w124Mersu täristää tyhjäkäynnillä.ja kone käy epätasaisesti.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Akke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:32
Paikkakunta: Raahe

w124Mersu täristää tyhjäkäynnillä.ja kone käy epätasaisesti.

Viesti Kirjoittaja Akke »

Kun kierroksia nostaa niin kone käy normaalisti, viittaisko alipaine pumppuun? moottorin kuluneisiin kumityynyihin? Minkälaista ääntä jakopään ketju pitää kun se alkaa olla löystynyt. alkaa olla jo sen verran kilometrejä autossa. auton edellinen omistaja väitti et vahvistetulla nokkaketjulla ajais 500000km asti? Pitääkö paikkaansa. ja auto on w124 e300d 24v
W124 300d-24v
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: w124Mersu täristää tyhjäkäynnillä.ja kone käy epätasaise

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Akke kirjoitti:...auton edellinen omistaja väitti et vahvistetulla nokkaketjulla ajais 500000km asti? Pitääkö paikkaansa. ja auto on w124 e300d 24v
Meilläpäin suositaan jakoketjun vaihtamista 200000 tkm välein...

Ja jos alipainepumppu olis piloilla, niin sinulla olisi tavattoman jäykät jarrut etkä saisi moottoria sammumaan, joten tuskimpa on pumpussa vika.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Ovatkohan syöttöpumpun ajoitukset kohdillaan?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Akke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:32
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Akke »

Tarkoitus ois käyttää pumppua pp diisselillä kuha tota rahoitusta saa hoidettua. sittenhän sen näkee. En sitte tiedä et milloin tohon on vaihdettu viimeksi jakopäänketju. Onko kallis remontti mersuu ketjun vaihdattaminen? Kiitoksia tietämyksestä
W124 300d-24v
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

voihan se olla niinkin harmiton vika, kuin kuseva tai muuten viallinen suutin :roll:

savuttaako auto tyhjäkäynnillä?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Käykö siis kaikilla Zylinteireillä? :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Mahdollisuuksia on aika paljon näillä tiedoilla. Syitä voi olla esimerkiksi

-katkennut paineventtiilin jousi ruiskutuspumpussa.

-viallinen/kulunut ruiskutusssutin.

-moottorissa venttiilivika, sulkeutuuko / avautuuko kaikki venttiilit...

-vuotava kannentiiviste.

-kiertokanki mutkalla, niitä on aina silloin tällöin esiintynyt, jos on päässyt jossain vaiheessa jäähdyttimen nesteet männän päälle.

Kokeile nyt ensin käydessä paljain sormin suutin putkia vuoron perään, tuntuuko joka putki sykkivän samalla lailla sormien välissä.
kolehmainen2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ti 24.07.2007 22:01
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja kolehmainen2 »

Moottorin tukityynyjen kunnon voit tarkistaa siten että kokeilet että mahtuuko etu sormi tyynyn metallisen helman ja palkin väliin, jos ei niin varmasti ovat vaihto kunnossa (sormen pitää mennä väliin kevyestio eikä tukkien).. Tuskinpa vika näissä on mut tarkista nyt kuiteski..
Nuffield56
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 29.03.2009 13:44

Viesti Kirjoittaja Nuffield56 »

Jos moottori käy tasaisesti ei kummityynyt paljoa merkitse...lähinnä vääntömomentin mukanaan tuomat jurinat lisääntyvät huonoilla tyynyillä. On yksi mersun kone jemmassa, se on pultattu trukkilavaan kiinni ja ihan nätisti käy siinäkin ilman mitään kummeja.
Akke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:32
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Akke »

Ei savuta tyhjäkäynnillä. pittääpä lähtee kattelee. josko vika löytys. kun moottorin lämpötila on 40-50 astetta nii sillo käy parhaiten
W124 300d-24v
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Paljonko on ajettu? Vois likaset/kuluneet suuttimet kyllä vastata noita oireita, niinkun napakin meinasi. Mullakin alle 90-asteisella koneella tyhjäkäynti "hytkyttää," ja vähän naputteleekin, ja ainakin yhdessä suutinputkessa tuntuu selkeästi kovempi tikitys. Kokeile ostaa vaikka Fortea tai LiquiMolyn Diesel Purgea ja laita tankkiin. Sitten vähän karstanpolttoa, tokeneeko? Ainakin omassa, tosin vajaaventtiilisessä auttoi.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Akke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:32
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Akke »

410000km alkaa olee mittarissa.
W124 300d-24v
Vastaa Viestiin