Öljyä valuu pakosarjan tiivisteen välistä
Öljyä valuu pakosarjan tiivisteen välistä
Onko kenelläkään hajua miten voi öljyä tulla pakosarjan välistä lähes koko ajan? Moottori on om603 turbo.
öljy tulee pakosarjan ja kannen kiinnitys pinnapulttien välistä. Otin vuosi sitten se pultit irti kannesta, ja pesin ne kolot, jotka ilmeisesti on kannen oljykanaviin asti auki?? ja panin kierrelukitetta, ja pinnapultin takaisin kiinni kanteen, ja pakosarjan helyineen kiinni. ja nyt vuoden päästä öljyä tulee taas täysiä, jonka johdosta tiiviste korkannut, ja vuotaa ihan sikana.
pitais huomenna vaihtaa uus tiiviste, onko kenelläkään neuvoja, mitä tehdä, ettei tarvi kerran vuodessa vaihtaa pakosarjan tiivistettä?
öljy tulee pakosarjan ja kannen kiinnitys pinnapulttien välistä. Otin vuosi sitten se pultit irti kannesta, ja pesin ne kolot, jotka ilmeisesti on kannen oljykanaviin asti auki?? ja panin kierrelukitetta, ja pinnapultin takaisin kiinni kanteen, ja pakosarjan helyineen kiinni. ja nyt vuoden päästä öljyä tulee taas täysiä, jonka johdosta tiiviste korkannut, ja vuotaa ihan sikana.
pitais huomenna vaihtaa uus tiiviste, onko kenelläkään neuvoja, mitä tehdä, ettei tarvi kerran vuodessa vaihtaa pakosarjan tiivistettä?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
siis pinnapultin reijästä tulee öljyä? kuulostaa ihan siltä, että joku on joskus vähän korjannu. varmaan menny jenka ja sitten on porattu helikoilille sopivaan kokoon ja menty pikkasen liian pitkälle.
jotakin tököttiä sinne pinnapultin perälle, olisko joku lämpösilikooni, tai pakoputki massa hyvää? en tiiä. hankalaks menee, jos oikein kunnolla haluaa korjata.
jotakin tököttiä sinne pinnapultin perälle, olisko joku lämpösilikooni, tai pakoputki massa hyvää? en tiiä. hankalaks menee, jos oikein kunnolla haluaa korjata.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Ei sieltä pinnapultista mitään öljyä pääse tulemaan, vaikka se pultin perä paistais kannen puolelta, kyllä se jenka sen verran hanttiin pistää. Ja kyseisessä kohdassahan ei ole edes paineen alaista öljyä, kun se painekanava on kannen etupäässä.
Pakokanavasta se öljy tulee ja kuten tuossa jo arveltiin , niin pakoventiilin ohjurit kuluneet ja niistä pääsee öljyä läpi.
Pakokanavasta se öljy tulee ja kuten tuossa jo arveltiin , niin pakoventiilin ohjurit kuluneet ja niistä pääsee öljyä läpi.
No just kattelin niitä pakokanavia, kun laitoin uuden tiivisteen, ja itse kanavissa ei ole ollenkaan oljyä, eikä pakoputkessakaan. ainoastaan ykkösen ja viitosen ja kuutosen pinnapultin välistä valuu öljyä.
TAI sitten.. en tiedä mitkä ne on, mutta niitten alempien pinnapulttien vieressä on semmoiset pienet kolot kannessa, n.1-2mm halkaisejaltaan jossa näkyy sisällä joku tappi, joka on n.1mm alempana sitä kannen seinämää. Todella vaikea selittää, kun ei edes tiedä mistä puhuu, eikä niitä näy kun pakosarja on kiinni..
Mutta irrotin pinnapultit, ja laitoin moottorisiliconia niihin kierteisiin, niin katotaan vuotaako vielä.
Edit: Ai niin, alkuperäinen vika ei ollutkaan pakosarjan tiiviste, joka olisi alkanut vuotamaan, vaan pakosarja oli halki parista kohtaa turbon alta. Sitä vaan ei nähnyt, ennenkuin irroitti sen.
TAI sitten.. en tiedä mitkä ne on, mutta niitten alempien pinnapulttien vieressä on semmoiset pienet kolot kannessa, n.1-2mm halkaisejaltaan jossa näkyy sisällä joku tappi, joka on n.1mm alempana sitä kannen seinämää. Todella vaikea selittää, kun ei edes tiedä mistä puhuu, eikä niitä näy kun pakosarja on kiinni..

Mutta irrotin pinnapultit, ja laitoin moottorisiliconia niihin kierteisiin, niin katotaan vuotaako vielä.

Edit: Ai niin, alkuperäinen vika ei ollutkaan pakosarjan tiiviste, joka olisi alkanut vuotamaan, vaan pakosarja oli halki parista kohtaa turbon alta. Sitä vaan ei nähnyt, ennenkuin irroitti sen.

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: Öljyä valuu pakosarjan tiivisteen välistä
Kyllä sieltä pinnapultteja pitkin öljy tulee eli vanhat pois ja uudet tilalle liiman kanssa ni loppuu vuotelu myös 5syl.cdi koneissa törmänny tähän vaivaan