tango kirjoitti:Mikäli tarkoitat tuolla hännällä tuota koppaa, ne on kyllä samanlaiset. Laakeri mikä on siinä kopassa, on ihan sökö. Miten ja missä sen akselin toinenpää on kiinni johon kardaani kiinnitetään.
Se on kiinni planeettapyörästössä.
Eli tässä on se hännän viimeinen laakeri. Siellä on myös stefa.
Sitten siellä on lukkorengas, jolla tuo muoviratas on asetettu pakalleen
Sitten sen muovirattaan takaa löytyy vielä sen kotelon ihan perältä yksi lukkorengas, jonka poistamisen jälkeen käy näin (Tosin tätä ennen on tietysti purettu vähintään ensiöpumput, pakin jarrulevyt, K1 vaihteisto, etujarrupanta ja kaikkee muuta pientä pikkusälää) Voimansiirtolinja siis purkaantuu kokonaisuudessaan vaihteiston etukautta. Ja jos haluaa vain tehdä laatikolle "pikarempan", niin tuota planetaariota ei tarvitse purkaa, vaihtaakseen vaan kitkapinnat, samoiten sitä keskipakosäädintä ei tarvitse irrottaa.
Sitten tämä nyytti nostetaan perse eellä pystyyn, jotta pääsemme sen nyytin purkamaan.
Sielläkin on lukkorengas:
Nyt jätän muutaman työvaiheen raportoimatta, mutta sitten siellä jossainvaiheessa käy näin...
Taas mennään vähän mutkia suoraksi, mutta loppujenlopuksi se akseli on tuossa pöydällä. Akselin varressa näkyy noita pieniä neulalaakereita, jotka ovat hyvin hennosti kiinni tuon akselin ympärillä joustavalla muovirungolla. Ne ovat hirveen herkkiä lähtemään karkuun, eikä senjälkeen kenelläkään ole hauskaa - varsinkaan asentajalla.

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.