Letkut ja liitokset olet varmaan tarkastanut, mutta onko syylärissä selkeää vuotokohtaa? Onko lämmöt olleet koholla? Saattaa nimittäin olla, että esim. viskokytkin alkaa olla ehtoopuolella ja kone käy normaalia kuumempana -> on huohottanut ylivuotoputkesta alleen.
Toinen vaihtoehto on lämppärin kenno, mutta silloin vuoto luultavasti kastelisi kyllä sisätilan matot ja/tai aiheuttaisi kosteuden muodostumista laseihin ikkunat ja katto kiinni ajettaessa. SL:ssä on niin pieni ilmatila ohjaamossa, että muutama minuutti ajolämpöisenä riittää sumentamaan ikkunat jos lämppärin kenno on rikki. Samoin lämppäristä kuuluisi "kurluttavia" ääniä kojelaudan takaa ja lämmön tulo loppuisi pinnan laskiessa riittävän alas.
500SL R129 setvittely
syyläri on nyt vaihdettu, kiitos linkkivinkistä! Nyt ei ole autossa enää mitään erityisempää vikaa.
mutta nyt tuhlattu useita tuhansia eri osiin, niin alkaa olemaan auto hintansa väärti.
Parastahan on se että aloitusviestin kaverini, nykyinen pomo, on sellaista sorttia että se jaksaa uskoa korjaukseen eikä ensin korjaa kalliilla ja sitten myy pois halvalla. Ja taita aolla niin ettei auto ole enää myynnissä vaikka kuulema kaikki autot pitäs saaha pois.
Mutta sil olis 60 luvun MG remmiahtimella, ostakaa pois!
mutta nyt tuhlattu useita tuhansia eri osiin, niin alkaa olemaan auto hintansa väärti.
Parastahan on se että aloitusviestin kaverini, nykyinen pomo, on sellaista sorttia että se jaksaa uskoa korjaukseen eikä ensin korjaa kalliilla ja sitten myy pois halvalla. Ja taita aolla niin ettei auto ole enää myynnissä vaikka kuulema kaikki autot pitäs saaha pois.
Mutta sil olis 60 luvun MG remmiahtimella, ostakaa pois!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021