säädettävä alusta w124 200D????
säädettävä alusta w124 200D????
saako mistään w124 säädettävää alustaa??
Uskoisin että samalla periaatteella kun useissa autoissa takapään säätökin, eli erillinen säätölautanen pultataan jousen kuppiin.nj^ kirjoitti:Mites tuo toteutetaan kun ei oo coilovereita? Mielenkiinnosta haluis nähdä
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
muutama W124 on tullut vastaan joissa on ollut coiloverit edessä ja takana, toisessa oli toteutettu jollain nissanin ja toisessa bemun tolpilla...
kuinkas w203 tolpat, käykö ne w124 koppaiseen, kun ainakin w203 koppaiseen on tarjolla coilovereita etupäähän
mitään bolt on asennuksia nämä ei sitten ole, vaan vaativat myös iskarin yläpään vahvistamisen/muutoksen jne.
kuinkas w203 tolpat, käykö ne w124 koppaiseen, kun ainakin w203 koppaiseen on tarjolla coilovereita etupäähän

mitään bolt on asennuksia nämä ei sitten ole, vaan vaativat myös iskarin yläpään vahvistamisen/muutoksen jne.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Niin, tarviikos W124:n ikäisissä autoissa, ennen vuotta 1996 rekisteröidyissähän riitti, että jouset ja iskarit sopivat paikalleen, ja jousityypin muutos onnistuu muutoskatsastuksella, onko tässä edes kyseessä jousityypin muutos, kun jouset säilyvät kierrejousina (ei esim. airbageja)Jombe kirjoitti:Periaatteessa täytyis uusi alusta olla mallikohtasesti hyväksytty.nj^ kirjoitti:Onko katsurilla sanottavaa näihin viritelmiin?
Liekkö nämä ilmapussimiesten tutkielmat pitää edelleen paikkaansa?
"Vuoden 2004 alusta jousitustyypin muutokset menevät muutoskatsastuksella.
Alkuperäistä jousitusta saa madaltaa max. 51mm
Maavaraa on oltava vähintään 80mm (akselisto/runko, ei esim roiskeläpistä)
Auton mikään korinosa ei saa ottaa maahan.
Iskarien kiinnikkeet saa tehdä itse
Renkaiden mahduttava kääntymään ja joustamaan ottamatta kiinni
Tukivarsien on oltava tehdastekoisia
Uudempiin autoihin saa asentaa vain siihen automalliin tarkoitetut jouset/iskarit" from: http://koti.mbnet.fi/~vwgolf/harrastuks ... usitus.htm
Kannattanee ennen muutostöitä tietty tarkistaa että leiman paperiin laittava katsastusmies tulkitsee Finlexin pykäliä samalla tavalla.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
jollain australialaisella firmalla oli tarjolla tenavaan lankkuun ja väykkyyn säädettävät. Jos tarpeeks ettii ni linkit jne löytyy jostakipäi foorumiaAM kirjoitti:No ei se mahdotonta ole, väykkyyn sellaisia löytyy. En ole tosin ikinä nähnyt 124:sen vastaavaa sarjaa millään valmistajalla.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 01.08.2010 13:17
- Paikkakunta: JoEnSuU
Re: säädettävä alusta w124 200D????
MB S124 300TDT
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
[img]http://www.nast-sonderfahrzeuge.de/MB-Exotenforum/img/uploaded/image156.gif[/img]
Re: säädettävä alusta w124 200D????
Vahvistuksen vaatii tuokin eli helpommalla pääsee ku vaihtaa sinne suoraa vaa sellasen tornin mikä kestää.Timzy187 kirjoitti:Entäs tällanen?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89