Vaihdoin omaan lastutettuun w211 270cdi:in vanhemman 210 ilmamäärämittarin.
Kulutus putosi yli 1,5l/100km ja lastun (tehty lastu ei mikään halpispaska) lupaamat tehot on nyt vasta saavutettu.
Sitä en tiedä miksi näin mutta pelaa paljon paremmin kuin omalla ilm.mittarilla.
Kellään vastaavia kokemuksia???
W211 270cdi ilm. määrämittari (tehot ja kulutus)
.
Edellisen lisäksi.
Kierrätystä ei ole otettu poikkeen.
Tai egr,n kartta muokattu niin omituiseksi, ettei omalla anturillaan voi toimia kunnolla.
Voisin minä vieläkin jotain kirjoittaa, mutta sitten sulle tulee jo paha mieli.
Mersu on vähän omituinen auto.
Ja siinä on vähän omituiset ohjelmat . . . sakut ei ole tehneet mitään yksinkertaisesti, jos sen on voinut tehdä monimutkaisesti...
Ei siinä mittään, jos olet tyytyväinen nyt autoosi, niin kannattaako tuota enemmälti kummastella, hieno juttu, kun toimii.
Edellisen lisäksi.
Kierrätystä ei ole otettu poikkeen.
Tai egr,n kartta muokattu niin omituiseksi, ettei omalla anturillaan voi toimia kunnolla.
Voisin minä vieläkin jotain kirjoittaa, mutta sitten sulle tulee jo paha mieli.
Mersu on vähän omituinen auto.

Ja siinä on vähän omituiset ohjelmat . . . sakut ei ole tehneet mitään yksinkertaisesti, jos sen on voinut tehdä monimutkaisesti...
Ei siinä mittään, jos olet tyytyväinen nyt autoosi, niin kannattaako tuota enemmälti kummastella, hieno juttu, kun toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Sepä se hinta/tunettu firma(digi... pow... voi... valke...ym ym) ei näissä valitettavasti takaa muuta kun sen että rahoistaan pääsee
(hyvä esimerki ns takuista jos ei ole tyytyväine niin palutetaan alkutilaan, no pari tuttua kaveri on yli 3kk odotellut että koskas se tapahtuisi kun oikeestaan alusta asti ollut lähes poikeuksetta aina ajossa audiRS vikatilassa, toisella sama hauskuus volvon kanssa molemilla sika halvat "yli600€" penkissä tehdyt
ohjelmat mitkä penkissä antaneet hienot käppyrät, eipä vaan toimi tositilanteesa)
(hyvä esimerki ns takuista jos ei ole tyytyväine niin palutetaan alkutilaan, no pari tuttua kaveri on yli 3kk odotellut että koskas se tapahtuisi kun oikeestaan alusta asti ollut lähes poikeuksetta aina ajossa audiRS vikatilassa, toisella sama hauskuus volvon kanssa molemilla sika halvat "yli600€" penkissä tehdyt
ohjelmat mitkä penkissä antaneet hienot käppyrät, eipä vaan toimi tositilanteesa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

.
Testerillä sitä on vähän vaikea nähdä.
Paitsi tieten ihan "lopussa" kun se antaa vaan koko ajan samaa jännitettä.
Se vika alkaa salakavalasti siten, että se pikkuhiljaa lakaa tunnistamasta niitä suurimpiä ilman määriä.
Eli kierrätyksen osuus moottorin menevästä ilman määrästä suurenee ja suurenee, samalla happi vähenee - ja teho, sitä on vaikea havaita, kun se tapahtuu niin vaivihkaa.
Oireita on siis tehottomuus, savu, tehon aaltoilu, välillä vetää - välillä huonommin, ym ym...
Lopussa tosiaan tulee vikatila.
Yleensä kaikki, moottorin kummallinen käytös - ilman oikeaa syytä.
Testerillä sitä on vähän vaikea nähdä.
Paitsi tieten ihan "lopussa" kun se antaa vaan koko ajan samaa jännitettä.
Se vika alkaa salakavalasti siten, että se pikkuhiljaa lakaa tunnistamasta niitä suurimpiä ilman määriä.
Eli kierrätyksen osuus moottorin menevästä ilman määrästä suurenee ja suurenee, samalla happi vähenee - ja teho, sitä on vaikea havaita, kun se tapahtuu niin vaivihkaa.
Oireita on siis tehottomuus, savu, tehon aaltoilu, välillä vetää - välillä huonommin, ym ym...
Lopussa tosiaan tulee vikatila.
Yleensä kaikki, moottorin kummallinen käytös - ilman oikeaa syytä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Hmm. Voisiko ilmasassamittari aiheuttaa sen, että reagoituikku kirjoitti:.
Testerillä sitä on vähän vaikea nähdä.
Paitsi tieten ihan "lopussa" kun se antaa vaan koko ajan samaa jännitettä.
Se vika alkaa salakavalasti siten, että se pikkuhiljaa lakaa tunnistamasta niitä suurimpiä ilman määriä.
Eli kierrätyksen osuus moottorin menevästä ilman määrästä suurenee ja suurenee, samalla happi vähenee - ja teho, sitä on vaikea havaita, kun se tapahtuu niin vaivihkaa.
Oireita on siis tehottomuus, savu, tehon aaltoilu, välillä vetää - välillä huonommin, ym ym...
Lopussa tosiaan tulee vikatila.
Yleensä kaikki, moottorin kummallinen käytös - ilman oikeaa syytä.
hitaasti kaasuun?
.
No ei
Sen aiheuttaa se, että joko ahtopaine ei jonkun vian takia nouse, tai ecu ei "näe" sitä nousua, eikä lisää syöttöjä.
Kun ero ecun näkemän (todellisen) ahtopaineen ja ohjelman pyytämän välillä tulee riittävän suureksi, seuraa lopulta vikatila ja "moottorivikavalo"
Vikamuistin luku ei (vielä) auta, jollei siitä jo ole vikatila tullut.
Jos toimintaperiaatteen tunteminen tuntuu vaikealta, niin voi koettaa temppuilla sen auton vikatilaan ja luetuttaa (vikapäällä) se vikamuisti, niin aktiivinen vika on se, joka tod. näköisesti vaivan aiheuttaa.
No ei
Sen aiheuttaa se, että joko ahtopaine ei jonkun vian takia nouse, tai ecu ei "näe" sitä nousua, eikä lisää syöttöjä.
Kun ero ecun näkemän (todellisen) ahtopaineen ja ohjelman pyytämän välillä tulee riittävän suureksi, seuraa lopulta vikatila ja "moottorivikavalo"
Vikamuistin luku ei (vielä) auta, jollei siitä jo ole vikatila tullut.
Jos toimintaperiaatteen tunteminen tuntuu vaikealta, niin voi koettaa temppuilla sen auton vikatilaan ja luetuttaa (vikapäällä) se vikamuisti, niin aktiivinen vika on se, joka tod. näköisesti vaivan aiheuttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5