jep samaa samaapa tässä ihmettelen,eipä tuonne omaankaan facebookkiin kukaan ole kommentoinut vaikka monta mersua esillä,varmaan hemmetin kateellisia kavereita mulla..Jombe kirjoitti:Siis että mitä? Jos kaverit ei kysele sun autosta = ovat kateellisia?
"Uusi coupe ollut nyt viikon, - ja ihmiset on omituisia
Huippu topic! 
Tulee aika hyvin luonteenpiirteitä esille...
Kuin moni muun merkkisen (ihan vaikka laatu-autonkin) omistaja oikeasti luulee että naapurit ja kaverit kadehtii mun 20v vanhaa ja 687tkm ajettua ruosteista linttaa

Tulee aika hyvin luonteenpiirteitä esille...
Kuin moni muun merkkisen (ihan vaikka laatu-autonkin) omistaja oikeasti luulee että naapurit ja kaverit kadehtii mun 20v vanhaa ja 687tkm ajettua ruosteista linttaa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- Merbensium
- Vakiokalustoa
Onhan se niin, että vanha auto=vanha auto.
Ei ne vanhat mersut paljoakaan maksa, aivan totta. Jos on varaa ostaa auto (etenkin joku uusi tojota) niin on varmasti varaa siihen vanhaan mersuunkin.
Itse ajattelen asian jotenkin näin: Kyllä ne voivat olla kateellisiakin, syystä että:
1) Mersu on aina Mersu vaikka voissa paistais. Ovat joskus maksaneet aivan tuhottoman paljon, ja sitähän ne maksaa nykyäänkin. Oliskos tästä iskostunut kuva kalliista autosta, vaikka sillä olisikin ikää jo se 20vuotta ja arvoa ei juuri mitään?
2) Ehkä se, että vanhat bensa mersut vievät oikeasti enemän kuin se 1,2 litranen bensa-ilma-vesi hybridi tojota? Etenkin nyky polttoaineen hinnoilla saattaa helposti tulla kuva "paljon" kuluttavasta autosta.
3) Aikanaan ei ole ollut varaa ostaa uutta mersua, eikä ole nytkään. Vanhaan olisi ehkä rahaa, mutta perhe/raha tilanne ei anna aikaa tai rahaa tuollaiselle "harrastukselle", vaikka mieli tekisi.
4) Oli vielä joku pointti, mutta pääsi unohtumaan...
Itse ajelin vanhalla Volvolla ennen. Kukaan ei sanonut mitään. Nyt kun vaihdoin sen tuohon vanhaan Mersuun, niin on kommentteja tullut oikealta ja vasemmalta.
Ja mitä tuohon bensan kulutukseen.. On huvittavaa mittarilla kattella, kun teinejä/keski-ikäisiä ihmisiä tulee tankaamaan jotain pientä muovipulkkaa. Tankaavat lähes poikkeuksetta vain muutamalla kympillä, ja katselevat vähän väliä syrjäsilmällä, kuinka meikäläisen mittariin pyörähtää juuri 120euroa ja tankaaminen vaan jatkuu..
Eivät sentään ole vielä mitään tullut kyselemään..
Harrastukset vievät rahaa, oli sitten kysessä mikä harrastus tahansa. Ja saahan sitä bensaa lisää huoltoasemalta.
Ei ne vanhat mersut paljoakaan maksa, aivan totta. Jos on varaa ostaa auto (etenkin joku uusi tojota) niin on varmasti varaa siihen vanhaan mersuunkin.
Itse ajattelen asian jotenkin näin: Kyllä ne voivat olla kateellisiakin, syystä että:
1) Mersu on aina Mersu vaikka voissa paistais. Ovat joskus maksaneet aivan tuhottoman paljon, ja sitähän ne maksaa nykyäänkin. Oliskos tästä iskostunut kuva kalliista autosta, vaikka sillä olisikin ikää jo se 20vuotta ja arvoa ei juuri mitään?
2) Ehkä se, että vanhat bensa mersut vievät oikeasti enemän kuin se 1,2 litranen bensa-ilma-vesi hybridi tojota? Etenkin nyky polttoaineen hinnoilla saattaa helposti tulla kuva "paljon" kuluttavasta autosta.
3) Aikanaan ei ole ollut varaa ostaa uutta mersua, eikä ole nytkään. Vanhaan olisi ehkä rahaa, mutta perhe/raha tilanne ei anna aikaa tai rahaa tuollaiselle "harrastukselle", vaikka mieli tekisi.
Itse ajelin vanhalla Volvolla ennen. Kukaan ei sanonut mitään. Nyt kun vaihdoin sen tuohon vanhaan Mersuun, niin on kommentteja tullut oikealta ja vasemmalta.
Ja mitä tuohon bensan kulutukseen.. On huvittavaa mittarilla kattella, kun teinejä/keski-ikäisiä ihmisiä tulee tankaamaan jotain pientä muovipulkkaa. Tankaavat lähes poikkeuksetta vain muutamalla kympillä, ja katselevat vähän väliä syrjäsilmällä, kuinka meikäläisen mittariin pyörähtää juuri 120euroa ja tankaaminen vaan jatkuu..

Harrastukset vievät rahaa, oli sitten kysessä mikä harrastus tahansa. Ja saahan sitä bensaa lisää huoltoasemalta.
The Best or.. AMG?
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
MB W219 CLS 55
ex. Audi D3 A8L W12
ex. MB V126 560SEL
itse voisin lisätä pari:Merbensium kirjoitti:Itse ajattelen asian jotenkin näin: Kyllä ne voivat olla kateellisiakin, syystä että:
1) Tosiaan ei pokka riitä ostamaan sitä 20v vanhaa ruoskaa, vaan pitää ajaa uudella jotta naapurit pitää varakkaana (muutamia tuttuja jotka ihmettelevät että voiko viimevuosituhannen autoilla oikeesti ajaa..)
2) Ihmiset luulevat että mersun varaosat ovat aivan hävyttömän hintaisia (Tai vehollahan ne ovatkin, ainakin suureksi osaksi, mutta anyhow.)
W211
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Kyllä mullekkin on sanottu "että kuinka sulla on ollu varaa mersuun" tms. Itse sitten ajelevat 2-5v vanhoilla volvoilla, audeilla ja bemareilla ja toi mun auto on jo yli 10v vanha sentään.
Tai huoltoasemalla tulevat sanomaan "että onpas faijallas hieno mese", niin... ikää on jo sen 27v ja auto on niin oma kuin se suomen lakien mukaan vaan voi olla.

Tai huoltoasemalla tulevat sanomaan "että onpas faijallas hieno mese", niin... ikää on jo sen 27v ja auto on niin oma kuin se suomen lakien mukaan vaan voi olla.
...
Hauskaa miten tämä(kin) aihe taas on jakanut mielipiteitä
No, onhan se kiva, että on erilaisia ihmisiä....tylsäähän se olis jos täällä foorumissa kaikki hymistelis ja olis aina samaa mieltä...
Mutta ilmeisesti en osannut pointtiani tuossa aloituksessa tuoda kyllin selvästi esille...ainakin näin voisi muutamista vastauksista päätellä...
En todellakaan luule, että kaikki olisivat vanhasta mersustani kateellisia, mutta ihmettelen vain sitä seikkaa, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneita autoista, ja kommentoivat aina omia ja kaikkien muiden autoja, eivät nyt ole sanoneet sanakaan minun "uudesta" autostani....
No, syitähän voi olla monia....voivathan he sääliäkin kun menin ostamaan bensasyöpön vanhan auton, vaikka olisin voinut ostaa taloudellisen riisikupinkin...
Tai sitten se johtuu siitä, että olen nainen....naiset ovat tottuneet siihen että kaikkia hankintoja kommentoidaan...."ihanat kengät, mistä ostit?"

Mutta ilmeisesti en osannut pointtiani tuossa aloituksessa tuoda kyllin selvästi esille...ainakin näin voisi muutamista vastauksista päätellä...
En todellakaan luule, että kaikki olisivat vanhasta mersustani kateellisia, mutta ihmettelen vain sitä seikkaa, että ihmiset jotka ovat kiinnostuneita autoista, ja kommentoivat aina omia ja kaikkien muiden autoja, eivät nyt ole sanoneet sanakaan minun "uudesta" autostani....
No, syitähän voi olla monia....voivathan he sääliäkin kun menin ostamaan bensasyöpön vanhan auton, vaikka olisin voinut ostaa taloudellisen riisikupinkin...

Tai sitten se johtuu siitä, että olen nainen....naiset ovat tottuneet siihen että kaikkia hankintoja kommentoidaan...."ihanat kengät, mistä ostit?"

mersumimmi
-
- Vakiokalustoa
Vanhalla Mersulla ja varsinkin niiden kuljettajilla on tietty maine. Luultavasti ne ihmiset kohdistaa katseensa Mersuun, kun katsovat minkälainen "elämä" alkaa ovien avauduttua.Pouttu kirjoitti:Kaverin kanssa naurettu useasti, kun kummatkin ollaan mersumiehiä. Kummatki meistä 18v opiskelijoita, ja ihmiset aina tuijottaa pitkään kun ajaa johonkin. Mulla toi vanha coupe ja kaverilla ensimmäisiä w202:sia. Hyvä kattoo ku autossa istuu miten ne päät kääntyy ja moni vielä kattoo moneen kertaan ja "kyylää"![]()
Onko se kateutta, vai onko se vaan se merkki siinä konepellin päällä
Jos et ole tutustunut, niin laitapa Youtubeen hakuun "viheraho". Sieltä löytyy mersumiehen latelemia elämänviisauksia niin Mersuista kuin muutenkin.
Tasaisia tuulia!
Re: ...
ahaa, tuo voi johtua jopa siitä, että sitä sun autoa ei ole viimeaikoina testattu tekniikan maailmassa tai muussa "autolehdessä", joten niillä "autoista" kiinnostuneilla ei ole mitään käsitystä, mitä siitä pitäis sanoa, varsinkaan kun se ei enää muistuta näitä uusia muovikippoja...bongo kirjoitti:
No, syitähän voi olla monia....voivathan he sääliäkin kun menin ostamaan bensasyöpön vanhan auton, vaikka olisin voinut ostaa taloudellisen riisikupinkin...![]()
itse olen ihan pihalla, kun naapuri alkaa vaahtoamaan jostain autosta, jonka autobild tai joku muu on testannut, se tosiaan luulee, että autoista kiinnostuneiden pitäis olla kiinnostuneita uusista autoista

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: ...
Naulan kantaan! Toki olen sen verran kohtelias, että huomioin jos joku kaveri on vaihtanut autoa, vaikkei se omaa silmää miellyittäisikään.itse olen ihan pihalla, kun naapuri alkaa vaahtoamaan jostain autosta, jonka autobild tai joku muu on testannut, se tosiaan luulee, että autoista kiinnostuneiden pitäis olla kiinnostuneita uusista autoista
Mutta täytyy sanoa etten paljon tunnista (eikä kiinnosta) nämä uudet autot. Ne näyttävät kaikki niin samannäköisiltä....myös uudet mersut. Sattuipa tässä taannoin nolo tapaus kun en älynnyt kaverin vaihtaneen autoa....oli vaihtanut samaan merkkiin, mutta uudempaan (opel), mutta minun silmääni näytti niin samalta etten mokamaa huomannut. Sattui vielä olemaan sama hopeavärinen kuin vanhakin....

Ennen tehtiin kauniimman näköisiä autoja....oma coupe on omasta mielestäni aika hyvännäköinen, mutta kyllä vanhoista jenkeistä löytyvät ne kaikkein komeimmat pelit...

No joo....vähän ohi aiheen, mutta....

mersumimmi
Joopa, noitahan joutuikin aikoinaan pitään suurimman osan aikaa suorastaan piilossa. Kylla Mersusta kommentointi on suhtkoht vähäistä kun vertaa minkälaista voivottelua ja arvostelua sai osakseen kun ostin harrasteautoksi Mustangin n. 29 vuotta takaperin. Päätin silloin piruuttani että en luovu autosta koskaan ja niimpä se on vieläkin minulla.Timo999 kirjoitti:
Kyllä minä olen kade jos näen 45 vuotta vanhan Mustangin tai 51 vuotta vanhan Cadillacin.![]()
Mutta en minä kuitenkaan murjottamaan tai mököttämään ala.
Nykypäivänä osa arvostelijoista tulee kyllä sanomaan: "Onko tuo auto tosiaan yhä sulla. Hieno homma!"
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Monet kerrat olen käynyt tämän keskustelun;
"ostaisit sinäki uuden auton" -no uus mersu maksaa 50ke ei oo varaa -"no onko sen pakko olla mersu?" -on. Ja siihen vielä jatkoa että "
no osta sitten semmoinen halvempi vähän käytetty mersu" -no eihä se ole uusi? Ja sen jälkeen naama on norsunvitulla.
Kateus on myös sitä ettei hyväksytä toisten tekemisiä. On kuultu jutut kaatulevista aakkosista ja häkkisen f1:sen laukeamisista sekä väyrysen ruostuvista ovista vaikka allani on vm 69 mese. Ehdotellaan myös että ostaisit vaikka 123:sen tai 124:sen niin ei tarvisi aina korjailla.
En nyt välttämättä tarkota että olisivat juuri näistä autoista kateellisia mutta ei vaan hyväksytä sitä että joku ajaa vanhalla mersulla.
"ostaisit sinäki uuden auton" -no uus mersu maksaa 50ke ei oo varaa -"no onko sen pakko olla mersu?" -on. Ja siihen vielä jatkoa että "
no osta sitten semmoinen halvempi vähän käytetty mersu" -no eihä se ole uusi? Ja sen jälkeen naama on norsunvitulla.
Kateus on myös sitä ettei hyväksytä toisten tekemisiä. On kuultu jutut kaatulevista aakkosista ja häkkisen f1:sen laukeamisista sekä väyrysen ruostuvista ovista vaikka allani on vm 69 mese. Ehdotellaan myös että ostaisit vaikka 123:sen tai 124:sen niin ei tarvisi aina korjailla.
En nyt välttämättä tarkota että olisivat juuri näistä autoista kateellisia mutta ei vaan hyväksytä sitä että joku ajaa vanhalla mersulla.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mun isäkin kuittailee aina ex toyota miehenä että ostasit uuden corollan niin ei tarvis värkätä mutta minkäs teet kun minä tykkään värkätä.Sitäpaitsi uus corolla ei näytä tältä:

bongo sanoo sitte mulle suoraan jos haluaa että poistan W123:sen kuvan koska sehän ei periaatteessa kuulu tähän topicciin.

bongo sanoo sitte mulle suoraan jos haluaa että poistan W123:sen kuvan koska sehän ei periaatteessa kuulu tähän topicciin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
kyl sitä kateutta ikävä kyllä esiintyy. hyvin tuntuu säilyvän kateudelta ja ilkivallalta kunhan ei vaan pese ja vahaa autoaan.
ekan kerran kun vahasin mersuni lähti tähti toisella kerralla potkittiin kyljet kolmannella raapustettiin konepeltiin saatanan porvari. edellinen autoni mitsu colt 1.3 -90 kun hioin ruosteet paikkamaalasin ja vahasin sen niin seuraavana aamuna oli potkittu kyljet ja katto hypitty sisään. oli poliisikuulustelussa sanonut syyks "kun kävi kateeks". kyseessä oli siis n.300€ arvoinen auto. ja ton mesen oston jälkeen töissä jopa pomo alko kateuksissaan pottuilemaan vaikka se oli koko pihan vanhin ja halvin auto.
ja kummasti noita mersuja on alkanunut tohon pihaan ilmestyä sen älkeen kun toi tuli ostettua.
ennen ei ollu yhtään nyt on jo jokatoinen. 

C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
no on mun coupee kaupungilla vaimoihmisetkin ihailleet ihan julkisesti, ts. tulleet sanomaan että ompa kaunis auto, että onko se ihan uusi. Hämmästys on yleensä suuri kun sanon että se on 20 vuotta vanha. Kyllä sitä hyvin pidetystä saa ylopeä olla ihan syystä.
"Vad är det där för en ny o fin Rolls Royce?" on syksyn lausahdus eräältä eläkkeellä olevalta naiselta. tai 2 viikkoa sitten TB:n kylmä-asemalla pihaa kurvas joku iha uus nissani ja ukko sanoi että "Vad fin mersa, jag var tvungen o köra in hit o se närmare." äijä siis ajoi päätietä ohi ja teki uukäännksen vaa siks.
luulen että ne kehui kait, en usko että ne vinoili?
nojoo porvoossa aikoinaan ku ajeli w116 pi**u-rallia niin paikallinen pastori tuli kehuskelee ku o hieno auto ja uteli että oonko saanu rahat huumekaupoilla tms.
ja ei menny ku päivä, niin poliisit tuli, ratsasi kaikki autossa ja takavarikoi minut autoineni ja purkivat sen osiksi poliisin hallissa. Ilman tulosta. Nimetön ilmianto tullin huumepuhelimeen.
"Vad är det där för en ny o fin Rolls Royce?" on syksyn lausahdus eräältä eläkkeellä olevalta naiselta. tai 2 viikkoa sitten TB:n kylmä-asemalla pihaa kurvas joku iha uus nissani ja ukko sanoi että "Vad fin mersa, jag var tvungen o köra in hit o se närmare." äijä siis ajoi päätietä ohi ja teki uukäännksen vaa siks.
luulen että ne kehui kait, en usko että ne vinoili?
nojoo porvoossa aikoinaan ku ajeli w116 pi**u-rallia niin paikallinen pastori tuli kehuskelee ku o hieno auto ja uteli että oonko saanu rahat huumekaupoilla tms.
ja ei menny ku päivä, niin poliisit tuli, ratsasi kaikki autossa ja takavarikoi minut autoineni ja purkivat sen osiksi poliisin hallissa. Ilman tulosta. Nimetön ilmianto tullin huumepuhelimeen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Heps!
Hyvä kuva kuva, ja komia autobongo sanoo sitte mulle suoraan jos haluaa että poistan W123:sen kuvan koska sehän ei periaatteessa kuulu tähän topicciin.

...ja itellä ainaki rönsyää jutut vähä sinne ja tänne...

Jeps, näin on!Vai että Bongo on naapuripitäjästä??

mersumimmi
Juu totta ihmeessä !no on mun coupee kaupungilla vaimoihmisetkin ihailleet ihan julkisesti, ts. tulleet sanomaan että ompa kaunis auto, että onko se ihan uusi. Hämmästys on yleensä suuri kun sanon että se on 20 vuotta vanha. Kyllä sitä hyvin pidetystä saa ylopeä olla ihan syystä.
Ihailu / kiinnostus ja kateus ovat eri asioita

Saattaa olla joo
mutta harvoin kolikko syrjälleen jää 
Kertooko mersujen arvostuksesta jotain: tuosta avatarini Langista jutellessa näyttää että kyselijöiden silmät pullistuu päästä kun kerron että autolla on ajettu yli 1200000; "Onko tarvinu konetta remontoia ?"
Varmaan menisi täydestä jos sanoisi että ei ole koskaan avattu

Kertooko mersujen arvostuksesta jotain: tuosta avatarini Langista jutellessa näyttää että kyselijöiden silmät pullistuu päästä kun kerron että autolla on ajettu yli 1200000; "Onko tarvinu konetta remontoia ?"
Varmaan menisi täydestä jos sanoisi että ei ole koskaan avattu

- corepressor
- Vakiokalustoa
Re: meillä on sitten ihan toisin....
JeremyH kirjoitti:Niin siis sillä papalla oli ollu samanlainen kuin tuo mun väyrynen. Enpä nyt äkkiä tästä ja tuosta avataressa näkyvästä muuta samaa löytänyt kuin värinW125 on kilpa-auto. Suora 8 kone, mekaaninen ahdin ja kulki noin 300km/h.
Että jos papalla on ollu sellanen, niin tohtisin epäillä.![]()
Taisi papalla silmät harittaa aika pahasti, jos sillä 125-koppanen on ollu
AAAAAAAAAAAhahahaha.... putosin tosi pahasti...

- corepressor
- Vakiokalustoa
Re: "Uusi coupe ollut nyt viikon, - ja ihmiset on omitu
No niin, tuli tämä ketju luettua ja on aika kommentoinnin
Siis mikä peukku facebookissa... voi jeesus.. tulee aivan kylmät väreet koko *n laitoksesta. Onkos siellä jotain sääntöjä jo heittää peukkuja tietyissä tilanteissa? tämä "kaveri ei reagoinut sosiaalisessa mediassa" taitaa olla uusi sosiaalinen ilmiö, jota voidaan väärintulkita eri tilanteissa
"mä oon kyl tosi masis, siis kukaan ei pokettanu mua, ni mä sit jäin pe illaks himaan"
Uskon myös, että (esimerkiksi autoa vaihtaessa) tämä innostus kaverin uuden auton hankinnasta ja "tässä on nyt se mun auto" -reaktio on jostain syystä yleensä " - ". Älä kysy, miksi? näin on minulle käynyt useita kertoja. Kannattaa lähteä näiden kavereiden kanssa muutamalle, niin kyllä se mielipide sieltä aukeaa
- yleensä tuo nyt kuitenkin kertoo siitä, että odotukset ja se mitä tapahtui, eivät kohdanneet kuulijan silmissä. Se voi kuitenkin myös olla toisin päin. Voisit esitellä sitä autoa ihan oikeasti, etkä siellä pläsikirjassa. Ei se ole muutenkaan mikään paras mesta julkistaa asioita. Ainakaan mun mielestä.
Sitä taas mitä siellä "luonnossa" eli työpaikalla on tapahtunut, jaa-a. Voi olla eri juttu, ehkä te vain sen tulkitsette näin? naamahan se on muutenkin ruvella siellä sorvin ääressä
ehkä yksi on innostunut, ja muut ihmettelevät, miksi asiasta pitäisi olla NIIN innostunut, ja ajatusten juoksiessa päivän ruokaostoksiin ilme muuttuu nyrpeäksi?
Tuskin kukaan mitään kateellinen on. Muusta kuin tyylistä, onnistuneesta löydöstä ja oikeasta valinnasta. Kenellä tahansa työssäkäyvällä ihmisellä on rahaa ostaa 20 vuotta vanha auto. Eri asia, onko varaa, tai viitsiikö.
w126 on hyvä kärry tällaista varten. Vuoden on tullut ajeltua ja näyteltyä autoa siellä sun täällä, eikä yhtään negatiivista kommenttia ole koskaan tullut. Klassikko tuntuu olevan jokaiselle autojen olemassaolon tiedostavalle (paitsi tämän kirjoituksen vikalle riville) hieno aihe aloittaa smalltalk. Koen siis helpottavani ihmisten elämää, suomalaisillehan tuo on tunnetusti vaikeaa. Auto myös puhtaana ja kiiltävänä ollessaan herättää kaikkea muuta kuin närää, aidosti kiinnostuneita katseita ja hymyä (kas, diktaattori!), vanhemmilta ihmisiltä yleensä putoavatkin tekohampaat ja se hämmentyneen ihaileva katse, jolla eläkeläiset yrittävät hahmottaa ketä kyyditään, on korvaamaton.
Alle 25-vuotiaat Tuning-autoihin hurahtaneet eivät edes huomaa tätä autoa. Sekin on positiivista.

Siis mikä peukku facebookissa... voi jeesus.. tulee aivan kylmät väreet koko *n laitoksesta. Onkos siellä jotain sääntöjä jo heittää peukkuja tietyissä tilanteissa? tämä "kaveri ei reagoinut sosiaalisessa mediassa" taitaa olla uusi sosiaalinen ilmiö, jota voidaan väärintulkita eri tilanteissa

Uskon myös, että (esimerkiksi autoa vaihtaessa) tämä innostus kaverin uuden auton hankinnasta ja "tässä on nyt se mun auto" -reaktio on jostain syystä yleensä " - ". Älä kysy, miksi? näin on minulle käynyt useita kertoja. Kannattaa lähteä näiden kavereiden kanssa muutamalle, niin kyllä se mielipide sieltä aukeaa

Sitä taas mitä siellä "luonnossa" eli työpaikalla on tapahtunut, jaa-a. Voi olla eri juttu, ehkä te vain sen tulkitsette näin? naamahan se on muutenkin ruvella siellä sorvin ääressä

Tuskin kukaan mitään kateellinen on. Muusta kuin tyylistä, onnistuneesta löydöstä ja oikeasta valinnasta. Kenellä tahansa työssäkäyvällä ihmisellä on rahaa ostaa 20 vuotta vanha auto. Eri asia, onko varaa, tai viitsiikö.
w126 on hyvä kärry tällaista varten. Vuoden on tullut ajeltua ja näyteltyä autoa siellä sun täällä, eikä yhtään negatiivista kommenttia ole koskaan tullut. Klassikko tuntuu olevan jokaiselle autojen olemassaolon tiedostavalle (paitsi tämän kirjoituksen vikalle riville) hieno aihe aloittaa smalltalk. Koen siis helpottavani ihmisten elämää, suomalaisillehan tuo on tunnetusti vaikeaa. Auto myös puhtaana ja kiiltävänä ollessaan herättää kaikkea muuta kuin närää, aidosti kiinnostuneita katseita ja hymyä (kas, diktaattori!), vanhemmilta ihmisiltä yleensä putoavatkin tekohampaat ja se hämmentyneen ihaileva katse, jolla eläkeläiset yrittävät hahmottaa ketä kyyditään, on korvaamaton.
Alle 25-vuotiaat Tuning-autoihin hurahtaneet eivät edes huomaa tätä autoa. Sekin on positiivista.
-
- Vakiokalustoa
Komppi
Kyllä Mersu aiheuttaa omituisia reaktioita. Itselläni tonnin maksanut tumman sininen ryhdikäs W124/230E ja kyllä (jopa) sen kanssa saisi selitellä.
Asialla on pitkät perinteet. Ei kukaan ihmettele vaimon uudenkarheaa Picassoa.
Osa ihmisistä ei hahmota Mersujen ikää/hintaa. Ne ovat niin ajattomia asioita, että -89 meisselillä pääsee jäätävien katseiden kohteeksi.
Olen kertonut, että ostin vanhan kakkosauton, jolla pääsee lapsen kanssa leikkipuistoon ja hampurilaisbaariin vaimon ollesssa töissä... Ennen hymyilevistä ihmisistä osa on kuin rotanmyrkkyä syöneitä.
Ei me siitä välitetä, Jototähti pitää paikkansa vuosien vierimisestä huolimatta. KOmmentit, "en ole paljon Mesen kyydissä ollut, mutta onhan pehmeä ja hieno kyyti", tulevat vastaan rehellisten suusta, muun muassa oma 19 v tytär ja naapurin Esa...
Asialla on pitkät perinteet. Ei kukaan ihmettele vaimon uudenkarheaa Picassoa.
Osa ihmisistä ei hahmota Mersujen ikää/hintaa. Ne ovat niin ajattomia asioita, että -89 meisselillä pääsee jäätävien katseiden kohteeksi.
Olen kertonut, että ostin vanhan kakkosauton, jolla pääsee lapsen kanssa leikkipuistoon ja hampurilaisbaariin vaimon ollesssa töissä... Ennen hymyilevistä ihmisistä osa on kuin rotanmyrkkyä syöneitä.
Ei me siitä välitetä, Jototähti pitää paikkansa vuosien vierimisestä huolimatta. KOmmentit, "en ole paljon Mesen kyydissä ollut, mutta onhan pehmeä ja hieno kyyti", tulevat vastaan rehellisten suusta, muun muassa oma 19 v tytär ja naapurin Esa...
Kyllä se on pojat ja tytöt niin, että autoja ei ole, ku ne kaks. Uus mersu ja käytetty mersu.
Ne joilla ei noista oo kumpaakaan, ni joutuvat kadehtimaan niitä, joilla sellanen on.
Aika huvittavaa kyllä, mutta meikää ei ole ainakaan vielä kadehtinu kukaan, vaikka tuollasen käytetyn mersun omistanki... Ja kyllä se voipi olla, että merkkiä en tule koskaan vaihtamaan.
Ne joilla ei noista oo kumpaakaan, ni joutuvat kadehtimaan niitä, joilla sellanen on.

-Autoja ei ole kuin kaksi! Uusi mersu ja käytetty Mersu-
Miksi vanhojakin Mersuja kadehditaan ja Mersun omistajia katsellaan oudosti?
Mielestäni syy on siinä, että useat Mersut ovat muotoilultaan ajattomia. Esimerkiksi nuo 124-coupé -mallithan ovat jo moderneja klassikoita nykyään, tulevia klassikoita tietysti.
Onnistuneesta muotoilusta kiitos kuuluu paljolti herralle nimeltä Bruno Sacco. Nykymersuja hän ei enää suunnittele, mutta esimerkiksi legendaarinen 124-sarja on hänen käsialaansa, kuten myöskin w140 ässä, mikä taisikin olla Saccon viimeisimpiä tuotoksia.
Vielä 20 vuoden jälkeenkin nämä Mersut, etenkin hyvin pidetyt yksilöt näyttävät laadukkailta ja hintavilta. Ennen kaikkea ne näyttävät Mersuilta. Nykymersuista edes uusi ässä ei muotoilultaan herätä samanlaista kunnioitusta ja asennetta, kuin esimerkiksi parikymppinen w140 ässä.
Vanhoissa mersuissa on asennetta ja tyyliä, mikä puuttuu monesta nykyajan autosta. Toisaalta, miksi edes verrata joitain sieluttomia perhefarmareita Stuttgartin johtotähteen? Mersu on symboli, joka liitetään vaurauteen. Oli totuus sitten mikä tahansa.
Ps. Mersulla on todella vaikutusta sosiaaliseen elämään. Kerran naapurin pappa kysyi minulta suoraan, että onko ukin vanha tuo sinun Mersusi. Eihän se oma voi mitenkään olla?
Lisään vielä lainauksen Saccolta: "A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." Onnistunut tehtävässään?
Mielestäni syy on siinä, että useat Mersut ovat muotoilultaan ajattomia. Esimerkiksi nuo 124-coupé -mallithan ovat jo moderneja klassikoita nykyään, tulevia klassikoita tietysti.
Onnistuneesta muotoilusta kiitos kuuluu paljolti herralle nimeltä Bruno Sacco. Nykymersuja hän ei enää suunnittele, mutta esimerkiksi legendaarinen 124-sarja on hänen käsialaansa, kuten myöskin w140 ässä, mikä taisikin olla Saccon viimeisimpiä tuotoksia.
Vielä 20 vuoden jälkeenkin nämä Mersut, etenkin hyvin pidetyt yksilöt näyttävät laadukkailta ja hintavilta. Ennen kaikkea ne näyttävät Mersuilta. Nykymersuista edes uusi ässä ei muotoilultaan herätä samanlaista kunnioitusta ja asennetta, kuin esimerkiksi parikymppinen w140 ässä.
Vanhoissa mersuissa on asennetta ja tyyliä, mikä puuttuu monesta nykyajan autosta. Toisaalta, miksi edes verrata joitain sieluttomia perhefarmareita Stuttgartin johtotähteen? Mersu on symboli, joka liitetään vaurauteen. Oli totuus sitten mikä tahansa.
Ps. Mersulla on todella vaikutusta sosiaaliseen elämään. Kerran naapurin pappa kysyi minulta suoraan, että onko ukin vanha tuo sinun Mersusi. Eihän se oma voi mitenkään olla?

Lisään vielä lainauksen Saccolta: "A Mercedes-Benz must always look like a Mercedes-Benz." Onnistunut tehtävässään?
Viimeksi muokannut Rikí, Ti 20.04.2010 22:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.