Kerron kans omasta kokemuksestani.
Olen tästä jo aiemminkin kirjoittanut mutta lyhykäisyydessään;
Auto siis W169 180 cdi -07. Ostin sen merkkiliikkeestä vuoden vanhana.
Muutaman kk:n kuluttua halkes tuulilasi ja vein sen samaan merkkiliikkeeseen vaihdettavaksi kun olin onneks ottanut tähän lasivakuutuksen.
Sielä sitten sanoivat kun olin autoa hakemassa, että haluatko, että otetaan selvää antaako maahantuoja korjata etulasin reunukset ja takalasin reunuksen kun on sinkkirakkuloita tullut esille.
Itse en tuollaisia ollut tajunnut mutta näkyivät hyvällä taskulampulla katsottuna siinä tummassa liimalasin reunakohdassa vaaleina pisteinä.
No tietysti jätin auton sinne ja sain toki ilmaiseksi käyttööni vara-auton, koska auton huoltohistoria oli katkeamaton samassa merkkiliikkeessä tehty.
Silloin autosta maalattiin sen hajonneen etulasin reunat, koko katto ja takalasikin otettiin irti ja maalattiin koko takaluukku.
Sitten keväällä kun vahasin autoa niin näin, että oikean etuoven alareunassa ulkopuolella maali oli pienillä kupruilla, sellaisia nuppineulanpäänkokoisia kuplia.
Vein autoa taas näytille sama juttu vara-auto alle ja vastaus tuli parin pv:n päästä, että vaihtavat siihen oven.
Ok, vaihtoon vaan. On kuulemma ollut jotain ongelmia noiden saumojen kanssa ja joskus ovia vaihdettu sanottiin.
Nämä vaihdot ja korjaukset tehtiin takuuaikana ilman jännittämistä omasta pussista maksamisesta.
Sitten seuraavana syksynä kun auto oli jo 2,5 v vanha ja vahailin taas autoa niin olipas pentele niitä kuplia tullut muihinkin oviin nyt sinne ryppysaumojen kohdille ovien sisäpuolille.
Tämähän nyrppi kovin kun takuu oli jo ohi ja palstoilla lukenut näistä osakorvauksista.
Menin näyttämään saumoja ja vahinkotarkastaja liikkeessä raaputti kylmästi saumoja rikki ja otti kuvia maahantuojalle. Olihan aika karun näköiset saumat aivan umpiruosteiset sieltä pienten maalikuplien alta.
Vastausta odottelin nyt toista viikkoa ja ihmeekseni tuli ilmoitus, että loputkin ovet vaihdetaan ilman omaa maksuosuutta.
Siltä osin täällä tää on saanut kohtuullista palvelua mutta työn jäljestä joutui kyllä joka kerta jostain valittaa.
Pystypalkkien teippaukset ei mennyt heti ilman ryppyja paikoilleen, ovien tiivisteet eivät istuneet oikein kohdilleen; ovet ei menneet kunnolla kiinni tai sitten tuuli suhisi sisälle jne.
Aika monta turhaa korjaamokäyntiä noista on kertynyt ja semmoista ylimääräistä vaivaa ja mieliharmia mitä ei odottanut kun tuonkin hintaluokan autoon haksahti.
Toisaalta auto on sopiva ja mukava käyttööni ja uskon, että voisin jopa harkita joskus sen päivitystä tuoreempaan malliin.
-oske