vapaavirtaussuodin dieseliin

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JJ-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 17.04.2010 18:16
Paikkakunta: Pori

vapaavirtaussuodin dieseliin

Viesti Kirjoittaja JJ- »

voiko tollasen vapaavirtaussuotimen laittaa dielesii?
JJ-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 17.04.2010 18:16
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja JJ- »

kyseessä siis 200 -88
Avatar
LUMI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:52

Viesti Kirjoittaja LUMI »

mikseivois mulla on orkkis kotelossa K&N
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Voihan sen juu, mutta ei ole mikään oikotie onneen. Täysin vakiokuntoisessa ei varmaan suurta eroa tehojen suhteen ole.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Toimivathan nuo vapaavirtaussuodattimet kohtuullisen hyvin. Monissa testeissä teho on alentunut vain muutaman prosentin alkuperäiseen verrattuna. Viritys katsotaan yleensä onnistuneeksi, jos teho alenee korkeintaan 10 prosenttia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tomant kirjoitti:Toimivathan nuo vapaavirtaussuodattimet kohtuullisen hyvin. Monissa testeissä teho on alentunut vain muutaman prosentin alkuperäiseen verrattuna. Viritys katsotaan yleensä onnistuneeksi, jos teho alenee korkeintaan 10 prosenttia.

tomant
hitto, onko tuotakin sääntöä kiristetty... ennen se oli 20 %...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No eihän ne tehot ole kaikki kaikessa. Kyllä urheilulliset imuäänet on myös tärkeät, varsinkin 200d:ssä.

Niin ja minulla on K&N vapari juurikin 200d motissa, kannattaa hankkia öljyttävä malli niin se suodattaa kivipölyäkin. Sehän on sitten jatkossa pelkkää säästöä ja luonnosuojelua kun suodatinta ei enää koskaan tarvitse heittää nuotioon palamaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella :D
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
traktori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 28.09.2009 20:50

Viesti Kirjoittaja traktori »

Mistä niitä k&n vapaavirtaussuodattimia saa??
Avatar
LUMI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:52

Viesti Kirjoittaja LUMI »

mää ostin eebaystä jenkleistä ja makso 57€ postikuluineen
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lisää tietoa: www.skg.fi
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Turmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella :D
Ja sitten paskoo maffin niillä öljyillä :lol:

Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.
Avatar
LUMI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:52

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Pansu kirjoitti:
Turmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella :D
Ja sitten paskoo maffin niillä öljyillä :lol:

Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.
pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestä :shock:
ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa 8)
400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy :mrgreen:
ja mullahan on kaikissa autoissa K&N
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Viesti Kirjoittaja Pansu »

LUMI kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
Turmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella :D
Ja sitten paskoo maffin niillä öljyillä :lol:

Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.
pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestä :shock:
ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa 8)
400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy :mrgreen:
ja mullahan on kaikissa autoissa K&N
No tuohan oli puolivitsillä heitetty :wink:

Mutta silti suosisin kuivia, helpompi huoltaakin.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Saa sen MAF:n (ilmamääräanturi) puhdistettua jarrujen puhdistusaineella.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa se MAF siirtää jonnekin raittiiseen ilmaan, mittailkoot siellä ilmamääriä :lol: Sitten vain koodtaan MAF tarpeettomaksi. Paine ja kierrosluku kyllä riittävät ohjaustiedoksi enemmän kuin hyvin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän 200D jaksaa hengittää orkkis putsarin läpi ihan tarpeeksi.
Äänet ... no, niin no :mrgreen:

Viikolla huolsin erästä W210 cdi:tä, sitä vanhempaa mallia eli ilmanputsarin kotelo koneesta sivussa moottoritilan etunurkassa.
Oli laitettu vaparisuodin joka oli ohut ja veltto, se oli kai omalla painollaan "vääntynyt" alas toisesta päästä ja moottori veteli tarvitsemansa ilman ohi suodattimen. Kauanko lie ollut noin .
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa suosiolla jättää ne bilteman laatuluokiteuksella olevat tavarat kauppaan :roll:

Mistäs se dealer tietää millanen bofori sen minunkin 200d:ssä oikeasti puhaltelee :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

LUMI kirjoitti: pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestä :shock:
ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa 8)
400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy :mrgreen:
ja mullahan on kaikissa autoissa K&N
8tkm välein, ei siitä haittaakaan ole jos putsaa putsaria useammin :wink: . ja sitä öljyä ihan ohut kalvo ja vain toiselle puolelle paneelia :wink:
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

veskola kirjoitti:Kannattaa se MAF siirtää jonnekin raittiiseen ilmaan, mittailkoot siellä ilmamääriä :lol: Sitten vain koodtaan MAF tarpeettomaksi. Paine ja kierrosluku kyllä riittävät ohjaustiedoksi enemmän kuin hyvin.
Ei sillä MAFlla tosiaan mitään tee dieselissä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

JarkkoN kirjoitti:
veskola kirjoitti:Kannattaa se MAF siirtää jonnekin raittiiseen ilmaan, mittailkoot siellä ilmamääriä :lol: Sitten vain koodtaan MAF tarpeettomaksi. Paine ja kierrosluku kyllä riittävät ohjaustiedoksi enemmän kuin hyvin.
Ei sillä MAFlla tosiaan mitään tee dieselissä.
eikä ainakaan imudiiselissä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
LUMI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Su 07.02.2010 18:52

Viesti Kirjoittaja LUMI »

Turmelo kirjoitti: 8tkm välein, ei siitä haittaakaan ole jos putsaa putsaria useammin :wink: . ja sitä öljyä ihan ohut kalvo ja vain toiselle puolelle paneelia :wink:
joo muttaku se K&N toiminta perustuu just siihen että siinä on paksaa päällä :shock:
http://www.knfilters.com/facts.htm
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Ahaa, no aina sitä oppii jotain uutta:) . No kuitenkin hyvin se noinkin pelasi :D
Mb star C3
w210 270cdi

EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Yksi kaveri tuhosi turbosaabinsa 1...2 viikossa käyttämällä öljyttävää ilmansuodatinta ilman öljyä :wink: Toisaalta ei öljyttävän suodattimen saa hienosti tukkoon öljyämällä sen...ohjetta kannattaa noudattaa...ja jos ohjetta ei ole niin suodatin saa jäädä kauppaan.

Mikäli meinaa käyttää ei öljyttävää suodatinta, niin tehtaan perussuodatin on se oikea valinta.

K&N pesua suosittelen todellakin useammin kuin tuo K&N esittämä 50 000 km, ihan joka vuosi ja jopa kahdesti jos ajaa hiekkateitä. Suomessa on niin paskat tiet ja ilma, että täällä suodatinkin likaantuu paljon nopeammin. Sitä ei usko mitä möhnää siihen veteen tulee kun sen pese...

Itse meinaan pestä nyt taas keväällä ja kilometrejä on takana alle 10000 km.

...ja puhun ny autoista, joilla ajetaan muutakin väliä kuin tallin, tehopenkin ja kiihdytysradan väliä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin