W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
W211 farmarin ilmajousitus tyhjenee?
Hei
Autossa ilmeni ongelmia, kun perä on aamuisin matalalla. Eli näissä farkuissa on ilmajousitus vain takapäässä, joka menee jostain syystä tyhjäksi. Kompura kyllä pumppaa perän ylös pari minuttia käynnistyksen jälkeen. Perä ei kuitenkaan ole matallla joka aamu, eli vika taitaa liittyä venttiilien toimintaan. Minulla ei ole noista ilmajousista kokemusta eikä sen parempaa käsitystä.
Onkohan jollakin ollut vastaavia ongelmia ja mistähän vikaa voisi alkaa etsiä?
Juha
Autossa ilmeni ongelmia, kun perä on aamuisin matalalla. Eli näissä farkuissa on ilmajousitus vain takapäässä, joka menee jostain syystä tyhjäksi. Kompura kyllä pumppaa perän ylös pari minuttia käynnistyksen jälkeen. Perä ei kuitenkaan ole matallla joka aamu, eli vika taitaa liittyä venttiilien toimintaan. Minulla ei ole noista ilmajousista kokemusta eikä sen parempaa käsitystä.
Onkohan jollakin ollut vastaavia ongelmia ja mistähän vikaa voisi alkaa etsiä?
Juha
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv




Viimeksi muokannut cuuno, Su 22.03.2009 10:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vielä kerran.
211 farmarissa on ilmajousius vakiona taka-akselilla jossa on automaattinen perän korkeuden säätö. Etuakselilla on normaali kierrejousi vakiona. Lisävaruste Airmatic tuo mukanaan ilmajouset joka nurkkaan ja kolmi asennoisen korkeussäädön. Säätö on vaihdekepin takapuolella. Omassa farkussani ei ole lisäilmasäiliötä(E220 vm-04)
Viimeksi muokannut jami, Pe 20.03.2009 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla oli sama vika.Vein auton perjantaina 13.3.2009 korjattavaksi.
Vika oli ilmajousen säiliön juuressa oleva "natsa",mihin tulee letku kiinni.
Se oli hapettunut ja vuoto oli siellä.Joutuivat tiputtamaan koko perän alas , että saivat vaihdettua koko ilmajousi hoidon (ilmasäiliö ja ns.kumipalje kuulema tulevat samassa paketissa ).Tämä paketti maksoi
880e per puoli.
Pyysin vaihtamaan samalla kun perä on alhaalla molemmat puolet.Hintaa koko rempalle osineen tuli 2300e.(2x880+työ).
Elikkä ilmajousi systeemi on ihan perseestä.
Auto on w211 -03.
Vika oli ilmajousen säiliön juuressa oleva "natsa",mihin tulee letku kiinni.
Se oli hapettunut ja vuoto oli siellä.Joutuivat tiputtamaan koko perän alas , että saivat vaihdettua koko ilmajousi hoidon (ilmasäiliö ja ns.kumipalje kuulema tulevat samassa paketissa ).Tämä paketti maksoi
880e per puoli.
Pyysin vaihtamaan samalla kun perä on alhaalla molemmat puolet.Hintaa koko rempalle osineen tuli 2300e.(2x880+työ).
Elikkä ilmajousi systeemi on ihan perseestä.
Auto on w211 -03.
Paljonko on näitä tapauksia?
Tuntuu että samanlaisia tapauksia jossa liitosnatsa on hapettunut ja vuotaa on enemmänkin. Olisi kiva saada vähän yhteenvetoa, kenellä on takajouset vaihdettu ko. syystä. Jos vaikka lähestyisi joukolla tehdasta kun kyseessä on aivan selkeästi väärin valittu materiaali ko. paikkaan.
Mikä pahinta, väittävät ettei mitään muutoksia ole tehty komponenttiin ja samaa p***aa tehdään vieläkin. Odotettavissa oleva käyttöikä on n. 3-4v ja muutaman tonnin remontti on taas edessä.
Tässä linkissä on valokuvia minun hapettumasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Mikä pahinta, väittävät ettei mitään muutoksia ole tehty komponenttiin ja samaa p***aa tehdään vieläkin. Odotettavissa oleva käyttöikä on n. 3-4v ja muutaman tonnin remontti on taas edessä.
Tässä linkissä on valokuvia minun hapettumasta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Juuri samannäköinen oli se mikä multa vaihdettiin.Pyysin saada irrotetut itselleni ja toinen näytti vähän paremman näköiseltä.
Mahtaakohan ton saada jotenkin korjattua?
Esim. hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen täyttöhitsattua tai jotain muuta.
Sehän taitaa olla jonkinmoista alumiinia.
Vois ensikerralla kun menee n.2-3vuotta (arvio heh..heh)käyttää noi vanhat hyväksi.Säästäis 880e kappale.
Vielä sen verran , että kompura vaihdettiin n.1-2kk.sitten.Näitä kuulema menee aina sillointällöin.
Mahtaakohan ton saada jotenkin korjattua?
Esim. hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen täyttöhitsattua tai jotain muuta.
Sehän taitaa olla jonkinmoista alumiinia.
Vois ensikerralla kun menee n.2-3vuotta (arvio heh..heh)käyttää noi vanhat hyväksi.Säästäis 880e kappale.
Vielä sen verran , että kompura vaihdettiin n.1-2kk.sitten.Näitä kuulema menee aina sillointällöin.
Vääntääkö joku mulle vielä rautalangasta: topiceissa menee vähän sekaisin tekniikat; joillakin on airmatic +ohjattava tasonsäädin ja toisilla vain w211-farkku-ilma-perä. Sanokaas nyt vielä, onko vakio farkku w211:ssa, jossa on ilmatasonsäätö ilman ’airmaticia’, noita hapettuvia ’natsoja’ vai ei? Ja onko ongelmia esiintynyt myös noissa perus-farkun tekniikoissa?
W211 E 270 CDI T manuaali -04
rautalanka omasta.
Kuten jo aikaisemmin sanoin omassa vakio farkussa(211 220cdi-vm04) ei ole taka ilmapalkeissa minkäänlaista lisäsäiliötä. On olemassa mahdollisuus että näitäkin on erilaisia, mutta puhun omasta farkusta. Ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut. Autoon vaihdettiin alaheloja ja palje oli välillä irtaallaan. Tuo palje ei näköjään ole kunnolla kiinni yläpäästa, vain jollain muovinastalla, Toinen nimittäin irtosi asentajalla tukivartta paikalleen laittaessa. Kun alatukivarsi oli irti, paljetta heilutellessa oli noin puolen sentin klappi ylä-alasuunnassa. Eli palje on kunnolla kiinni alapäästä ja "muovinastan" varassa yläpäästä ja ilma puristaa sen näiden väliin. Aikaisemmissa topileissa oli puhetta farkun "kupinoista" montuissa, mielestäni ääni tulee noiden palkeiden yläpäästä ja on "ominaisuus".
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Re: rautalanka omasta.
Täällä kaksi eri paljetta.jami kirjoitti:Kuten jo aikaisemmin sanoin omassa vakio farkussa(211 220cdi-vm04) ei ole taka ilmapalkeissa minkäänlaista lisäsäiliötä. On olemassa mahdollisuus että näitäkin on erilaisia, mutta puhun omasta farkusta. Ongelmia ei ainakaan vielä ole ollut. Autoon vaihdettiin alaheloja ja palje oli välillä irtaallaan. Tuo palje ei näköjään ole kunnolla kiinni yläpäästa, vain jollain muovinastalla, Toinen nimittäin irtosi asentajalla tukivartta paikalleen laittaessa. Kun alatukivarsi oli irti, paljetta heilutellessa oli noin puolen sentin klappi ylä-alasuunnassa. Eli palje on kunnolla kiinni alapäästä ja "muovinastan" varassa yläpäästä ja ilma puristaa sen näiden väliin. Aikaisemmissa topileissa oli puhetta farkun "kupinoista" montuissa, mielestäni ääni tulee noiden palkeiden yläpäästä ja on "ominaisuus".
----- 2113200925 001 AIR SPRING REAR RIGHT
010 2113200725 001 AIR SPRING REAR LEFT
010 2113200825 001 AIR SPRING REAR RIGHT
010 2113200925 001 AIR SPRING REAR LEFT
Olisko toiset säiliöllä ja toiset sitten taas ei

Osanumeroilla varmaan näkyis jostain....
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Re: rautalanka omasta.
Siis Detalin kuvat on vähän vanhat, S211 ei ole ollut EPC:ssä kaikin puolin kunnossa tuossa vaiheessa. Tuo 0925 osa on oikeasti se farkun palje josta puuttuu se lisäsäiliö (siis jos autossa ei ole Airmaticia).jytäkkä kirjoitti: Täällä kaksi eri paljetta.
----- 2113200925 001 AIR SPRING REAR RIGHT
010 2113200725 001 AIR SPRING REAR LEFT
010 2113200825 001 AIR SPRING REAR RIGHT
010 2113200925 001 AIR SPRING REAR LEFT
Olisko toiset säiliöllä ja toiset sitten taas ei![]()
Osanumeroilla varmaan näkyis jostain....
itsellä kanssa sama ongelma alkuperäisen kysyjän kanssa. eli autossa ei ole lisäsäiliöitä ja ilman lämpötilalla ei ole vaikutusta tippuuko perä vai ei. eli voisko vika mahdollisesti olla niissä ventiileissä tai millanen systeemi nyt onkaan, mikä laskee palkeesta ilmaa pois kuormituksen keventyessä. eli niin sanotut ventiilit jäis välillä fuskaamaan. ja tietääkö kukaan mitä kautta se ilma sieltä palkeesta pois tulee kuorman kevetessä?
miksuj kirjoitti:itsellä kanssa sama ongelma alkuperäisen kysyjän kanssa. eli autossa ei ole lisäsäiliöitä ja ilman lämpötilalla ei ole vaikutusta tippuuko perä vai ei. eli voisko vika mahdollisesti olla niissä ventiileissä tai millanen systeemi nyt onkaan, mikä laskee palkeesta ilmaa pois kuormituksen keventyessä. eli niin sanotut ventiilit jäis välillä fuskaamaan. ja tietääkö kukaan mitä kautta se ilma sieltä palkeesta pois tulee kuorman kevetessä?
Tässä koko hässäkkä::::
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
Latailee oman aikansa ja sitten vetelet sivuja alas,jospa oisi apua.

Tuo säiliö (42) on vain airmatic autoissa.
Noissa venttiileissä on kuulemma vikoja,päästää ilmoja läpi omia aikojaan.
Laitappa tietoa ,jos onnistut vian korjaamaan.

http://img.partscatalog.ru/MB/0/0F29F8E ... 468746.gif
12V
010 A 2113200725 AIR SPRING
REAR LEFT
010 A 2113200825 AIR SPRING
REAR RIGHT
020 A 2113200925 AIR SPRING
LEFT AND RIGHT
030 A 2113260600 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263500
030 A 2113263500 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113262300 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263800
030 A 2113262300 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263800
030 A 2113263800 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113263800 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113262200 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263700
030 A 2113263700 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113260600 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263500
030 A 2113263500 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113262100 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263600
030 A 2113262100 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263600
030 A 2113262100 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
Замена №: A 2113263600
030 A 2113263600 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
030 A 2113263600 SHOCK ABSORBER
LEFT AND RIGHT
http://translate.google.fi/translate?hl ... hannel%3Ds
Viimeksi muokannut nautseri, Su 11.04.2010 22:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
211:n Airmatic dokkaria joskus etsin tuolta koulutusdokkareista mutta en löytänyt. Sinulla on näköjään terävämmät silmät.nautseri kirjoitti: Tässä koko hässäkkä::::
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/W ... -13-02.pdf
Latailee oman aikansa ja sitten vetelet sivuja alas,jospa oisi apua.
Tuo säiliö (42) on vain airmatic autoissa.
Noissa venttiileissä on kuulemma vikoja,päästää ilmoja läpi omia aikojaan.
Laitappa tietoa ,jos onnistut vian korjaamaan.
Tarkoititko 42:n sijasta 41p-säiliöitä?
säiliön korjaus
Kuulin eräältä yksityiseltä Mb-korjaamolta, että ovat eräässä moottorihiomossa korjanneet säiliöitä. Luulisin ,että tämä letkun lähtö tehdään uusiksi. Tuntuu hullulta , että pitää ostaa koko paketti, jos kumipalje on aivan ehjä. Tuskin korjaus maksaa murto-osaa tuosta 880 eurosta.juppe66 kirjoitti:Mulla oli sama vika.Vein auton perjantaina 13.3.2009 korjattavaksi.
Vika oli ilmajousen säiliön juuressa oleva "natsa",mihin tulee letku kiinni.
Se oli hapettunut ja vuoto oli siellä.Joutuivat tiputtamaan koko perän alas , että saivat vaihdettua koko ilmajousi hoidon (ilmasäiliö ja ns.kumipalje kuulema tulevat samassa paketissa ).Tämä paketti maksoi
880e per puoli.
Pyysin vaihtamaan samalla kun perä on alhaalla molemmat puolet.Hintaa koko rempalle osineen tuli 2300e.(2x880+työ).
Elikkä ilmajousi systeemi on ihan perseestä.
Auto on w211 -03.
RP
Re: säiliön korjaus
Vikaantuu ne muutkin paikat eli sen Airmatic lisäsäiliön korjauksella ei tuplata käyttöaikaa, välttämättä mutta kyllä se purkki silti saisi olla erillinen varaosa. Olisko niin että noita menee pelkästään pohjoisen suolasuihkussa eikä MB siksi ole viitsinyt tehdä purkista erillistä varaosaa.r3333 kirjoitti: Kuulin eräältä yksityiseltä Mb-korjaamolta, että ovat eräässä moottorihiomossa korjanneet säiliöitä. Luulisin ,että tämä letkun lähtö tehdään uusiksi. Tuntuu hullulta , että pitää ostaa koko paketti, jos kumipalje on aivan ehjä. Tuskin korjaus maksaa murto-osaa tuosta 880 eurosta.
vähän sama on se jousen suojapalje. Tietenkin sisäpalje saattaa olla kärsinyt jos suojapalkeessa on vikaa mutta kuitenkin 220:een saa suojapalkeen erikseen mutta 211:een ei saa. Suojapalkeen vaihtaminen vaan on jo isompi homma kuin tuon takajousituksen lisäsäiliön vaihtaminen.
Re: säiliön korjaus
Saisi tietysti olla erillinen varaosa, mutta ydinasia minusta tässä on että se alumiinisäiliö ei saisi tämän hintaluokan autossa syöpyä puhki alle neljässä vuodessa.DBFI kirjoitti:
Vikaantuu ne muutkin paikat eli sen Airmatic lisäsäiliön korjauksella ei tuplata käyttöaikaa, välttämättä mutta kyllä se purkki silti saisi olla erillinen varaosa. Olisko niin että noita menee pelkästään pohjoisen suolasuihkussa eikä MB siksi ole viitsinyt tehdä purkista erillistä varaosaa.
Itse asiassa se säiliö pysyy moitteettomassa kunnossa, mutta se natsa häviää pulverina taivaan tuuliin.
KYSEESSÄ ON ILMISELVÄ SUUNNITTELUVIRHE!
Valittu materiaali letkunatsassa on eri metallia kuin säiliö ja materiaalivalinta on aivan virheellinen.
Vehossa näyttäessäni autoa ja tiedustellessani suunnitteluvirheeseen nojaten vastaantuloa korjauksessa, asentaja tuumasi, että säiliötä ei saa irroittaa letkusta. Säiliön kanssa asentaminen on aika hankalaa, ja olivat irroittaneet säiliön asennuksen ajaksi ja liittäneet letkun sitten säiliöön. Sanoi, että jokainen näin asennettu jousi vuoti myöhemmin. Kukakohan mahtoi maksaa korjaukset...

Tuossa vielä kertaalleen surullisia kuvia omista airmaticeista:
http://pe-li.fi/mb/
Mitä käsität pohjoisen suolasuihkuilla? Minun autoni on aika tavalla keskeltä Saksaa ja vika oli jo ostaessani sen reilu 3v ikäisenä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Mikä on sitten kompuran normaali käyntiväli?
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
Airmaticcia ei ole.
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
Airmaticcia ei ole.
Hyvät kuvat!
"Tuossa vielä kertaalleen surullisia kuvia omista airmaticeista: "
Kiitos hyvistä kuvista. Varmasti monelle apua kun näkee, ettei ole samoja palikoita omassa, kuten ei munkaan autossa.
Kiitos hyvistä kuvista. Varmasti monelle apua kun näkee, ettei ole samoja palikoita omassa, kuten ei munkaan autossa.
Nykyinen:S211 E 320 CDI -04
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
En osaa sanoa mikä olisi normaali käyntiväli mutta tuo kuulostaa kyllä siltä että autossa on vuoto jossain kohdassa.ErausP kirjoitti:Mikä on sitten kompuran normaali käyntiväli?
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
Airmaticcia ei ole.
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Näin arvelinkin. Onko Normi S211:ssä sitten oikeastaan muuta vuotokohtamahdollisuutta kuin kompuranliitos tai ilmapalkeidenliitos?DBFI kirjoitti:En osaa sanoa mikä olisi normaali käyntiväli mutta tuo kuulostaa kyllä siltä että autossa on vuoto jossain kohdassa.ErausP kirjoitti:Mikä on sitten kompuran normaali käyntiväli?
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
En kyllä ole huomannut, että perä olisi alaalla.
Airmaticcia ei ole.
Oletetaan, että letku siitä väliltä on ehjä.
Onko muuten siinä letkussa välillä liitoksia?
Saksassa oli suht. edullisesti noita ilmapalkeita, vajaa 700e pari ja Bilsteinin tekemiä.
Tosin en niitä osta, ennenkuin vuotokohta löytyy.
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Oletko varma, että kyseessä on kompura?ErausP kirjoitti:Mikä on sitten kompuran normaali käyntiväli?
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
.
Minulla ei ainakaan ajossa erota kompuran käyntiä, edes moottorin käydessä ei kuule eikä tunne.
Ettet sotke sähköjarrujen pumpun kanssa? -Sen käynnin huomaa kyllä.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83
E 300 TD -94
250 TD -83
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Tuopahan, kun painan kaken napista ovet auki, joskus alkaa kompura käymään auton keulassa ja farkku nostaa perseensä oikeaan korkeuteen vaikkei olis alas asti vielä tippunutkaan. Lieneekö tio kompura "samaa" mallia ku minkä oon pitänyt yleensä mukana että saan täytettyä renkaan esim. mökillä ku siellä on pari kertaa ollut rengas tyhjänä ja tontti prkl pehmeänä niin ettei tunkin alle saa mitään ja tunkit on kans ihan persiestä, eihän noilla voi kukaan mitään oikeesti tienpäällä touhutapekkali kirjoitti:Oletko varma, että kyseessä on kompura?ErausP kirjoitti:Mikä on sitten kompuran normaali käyntiväli?
Mulla auto turisee aamulla kun lähdetään ja päivälläkin se joskus kompuraa pyörittää useamapaan kertaan.
.
Minulla ei ainakaan ajossa erota kompuran käyntiä, edes moottorin käydessä ei kuule eikä tunne.
Ettet sotke sähköjarrujen pumpun kanssa? -Sen käynnin huomaa kyllä.

Niin, ja mun autossa ei oo vielä sitä airmaticia, vaan tuo autom.tasonsäätö peräosassa.
Nykyinen:S211 E 320 CDI -04
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Ex:t
w124 200D-86
w115 220D-74
w115 200D-76
w123 240D A -78
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Hyvä pointti. Sähköjarrut hörähtää käyntiin useammin ovia avatessa. Tasonsäätö yleensä vain pihahtelee kun painesäiliössä riittää painetta säätelyyn ilman kompuran käynnistystäkin.pekkali kirjoitti: Oletko varma, että kyseessä on kompura?
Minulla ei ainakaan ajossa erota kompuran käyntiä, edes moottorin käydessä ei kuule eikä tunne.
Ettet sotke sähköjarrujen pumpun kanssa? -Sen käynnin huomaa kyllä.
Jarruja polkemalla saa SBC-pumpun käyntiin jos haluaa testailla minkälaista ääntä se pitää. Jousituksen kompuraa ei taida helposti saadakaan käyntiin jos ei ole Airmaticin nappuloita joilla voisi pumpata autoa ylös ja alas niin että painesäiliö tyhjenee.
Joka tapauksessa SBC-jarrujen pumppu on helppo kuulla kun taas jousituksen kompressoria ei helposti huomaa.
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Jaa-a. Nyt kun sanoitte, niin en ole aivan varma.DBFI kirjoitti:Hyvä pointti. Sähköjarrut hörähtää käyntiin useammin ovia avatessa. Tasonsäätö yleensä vain pihahtelee kun painesäiliössä riittää painetta säätelyyn ilman kompuran käynnistystäkin.pekkali kirjoitti: Oletko varma, että kyseessä on kompura?
Minulla ei ainakaan ajossa erota kompuran käyntiä, edes moottorin käydessä ei kuule eikä tunne.
Ettet sotke sähköjarrujen pumpun kanssa? -Sen käynnin huomaa kyllä.
Jarruja polkemalla saa SBC-pumpun käyntiin jos haluaa testailla minkälaista ääntä se pitää. Jousituksen kompuraa ei taida helposti saadakaan käyntiin jos ei ole Airmaticin nappuloita joilla voisi pumpata autoa ylös ja alas niin että painesäiliö tyhjenee.
Joka tapauksessa SBC-jarrujen pumppu on helppo kuulla kun taas jousituksen kompressoria ei helposti huomaa.
Mielestäni perä ei kyllä laskeudu alas.
Täytyy vähän mittailla aamuisin, että mikä on renkaan ja lokasuojan väli, ennen ja jälkeen hurinaa.
Tarkoitatteko SBC-pumpun käyntiäänellä nyt sitä "rutinaa" jonka jarrut pitää kun auto niitä tarkastalee?
Mikäli olen käsittänyt oikein niin S211 tsekkaa jarrujen toiminnan aina silloin tällöin?!?
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Auto kyllä ajaa jarrupaloista tyhjät pois (siis etäisyys jarrulevyihin) ja kuivaa ajoittain sateella mutta ei noita varmaan korvalla kuule? Silloin tällöin pumppu täyttää painesäiliön ja tuon kuulee. Tämä tapahtuu usein liikkeelle lähdössä (oven avauksesta) ja ajon aikana tarpeen mukaan.ErausP kirjoitti: Tarkoitatteko SBC-pumpun käyntiäänellä nyt sitä "rutinaa" jonka jarrut pitää kun auto niitä tarkastalee?
Mikäli olen käsittänyt oikein niin S211 tsekkaa jarrujen toiminnan aina silloin tällöin?!?
Re: S211 E320 -03 Kompuran käyntiväli
Joo, se oli sittenkin jarrujen pumppu joka turisee.DBFI kirjoitti: Auto kyllä ajaa jarrupaloista tyhjät pois (siis etäisyys jarrulevyihin) ja kuivaa ajoittain sateella mutta ei noita varmaan korvalla kuule? Silloin tällöin pumppu täyttää painesäiliön ja tuon kuulee. Tämä tapahtuu usein liikkeelle lähdössä (oven avauksesta) ja ajon aikana tarpeen mukaan.
Olipa hyvä, etten tilannut ilmapalkeita heti ensimmäisenä

Eli, paineilmasysteemin vuotamista ei havaitse muutoin kuin perän laskeutumisena?
Onko paineilmakompuran ääni sitten selkeesti erilainen kuin jarrupumpun ääni?