W211 280CDi V6 lastutuksen hinta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

W211 280CDi V6 lastutuksen hinta

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Onko kohtuullinen hinta arvostetussa yrityksessä 190hv & 440Nm => n. 215hv & 500Nm dynoineen 650€? Ottaako joku enemmän tehoja samalla hinnalla ja kannattaako?

Älkää kiitos viitatko siihen 26 sivua pitkään threadiin...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: W211 280CDi V6 lastutuksen hinta

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Onko kohtuullinen hinta arvostetussa yrityksessä 190hv & 440Nm => n. 215hv & 500Nm dynoineen 650€? Ottaako joku enemmän tehoja samalla hinnalla ja kannattaako?

Älkää kiitos viitatko siihen 26 sivua pitkään threadiin...

Tuo on varmaankin niitä töpselillä osittain tehtäviä juttuja... homma jää silloin vaiheeseen (limitterejä...).

Oikein tehtynä 280 CDI ja 320 CDI voidaan ohjelmoida samantehoisiksi, kun vain osataan, sillä moottorit ovat aivan identtisiä. Ohjelmointi ei ole ihan helppo juttu, kun halutaan tehdä hyvä V6 280 CDI.

Itsellä reilu 280 hp ja 620 nm 262 km/h, hiukkassuotimet paikoillaan, kaikki parametrit silti turvallisella alueella. Sinuna ottaisin 280 CDI: stä vähintään 320 CDI vakiotehot käyttöön.

Kysyppä Ekiltä tarkemmin (www.powerflash.fi).
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
Jos ko. arvostetussa yrityksessä osattaisiin edes kopioida asiaan vaikuttavat kartat vähän uudemmasta, faceliftatusta 320cdi,stä, niin saisivat kuiteskin 540nm ja 224hv...
Eikä tarviisi edes dynottaa, kun valmistaja takaa tehon.
Kattelisin jostain muualta lastun laittajaa.

. . . kun auto on käytännössä ihan sama, niinkuin yllä jo kirjoitettiinkin. . .

Tuossa V6,ssa on vakiona suutinkartassa 90milliä.
Sillä tulee pikkuista vaille 600nm vääntöjä ja tehoa 260-270 väliin.
Jos suutinkartasta otetaan vaikkapa 10% lisää, niin vääntö ja teho nousee suunnilleen samassa suhteessa, ei aivan, kun hyötysuhde samalla huononee ja ohjelma alkaa laskemaan ruiskutusta pikkuisen väärin, muttei se tuossa autossa suuria haittaakkaan, kun siinä on vakiona todella suuret suuttimet ja erittäin lyhyet ruiskutusajat.
Ei vielä savuta.

Renkaanvingutukseen em. mallit ei oikein sovellu, mersun yli-innokkaan luistoneston takia, jota ei oikein saa mitenkään pois päältä ja sen seitsenpykäläisen vaihteiston takia, joka kaikissa tilanteissa vaihtaa niin sivistyneesti (ja koko ajan).

Kaikkia noita ei kaapelilla saa tehtyä.
Ei vaan pysty.
Niissä lopuissa sitten täytyy ecua purkaa ja ohjelmointi suorittaa bdm-laitteella suoraan piirilevyn ohjelmointinastojen kautta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Myönnän häpeäkseni, että en muista tarkasti arvoja, mitä he lupasivat, saattoi olla, että Tuikun antamat arvot jopa täyttyivät. Kyseinen firma sijaitsee Valkeakoskella ja on ainakin täällä Forumilla saanut positiivista palautetta.

Onko hinta linjassa vai pitääkö tinkiä?

Powerflashin sivuilta katsottuna Mercedes E w211
280 CDI V6 140 kW/190 hv 440 Nm => 160 kW/218 hv 480 Nm
Ja Ouluun on vähän pitkä matka...
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

jos 280 ja 320 v6 on täsmälleen sama kone,lukuunottamatta tehdasohjelmaa,niin miksiköhän esim. karalan viriluettelossa 280 malliin saa vain 218 hv. ja 320 malliin 299hv.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja tuikku »

karikuuva kirjoitti:jos 280 ja 320 v6 on täsmälleen sama kone,lukuunottamatta tehdasohjelmaa,niin miksiköhän esim. karalan viriluettelossa 280 malliin saa vain 218 hv. ja 320 malliin 299hv.
Sitäpä voi sitten jokainen mietiskellä.
Esimerkiksi kylmänraudanseppä taitaa ajella juurikin Karalan Mikan tekemällä softalla....


. . . Kyllä ne ihan samat moottorit on.
Siitä on tästä samasta moottorista/vaihteistosta tosi monta eri tehoversiota, joista kaikista lähtee loppupelissä juuri samat tehot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:Myönnän häpeäkseni, että en muista tarkasti arvoja, mitä he lupasivat, saattoi olla, että Tuikun antamat arvot jopa täyttyivät. Kyseinen firma sijaitsee Valkeakoskella ja on ainakin täällä Forumilla saanut positiivista palautetta.

Onko hinta linjassa vai pitääkö tinkiä?

Powerflashin sivuilta katsottuna Mercedes E w211
280 CDI V6 140 kW/190 hv 440 Nm => 160 kW/218 hv 480 Nm
Ja Ouluun on vähän pitkä matka...
Turhaan kait täällä koittaa ihmisiä auttaa, kun eivät sitten usko.

Pyysinkin sinua soittamaan, niin kuulet itse autoasi koskevat faktat.

Kaikkea ei aina kerrota netissä... tuikku nyt tuntuu vain olevan poikkeuksellisen avoin tiedon jaossa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

tuikku kirjoitti:.

....Renkaanvingutukseen em. mallit ei oikein sovellu, mersun yli-innokkaan luistoneston takia, jota ei oikein saa mitenkään pois päältä ja sen seitsenpykäläisen vaihteiston takia, joka kaikissa tilanteissa vaihtaa niin sivistyneesti (ja koko ajan).
Totta, auton perusluonne on cossusierraa hienostuneempi...siinäkin Tuikku on oikeassa... vaivannäöllä ohjelmaa mietittäessä herkkyyttä kaasuun löytyy ehkä vielä enemmän tai sitten minun vakio 17" kesärenkaat on vain liian kapeat..;

itsellä kyllä ajonvakautus "pois päältä" risteyksestä ulos kiihdyttäessä (kaasu pintakaasulta nopeasti noin 50% auki) perä lähtee yhtä nopeasti sivulle kuin ennen vanhaan hondamonkeyssä peilijäällä kävelyvauhdissa... toki ajonvakautus silloinkin ottaa kiinni ennen kuin perä menee edelle, jos ei kuski vastaohjaa. Ei siis mikään driftinki peli, mutta suttaa minulle sopivasti... silloin harvoin kun raskin sen antaa tapahtua.

Vaihteisto toimii nyt sportti asennolla mielestäni fiksusti, ei vaihda turhaan vaihdetta, vaan hyödyntää vääntöä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
T280CDIAvantgarde kirjoitti:Myönnän häpeäkseni, että en muista tarkasti arvoja, mitä he lupasivat, saattoi olla, että Tuikun antamat arvot jopa täyttyivät. Kyseinen firma sijaitsee Valkeakoskella ja on ainakin täällä Forumilla saanut positiivista palautetta.

Onko hinta linjassa vai pitääkö tinkiä?

Powerflashin sivuilta katsottuna Mercedes E w211
280 CDI V6 140 kW/190 hv 440 Nm => 160 kW/218 hv 480 Nm
Ja Ouluun on vähän pitkä matka...
Turhaan kait täällä koittaa ihmisiä auttaa, kun eivät sitten usko.

Pyysinkin sinua soittamaan, niin kuulet itse autoasi koskevat faktat.

Kaikkea ei aina kerrota netissä... tuikku nyt tuntuu vain olevan poikkeuksellisen avoin tiedon jaossa.
En tarkoittanut arvostella sinua tai kommenttejasi. Tarkoitin vain, että heidän nettisivuilla ei moisesta mainita, ja että Oulu sijaitsee kotoani liian kaukana. Eri asia sitten on, jos Oulun Ekillä on sivutoimipiste Pirkanmaalla, joka tekee hänen tietotaidollaan... Vielä tuohon alkuperäsieen topiciin: Onko hinta kunnossa?
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja Division »

tuikku kirjoitti:
karikuuva kirjoitti:jos 280 ja 320 v6 on täsmälleen sama kone,lukuunottamatta tehdasohjelmaa,niin miksiköhän esim. karalan viriluettelossa 280 malliin saa vain 218 hv. ja 320 malliin 299hv.
Sitäpä voi sitten jokainen mietiskellä.
Esimerkiksi kylmänraudanseppä taitaa ajella juurikin Karalan Mikan tekemällä softalla....


. . . Kyllä ne ihan samat moottorit on.
Siitä on tästä samasta moottorista/vaihteistosta tosi monta eri tehoversiota, joista kaikista lähtee loppupelissä juuri samat tehot.
Erään Mersukauppiaan mukaan tehoero johtuu 280Cdi:ssä olevasta pienemmästä turbosta ja eri ohjelmasta (sama juttu kuin BMW E60 530D vs. 525D). Pienemmän turbon takia ei myöskään pelkästään ohjelmaa muokkaamalla olisi mahdollista saavuttaa 320Cdi:n vastaavia optimoituja tehoja.

Tähän haluaisin itsekin varmuuden, koska tämän tiedon valossa 280Cdi on poissa ostoslistaltani.

Osaatko sanoa tuosta turboasiasta jotain Tuikku?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Lueppas nyt tarkemmin nuo aikaisemmat vastaukset tuosta yläpuolelta, saat sieltä kyllä kaipaamasi tiedon.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Division kirjoitti:Tähän haluaisin itsekin varmuuden...
Pidä vaan ostoslistlla, myyjä ei nyt tiedä...
Varaosakatloogista, siitä EPCstä voi itsekukin käydä tarkistamassa, että aivan samalla varaosanumerolla on kaikkien tehoversioiden turbot.

Jos ei meinaa lastuttaa, vaan ajaa vakiolla, niin silloin tehoerolla voi ollakkin merkitystä, ainakin henkinen sellainen.
Mutta jos "tarvittaessa" on valmis ohjelmanmuokkaukseen, niin ei ainakaan kovin paljoa enempää kannata "oikeasta" 320,sestä minun mielestäni maksaa.

Tekniikkapaketti on kestävyyden suhteen varmasti identtinen.
Vaihteistojen, tai perien erilaisista välityssuhteista en osaa sanoa mittään.
Mutta kuvittelen vahvasti, että kustannusten säästämiseksi, ainaskin saman mallisarjan sisällä, ei eroja ole.

Sellainen "riski" siinä pitää muistaa, että kaikkia noita V6,sia ei saa kaapelilla tehtyä, ei vaan pysty, piste.
Niissä lopuissa täytyy ecua purkaa ja tehdö homma suoraan piirivyssä olevien ohjelmointinastojen kautta, siinä pieni lisäriski.

Muuten sivistynyt ja miellyttävän tasaista voimaa antava paketti.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

T280CDIAvantgarde kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
T280CDIAvantgarde kirjoitti:Myönnän häpeäkseni, että en muista tarkasti arvoja, mitä he lupasivat, saattoi olla, että Tuikun antamat arvot jopa täyttyivät. Kyseinen firma sijaitsee Valkeakoskella ja on ainakin täällä Forumilla saanut positiivista palautetta.

Onko hinta linjassa vai pitääkö tinkiä?

Powerflashin sivuilta katsottuna Mercedes E w211
280 CDI V6 140 kW/190 hv 440 Nm => 160 kW/218 hv 480 Nm
Ja Ouluun on vähän pitkä matka...
Turhaan kait täällä koittaa ihmisiä auttaa, kun eivät sitten usko.

Pyysinkin sinua soittamaan, niin kuulet itse autoasi koskevat faktat.

Kaikkea ei aina kerrota netissä... tuikku nyt tuntuu vain olevan poikkeuksellisen avoin tiedon jaossa.
En tarkoittanut arvostella sinua tai kommenttejasi. Tarkoitin vain, että heidän nettisivuilla ei moisesta mainita, ja että Oulu sijaitsee kotoani liian kaukana. Eri asia sitten on, jos Oulun Ekillä on sivutoimipiste Pirkanmaalla, joka tekee hänen tietotaidollaan... Vielä tuohon alkuperäsieen topiciin: Onko hinta kunnossa?
Eikös powerflash tee yhteistyötä turbotekin kanssa ja ohjelmat Karalan käden jälkeä? Itse en laittais 650€lastuun..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: E 280 :n lastutus

Viesti Kirjoittaja Division »

tuikku kirjoitti:
Division kirjoitti:Tähän haluaisin itsekin varmuuden...
Pidä vaan ostoslistlla, myyjä ei nyt tiedä...
Varaosakatloogista, siitä EPCstä voi itsekukin käydä tarkistamassa, että aivan samalla varaosanumerolla on kaikkien tehoversioiden turbot.

Jos ei meinaa lastuttaa, vaan ajaa vakiolla, niin silloin tehoerolla voi ollakkin merkitystä, ainakin henkinen sellainen.
Mutta jos "tarvittaessa" on valmis ohjelmanmuokkaukseen, niin ei ainakaan kovin paljoa enempää kannata "oikeasta" 320,sestä minun mielestäni maksaa.

Tekniikkapaketti on kestävyyden suhteen varmasti identtinen.
Vaihteistojen, tai perien erilaisista välityssuhteista en osaa sanoa mittään.
Mutta kuvittelen vahvasti, että kustannusten säästämiseksi, ainaskin saman mallisarjan sisällä, ei eroja ole.

Sellainen "riski" siinä pitää muistaa, että kaikkia noita V6,sia ei saa kaapelilla tehtyä, ei vaan pysty, piste.
Niissä lopuissa täytyy ecua purkaa ja tehdö homma suoraan piirivyssä olevien ohjelmointinastojen kautta, siinä pieni lisäriski.

Muuten sivistynyt ja miellyttävän tasaista voimaa antava paketti.
Ok, suuret kiitokset vastauksesta Tuikku, 280 Cdi palasi ostoslistalle.

Ilmeisesti ainakin sinun kautta onnistuu tuo 280 Cdi:n ohjelmointi, jos sellaisen menen hankkimaan?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä onnistuu . . . "kaapelivarauksella". :lol:
Minä en tee, enkä ole opetellutkaan sitä BDM-laitteen käyttöä, ainakaan vielä, jolla se ohjelmointi suoritetaan, jos kaapelilla ei onnistu.
- Kyllä sekin vielä tulee, mutta tuntuu, että on vieläkin niin kamalasti muutakin oppimista aiheesta ja siitä, miten se ohjelma "oikeasti" kannattaa muuttaa ja mitä sieltä ei kannata muuttaa, ettei vaan nyt repiä joka asiaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Henri_L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: Su 12.09.2004 17:26
Paikkakunta: Pertteli

Viesti Kirjoittaja Henri_L »

Eikös tussa 320cdi:ssä ole eri jarrut huin 280cdi:ssä.
Tankki on vakiona isompi.
Automaatissa kummastutti teknisiätietoja lukiessani kun 320 oli ilmoitettu 2 eri pakki välitystä, kun 280 vain yksi.
Tesla Model 3

Ex C300 blueTec hybrid S205
Ex e300 blueTec hybrid s212 facelift
EX 280cdi v6 S211
EX 220 cdi S203
EX 290 TD W210
EX. 250D W124
Avatar
T280CDIAvantgarde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 12.07.2009 20:19
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja T280CDIAvantgarde »

tuikku kirjoitti:.
Kyllä onnistuu . . . "kaapelivarauksella". :lol:
Minä en tee, enkä ole opetellutkaan sitä BDM-laitteen käyttöä, ainakaan vielä, jolla se ohjelmointi suoritetaan, jos kaapelilla ei onnistu.
- Kyllä sekin vielä tulee, mutta tuntuu, että on vieläkin niin kamalasti muutakin oppimista aiheesta ja siitä, miten se ohjelma "oikeasti" kannattaa muuttaa ja mitä sieltä ei kannata muuttaa, ettei vaan nyt repiä joka asiaan.
Moro, sinulla on yv... Pitää muistuttaa tätä kautta, kun en itse ainakaan huomaa niitä, kun ilmoitukset eivät toimi vieläkään.
Mainitsemisen arvoisia entisiä autoja:
Mercedes-Benz E280CDi T Avantgarde vm. 2006
Audi A6 2,5TDi Quattro vm. 2002
Saab 900 S 2,0 Turbo vm. 1992
BMW 2000 automatic vm. 1968

Nykyinen kottero Volvo XC60 D3 AWD Summum vm. 2012
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

Lonkalta sanoisin että 80% 280CDI:stä ei onnistu kaapelilla. Tai siis, ohjelmointihan sujuu hienosti, mutta lisätehoa tulee aina se sama 8kW.

BDM noissa on todella inhottava suoritus, koska "padit" on ECUn piirikortin "nurjalla puolella", ja piirikortti on liimattu siihen kanteen kiinni. Joskus hajoaa, joskus ei.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Jostain syystä, on sellainen tutina varpaissa, että aivan viime aikoina tuo MPPS olisi ruvennut hiukan paremmin toimimaan noiden kanssa.
Kopkopkopkopkopkop.... koputtaa puuta.
Olisko kuitenkin jotain päivitetty.
Vielä talvella näytti tosiaan toivottomalta, kun noiden onnistumisprosentti oli tosiaan aika huono, ei nyt ihan tuo 20%, mutta tuntui, että ehken joka toinen.

Kurjinthan tuossa on juurikin se, että monesti tosiaan kaikki "näyttää" onnistuvan hienosti.
Mutta ei se tuo MPPS edes ole kyllä lukenutkaan kaikkia, äkkiä muistan nyt ainaskin sprintterin ja ässän...
Eli saat tehdä täyden työn ja vähän jännittää sitä lukua/kirjoitusta ja lopuksi vielä että muuttuiko mikään.
Hyvähän siinä tieten on, että jos mikään ei muutu, niin ei se ainakaan vakiota huonommaksi tule. :lol:

Kaapelin tekijöiden pitäisi vielä vähän tuossa skarpata.
Joku "full flash read" - optio olisi poikaa.

Pitäiskö laittaa vähän selventävää edittiä perään...
Siis, ongelmahan näissä autoissa on sellainen, että kaapelit, obd-portin kautta eivät luekkaan kaikkia asiaan vaikuttavia kohtia muistissa olevista kartoista.
Joitain kohtia, karttoja jää silloin myös muuttamatta, vakioksi.
Ja kun nämä ovat käytännössä juuri niitä, joilla sitä tehoa rajoitetaan, niin vaikka kaikki muutokset ohjelman "näkyvään", tai luettuun osaan tehdään juuri ja täysin oikein ja siellä olevat rajoittimet muutetaan, niin näkymättömissä on vielä "ylimääräisiä" karttoja, joita (myös) ohjelma käy kurkkaamassa ja jotka sitten rajoittaa sen tehon/väännön.

EDC-16-ecuissahan tämä ohjelman luku ja kirjoitus menee suunnilleen siten, että kaapeli "kysyy" eculta, mitä osaa muistipiiristä se käyttää, ja lukee sitten sen.
Onko sitten niin, että juuri tämän moottorin ja ecun tapauksessa hyvin usein on sitten tehty joku päivitys, tai muutos ohjelmaan ja karttoja on joko lisätty, tai siellä jo valmiiksi olevia, "ylimääräisiä", otettu käyttöön.
En tiedä, mutta lopputulos on.
Että ecu vaan ei osaa kertoa sitä oikein kaapelille . . . ja ne jää lukematta.

Bdm-laitteella taas sitten luetaan kaikki data, ihan kaikki.
Ja kun sitten kaikkiin näkyvissä oleviin karttoihin tehdään se muutos, lastutus, niin käyttipä ohjelma mitä karttoja tahansa, niin muutos varmasti onnistuu.
Siinä se, oikeastaan merkittävin ero menetelmissä.
Itseasiassa sama työ, samat muutokset, mutta muuttamalla "varmasti kaikki", saadaan muutoskin varmasti aikaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

uudet autot on can väyläisiä joten ei ole ollut tarvetta tehtaalla kytkeä k-line pinniä obd pistokkeeseen 7
ekussä k-line pinni on pin 43 muistaakseni
dera
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 03.09.2008 18:42

Viesti Kirjoittaja dera »

tuikku kirjoitti:.

Olisko kuitenkin jotain päivitetty.
Ei.
tuikku kirjoitti:
Kaapelin tekijöiden pitäisi vielä vähän tuossa skarpata.
Joku "full flash read" - optio olisi poikaa.
EDC16C31 ei salli muistiin lukuoikeutta kuin tietylle datablockille flashissa. Siihen ei kaapelin tekijöillä ole paljoa sanavaltaa.
Mulla on oma epäilys, miksi tuo C31 on niin hankala.
Kantsii muuten tehä vaan silleen, että muuttaa vain yhtä (tiedät kyllä mitä) karttaa vaikka -50% ja katsoo tapahtuuko muutosta, ettei turhaa naputtele koko fileä ja sitten toteaa että ei tästä nyt tullut ku sanomista.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, jotain tuollaista olenkin jo miettinyt.

Tilannehan on vielä monesti sellainen, ettei asiakkaalla itselläänkään ole ihan täyttä kuvaa siitä, miten se auto on kulkenut ennen ohjelmaa ja onko mitään muutosta tullut.
Ei ole koskaan oikeastaan kellotettu mitään riittävän pitkää kiihdytystä, tai auto on ollut niin vähän aikaa vasta, että vakiokin on tuntunut pirteältä.
Lopputuloksena on sitten vähän kumma olo . . .
Tämä moottori kun ei tosiaan pidä mitään mölyä itsestään, eikä rengas vingu, eikä pakoputki oikein savua tupruta.

Kun ensin tosiaan ottaa syötöt poikkeen ja se onnistuu, niin todennäköisesti lisäyskin silloin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
DieselMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 14.12.2005 13:48
Paikkakunta: Tampere

Facelift E280CDIT valmiina "lastutukseen"?

Viesti Kirjoittaja DieselMB »

Tervehdys kaikille!

Löytyipä mielenkiintoinen threadi ja tuntuu askarruttavan monia muitakin sama aihe. Eli itsekin tuli tässä tuotua facelift E farkku tuolla 280 koneella ja lievästi olen pettynyt ko. auton voimavaroihin ja samoin polttoaineen kulutukseen verrattuna edelliseen, toki lastutettuun W210 320CDI:hin, joka oli siis suoralla 6-moottorilla. Muutenhan auto menee kuin juna, mutta tietty terävyys puuttuu kulkupuolelta.

Etenkin kaasuun reagointi ohitukseen lähdössä on 280:ssä jotenkin niiiin paljon unisempaa kuin edellisessä, jossa oli ihan vaan ulkoinen KCR purkki (ei mitään tietoa mitä se oikeasti "optimoi" tai huijasi, mutta kyllä sen paikallaolon tosiaan huomasi). Samoin ainakin tietokoneen perusteella entisellä pääsi nätissä matka-ajossa alle 6L/100km ja tällä näyttää menevän melkein väkisin se 7,0L/100km huolimatta seitsemän vuoden oletetusta evoluutiosta ja 7Gtronicista jne. Jotenkin uskoisin, että ihan todellinenkin kulutus oli pienempi siinä vanhassa. Voiko DPF sitten tehdä noin paljon hallaa polttoaineenkulutukselle?

Mikäs olisi tällä hetkellä se state-of-the-art optimointi/ohjelma kakskasikymppiseen ja mistä se kannattaisi hankkia? Tämän threadin lukeneena otaksun, että tälläkin palstalla majailee ainakin pari osaajaa ja olen kiinnostunut kaikista vaihtoehdoista 280CDI:n piristämiseen, mielellään voisin tukea myös alan harrastajaa flashayslaitteiden kuoletuksessa jos siihen kiinnostusta löytyy.

Kiitoksia etukäteen!
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Facelift E280CDIT valmiina "lastutukseen"?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

DieselMB kirjoitti:Tervehdys kaikille!

Löytyipä mielenkiintoinen threadi ja tuntuu askarruttavan monia muitakin sama aihe. Eli itsekin tuli tässä tuotua facelift E farkku tuolla 280 koneella ja lievästi olen pettynyt ko. auton voimavaroihin ja samoin polttoaineen kulutukseen verrattuna edelliseen, toki lastutettuun W210 320CDI:hin, joka oli siis suoralla 6-moottorilla. Muutenhan auto menee kuin juna, mutta tietty terävyys puuttuu kulkupuolelta.

Etenkin kaasuun reagointi ohitukseen lähdössä on 280:ssä jotenkin niiiin paljon unisempaa kuin edellisessä, jossa oli ihan vaan ulkoinen KCR purkki (ei mitään tietoa mitä se oikeasti "optimoi" tai huijasi, mutta kyllä sen paikallaolon tosiaan huomasi). Samoin ainakin tietokoneen perusteella entisellä pääsi nätissä matka-ajossa alle 6L/100km ja tällä näyttää menevän melkein väkisin se 7,0L/100km huolimatta seitsemän vuoden oletetusta evoluutiosta ja 7Gtronicista jne. Jotenkin uskoisin, että ihan todellinenkin kulutus oli pienempi siinä vanhassa. Voiko DPF sitten tehdä noin paljon hallaa polttoaineenkulutukselle?

Mikäs olisi tällä hetkellä se state-of-the-art optimointi/ohjelma kakskasikymppiseen ja mistä se kannattaisi hankkia? Tämän threadin lukeneena otaksun, että tälläkin palstalla majailee ainakin pari osaajaa ja olen kiinnostunut kaikista vaihtoehdoista 280CDI:n piristämiseen, mielellään voisin tukea myös alan harrastajaa flashayslaitteiden kuoletuksessa jos siihen kiinnostusta löytyy.

Kiitoksia etukäteen!
Tampereeltahan ei ole kuin maistaa ouluun noin makealla pelillä...
soittele ekille powerflashiin, hänelle mahdollisesti tarvittava ecun aukaisu ei ole liian suuri haaste, kun asiakas ymmärtää käytännön realiteetit.

Alkaa sinunkin pelisi laukkamaan....

PS. Se hiukkassuodin lisää kulutusta, mutta pitää perän kliinisen puhtaana lentokenttäkokeissakin...
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

dera kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.

Olisko kuitenkin jotain päivitetty.
Ei.
tuikku kirjoitti:
Kaapelin tekijöiden pitäisi vielä vähän tuossa skarpata.
Joku "full flash read" - optio olisi poikaa.
EDC16C31 ei salli muistiin lukuoikeutta kuin tietylle datablockille flashissa. Siihen ei kaapelin tekijöillä ole paljoa sanavaltaa.
Mulla on oma epäilys, miksi tuo C31 on niin hankala.
Kantsii muuten tehä vaan silleen, että muuttaa vain yhtä (tiedät kyllä mitä) karttaa vaikka -50% ja katsoo tapahtuuko muutosta, ettei turhaa naputtele koko fileä ja sitten toteaa että ei tästä nyt tullut ku sanomista.
minkä kokoinen tiedosto sieltä tulee?
runsas kaks mekaa tulee luen sen sitten kaapelilla tai ekun kortilta suoraan
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

tuikku kirjoitti:.
Tämä moottori kun ei tosiaan pidä mitään mölyä itsestään, eikä rengas vingu, eikä pakoputki oikein savua tupruta.
Asiaa sivuten, tuosta renkaiden vinkumisesta puheenollen. Onko kellään lastutetun (270hv/620nm) 280/320Cdi:n omistajalla kokemusta, että auttaako 265-leveiden takarenkaiden vaihto 285-leveisiin mitenkään erityisen paljon noihin pito-ongelmiin?
Olen itse viemässä auton softanmuokkaukseen ensi viikolla ja jo nyt pelkällä 224hv/540nm vakio-ohjelmalla ilmenee pito-ongelmia 265-leveillä kumeilla. Auto vetää perää vinoon haukilähdössä kuivallakin asfaltilla ennen, kuin luistonesto ehtii puuttumaan peliin vaikka renkaat ovat erittäin hyvät ja laadukkaat. Tämä siis tapahtuu vaikka lähtöä ei auteta mitenkään jarrulla, eli ihan normaalissa lähdössä, kaasu pohjassa, paikaltaan lähtiessä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin