250/1975/M130 Käyntihäiriö
250/1975/M130 Käyntihäiriö
Nyt on auto tullut sähköpajalta ja ...kele nykii edelleen. Meinaa tukehtua kun lähtee paikaltaan pienillä kieroksilla. Osaisiko joku kertoa miten oireilee auto jossa on polttoaineen paluuventtiili? sökö eli ei toimi? On muuten arvokasta koota auto alkuperäisistä varaosista.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Tuo vika voisi olla nyöskin oire puolaviasta.
Onko autossasi oleva puola varmasti alkuperäisosa?. Mersu on tarkka puolan KAIKISTA arvoista, ja ainakaan mun 250 (M123) ei toimi yhdelläkään tarvike puolalla. Käynti pätkii ja ei tahdo ottaa kierroksia liikkelle lähtiessä.
Onko autossasi oleva puola varmasti alkuperäisosa?. Mersu on tarkka puolan KAIKISTA arvoista, ja ainakaan mun 250 (M123) ei toimi yhdelläkään tarvike puolalla. Käynti pätkii ja ei tahdo ottaa kierroksia liikkelle lähtiessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
M130 Käyntihäiriö
Puola vaihdettiin sähköpajalla varmuuden vuoksi alkuperäiseen, moottorinumeron perusteella Bosh-kirjasta valittuun.
Autosähkö Nykäsen pajalla Helsingin Tattarisuolla mitattiin kaikki sytytyspuolen mahdolliset viat (Hyvä paja, suosittelen).
Autosähkö Nykäsen pajalla Helsingin Tattarisuolla mitattiin kaikki sytytyspuolen mahdolliset viat (Hyvä paja, suosittelen).
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: M130 Käyntihäiriö
Mitattiinko moottorin käydessä sytytyksen/kipinän aika ja polttoaineen paloajat kaikista sylintereistä.heppu kirjoitti:Puola vaihdettiin sähköpajalla varmuuden vuoksi alkuperäiseen, moottorinumeron perusteella Bosh-kirjasta valittuun.
Autosähkö Nykäsen pajalla Helsingin Tattarisuolla mitattiin kaikki sytytyspuolen mahdolliset viat (Hyvä paja, suosittelen).
Tuolla mittauksella näkee helposti, mikä sylinteri ei käy samasssa tahdissa/teholla/paloajalla kuin muut = Vikaa on helppo alkaa etsimään "ontuvasta" sylinteristä alkaen, sekä sähko, että polttoaine puolella. Mikäli kaikki käy tasasesti mittauksessa on vika mekaaninen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Tossa on pari hajoituskuvaa jos niistä on apua:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/mb/t ... lohkot.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/mb/t ... asarit.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/mb/t ... lohkot.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/mb/t ... asarit.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/