kellään laitteita millä sais w220 madallettua?ratkastu!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

kellään laitteita millä sais w220 madallettua?ratkastu!

Viesti Kirjoittaja terokoo »

paikallisella veholla oli taas niin vaikeeta tämän alusta pudottamisen kanssa kun haluisin muutaman sentin sitä pudottaa...auto on -01 400cdi ja sitä ilma alustaa kaiketi saa muljattua jollain vehkeillä?aikaa ei saanut kahteen viikkoon ja muutaman millin sitä ehkä saadaan pudotettua sanoi herra vehon tiskin takana...
Viimeksi muokannut terokoo, Su 25.04.2010 20:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: kellään laitteita millä sais w220 madallettua?

Viesti Kirjoittaja tempera »

terokoo kirjoitti:paikallisella veholla oli taas niin vaikeeta tämän alusta pudottamisen kanssa kun haluisin muutaman sentin sitä pudottaa...auto on -01 400cdi ja sitä ilma alustaa kaiketi saa muljattua jollain vehkeillä?aikaa ei saanut kahteen viikkoon ja muutaman millin sitä ehkä saadaan pudotettua sanoi herra vehon tiskin takana...
Ei kai se muuta tarvitse kun sahaat jousista yhden kierteen pois :idea:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no nytpä tuli viisas vastaus :lol:


oisko tästä apua

http://www.mbworld.org/forums/s-class-w ... nsion.html
do a search its been covered in detail here or on an other bord. To sum it up you are basically fooling the airmatic controll. Your car thinks it sits higher than it actually is thereby lowering it to your satisfaction ( the amount of washers you use, 4 washers beeing max amount (about 2 inches lower)). Can be easily installed/adjusted without removing wheels in front and dirt cheap mod!!!! $1.00 worth of washers.

It's almost like technician using STAR diag. to lower wehicle. Plus the switch in your center console still raises vehicle, just not as high as it used to.

One sensor on each front side(top, rear of spring perch, and one on rear, center of vehicle above axle somwhere on I think the swaybar. Place washer between sensor mounting bolt(10mm nut) and chassis, remount sensor. Don't forget to reset airmatic by cycling raise/lower switch and voila. Also have had no problems with suspension after doing mod and is very simple to reverse if you dont like it!!!

Like I said do a search I think "washer method" or "washer lowering" either here or at mbworlddotorg.

Happy lowering
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

joo temperalta melkonen vastaus... :lol: kiitoksia epk tuosta.vielä kun saan sen käännettyä niin että ymmärrän mitä teen...mut toi vaikuttais siltä et onnistuu ihan kotikonstein...
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

vielä kerran suuri KIITOS EPK:lle tosta linkistä!!!piti käydä heti kokeilemassa ja auto on nyt 3 senttiä alempana.ton helpompaa ja halvempaa ei voi auton madallus olla! :D mökkitieasento ja jäykkyyssäädöt pelaa ihan normisti,lähtökohta vaan on nyt alempana,nyt miellyttää silmää :wink: pienestä tulee iso mies tyytyväiseks! :D
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Jos suomennoksen kanssa ongelmia, käytä google kääntäjää. kääntää vaikka koko sivun. Tosin ei ihan täydellistä suomea.
http://translate.google.fi/?hl=fi#

Kun on madaltanut auton, kannattaa myös tehdä nelipyöräsuuntaus, koska aurauskulmat muuttuu madalluksen yhteydessä.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Ja tuo temperan kommentti oli kylla aika naurettava. Ei taida tietää airmaticista mitään (varmaan sen, että airmatic on paska), eihän siellä ole edes kierrejousta...

Laita vaikka vielä kuvia miltä nyt näyttää kun madalsi.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

juu,pitää käyttää muutenkin suuntauksessa kun etupäässä on tiedossa nivelremonttia kun kolahtaa tietyssä kuopassa.ei ole vielä ehtinyt perehtyä asiaan.taitaa olla toi kuvan laitto meikäläiselle liikaa mut katotaan jos löytyy joku joka halsaa nää tietokoneet paremmin.veikkaan että kaveri ei huomannu lukee otsikkoo mis lukee auton malli...niin ja löytyhän tosta ässän pudottamisesta täältäkin tarinaa ihan suomen kielellä kun vähän jakso keskittyä asiaan... :)
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Juu lukennyt kans tarinaa siitä, BENDER ainakin kirjoitellut. Oma auto kans menossa madallukseen torstaina joka tehdään starilla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomp kirjoitti:Juu lukennyt kans tarinaa siitä, BENDER ainakin kirjoitellut. Oma auto kans menossa madallukseen torstaina joka tehdään starilla.
*:rila vaan 0 piste kohdallen ja valmis
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:
Tomp kirjoitti:Juu lukennyt kans tarinaa siitä, BENDER ainakin kirjoitellut. Oma auto kans menossa madallukseen torstaina joka tehdään starilla.
*:rila vaan 0 piste kohdallen ja valmis
Saikos Starilla pysymään sen mökkitieasennon ennallaan? Olisi parempi jos vain normaali ja madallettu asento tulisi tunattua mutta mökkitiellä saisi täyden korkeuden.

Starilla tunattuna sensroreiden liikerata pysyy ennallaan, en kyllä tiedä kuinka herkkiä nuo on jos jousituksen ääriasennossa sensori joutuu laitaan.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

vietkö tomp satakunnan autotaloon?
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

En vie Satakunnan autotaloon. Ajan 70km jotta saan parempaa palvelua ja työtä, Ihodeen Teijon korjaamolle, paljon kehuja saanut myös foorumilla. Siellä edullisempaa ja tyytyväinen viime kerran työhön.
Kuuleman mukaan starilla kun tehdään niin saadaan se peruskorkeus muutettua, tällöin siis mökkitie korkeus laskee yhtä paljon kuin peruskorkeuttakin lasketaan. Eli jos haluaa madaltaa vaikka 2cm, niin peruskorkeutta lasketaan sen 2cm, sitten sport asennossa se laskee vielä hieman. Mikäli mökkitie asennossa maavara on ullut vaikka 16cm, niin madalluksen jälkeen se on enään "vain" 14cm. Eihän se riitä, että vaan madaltaa, pitää tehdä nelipyöräsuuntaus jotta renkaat ei kulu epätasaisesti.
Sami201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 18.07.2005 13:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami201 »

Tuolla starilla ei muistaakseni saanut madallettua kauhean paljon. Ei jää asetus muistiin, koska valittaa, että on liian matala :roll: Cl:n olen madaltanut samaan tyyliin kuin BENDER ja saa matalaksi 8) Enkä muuten ole vienyt pyörien suuntaukseen ja silti renkaat kuluneet tasaisesti.
W201 2.6, W203 1.8 komp, C203 200cdi. Ex: W215 5.0, C124 3.2, R170 2.3
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

No katsoo nyt kuinka käy. Niin alas auton pitäs saada, että turvakenkä mahtuu just alle. Se riittää itselleni.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Nyt madallettu. Starilla tosiaan saa laskettua vain sen jonkun 1cm. Antureiden paikkaa muuttamalla saa niin alas kuin haluaa. Nyt madallettu hillitysti ja todella hyvä ajaa. Ei huomaa ajaessa, että on madallettu, toki pitää varoa ettei kaikkialla sohi vaan ja riko puskuria. Autoon kannattaa tehdä myös se nelipyöräsuuntaus. Oli aika isot camberit madalluksen jälkeen, ennen suuntausta.
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja tempera »

Tomp kirjoitti:Nyt madallettu. Starilla tosiaan saa laskettua vain sen jonkun 1cm. Antureiden paikkaa muuttamalla saa niin alas kuin haluaa. Nyt madallettu hillitysti ja todella hyvä ajaa. Ei huomaa ajaessa, että on madallettu, toki pitää varoa ettei kaikkialla sohi vaan ja riko puskuria. Autoon kannattaa tehdä myös se nelipyöräsuuntaus. Oli aika isot camberit madalluksen jälkeen, ennen suuntausta.
On oltava tosiaan tarkkana mihin ajaa. Eli nyt et pääse enää viemään anoppia sieneen kun otta polulla pohja kiinni. Mulla on myös matalalle viritetty kori ja on täynnä naarmuja ja raapautumia kun on osunut ties minne. Onneksi ovat muovia noi helmat. :oops: :oops:
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Ja onneks vaihdekepin juuri on täynnä nappeja joilla saa autoa myös ylemmäs. Tuntuu nyt siltä, että sinä et tempera tiedä koko airmaticista yhtään mitään, niin miksi huutelet siitä? Vaikka autoa madalsi, niin edelleen on käytössä 3 eri korkeutta ja jäykkyyttä ja vielä mökkitie asento. Toki kaikkien korkeus laski nyt sen pari senttiä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tomp kirjoitti:Ja onneks vaihdekepin juuri on täynnä nappeja joilla saa autoa myös ylemmäs. Tuntuu nyt siltä, että sinä et tempera tiedä koko airmaticista yhtään mitään, niin miksi huutelet siitä? Vaikka autoa madalsi, niin edelleen on käytössä 3 eri korkeutta ja jäykkyyttä ja vielä mökkitie asento. Toki kaikkien korkeus laski nyt sen pari senttiä.
Jostain kun löytyisi tota systeemiä ohjaavanyksikön piirin lukuun/kirjoitamiseen sopiva laite(saman typine kuin noihin ajon eston piireihin) niin voisi värkätä sinne ohjelman millä toi korkeus muutos olisi erilaine kaikilla3 asenolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin