Olisi mielenkiintoista nähdä foorumilaisten omia W124 korisia mersuja. Laitan aluksi pari kuvaa omasta -91 230 marsusta. Ajettu 307tkm ja tuotu saksasta muutama vuosi sitten suomeen. Säilynyt yllättävän hyvin suomen oloissa, nykyäänkin ruosteeton. Ollut varmaan suomeen tuodessa todella hienossa kunnossa.
Viimeksi muokannut jupasierra, To 29.04.2010 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eikö tässä ketjussa käsitellä asiaa? Kyllä sieltä vakioitakin löytyy...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No ainaki kylkivilkut ja vanteet kävi tollee äkkiseltään silmään
Eli mersuissa ei ole kirkkaita kylkivilkkuja uutena asennuksena, ja orkkisvanteet on kyllä talvirenkailla ! Mutta kiitos foorumilaisten , hässijöiden ansiosta epäkohdat huomattiin. Orkkiksella tarkoitin orkkis kuntoista. Eli korille ei ole tehty mitään, eikä sisutalle ja koneelle. Väitän että suomessa ei liiku ainottakaan täysin orkkiskuntoista !
No ainaki kylkivilkut ja vanteet kävi tollee äkkiseltään silmään
Eli mersuissa ei ole kirkkaita kylkivilkkuja uutena asennuksena, ja orkkisvanteet on kyllä talvirenkailla ! Mutta kiitos foorumilaisten , hässijöiden ansiosta epäkohdat huomattiin. Orkkiksella tarkoitin orkkis kuntoista. Eli korille ei ole tehty mitään, eikä sisutalle ja koneelle. Väitän että suomessa ei liiku ainottakaan täysin orkkiskuntoista !
Jos tuon oikein haluaisi vääntää nurinniskoin, niin eikös tuo ole toisaalta jo vähän kuin hoitamattoman auton merkki, jos ei mitään ole tehty.
Ihan esimerkin vuoksi: omassa 124:ssani ei ole mitään tuunauksia sisustassa, mutta selkänojan reunaan on tehty siisti nahkapaikka, kun alkuperäinen kangas oli 16 vuodessa kulunut puhki. Mieluummin valitsen siis tällä kertaa tämän ei-ihan-orginaalin kuin reikäisen penkin
Ei siinä, oma autosi näyttäisi olevan siisti kuin mikä, mutta alkavat olla jo aika pahannäköisiä näistä useimmat jos ihan siltään ovat kuin aikanaan tehdaslinjalta rullatessaan.
Mitä siitä orkkiskuntoisesta saa laittaa että pysyy vielä orkkiksena ? Ei siis kylkivilkkuja eikä vetokoukkua. Mutta mitä muuta, vai väännetäänkö vielä. Omani ei siis ole orkkis, koska sitä on laitettu/korjattu/paikattu myös kuskin penkki jne.
Olen minäkin siistejä satakaksnelkkuja nähnyt. Kaveri on tuonu saksasta n.70 mersua, joista suurin osa juuri 124 korisia. Olen nähnyt -90 mallisen jossa mittarissa alle 100tkm. Kun autoa katsoo päältä ja sisältä alkaa uskoa mittarilukemaan.
Kun saksan otteessa seisoo yhden -42 syntyneen miehen nimi, usko mittarilukemaan vahvistuu. Kyllä niitä vieläkin saksasta löytyy, pitää vaan etsiä ja ajella. Kyseistä marsua peltivanteineen ja orkkiskapseleineen voi kutsua orkkikseksi !
No ei tuosta varmaan herneitä kannata vetää. Ei se mulle ainakaan niin tarkkaa ole millon se on orkkis ja millon ei. Ois se nyt vaan yhtenäisen näkönen ko tunkis sivuvilkuiks oranssit, niiku eessä ja takanakin on.
Oishan se "orkkiksessa" kiva olla alkuperänen rengastus yms yms.
"Oma 300E (1990) ei myöskään ole orkkis, kun on 'tuunattu'...."
Tietysti unohtu mainita, että tää mun yksilö on ruostesuojattu muutamaan kertaan, missä yhteydessä ehdat Lokari-sisälokasuojat on kanssa asennettu tehdasitilauksesta poiketen.
Viimeksi muokannut Sami H., Pe 30.04.2010 12:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Minulla on jokseenkin orkkiskuntoinen 300D -88.
Kuvassa on kitkarenkaat aluvanteilla mutta kesärenkaat ovat alkuperäisillä peltivanteilla ja pölykapseleilla.
Auto on ollut uudesta saakka naapurikaupungissa, ensimmäisellä omistajalla 8 vuotta ja toisella 14 vuotta.
Sami H. kirjoitti: kuljettajan oven kyynärtuella, Tuo kuskin kyynärtuki oli kuulemma yleinen lisävaruste Saksassa tuohon aikaan.
Kova väite tämäkin mutta en kyseenalaista. En ole koskaan nähnyt tuollaista! Onko siinä MB:n varaosanumero, voisi olla melko veikeä. Miten se on kiinnitetty?
Onpa muuten harvinaisen komea 300 E. Ei satu olemaan kaupan?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Luulen, että tuo kyynärnoja ei ole MB:n vaan ihan tarvike. Tosin, en ole edes ajatellut, että voisi olla MB:n valmistetta. Pitääpä tarkastella lähemmin, onko mitään valmistajaa tai osanumeroa näkyvillä. Auton 1. omistajan mukaan tuo oli Saksassa yleinen, siis tarkoittaen ilmeisesti, että niitä oli vaan tarjolla ja porukat niitä sitten myös asentelivat. Lienee joku saksalainen kieroutuma.
Se on vaan painettu oven kahvan kuoppaan.
Ratissa näkyvä lenkki on muuten Blaupunktin kaukosäätimen kiinnike. Säädin jää tuohon ratin sisäkehälle piiloon.
Valitettavasti tämä yksilö ei ole nyt kaupan, mutta pidetään tulevaisuudessa mielessä Timo
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Töissä hoksasin parkissa eritäin siistin 300d 124 vuosimalli tais olla 90, ihailin aikani niin eiköhän kuski tule paikalle.
Kehaisin mersua miten siisti niin ruettiin heti katsomaan ihan urakalla, konehuone oli kuin uusi ja sisustasta pisti ensin silmään ratin kehän "rypylät" joita ei enää tahdo nähdä (kuluneet pois)
Joten vilkaisin mittariin 169000 tkm perhana oli toteamus, ukko kertoi ostaneensa mersun itäsuomesta alkuperäiseltä omistajalta joka oli saavuttanut eläkeiän ja ei tarvinut enää autoa.
Pikkuisen meinas kateeksi pistää kun kehaisi ostaneensa vielä kuulopuheiden perusteella ko. yksilön pilkka hintaan..