Katon keulapala W201:ssä
Katon keulapala W201:ssä
Eli ongelmana on seuraavanlainen....
Autoa pestessä tai rankalla sateella tai nyt vallitsevilla keleillä eli räntäsateella tuulilasin keskelta valuu sisäpuolelle vettä..
Se ei sinänsä ole ongelma, mutta koska sinne jää kosteus => RUOSTE!
ja toinen ongelma on
Tuulilasi huurtuu joka päivä, kun auto seisoo jonkin aikaa ja puhallin ei jaksa poistaa huurua.
Eli miten sisäkaton etummainen osa irroitetaan? Eli se osa, jossa on kiinni aurinkolipat ja peili.
Ajatukseni oli, että irroitan sisäosan ja yritän tiivistää sauman silikonilla tai muulla...
OISKOS ARVON RAADILLA MUITA KONSTEJA KYSEISEEN ONGELMAAN?
Kiitos jo etukäteen kaiken kattavista vastauksistanne....
Tero
Ps. ja autohan oli W201
Autoa pestessä tai rankalla sateella tai nyt vallitsevilla keleillä eli räntäsateella tuulilasin keskelta valuu sisäpuolelle vettä..
Se ei sinänsä ole ongelma, mutta koska sinne jää kosteus => RUOSTE!
ja toinen ongelma on
Tuulilasi huurtuu joka päivä, kun auto seisoo jonkin aikaa ja puhallin ei jaksa poistaa huurua.
Eli miten sisäkaton etummainen osa irroitetaan? Eli se osa, jossa on kiinni aurinkolipat ja peili.
Ajatukseni oli, että irroitan sisäosan ja yritän tiivistää sauman silikonilla tai muulla...
OISKOS ARVON RAADILLA MUITA KONSTEJA KYSEISEEN ONGELMAAN?
Kiitos jo etukäteen kaiken kattavista vastauksistanne....
Tero
Ps. ja autohan oli W201
Aivan...
Joo ajatukseni olikin purkaa sekä sisäpuoli, että ulkopuoli..
Taisin vain ilmaista asian vähän kehnosti..
Sisäpuoli ainoastaan kuivatuksen takia.
Lähteekö peilin runko vetäisemällä mihin suuntaan?
Ja miten ulkopuolen listat on kiinni?
Tero
Taisin vain ilmaista asian vähän kehnosti..
Sisäpuoli ainoastaan kuivatuksen takia.
Lähteekö peilin runko vetäisemällä mihin suuntaan?
Ja miten ulkopuolen listat on kiinni?
Tero
Peili lähtee suoraan alaspäin vetämällä.
Reunalistoissa on pienet (ruostuneet) ruuvit kumireunan alla ja katolla vain klipsit jotka lähtee nostamalla.
Ylälista on klipseillä. Ylöspäin nostamalla irtoaa.
Kannattaisi varmaan käyttää tuulilasi irti ja liimata uudestaan/ vaihtaa,
On nimittäin sitten lasin vaihdossa työläämpää, jos välissä on sikaflexiä ym. ylimääräisiä liimoja.
Reunalistoissa on pienet (ruostuneet) ruuvit kumireunan alla ja katolla vain klipsit jotka lähtee nostamalla.
Ylälista on klipseillä. Ylöspäin nostamalla irtoaa.
Kannattaisi varmaan käyttää tuulilasi irti ja liimata uudestaan/ vaihtaa,
On nimittäin sitten lasin vaihdossa työläämpää, jos välissä on sikaflexiä ym. ylimääräisiä liimoja.
Joku mersupurkaamo??
no jos lasi on vähänkään vanhempi niin suosittelen samalla laittamaan uuden lasin on meinaan vanha sen verran kireessä että on ensiksikin hankala saada irti ja toiseksi nykyään lasit ei paljoa maksa
W124:n lasi tais olla asennettuna joku 140E että ei paha kun laskee tosta vielä lasikitit pois eli 40E niin lasille ei paljoa jää
W124:n lasi tais olla asennettuna joku 140E että ei paha kun laskee tosta vielä lasikitit pois eli 40E niin lasille ei paljoa jää