vapaavirtaussuodin dieseliin
vapaavirtaussuodin dieseliin
voiko tollasen vapaavirtaussuotimen laittaa dielesii?
Toimivathan nuo vapaavirtaussuodattimet kohtuullisen hyvin. Monissa testeissä teho on alentunut vain muutaman prosentin alkuperäiseen verrattuna. Viritys katsotaan yleensä onnistuneeksi, jos teho alenee korkeintaan 10 prosenttia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
hitto, onko tuotakin sääntöä kiristetty... ennen se oli 20 %...tomant kirjoitti:Toimivathan nuo vapaavirtaussuodattimet kohtuullisen hyvin. Monissa testeissä teho on alentunut vain muutaman prosentin alkuperäiseen verrattuna. Viritys katsotaan yleensä onnistuneeksi, jos teho alenee korkeintaan 10 prosenttia.
tomant
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
No eihän ne tehot ole kaikki kaikessa. Kyllä urheilulliset imuäänet on myös tärkeät, varsinkin 200d:ssä.
Niin ja minulla on K&N vapari juurikin 200d motissa, kannattaa hankkia öljyttävä malli niin se suodattaa kivipölyäkin. Sehän on sitten jatkossa pelkkää säästöä ja luonnosuojelua kun suodatinta ei enää koskaan tarvitse heittää nuotioon palamaan.
Niin ja minulla on K&N vapari juurikin 200d motissa, kannattaa hankkia öljyttävä malli niin se suodattaa kivipölyäkin. Sehän on sitten jatkossa pelkkää säästöä ja luonnosuojelua kun suodatinta ei enää koskaan tarvitse heittää nuotioon palamaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella 

Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
Ja sitten paskoo maffin niillä öljyilläTurmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella

Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.
pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestäPansu kirjoitti:Ja sitten paskoo maffin niillä öljyilläTurmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella![]()
Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.

ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa

400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy

ja mullahan on kaikissa autoissa K&N
No tuohan oli puolivitsillä heitettyLUMI kirjoitti:pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestäPansu kirjoitti:Ja sitten paskoo maffin niillä öljyilläTurmelo kirjoitti:Tuossa veskola on oikeassa, itselläni oli bensa C:ssä vapaavirtaussuodatin niin olihan se kätevä kun ei tarvinnut vaihdella/ostaa uusia. Pesi/öljysi aina öljynvaihdon yhteydessä. Saattaa tulla myös halvemmaksikin pitemmässä juoksussa, pitäisi laskeskella![]()
Kannattaa ennempää ostaa niitä kuivasuodattimia.![]()
ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa![]()
400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy
ja mullahan on kaikissa autoissa K&N

Mutta silti suosisin kuivia, helpompi huoltaakin.
Kannattaa se MAF siirtää jonnekin raittiiseen ilmaan, mittailkoot siellä ilmamääriä
Sitten vain koodtaan MAF tarpeettomaksi. Paine ja kierrosluku kyllä riittävät ohjaustiedoksi enemmän kuin hyvin.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllähän 200D jaksaa hengittää orkkis putsarin läpi ihan tarpeeksi.
Äänet ... no, niin no
Viikolla huolsin erästä W210 cdi:tä, sitä vanhempaa mallia eli ilmanputsarin kotelo koneesta sivussa moottoritilan etunurkassa.
Oli laitettu vaparisuodin joka oli ohut ja veltto, se oli kai omalla painollaan "vääntynyt" alas toisesta päästä ja moottori veteli tarvitsemansa ilman ohi suodattimen. Kauanko lie ollut noin .
Äänet ... no, niin no

Viikolla huolsin erästä W210 cdi:tä, sitä vanhempaa mallia eli ilmanputsarin kotelo koneesta sivussa moottoritilan etunurkassa.
Oli laitettu vaparisuodin joka oli ohut ja veltto, se oli kai omalla painollaan "vääntynyt" alas toisesta päästä ja moottori veteli tarvitsemansa ilman ohi suodattimen. Kauanko lie ollut noin .
Kannattaa suosiolla jättää ne bilteman laatuluokiteuksella olevat tavarat kauppaan
Mistäs se dealer tietää millanen bofori sen minunkin 200d:ssä oikeasti puhaltelee

Mistäs se dealer tietää millanen bofori sen minunkin 200d:ssä oikeasti puhaltelee

Lisää tietoa: www.skg.fi
8tkm välein, ei siitä haittaakaan ole jos putsaa putsaria useamminLUMI kirjoitti: pitkä on sitte öljynvaihtoväli kun 50-60tkm välein pitäis pestä![]()
ja sitä öljyä tarvi ämpäritolkulla laittaa![]()
400tkm ajanyt K&N putsarisella autolla jossa maffi ja yksi maffi piti vaihtaa varmaan just K&N syy
ja mullahan on kaikissa autoissa K&N


Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
eikä ainakaan imudiiselissä.JarkkoN kirjoitti:Ei sillä MAFlla tosiaan mitään tee dieselissä.veskola kirjoitti:Kannattaa se MAF siirtää jonnekin raittiiseen ilmaan, mittailkoot siellä ilmamääriäSitten vain koodtaan MAF tarpeettomaksi. Paine ja kierrosluku kyllä riittävät ohjaustiedoksi enemmän kuin hyvin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
joo muttaku se K&N toiminta perustuu just siihen että siinä on paksaa päälläTurmelo kirjoitti: 8tkm välein, ei siitä haittaakaan ole jos putsaa putsaria useammin. ja sitä öljyä ihan ohut kalvo ja vain toiselle puolelle paneelia

http://www.knfilters.com/facts.htm
Yksi kaveri tuhosi turbosaabinsa 1...2 viikossa käyttämällä öljyttävää ilmansuodatinta ilman öljyä
Toisaalta ei öljyttävän suodattimen saa hienosti tukkoon öljyämällä sen...ohjetta kannattaa noudattaa...ja jos ohjetta ei ole niin suodatin saa jäädä kauppaan.
Mikäli meinaa käyttää ei öljyttävää suodatinta, niin tehtaan perussuodatin on se oikea valinta.
K&N pesua suosittelen todellakin useammin kuin tuo K&N esittämä 50 000 km, ihan joka vuosi ja jopa kahdesti jos ajaa hiekkateitä. Suomessa on niin paskat tiet ja ilma, että täällä suodatinkin likaantuu paljon nopeammin. Sitä ei usko mitä möhnää siihen veteen tulee kun sen pese...
Itse meinaan pestä nyt taas keväällä ja kilometrejä on takana alle 10000 km.
...ja puhun ny autoista, joilla ajetaan muutakin väliä kuin tallin, tehopenkin ja kiihdytysradan väliä.

Mikäli meinaa käyttää ei öljyttävää suodatinta, niin tehtaan perussuodatin on se oikea valinta.
K&N pesua suosittelen todellakin useammin kuin tuo K&N esittämä 50 000 km, ihan joka vuosi ja jopa kahdesti jos ajaa hiekkateitä. Suomessa on niin paskat tiet ja ilma, että täällä suodatinkin likaantuu paljon nopeammin. Sitä ei usko mitä möhnää siihen veteen tulee kun sen pese...
Itse meinaan pestä nyt taas keväällä ja kilometrejä on takana alle 10000 km.
...ja puhun ny autoista, joilla ajetaan muutakin väliä kuin tallin, tehopenkin ja kiihdytysradan väliä.
Lisää tietoa: www.skg.fi