clk jarrut vinkuu ja ikkunat huurtuu!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

clk jarrut vinkuu ja ikkunat huurtuu!

Viesti Kirjoittaja ansseli »

clk 230 kompressor -98 jarrut vinkuu edelleen. Ilmeisesti vinkuvat jarrut sijaitsee takana, koska ne vinkuu myös silloin kun autolla revittelee. Irrotelin etu ja taka satulat ja putsasin ja rasvasin ne kuparitahnalla. Takana on tarvikepalat. Paloissa ja levyissä pintaa vielä reilusti. Voiskohan se olla sitten käkkäri joka vinkuu? :evil:
Sitten tää toinen probleema, eli kun ikkunat huurtuu!
Autossa on manuaali ilmastointi ja webasto. Ikkunat menee huurteeseen nolla asteen molemmin puolin, eikä kunnolla kirkastu ajonaikana. Ja jos webastolla lämmitää vähänkin ikkunat umpi huurussa. Tarvitseeko webastoa huoltaa ja miten? Epäilisin sisäkierron jäävän päälle. Kuinka tuon pystyisi testaamaan.
Alkaa hermot mennä huonoon kuntoon kun koko ajan vinkuu ja viheltää ja eikä saatana nää eteen eikä sivulle!!! :evil:
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Epäilen vahvasti, että juurikin se rest toiminto on jäänyt jostakin syystä juntturaan. minulla huurtuu kostealla kelillä ikkunat jos sisäkierron unohtaa päälle vähänkin pidemmäksi aikaa, mutta ne aukeavat lähes välittömästi painamalla sisäkierron pois päältä, eli sillein että napista sammuu se punainen valo.

Nämä kosteat kelit ovat jatkuneet aika pitkään ja auton sisällä voi olla myös liikaa kosteutta, se myös aiheuttaa ikkunoiden huurtumista.

Takajarrujen vinkumisen lopettamiseksi vaihtaisin uudet laadukkaat jarrupalat. Tiesitkö että se on se ASR (luistonesto) joka niitä takajarruja liukkaalla vinguttelee, kyse ei siis ole parkkijarrusta.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

loppui väykyssä jarru vinkunat välittömästi kun vaihdoin orkkis palat tarvikkeiden tilalle, ilmeisesti noi tarvike palat vain lasittuu niin reilusti että alkaa vinkua jo heti pienen käytön jälkeen.huurtumis ongelma ratkes vaihtamalla sisäilmansuodatin uuteen kun vanha oli tukossa niin ettei tullut täydellä puhallus tehollakaan kuin lehmän henkäys.
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

sisäilmankiertohan ei ole päällä kun auto käynnistetään. ei tuntuisi vaikuttavan mitenkään ton rest nappulan painelu.
vaikuttaako asr jarruihin jotenkin vaikka se on kytketty pois päältä? :evil:
Jarrupalojen jarrutus pinnat putsasin teräsharjalla, joten pitäis olla pinnat ns. auki

-Täähän on pahempi ku mun 20 vuotta vanha ooppeli-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Oletko kokeillut ottaa sisäilmansuodattimen vaikkapa kokonaan hetkeksi pois olisiko sillä vaikutusta ?

Mitään haittaa ei liene, tosin en ole varma, tällä saisi ainakin torpattua huonon/hyvän suodattimen läpäisyn, selkeästihän kosteutta on ilmassa ja rajusti jos vetää huuruun, säässä kuin säässä.

Itsellä ainakin alkoi puhallella paremmin kun vaihdoin sisäilmansuodattimen (aktiivihiili suodatin).

Niin tai näin mitä olen täällä lukenut niin tarvikepalat ... katso haulla niistä tuntuisi olevan enemmän riesaa kuin säästöä.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Mulla juuri sama pirssi, jossa oli ikkunat huurussa. Kaikkea testattiin, mutta niin vain oli sitten loppujen lopuksi se sisäilman kierron läpät jääneet jumiin, eli autossa kiersi sama ilma jatkuvasti -> ikkunat huurtuu vaikka tekisi mitä. (Vaihdoin turhaa mm. raitisilmasuodattimen ja kuivatin autoa tallissa pari viikkoa.)

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hlight=clk

Vinkuvista jarruista: mä vaihdoin uuden Sitikan tähän Meseen, kun meni Sitikassa hermot jarrujen vinkunaan jota edes huolto ei saanut fixattua. Tässä ei ole jarrut vinkunu, vaikka levyt on aika kuluneet jo (ja varmaan palatkin).

Auto meni myös viime tammikuun (06) tapaan katsastuksesta läpi ilman sen kummempaa säätämistä ns. heittämällä, joten ei ihan Opelin veroinen :D
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Mulla juuri sama pirssi, jossa oli ikkunat huurussa. Kaikkea testattiin, mutta niin vain oli sitten loppujen lopuksi se sisäilman kierron läpät jääneet jumiin, eli autossa kiersi sama ilma jatkuvasti -> ikkunat huurtuu vaikka tekisi mitä. (Vaihdoin turhaa mm. raitisilmasuodattimen ja kuivatin autoa tallissa pari viikkoa.)

Nyt kun hiukka muistankin meillä vaihdettiin jokin juuri näihin läppiin liittyvä alipainesäädin kojelaudan alta ja siinä oli vikana että vasen ja oikea ei mennyt samassa synkassa vaan toinen ei vaan liikkunut mihinkään.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Eilen illalla laitoin uuden raitisilmasuodattimen paikoilleen, vanhaa ei ollut olleenkaan olemassa! Lie edellinen käyttäjä repinyt sen huitsin v..... Edellinen käyttäjä oli muuten vehon huoltomies. En tiedä kuuluuko sinne edes raitisilmasuodatinta, mutta sinne se on nyt mysötty. Mistähän noihin läppiin pääsee käsiksi, ei viitsisi viedä veholle arvuutettavaksi, voi tulla muuten aikas kallista huurua!
:evil:

-Täähän on pahempi ku mun 20 vuotta vanha ooppeli-
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Jos varaosamyyjä on sinulle w208 CLK:hon hyllystä raitisilmasuodattimen löytänyt ja olet saanut sullottua sen jopa paikoilleen niin miksi kuitenkin epäilet, ettei sinne suodatinta kuuluisi :?:

Tiesitkö, että ASR:rän pois kytkeminen ei poista järjestelmää joka liukkaalla pinnalla jarruttelee sutivaa pyörää eli takajarrut saattavat liukkaalla pitää ääntä vaikka ASR olisi näppäilty pois, niin tiesitkö...no nyt tiedät. 8)
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

ansseli kirjoitti:Mistähän noihin läppiin pääsee käsiksi, ei viitsisi viedä veholle arvuutettavaksi, voi tulla muuten aikas kallista huurua!
:evil:
No ei ole pakko viedä Veholle, tuolta katsomaan halvempi paikka
http://www.mersuforum.net/forum/viewforum.php?f=25

Tai sitten hakemaan Alfamerin kirja :D
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Ikkunat huurtuu vieläkin vaikka pakkasta on -10 astetta :cry: Kun webastoa pitää päällä 30 minuuttia, auto on kuin höyrykaappi. Höyrystyy myös ilman webastoa.
Missä mahtaa sijaita mahdolliset vedenpoistoreiät? Autossa on myös kattoluukku, joten vaikuttaako se jotenkin asiaan, ja lähteekö siitä myös jotkut vedenpoistot? Onko kellään tietoa miten niihin sisäkierto läppiin pääsee käsiksi (sisä vai ulkokautta?)
ketuttaa olla liikennevaloissa kun autosta ei nää ulos ja viereisessä 20 vuotta vanhassa escortissa ei ole tietoakaan huurusta! :evil:

-...aamulla pittäis töihin mennä vaan empä taija jaksaaa, voi saa....-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Pikalääkityksenä voisi toimia, jos laitat ilmastoinnin päälle. Se kun kuivattaa ilmaa.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
ecco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 23.08.2005 22:29
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja ecco »

Tarkista mattojen alustat onko märkyyttä. Minun 124 oli lattialta tosi märkä ja lasit aina höyryssä. Otin matot pois ja kuivasin ,ehkä 10 litraa oli vettä jalkatilassa. Nyt ei höyrysty enää.
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Sama vinkki kuin tuonne slk-keskusteluun:

Ilmastoinnin höyrystimen kondenssivesiputki on tukossa? Eli lämmityslaitteen kotelossa on jossain alemmalla tasolla kumilenssi, joka menee kardaanitunnelin läpi auton alle. Letku voi olla tukossa, tai tuore kumi ikäänkuin liimautunut sisäseiniltään toisiinsa, jolloin vesi ei pääse läpi. Kesällä oli useampia tälläisiä tapauksia (ei mb) ja yleensä vettä oli kertynyt jo toista litraa.
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

eerola kirjoitti:Pikalääkityksenä voisi toimia, jos laitat ilmastoinnin päälle. Se kun kuivattaa ilmaa.
Ei auta jos on sisäilman kierto päällä. Kosteus vaan tiivistyy laseihin, ei poistu autosta.
ecco kirjoitti:Tarkista mattojen alustat onko märkyyttä. Minun 124 oli lattialta tosi märkä ja lasit aina höyryssä. Otin matot pois ja kuivasin ,ehkä 10 litraa oli vettä jalkatilassa. Nyt ei höyrysty enää.
Ei auta jos on sisäilman kierto päällä. Kohta on taas märkää.

Nimim. Mä kävin nämä kaikki vinkit läpi ihan turhaan, olis pitänyt viedä heti huoltoon. :D
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

Uusinta kenttätutkimustietoa; pakkasta - 16 astetta ja ikkunat edelleen huurussa... :evil: Helpottaa tosin jos pitää kuskinikkunaa raollaan,tosin vain kuskin puolelta, mut kun tahtoo olla vähän turhan vilposat kelit tuuletella! Mutta näkyy näitä ongelmia olevan muillakin...

-Maltti on valttia, tutkitaan ennenkuin hutkitaan-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Eiköhän täällä jo kaikki usko että sulla huurtuu ikkunat etkä raaski viedä autoa huoltoon :lol:

Kohtalotoveri täällä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 761#343761
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
ansseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 14.09.2005 18:01

Viesti Kirjoittaja ansseli »

:idea: Taikka täytyy muuttaa Stadiin ja alkaa käyttää sporaaaaaa!!! :lol:

-Joukkoliikenne on perssiistä ja syvältä-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

ansseli kirjoitti:

-Joukkoliikenne on perssiistä ja syvältä-
No eihän toimivaa joukkoliikennettä taida Suomessa muualla olla kuin Helsingissä, joten ymmärrän tuskasi 8)
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Pientä nostoa vuosien takaa :)
Mitä kautta noihin jumittuneisiin läppiin pääsee parhaiten käsiksi? Kokeilin jo säätöpaneelin ja keskiritilöiden pois ottoa, mutta sieltä ei ainakaan löytynyt :(
Mikä siellä mahtaa ne läpyskät jumittaa? Onko vika korjattavissa, vai pitääkö ne vaan hirttää auki asentoon pysyvästi?

Tietoa kaivataan!!
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Suurkiitos tästä vastausten ja neuvojen ryöpystä!!
No nyt on lukittu läppä auki asentoon ja ikkunat pysyy kirkkaina :D Ehdin vaan purkaa puoli autoa, ennenkuin löysin ne kuuluisat läpät..
Pari päivää sitten avasin keskikonsolista lämmönsäätimet sekä tuuletinritilät, mutten tullut paljoa viisaammaksi.
Tänään otin projektiksi apukuskin jalkatilan :) Siinä sitten miljoona ruuvia ja eksoottisia asentoja myöhemmin olin jo saanut puhaltimen moottorin ja nipun muita osia ja putkia irti, pääsin käsiksi siihen lirpukkaan. Aikani taisteltuani sen kanssa käsittämättömässä asennossa, huomasin, että sinnehän pääsee käsiksi suoraan hanskalokeron kautta ottamalla 5 ruuvia irti, istuskellen nahkapenkillä :lol:
No nyt ei enää ikkunat huurru ja kaiken hyvän lisäksi moottorin lämmöt pysyy normaalilukemissa..
treclk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 20.01.2009 10:09

Viesti Kirjoittaja treclk »

ISÄNTÄ kirjoitti:Suurkiitos tästä vastausten ja neuvojen ryöpystä!!
No nyt on lukittu läppä auki asentoon ja ikkunat pysyy kirkkaina :D Ehdin vaan purkaa puoli autoa, ennenkuin löysin ne kuuluisat läpät..
Pari päivää sitten avasin keskikonsolista lämmönsäätimet sekä tuuletinritilät, mutten tullut paljoa viisaammaksi.
Tänään otin projektiksi apukuskin jalkatilan :) Siinä sitten miljoona ruuvia ja eksoottisia asentoja myöhemmin olin jo saanut puhaltimen moottorin ja nipun muita osia ja putkia irti, pääsin käsiksi siihen lirpukkaan. Aikani taisteltuani sen kanssa käsittämättömässä asennossa, huomasin, että sinnehän pääsee käsiksi suoraan hanskalokeron kautta ottamalla 5 ruuvia irti, istuskellen nahkapenkillä :lol:
No nyt ei enää ikkunat huurru ja kaiken hyvän lisäksi moottorin lämmöt pysyy normaalilukemissa..
Kiitos tästä hyvästä vinkistä.. Minulla oli CLK:ssa sama homma, läppä jumissa ja ikkunat huurtui. Läppä vaan auki hanskalokeron takaa ja jopa ilma kiertää..

Eli tiedoksi ja opiksi: Huutumisen syy voi olla jotain muuta kuin se aina ehdotettu raitisilma-suodatin, CLK ei huurru jos ilmankierto kunnossa ja tarkasta se läppä jos ikkunat huurtuu eikä se suodattimen vaihto auta!
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tarvikepalat nuotioon ja laatupalat tilalle. :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vastaa Viestiin