250/1975/M130 Käyntihäiriö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heppu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 20.01.2004 16:45

250/1975/M130 Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja heppu »

Nyt on auto tullut sähköpajalta ja ...kele nykii edelleen. Meinaa tukehtua kun lähtee paikaltaan pienillä kieroksilla. Osaisiko joku kertoa miten oireilee auto jossa on polttoaineen paluuventtiili? sökö eli ei toimi? On muuten arvokasta koota auto alkuperäisistä varaosista.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Tuo vika voisi olla nyöskin oire puolaviasta.
Onko autossasi oleva puola varmasti alkuperäisosa?. Mersu on tarkka puolan KAIKISTA arvoista, ja ainakaan mun 250 (M123) ei toimi yhdelläkään tarvike puolalla. Käynti pätkii ja ei tahdo ottaa kierroksia liikkelle lähtiessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
heppu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 20.01.2004 16:45

M130 Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja heppu »

Puola vaihdettiin sähköpajalla varmuuden vuoksi alkuperäiseen, moottorinumeron perusteella Bosh-kirjasta valittuun.
Autosähkö Nykäsen pajalla Helsingin Tattarisuolla mitattiin kaikki sytytyspuolen mahdolliset viat (Hyvä paja, suosittelen).
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Re: M130 Käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

heppu kirjoitti:Puola vaihdettiin sähköpajalla varmuuden vuoksi alkuperäiseen, moottorinumeron perusteella Bosh-kirjasta valittuun.
Autosähkö Nykäsen pajalla Helsingin Tattarisuolla mitattiin kaikki sytytyspuolen mahdolliset viat (Hyvä paja, suosittelen).
Mitattiinko moottorin käydessä sytytyksen/kipinän aika ja polttoaineen paloajat kaikista sylintereistä.
Tuolla mittauksella näkee helposti, mikä sylinteri ei käy samasssa tahdissa/teholla/paloajalla kuin muut = Vikaa on helppo alkaa etsimään "ontuvasta" sylinteristä alkaen, sekä sähko, että polttoaine puolella. Mikäli kaikki käy tasasesti mittauksessa on vika mekaaninen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin