ML 430 sammuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

ML 430 sammuilee

Viesti Kirjoittaja zaku »

Eli tuollainen ML430 -99
tehnyt nyt viikon sisälle 5 kertaa...
sammutan auton ja kun yritän uudelleen käynnistää ei lähdekkään käyntiin...
pyörittää kyllä mutta ei edes yritä..
yleensä on muutaman kokeilun jälkeen lähtenytkin sitten käyntiin niin kuin mitään ei välissä olisikaan ollut ongelmana..
tänään sitten sammui ajossa kun käännyin parkkipaikalle..
ja siihen se jäi parkkiksen portille ja enhän minä sitä jaksannut edestäkään työntää..
noin 20-30 minuuttia yritin pienin väliajoin startata mutta ei edes luvannut..
no parkkiksella oli asuntoautoni ja ei muutakuin asuntoauton puskuri mersun kajapuskuriin kiinni ja siittä vaan törkeesti työnsin autolla tienreunaan..
hieman naapureiden ihmetellessä...
no takaisin autoon ja ajattelin viellä kerran kokeilla kun akkukin rupesi olemaan aikas tyhjä niin eiköhän se piru sit lähtennykkin käymään :O
en uskalla laittaa emäntää rattiin ennen kuin tuo vika on selvinnyt..
itse mietin voisiko olla joku kampiakselin asennon tunnistin tai jotain vataavaa?
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: ML 430 sammuilee

Viesti Kirjoittaja tempera »

zaku kirjoitti:Eli tuollainen ML430 -99
tehnyt nyt viikon sisälle 5 kertaa...
sammutan auton ja kun yritän uudelleen käynnistää ei lähdekkään käyntiin...
pyörittää kyllä mutta ei edes yritä..
yleensä on muutaman kokeilun jälkeen lähtenytkin sitten käyntiin niin kuin mitään ei välissä olisikaan ollut ongelmana..
tänään sitten sammui ajossa kun käännyin parkkipaikalle..
ja siihen se jäi parkkiksen portille ja enhän minä sitä jaksannut edestäkään työntää..
noin 20-30 minuuttia yritin pienin väliajoin startata mutta ei edes luvannut..
no parkkiksella oli asuntoautoni ja ei muutakuin asuntoauton puskuri mersun kajapuskuriin kiinni ja siittä vaan törkeesti työnsin autolla tienreunaan..
hieman naapureiden ihmetellessä...
no takaisin autoon ja ajattelin viellä kerran kokeilla kun akkukin rupesi olemaan aikas tyhjä niin eiköhän se piru sit lähtennykkin käymään :O
en uskalla laittaa emäntää rattiin ennen kuin tuo vika on selvinnyt..
itse mietin voisiko olla joku kampiakselin asennon tunnistin tai jotain vataavaa?
:arrow: Viitta vähän pensapumpun releeseen minkä löydät akun takaa mustasta laatikosta missä lukee KICKDOWN. Toisissa autoissa se on konehuoneessa kuskin nenän edessä.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja zaku »

Nyt olisi vikakoodin lukijan koodi saatu!
ja antaa koodin T0455
mitäköhän lie sitten mahtaa tarkoittaa :D
ja kun vikakoodin poistaa niin auto lähti heti käymään
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ex. S202 cdi -99
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja zaku »

Hmm eli liekkö tuossa sitten jonkinmoinen imuvuoto tai joku muu vuoto kuitenkin?
senverran nyt huomasin että noin puolituntia odotteleua ja auto lähtee uudelleen käyntiin...
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Lade »

Vaihda se kampiakselin asentotunnistin. Varsinkin jos toimii ok silloin kun käy?
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

Jos vikakoodina onkin p 0455, se viittaisi polttoainetankin kierrätys järjestelmään. Tekee ymmärtääkseni alipaineen tankkiin ja pitää kaasut kurissa. Siellä on myös aktiivihiilisuodatin.
Omassa autossani letku joka liittyi järjestelmään, pääsi littaantumaan apurungon ja varsinaisen rungon väliin.
Oli tosi hankala paikallistaa kun auton ollessa tunkin varassa ei vikaa ilmennyt. Oikeastaan vähän vahingossa huomasin sen letkun ja kun nitkuttelin sen pois välistä, niin oli luttaantunut.
Vaihdoin koko letkun magneettiventtiililtä tankille saakka ja varmistin ettei enää pääse väliin. Sen jälkeen on pelannut.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja zaku »

juu se koodi voi hyvinkin olla P koska kaveri sen luki ja minä kirjottelin paperille ylös..
eli tuo P voi helposti muuttua korvissa T:ksi
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja zaku »

Jep eli kampiakselin asentotunnistin oli mennyt rikki..
tunnistin veholta 148€
ja työt 220€ kun kuulemma on niin hankalassa paikassa että vaihtoon menee noin 2,5h
samalla kolhasivat auton kylkeen naarmut..
(voi olla myös että korjaamon pihalla joku kolhinnut)
lupasivat myllyttää tuon kohdan ja sanoivat että se sillä tulee kuntoon :o
liekköhän näin?
Benjamin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: To 16.08.2007 08:49
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Benjamin »

zaku kirjoitti:Jep eli kampiakselin asentotunnistin oli mennyt rikki..
tunnistin veholta 148€
ja työt 220€ kun kuulemma on niin hankalassa paikassa että vaihtoon menee noin 2,5h
samalla kolhasivat auton kylkeen naarmut..
(voi olla myös että korjaamon pihalla joku kolhinnut)
lupasivat myllyttää tuon kohdan ja sanoivat että se sillä tulee kuntoon :o
liekköhän näin?
Hyvä kun tuli kuntoon. Ja on esimerkillinen tapa myöskin kertoa kun tulee kuntoon+mikä oli vikana!

Niistä naarmuista, jos kerran suostuivat myllyttämään, niin myönsivät samalla osuutensa vahinkoon.
Olehan tarkkana ja vaadi jonkinlaista korvausta jos vielä jää jälkiä myllytyksen jälkeen.
W220 S 55 AMG
W639 115
W210 220 CDI
Kolmen tähtikeulan yh...
zaku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 09.02.2010 10:49
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja zaku »

Juu ei nuo tuota myöntäneet että olisivat sitä naarmuttaneet mutta aikoivat kuitenkin tuon myllytyksen maksaa...

Viellä kysymys onko jotain tapaa kuitata tuo huoltovalo?
siis muulla tavalla kuin koodinlukijalla?
liekkö tuohon joku kotikonsti olemassa?
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Lade »

E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Vastaa Viestiin