W169 180/200 CDI automaatilla,käyttäjäkokemuksia kaivataan !
W169 180/200 CDI automaatilla,käyttäjäkokemuksia kaivataan !
Kertokaapa käyttäjäkokemuksia automaatista,miten on laatikko toiminut ja tuoko lisäarvoa autolle.Tarkoituksena hankkia 2005-2007 automaatti jommalla kummalla koneella, kunhan saan vähän osvittaa,millaisia käyttäjäkokemuksia löytyy.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 634
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Pistä hakuun w169 ja ruoste... Eli "w169 and ruoste" tai "ruostuu" jne. Ja käy katsomassa www.babybenz.org ja mbworld.org foorumit ko. auton osalta. Jos osaat yhtään englannin kieltä, niin tuskin enää ko. foorumien lukemisen jälkeen kiinnostaa ellet ole
1)rikas
2)tyhmä
3)sinisilmäinen
1)rikas
2)tyhmä
3)sinisilmäinen
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 634
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Taitaa nuo samat ongelmat olla kaikissa Mersuissa jotka on valmistettu vuoden 1973 jälkeen, mutta nekin on jo paalausta vaille valmiitamasaf1 kirjoitti:Pistä hakuun w169 ja ruoste... Eli "w169 and ruoste" tai "ruostuu" jne. Ja käy katsomassa www.babybenz.org ja mbworld.org foorumit ko. auton osalta. Jos osaat yhtään englannin kieltä, niin tuskin enää ko. foorumien lukemisen jälkeen kiinnostaa ellet ole
1)rikas
2)tyhmä
3)sinisilmäinen

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
W169 180/200 CDI automaatilla,käyttäjäkokemuksia kaivataan
En oikeastaan kaipaa noita iänikuisia ruostevuodatuksia, niitä en kysynyt.Taloudessamme ollut jo tähän mennessä kaksi kpl w169 manuaalia,eikä mitään ongelmaa "tyyppivikaruosteen" kanssa,joten toivon että pysytään aihessa ja jutellaan kommentteja AUTOTRONIC-laatikosta ja sen eduista ja heikoista kohdista.
Ulkomaiset foorumit, ovat enemmän kuin tuttuja, itse käytän mieluummin elchfans.de:tä,sieltä löytyy hyviä käyttäjäkokemuksia(mikäli puhutte saksaa!).Automaatteja on Suomessa kuitenkin kohtuu vähän, joten lähinnä kaipaan kokemuksia laatikon käytäytymisestä Suomen oloissa.
Joten jätetään se marginaalinen ruostejorina pois ja keskitytään laatikkoon.
Ulkomaiset foorumit, ovat enemmän kuin tuttuja, itse käytän mieluummin elchfans.de:tä,sieltä löytyy hyviä käyttäjäkokemuksia(mikäli puhutte saksaa!).Automaatteja on Suomessa kuitenkin kohtuu vähän, joten lähinnä kaipaan kokemuksia laatikon käytäytymisestä Suomen oloissa.
Joten jätetään se marginaalinen ruostejorina pois ja keskitytään laatikkoon.
Onko W169 mallin automaattilaatikko erilainen kuin W168 mallin ?
W168:ssa on kahta erilaista automaattia eli puoliautomaattinen josta en
ole kovin positiivista kuullut kestävyyden suhteen . Oikea automaattilaattikko on harvinainen mutta kestävyyden suhteen ei ongelmia.
W168:ssa on kahta erilaista automaattia eli puoliautomaattinen josta en
ole kovin positiivista kuullut kestävyyden suhteen . Oikea automaattilaattikko on harvinainen mutta kestävyyden suhteen ei ongelmia.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W169 180/200 CDI automaatilla,käyttäjäkokemuksia kaivata
Tuo on vale, että ongelma ois muka marginaalinen. Jokainen, jolla on silmät päässä, näkee ongelman jos vähän osaa katsoa oikeisiin paikkoihin.aaf kirjoitti:Joten jätetään se marginaalinen ruostejorina pois ja keskitytään laatikkoon.
Itse olen ollut jo pitkään hankkimassa a180cdi/a200cdi:tä tai b200cdi:tä/b200turboa Micran tilalle, mutta lukuisten yksilöiden katsomisen jälkeen ei ole löytynyt vielä yhtään sellasta, jossa ei olis ruosteongelmaa. Vuosimalleja 08-10:jä en ole katsonut, koska niitä ei ole juuri myytävänä käytettynä. Ei voi olla marginaalinen ongelma, jos joka autossa esiintyy... Tai sitten olen tarkastanut vaan marginaaliryhmää ja kaikki loput maailman A- ja B-mersut on ongelman ulkopuolella. Voihan tilastollisesti toki niinkin käydä. Lotossakin voi voittaa.
Itse olen kyllä jo luovuttanut ko. mallin suhteen ja odottelen josko 123dA BMW:t halpenis hieman tai Mersu oppis tekemään A- ja B-sarjaa siten, ettei ole laho parin vuoden iässä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
70 tonttua alkaa olla b-sarjalaisessa lasissa.
Eipä tuo ihan käsiin näytä sulavan.. en ole itseasiassa huomannut missään yhtään ruostetta.
Ei kyllä ole ollut muutenkaan mitään vikaa.. paras etuveto mitä itellä ollut.
Automaatista en muuta tiedä kuin että uutena aika hinnakas varuste, mutta varmasti mukava sellainen.
edit: tämä 2008-mallinen.
Eipä tuo ihan käsiin näytä sulavan.. en ole itseasiassa huomannut missään yhtään ruostetta.
Ei kyllä ole ollut muutenkaan mitään vikaa.. paras etuveto mitä itellä ollut.
Automaatista en muuta tiedä kuin että uutena aika hinnakas varuste, mutta varmasti mukava sellainen.
edit: tämä 2008-mallinen.
Aufrecht Melcher Grossaspach
W169 automaattiaski
Puoliautomaattihan W168:ssa, ei ollut ainakaan etu. Mutta sitähän ei w169:ssä ole.Ruostejaaritus voidaan nyt käydä toisella foorumilla, jos siihen tarvetta on. Eikö löydy Suomesta ketään, kuka olisi ajanut W169/245:n automaatin nollasta sataanviiteenkymmeneentuhanteen?
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 634
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Meillä tuli eilen 100tkm mittariin ja osto hetkellä oli alle 60tkm. Tuo on kyllä paras automaatti mitä on tähän mennessä tullut ajettua.
Moottoritie (120) ajossa kulutus karvan yli 6l/100km. Pitkää matkaa talvella ajaessa taisi mennä alle vitosen. Ja automaatti-ilmastointi kokoajan päällä.
Kärryä en ole vetänyt kun ei ole koukkuakaan ja kaikki roinat on sisään mahtuneet.
Huollossa sanoivat öljyn vaihtoväliksi 60tkm ja maksaisi 350€.
Moottoritie (120) ajossa kulutus karvan yli 6l/100km. Pitkää matkaa talvella ajaessa taisi mennä alle vitosen. Ja automaatti-ilmastointi kokoajan päällä.
Kärryä en ole vetänyt kun ei ole koukkuakaan ja kaikki roinat on sisään mahtuneet.
Huollossa sanoivat öljyn vaihtoväliksi 60tkm ja maksaisi 350€.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Kiitos
Ok,kiitos pikkumersu asiallista kommenteista, tuon juuri halusin kuulla.Vastataan siihen mitä kysytään. Vaihtoväli on kieltämättä lyhyt, jos vertaa muihin mersun malleihin, mutta pysynee paremmin kunnossa kun tiuhaan huollattaa.