Olen uusi yrittäjä tällä foorumilla. Minulla on parinkymmenen vuoden ura mersujen käyttäjänä. Autoja on kaksi, vanhempi 240D 3.0 vuodelta 1975 ja tämä nuorempi 560 sec 1990-luvun alkupuolelta (n. 1992 otettu käyttöön). Tämä auto on kaikinpuolin erittäin siisti lukuunottamatta vaihdekepukan ympärillä olevaa puupinnoitettua konsolia. Tarkoitus olisi hioa siitä halkeilleet lakat pois ja lakata sitten uudelleen. En ole onnistunut irroittamaan tätä koristelevyä. Englanninkielisessä purkuohjeessa lukee "push forward", mutta ei se kyllä liiku mihinkään. Onko joku muu mersumies iroittanut tämän osan ja millä tavalla ? Avusta kiitollinen !
Kevätterveisin Jorkka 57.
jokos konsoli on irti
no ittellä irtoo sillai (W126 SEL) että irrottaa koko tuhkakupin runkoneen irti, sitten otetaan se kuppi pois tuhkiksen ja konsolin välistä ja sen jäläkeen tuupataan konsolia jollakin vaikka meisselillä sinne tuhkikseen päin n. sentti kaks ja nostetaan konsolia ylöspäin ja merkataan alapuolelta kaapelien pistokkeet mihin ne kuuluu ja nypitään irti ne ja näin on sitten konsoli kätösissä ja valamiina taistelee uutta lakkausta vastaan ja kannattaa sitten samalla vaihtaa vaihekepin valon polttimo
oikaskoon joku joka tietää oikeesti miten se irtoo sieltä
Terve !
Kiitos tiedoista. Nyt uskon homman onnistuvan, eikä tule vahinkoja osan irroittamisessa. Minulla on netin kautta kopioina mainitun mersun korjausopas, jossa myös purettiin ensin pois tuhkakupit ym., ja sen jälkeen oli selvitys, miten puupintainen keskikonsoli poistetaan. Ohjeessa ei tosin käynyt ilmi, että vain näin menetellen keskikonsolin koristelevyn irroittaminen onnistuu.
Vapuksi auto kuntoon, sitten pesu, vahaus, kiillotus ja eikun Baanalle cruisailemaan !
Kevätterveisin !
Jorkka57
Jorkka57 kirjoitti:Terve !
Kiitos tiedoista. Nyt uskon homman onnistuvan, eikä tule vahinkoja osan irroittamisessa. Minulla on netin kautta kopioina mainitun mersun korjausopas, jossa myös purettiin ensin pois tuhkakupit ym., ja sen jälkeen oli selvitys, miten puupintainen keskikonsoli poistetaan. Ohjeessa ei tosin käynyt ilmi, että vain näin menetellen keskikonsolin koristelevyn irroittaminen onnistuu.
Vapuksi auto kuntoon, sitten pesu, vahaus, kiillotus ja eikun Baanalle cruisailemaan !
Kevätterveisin !
Jorkka57
kiitos terveisistä ja kaunista kevättä sinullekki
tuollai minä olen sen irrottanut ja aina on ehjäksi jäänyt, varovasti sitten että kiinnitys väkäset jää ehjiksi (muovia)