olemaan tonnin verran kun on ensimmäinen auto ja bonukset on miinuspuolella alussa?
Veikkaan semmosta 750e luokkaa pakollinen liikennevakuutus nollaboonuksilla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
simopanssi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja simopanssi »

Moro!

voisin kertoa tarinaa tästä omasta ensiautosta, joka on ollut alla vuoden.

Eli kyseessä on W124 230E mallia 1988. eli nimenomaan se paras korimalli, ja parhaalla koneella... :lol: ajettu 481000. silloin vähän vähemmän.

Olen ajellut autolla nyt vajaan vuoden, kilometreja on itsellä tullut n. 13000. Alkuun suurimmalta tuntuva kuluerä oli auton vakuutus, pyöreesti 700€. tämä olisi ollut oikeastaan autolla kuin autolla sama. Hankintahinta oli, jos nyt niin voisi sanoa, edullinen. tuttu muutti ulkomaille ja autosta piti hankkiutua eroon.

Edullisuus autossa näkyi oikeastaan korissa. Lommo edessä lokarin päällä ja takakulma oli kolahtanut johonkin. Takavalo on nyt ilmastointiteipillä tiivistetty ettei pääse pöly konttiin. Onneksi auton väri on se mersun ilmastointtiteippiharmaa. etuovissa pientä ruostetta, mutta ei mitään vakavaa.

Autossa oli muuten paljon sellaista pientä vikaa (oikeastaan kaikki tyyppiviat löytyy mitä nyt olen täältä lueskellut :D), mutta tärkeimmät eli kone, alusta ja jarrut olivat (ovat edelleen) hyvässä kunnossa.

Ensimmäisen syksyn katsastuksessa auto narahti kuitenkin alustastaan. Takaa oli koiranluu huonona ja se piti vaihtaa. Samalla korjattiin myös muita vikoja. Muuten katsastusmies kehui auton alustaa ja sen ruosteettomuutta "karusta ulkonäöstä huolimatta tämä on oikein hyvä peli" totesi. mersumiestä se tietysti lämmitti että joku sitä kehui :)

helmikuussa vaihdettiin toinen etupyörän laakeri, maaliskuussa takajarruputkea sekä paisuntasäiliö sitten syyläri, vesipumppu ja termostaatti. tällä hetkellä on tulossa kl-varaosilta uus termarin kotelon kansi. sittenpä alkaa olla jäähdytysjärjestelmä uusittu. Sitten on korjailtu mittariston valoja.

En ole ikinä oikeastaan autojen kanssa puljaillut, mutta nyt on ollut pakko. mersufoorumeita on tullut kovasti luettua, että pystyisi edes jotain tekemään itse... alfamerin korjausopasta on kirjastosta lainattu, sen suomenkielisestä versiosta kun on painos loppu :lol: Paljon on joutunut opettelemaan, ja alkaa tuo konehuone pikkuhiljaa tulla tutuksi.

Olen kuitenkin tyytyväinen siihen että ensiautoni on ollut mersu. Autosta saa välillä kuulla sitä perinteistä mersumies läppää. Pakko myöntää etten olisi ikinä kuvitellut omistavani mersua, mutta niin vain se "ylpeänä" tuossa pihassa seisoo. Ajaminen on autolla on kuitenkin mukavaa, vaikka se pensaa syökin melko kiitettävästi.

Nyt kun tuohon mersuun on tottunut, niin on alkanut haaveilemaan josko seuraavakin kaara olisi mersu, eikä enää välttämättä tuollainen "raato". ehkä minustakin tulee isona mersumies.
don corleone

W124 230E 1988
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Kun kaveri haluaa ostaa Mersun, silloin ollaan asian ytimessä. Muut merkit on syytä unohtaa - ainakin tällä foorumilla.

W124 230E 1989
583500 km, eikä tunnu missään.
Vakuutus 630 vuodessa eli 52 euroa/kk. Eipä tuolla rahalla paljon isompaa harrasteta.
Ajoneuvovero 98€.
Viimeksi muokannut Teranryh, Su 25.04.2010 09:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: MB

Teranryh kirjoitti:Kun kaveri haluaa ostaa Mersun, silloin ollaan asian ytimessä. Muut merkit on syytä unohtaa - ainakin tällä foorumilla.

W124 230E 1989
583500 km, eikä tunnu missään.
Joo ei liiemmin kiinnostas katella tuossa pihassa mitään riisipaskaa ku niitä on japanilaisen autoteollisuuden aivopesemä isipappa ahtanut pihan täyteen :)
Nuo vakuutusmaksut on tosiaan aika kova pala kun 700 menee pelkkään liikennevakuutukseen.
Tuho
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Jaaahas se on autonhaku aika nollapisteessä taas.
Mersu joka oli mulla katottuna valmiiksi oli kokenut jossain välissä aikamoista raakakäsittelyä kun yhtään suoraa peltiä ei enää löytynyt koko autosta.
Saa oulun lähistöltä ehdotella w s ja c 124 marsuja kun on taas vähän vehe hakusessa.
Alle 300 rullatut ja hyväkoriset kamppeet on tervetulleita hintaluokassa 4500 alaspäin kiitos :wink:
Messerschmitt
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Messerschmitt »

maku kirjoitti:Aloitan aina päiväni lukemalla mersufoorumia.

Saan täältä mahtavat naurut ja hyvän aloituksen päivälleni.

124 miehet yrittää todistella autonsa ylivertaisuutta, joku jopa maksaa niistä yli tonnin. Itsekkin muutaman omistaneena voin vain todeta että HEH!

Kiitos teille kaikille! :D
Joo ehkä me vielä luvataan kehua sitä sunkin autoa joskus niin saat vielä vähän kivemman päivän aloituksen. :D
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vastaa Viestiin