Sähkötummennus?
Sähkötummennus?
ku kalvot on etusivulasiissa laittomat niin oon aatelliu tummentaa etulasit sähköllä.
oon kuullu ns.Esson paaris tästä tummennus tavasta nii heräs mielenkiinto tummennusten laillisuudesta. laissahan sanotaan että etuikkunois ei saa olla kalvoa.
jos sais sähköllatummennettua nii ei tarttis taistella kalvojen kans
onko kukaa tummentanu sähköllä kannattaako?
tulooko mustaksi samalla lailla ku kalvoilla?
kuka tätä hommaa tekee?
oon kuullu ns.Esson paaris tästä tummennus tavasta nii heräs mielenkiinto tummennusten laillisuudesta. laissahan sanotaan että etuikkunois ei saa olla kalvoa.
jos sais sähköllatummennettua nii ei tarttis taistella kalvojen kans
onko kukaa tummentanu sähköllä kannattaako?
tulooko mustaksi samalla lailla ku kalvoilla?
kuka tätä hommaa tekee?
Olen kuullut myös joskus sähköllä tummennettavia laseja. Tai sitten ne on ollut sähköllä tummenevia laseja.
Asiaa vähän sivuten niin Maybach:ssa on sähköllä tummentuva lasikatto
Jos saisi sellaset lasit autoon. Voisi sitten säädellä tarpeen tullen tummuutta.
Asiaa vähän sivuten niin Maybach:ssa on sähköllä tummentuva lasikatto

Jos saisi sellaset lasit autoon. Voisi sitten säädellä tarpeen tullen tummuutta.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
[quote="Sami201"]Eikös maalaaminen tai sähköllä tummentaminen ole yhtä laittomia kuin kalvolla tummentaminen. Kyse on jostain prosenttimäärästä kuinka tumma lasi saa olla, oli tummennustapa mikä tahansa
[/quote]
Näinhän se on! Tuulilasissa saa olla 75% tummennus ja etusivuissa 70% ja tämä tummuus on jo vakiona tehtaalta lähtiessä. Eli sävylasit.

Näinhän se on! Tuulilasissa saa olla 75% tummennus ja etusivuissa 70% ja tämä tummuus on jo vakiona tehtaalta lähtiessä. Eli sävylasit.
Viimeksi muokannut viheik, Ke 21.04.2010 06:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 133
- Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56
Onko tosiaan vakio sävylasit jo noin tummia ettei saisi tummentaa lisempää? (etulaseja jollain muulla kuin kalvolla)
Joskus aikoinan tummenettiin kaverin 1502:sta kaikki sivulasit semmosella läpikuultavan maalin tapasella mössöllä, joka piti valuttaa irrotetun lasin sisäpinnalle tosi huolellisesti.
Ihan siistin näköinen siitä tuli, mutta oli ihan pirun herkkä naarmuille. En suosittele ainakaan käyttöautoon.
Joskus aikoinan tummenettiin kaverin 1502:sta kaikki sivulasit semmosella läpikuultavan maalin tapasella mössöllä, joka piti valuttaa irrotetun lasin sisäpinnalle tosi huolellisesti.
Ihan siistin näköinen siitä tuli, mutta oli ihan pirun herkkä naarmuille. En suosittele ainakaan käyttöautoon.
Aufrecht Melcher Grossaspach
jupehalm kirjoitti:Olen kuullut myös joskus sähköllä tummennettavia laseja. Tai sitten ne on ollut sähköllä tummenevia laseja.
Asiaa vähän sivuten niin Maybach:ssa on sähköllä tummentuva lasikatto![]()
Jos saisi sellaset lasit autoon. Voisi sitten säädellä tarpeen tullen tummuutta.
Kyllähän noita "sähköllä tummenevia" laseja on: tsekkaa jos et usko. En tiedä miten tuossa on totutettu (keskustelussa mainittu hinta on ainakin aika miehekäs), mutta näitähän on liene joskus toteutettu tuplalasisiin autoihin, (kuten S-Benz ja 7er Bimmeri) lasien välissä olevilla sähköllä ohjattavilla "polarisoinneilla", vähän samalla idealla, jos laitat kahdet polarisoivat aurinkolasit päällekäin, ja käännät toisia 90 astetta, niin näkymä pitäisi mustua.
Linkissä jonkunlaista "patenttiakin" asiasta: http://www.freepatentsonline.com/y2003/0210355.html
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Löytyyhän sähköllä tummenevia laseja lähempääkin, useimmista mersuista sisäpeilistä ja kuskin puolen ulkopeili. Miksi sama tekniikka ei kävisi, eri asia minkä hintainen olisi isossa lasissa.Juhis. kirjoitti: Kyllähän noita "sähköllä tummenevia" laseja on: tsekkaa jos et usko. En tiedä miten tuossa on totutettu (keskustelussa mainittu hinta on ainakin aika miehekäs), mutta näitähän on liene joskus toteutettu tuplalasisiin autoihin, (kuten S-Benz ja 7er Bimmeri) lasien välissä olevilla sähköllä ohjattavilla "polarisoinneilla", vähän samalla idealla, jos laitat kahdet polarisoivat aurinkolasit päällekäin, ja käännät toisia 90 astetta, niin näkymä pitäisi mustua. l
Eikös tuo peilien "tummeneminen" tapahdu vain siten, että sähkömoottori kääntää peilin kulmaa hieman eri asentoon, kun peilin alla oleva valokenno havaitsee riittävän kirkasta peiliin kohdistuvaa valoa, esim. takana ajavan "pitkät" ajovalot...?DBFI kirjoitti:Löytyyhän sähköllä tummenevia laseja lähempääkin, useimmista mersuista sisäpeilistä ja kuskin puolen ulkopeili. Miksi sama tekniikka ei kävisi, eri asia minkä hintainen olisi isossa lasissa.Juhis. kirjoitti: Kyllähän noita "sähköllä tummenevia" laseja on: tsekkaa jos et usko. En tiedä miten tuossa on totutettu (keskustelussa mainittu hinta on ainakin aika miehekäs), mutta näitähän on liene joskus toteutettu tuplalasisiin autoihin, (kuten S-Benz ja 7er Bimmeri) lasien välissä olevilla sähköllä ohjattavilla "polarisoinneilla", vähän samalla idealla, jos laitat kahdet polarisoivat aurinkolasit päällekäin, ja käännät toisia 90 astetta, niin näkymä pitäisi mustua. l
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ei. Ulkopeilille tuo ratkaisu vaikuttaisi jo aika oudolta.Division kirjoitti: Eikös tuo peilien "tummeneminen" tapahdu vain siten, että sähkömoottori kääntää peilin kulmaa hieman eri asentoon, kun peilin alla oleva valokenno havaitsee riittävän kirkasta peiliin kohdistuvaa valoa, esim. takana ajavan "pitkät" ajovalot...?
Referenssiä vaikka dokkarista GF6849P0003T.