diesel / syöttöpumppu murhe

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kantri64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 13.01.2010 12:25
Paikkakunta: hamina

diesel / syöttöpumppu murhe

Viesti Kirjoittaja kantri64 »

Kyseessä 200 d. Ronkin pumppua koska jostain vuotaa dieseliä. Pumpun alipainekellolle(tai sen näköinen pyöreä kiekko) menevä letku on toisesta päästä irti. Mihin sen kuuluu mennä? Pumpun kuskin puoleisella kyljellä on vipu - kuuluuko sen olla ala- vai yläasennossa?

En saa auto käyntiin. Muutamia letkuja ja putkia availin ja suljin. Pitääkjö nyt suorittaa joku ilmaaminen?

Pitkähkön starttaamisen jälkeen dieseliävuoti reilusti... jostakin!
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

Mikä 200D? 123:ssa ja 124:ssä on eri moottorit. Jos 123, eli moottorityyppi OM615, niin se kello on sammuttajan alipainekello. Se vipu on pakkosammutusvipu jota käytetään jos ei sammu virta-avaimesta. Pitäis olla yläasennossa jos koneen haluaa käyvän, ala-asennossa sammuu.
tese
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 400
Liittynyt: La 14.02.2009 08:55
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja tese »

Ja OM601:n pätee ihan samat.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
kantri64
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ke 13.01.2010 12:25
Paikkakunta: hamina

Viesti Kirjoittaja kantri64 »

Noniin. w124 oli tämä tapaus...

Tuolla alipainekellolla(tai mikä lie) tarkoitin ruiskutuspumpun takana (vieressä oljynsuodatin) olevaa kelloa, josta tuo letku roikkuu ja toinen pää ei kiinni missään. Sammuttajan alipainekello on siinä pumpun päällä, eikö niin.

Tällä hetkelle tuo vekotin tottelee virta-avainta, mutta tuo yksi alipaineletku on edelleen irti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se on tyhjäkäynnin säädin. Taitaa tulla se letku siitä kannessa olevasta anturista...tosin en ole ihan varma, mutta katsele mihinne 2 letkua siitä kannen anturista menee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
niska-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: To 15.01.2009 17:15
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

Pieniä murheita täälläkin, öljyä tiputtelee. Syöttöpumpun etupää näyttää tuolta:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6194054.jpg

Sammutusvivun akseli taitaa olla tyypillinen vuotopaikka näissä, ja tässäkin tapauksessa näyttää vähän kostealta. Olisiko akselin ympäristö kuitenkaan noin siisti, jos muuten sotkee pumpun pohjan ja lohkon melko pahan näköisesti?
http://www.aijaa.com/v.php?i=6194058.jpg
Vastaa Viestiin