A Mersun ruostuminen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
gaiusm2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

A Mersun ruostuminen

Viesti Kirjoittaja gaiusm2 »

Hei!Itselläni on MB 180cdi 06.Ostettu 06/09.Huomasin oikean oven alareunassa,ruostepilkun,tarkemmin tutkittuani huomasin että koko pituudeltaan oen alareuna on kupruilla.Ei nyt ihan "ranskanrapea"mutta hyvässä alussa kumminkin.
Soitin autoliikkeeseen josta olin ostanut,ja kehottivat ottamaan yhteyttä Vehoon.
Käskivät tulla näyttämään,otettin valokuvat joka ovesta,kaveri väänteli tiivisteitä,ja totesi itse että samaa vikaa on joka ovessa takaluukkua myöten,enemmän ja vähemmän!

Asiasta Veho nyt sitten reklamoi tehdasta,ja nyt odottelen vastausta mitä tapahtuu,,,tulee vaan mieleen että kuka todistaa,ettei niissä eli kaikissa "varaovissa ja takaluukussa"ole odottamassa sama pommi??

Tämä vika on kuulemma 2005-2007 valmistussarjoissa,2008 ongelma pitäisi olla pois,,

Itselläni tämä nykyinen on jo kolmas A sarjalainen,kahdessa ensimmäisessä(vanhakorisia)ei ollut mitään vastaavaa vikaa.

Katsotaan nyt peli loppuun,mitä tuleman pitää,jos vaikeaksi menee täytyy kai harkita kuluttajavirastoakin,,,

On vaan aika "hienoa"mainosta Mersulle,että 4v.vanhan auton ovet alkaa"kukkia"! 8)

P.s minun osalta kävi onneksi hyvin Veho ilmoitti tänään,että tehdas maksaa 4:jän oven ja takaluukun vaihdon,ja maalaukset kaikkinensa.Että joskus näinkin. :lol:
Viimeksi muokannut gaiusm2, Pe 23.04.2010 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jmk
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Re: A Mersun ruostuminen

Viesti Kirjoittaja jmk »

Tuttu juttu. Minulta jäi a-mersu ostamatta, kun viittä 2006/2007 mallin yksilöä kävin katsomassa ja kaikissa oli ovet ruosteessa. Homman kruunasi lopullisesti se, että veho alkoi asiasta valehtelemaan päin naamaa ja selittivät, ettei homma ole heille tuttua. Vaikea kuvitella, että tämä olisi totta, sillä asiasta näyttää tietävän jopa Saksan autobild sekä suuri osa harrastajista forumien kautta.
Teranryh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

RE

Viesti Kirjoittaja Teranryh »

Pakko kuitata sen verran, että vaimon ranskanrapeassa Xsara Picasso 2005 ei ole missään tippakaan ruostetta. Niissä se koripolitiikka on ollut kunnossa kauan.
Mersu-mies olen minä, sivuhavainto oli vaan pakko oikaista :lol:
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Lisää kuittausta: Mun -99 Micrassakaan ei ole yhtään ruostetta. Auto ostettu uutena vuonna 99 ja pesty pari kertaa vuodessa Fairylla. Vahasin ensimmäisen kerran viime syksynä eli auton ollessa 10-vuotias. Tosin kilsoja nyt ei vieläkään ole ku 64 tkm. Auto on ollut ainoastaan ulkosäilytyksessä, jos ei kaupan parkkihallia lasketa "säilytykseksi". Toinen asia on se, että tossa 200m päässä on samanikäinen Micra, joka on tosi pahasti ruosteessa, on kyljessä paikkamaalausta yms. Kumma juttu, liekö eroa yksilöissä ja ylläpitäjissä.

Vrt. vanhemmat ja samanikäiset ja uudemmat E-Mersut ruostuu niin että kuhina käy. Koko ajan saa olla kyttäämässä että jokohan ilmestyy ruostetta tuohon tuohon ja tuohon kohtaan, mistä ihmiset on valittaneet kovasti. Enemmän meidän -99 A-Mersussakin on ruostetta kuin Micrassa, koska Micrassa sitä ei ole YHTÄÄN. Faijan E-Mersu haettiin just torstaina kokomaalauksesta (5000 €). Itselläkin taitaa olla Väykyssä sama operaatio edessä muutamien vuosien päästä, kun ruostetta alkaa ihan satavarmasti tulla.

Nuo on kyllä vittumaisia vikoja, koska niille ei voi ennakkoon tehdä yhtään mitään, jos tekemiseksi ei lasketa sitä että purkaa ne sudet kittaukset jo etukäteen ennen ku ruostuvat (se on kyllä mahdotonta, koska ne on ruosteessa ihan varmasti kaikissa sieltä kittien alta vaikkei VIELÄ näy). Oven ei tarvi kuin yhden kerran mennä lämpimästä kylmään, niin sinne tulee kondenssia pellin ja kitin välissä olevaan ilmaväliin ja se ei pääse poistumaan sieltä mihinkään. Järkevää vois ehkä olla porata reikiä niihin kittauksiin ja ruikkia neulalla vaikka öljyäkin sinne alle. Toisaalta, mitä ihmettä niin rumilla kittimälleillä oikein tekee? Ootteko nähneet miltä ko. autossa näyttää ne ovien alareunojen kittaukset? Ihan ku kermakakkuun olis pursottimella vedetty "koristeet"...

Jos minä ostaisin W169 A-Mersun, minkä vuotisen hyvänsä, niin repisin ekana ne ovien alareunojen kitit helvettiin, hioisin pellit siitä hyväksi ja päälle 2K-ruosteenestopohjamaali + kovettuva ruostesuojamassa.
jukka-tre
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jmk kirjoitti:Tuttu juttu. Minulta jäi a-mersu ostamatta, kun viittä 2006/2007 mallin yksilöä kävin katsomassa ja kaikissa oli ovet ruosteessa. Homman kruunasi lopullisesti se, että veho alkoi asiasta valehtelemaan päin naamaa ja selittivät, ettei homma ole heille tuttua. Vaikea kuvitella, että tämä olisi totta, sillä asiasta näyttää tietävän jopa Saksan autobild sekä suuri osa harrastajista forumien kautta.
Ei j-lauta. Miten muut mallit sitte? Onko Eemelit taas nekin ruosteessa ko. vuosimallit?

Huhhuh. Eipä tartte vissiin harkita uudempaan vaihtoa... Meinaan vaan, kun tän on nyt saanu suojattua ja maalattua ja jollain lailla kestää, niin ei viittis alkaa samaa rumbaa toiseen enää. Tai ite asiassa en varmasti enää tee toista kertaa. Joko pidän tän ite korjatun, tai sitten pitää olla VARMA, ettei toiste tartte...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

jukka-tre kirjoitti:Ei j-lauta. Miten muut mallit sitte? Onko Eemelit taas nekin ruosteessa ko. vuosimallit?

Huhhuh. Eipä tartte vissiin harkita uudempaan vaihtoa... Meinaan vaan, kun tän on nyt saanu suojattua ja maalattua ja jollain lailla kestää, niin ei viittis alkaa samaa rumbaa toiseen enää. Tai ite asiassa en varmasti enää tee toista kertaa. Joko pidän tän ite korjatun, tai sitten pitää olla VARMA, ettei toiste tartte...
Ei toi ongelma koske ku A- ja B-sarjaa tiettävästi. Toisaalta eihän noista muistakaan uusista tiedä, että mitä tapahtuu kun tulevat 10 vuoden ikään.

Jos esim. W211 tai W212 tai muussa oikeasti kalliissa autossa ois samanlaista jälkeä ne ovien kittaukset, niin minä en ainakaan hyväksyis. Ihme että ihmiset on yleensäkin hyväksyneet semmoset tuhrumakkarakittaukset autoissaan, jotka kuitenkin maksaa 20-40 k€ uutena. Johan siitä näkee kilometrin päähän, että onpas jotenkin omituisesti ja rumasti kitattu. Ottakaas joku W169 omistajista kuva niistä kittauksista, niin muutkin näkee minkälaista skeidaa on maailmalle lykätty tehtaalta. Mun appiukko osti just uutena Dacia Loganin, ja täytyy sanoa ettei edes siinä pistä silmään mitään vastaavaa kuin näkemissäni A- ja B-sarjalaisissa. Robottihan ne on varmaan kitannu symmetrisestä jäljestä päätellen, mutta on tainnu olla asetukset viturallaan niin on tullu kaikista paska.

Kyllä mä ainakin olen aika luovuttanut jo sen A- tai B:n 200cdi:n tai 200turbon hankinnassa, kun jokaisessa yksilössä on ongelma ollut mitä olen käynyt autokaupoissa katselemassa. Myyjätkin sanoo vaan että "Juu kyllä maahantuoja nämä sitten korjaa..." Miksköhän ne ei sitten korjaa niitä ennen ku laittavat autot liikkeessä myyntiin? Johtuiskohan siitä, että autoliikekin joutu maksamaan sen saman nipun seteleitä mikä aiheutuu siitä että kaikki 5 luukkua vaihetaan uusiin ja jos on vielä huono säkä että on niitä 2-eurosen kokosia maalivaurioita esim. katossa, niin maalataan koko loppuautokin. Tästä sitte laskutetaan "goodwillinä" asiakkaalta vaan 50 % eli vähintään 3000 €. Maahantuoja saa itselleen varmaan tehtaalta 100 % korvauksen eli vaikka 6000 € ja sitten asiakas maksaa vielä 3000 €. Aatelkaa yhtäkkiä pujahtaa 9000 € boonusta siitä, että joku on joskus kännipäissään mennyt ostamaan paskan auton.
Matti_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Matti_L »

gaiusm2 kirjoitti:P.s minun osalta kävi onneksi hyvin Veho ilmoitti tänään,että tehdas maksaa 4:jän oven ja takaluukun vaihdon,ja maalaukset kaikkinensa.Että joskus näinkin. :lol:
Aika yllättävää!? Onnittelen - juuri noin pitäisi asiakkaita kohdella! Voitko kertoa tarkemmin: missä Vehon toimipisteessä on noin hyvää palvelua, onko autossasi täysi merkkiliikkeen huoltokirja ym.?

Minulle Vehon korikorjaamolta sanottiin että asiakas tapauskohtaisesti maksaa n. 30% korjauskuluista. (Se on varmaan 30% asiakkaan vika että autossa on valmistusvirhe) :) Itse tuossa pari viikkoa sitten selvittelin samanlaisen A-sarjalaisen (2005) ostoa, ja törmäsin juuri näihin ruosteongelmiin, jotka aika tehokkaasti kyllä pistää autokuumeiselle jäitä hattuun! Mutta jos kerta vaihtaisivat luukut, niin...

-Matti-
oske
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja oske »

Kerron kans omasta kokemuksestani.
Olen tästä jo aiemminkin kirjoittanut mutta lyhykäisyydessään;

Auto siis W169 180 cdi -07. Ostin sen merkkiliikkeestä vuoden vanhana.
Muutaman kk:n kuluttua halkes tuulilasi ja vein sen samaan merkkiliikkeeseen vaihdettavaksi kun olin onneks ottanut tähän lasivakuutuksen.

Sielä sitten sanoivat kun olin autoa hakemassa, että haluatko, että otetaan selvää antaako maahantuoja korjata etulasin reunukset ja takalasin reunuksen kun on sinkkirakkuloita tullut esille.

Itse en tuollaisia ollut tajunnut mutta näkyivät hyvällä taskulampulla katsottuna siinä tummassa liimalasin reunakohdassa vaaleina pisteinä.

No tietysti jätin auton sinne ja sain toki ilmaiseksi käyttööni vara-auton, koska auton huoltohistoria oli katkeamaton samassa merkkiliikkeessä tehty.

Silloin autosta maalattiin sen hajonneen etulasin reunat, koko katto ja takalasikin otettiin irti ja maalattiin koko takaluukku.

Sitten keväällä kun vahasin autoa niin näin, että oikean etuoven alareunassa ulkopuolella maali oli pienillä kupruilla, sellaisia nuppineulanpäänkokoisia kuplia.
Vein autoa taas näytille sama juttu vara-auto alle ja vastaus tuli parin pv:n päästä, että vaihtavat siihen oven.
Ok, vaihtoon vaan. On kuulemma ollut jotain ongelmia noiden saumojen kanssa ja joskus ovia vaihdettu sanottiin.

Nämä vaihdot ja korjaukset tehtiin takuuaikana ilman jännittämistä omasta pussista maksamisesta.

Sitten seuraavana syksynä kun auto oli jo 2,5 v vanha ja vahailin taas autoa niin olipas pentele niitä kuplia tullut muihinkin oviin nyt sinne ryppysaumojen kohdille ovien sisäpuolille.
Tämähän nyrppi kovin kun takuu oli jo ohi ja palstoilla lukenut näistä osakorvauksista.

Menin näyttämään saumoja ja vahinkotarkastaja liikkeessä raaputti kylmästi saumoja rikki ja otti kuvia maahantuojalle. Olihan aika karun näköiset saumat aivan umpiruosteiset sieltä pienten maalikuplien alta.

Vastausta odottelin nyt toista viikkoa ja ihmeekseni tuli ilmoitus, että loputkin ovet vaihdetaan ilman omaa maksuosuutta. :o

Siltä osin täällä tää on saanut kohtuullista palvelua mutta työn jäljestä joutui kyllä joka kerta jostain valittaa.
Pystypalkkien teippaukset ei mennyt heti ilman ryppyja paikoilleen, ovien tiivisteet eivät istuneet oikein kohdilleen; ovet ei menneet kunnolla kiinni tai sitten tuuli suhisi sisälle jne.

Aika monta turhaa korjaamokäyntiä noista on kertynyt ja semmoista ylimääräistä vaivaa ja mieliharmia mitä ei odottanut kun tuonkin hintaluokan autoon haksahti.
Toisaalta auto on sopiva ja mukava käyttööni ja uskon, että voisin jopa harkita joskus sen päivitystä tuoreempaan malliin.
-oske
gaiusm2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Viesti Kirjoittaja gaiusm2 »

Matti_L kirjoitti:
gaiusm2 kirjoitti:P.s minun osalta kävi onneksi hyvin Veho ilmoitti tänään,että tehdas maksaa 4:jän oven ja takaluukun vaihdon,ja maalaukset kaikkinensa.Että joskus näinkin. :lol:
Aika yllättävää!? Onnittelen - juuri noin pitäisi asiakkaita kohdella! Voitko kertoa tarkemmin: missä Vehon toimipisteessä on noin hyvää palvelua, onko autossasi täysi merkkiliikkeen huoltokirja ym.?

Minulle Vehon korikorjaamolta sanottiin että asiakas tapauskohtaisesti maksaa n. 30% korjauskuluista. (Se on varmaan 30% asiakkaan vika että autossa on valmistusvirhe) :) Itse tuossa pari viikkoa sitten selvittelin samanlaisen A-sarjalaisen (2005) ostoa, ja törmäsin juuri näihin ruosteongelmiin, jotka aika tehokkaasti kyllä pistää autokuumeiselle jäitä hattuun! Mutta jos kerta vaihtaisivat luukut, niin...

-Matti-
Hei,tämä minun tapaukseni hoidettiin Tampereen Vehon kautta.Itse en ole autoni huollattanut Veholla(aikaisempi omistaja kylläkin)vaan Tampereella on entisen Vehon asentajan perustama Mersukorjaamo Vänttinen ky.(jossa ei tehdä turhia "höpölöpö"huoltoja,kuten pissapojan nestemäärän tarkistuksia,vaan huolletaan oikeita kohteita,mitkä olennaisesti huoltoa vaatii,kuten varmasti myös Vehokin tekee.T:GM.
Vastaa Viestiin