W211 270cdi ilm. määrämittari (tehot ja kulutus)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
veliniemi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Su 14.02.2010 20:57

W211 270cdi ilm. määrämittari (tehot ja kulutus)

Viesti Kirjoittaja veliniemi »

Vaihdoin omaan lastutettuun w211 270cdi:in vanhemman 210 ilmamäärämittarin.

Kulutus putosi yli 1,5l/100km ja lastun (tehty lastu ei mikään halpispaska) lupaamat tehot on nyt vasta saavutettu.

Sitä en tiedä miksi näin mutta pelaa paljon paremmin kuin omalla ilm.mittarilla.

Kellään vastaavia kokemuksia???
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Olisko alkuperäinen ilmamäärämittari ollut viallinen ja kun nykyinen antaa oikeaa arvoa, auto toimii kuten on suunniteltu.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Edellisen lisäksi.
Kierrätystä ei ole otettu poikkeen.
Tai egr,n kartta muokattu niin omituiseksi, ettei omalla anturillaan voi toimia kunnolla.

Voisin minä vieläkin jotain kirjoittaa, mutta sitten sulle tulee jo paha mieli.
Mersu on vähän omituinen auto. :lol:
Ja siinä on vähän omituiset ohjelmat . . . sakut ei ole tehneet mitään yksinkertaisesti, jos sen on voinut tehdä monimutkaisesti...

Ei siinä mittään, jos olet tyytyväinen nyt autoosi, niin kannattaako tuota enemmälti kummastella, hieno juttu, kun toimii.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Sepä se hinta/tunettu firma(digi... pow... voi... valke...ym ym) ei näissä valitettavasti takaa muuta kun sen että rahoistaan pääsee

(hyvä esimerki ns takuista jos ei ole tyytyväine niin palutetaan alkutilaan, no pari tuttua kaveri on yli 3kk odotellut että koskas se tapahtuisi kun oikeestaan alusta asti ollut lähes poikeuksetta aina ajossa audiRS vikatilassa, toisella sama hauskuus volvon kanssa molemilla sika halvat "yli600€" penkissä tehdyt
ohjelmat mitkä penkissä antaneet hienot käppyrät, eipä vaan toimi tositilanteesa)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

Miten tuo ilmamassamittarin toimimattomuus esiintyy? Voiko sen nähdä vain testerillä?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Testerillä sitä on vähän vaikea nähdä.
Paitsi tieten ihan "lopussa" kun se antaa vaan koko ajan samaa jännitettä.
Se vika alkaa salakavalasti siten, että se pikkuhiljaa lakaa tunnistamasta niitä suurimpiä ilman määriä.
Eli kierrätyksen osuus moottorin menevästä ilman määrästä suurenee ja suurenee, samalla happi vähenee - ja teho, sitä on vaikea havaita, kun se tapahtuu niin vaivihkaa.

Oireita on siis tehottomuus, savu, tehon aaltoilu, välillä vetää - välillä huonommin, ym ym...
Lopussa tosiaan tulee vikatila.
Yleensä kaikki, moottorin kummallinen käytös - ilman oikeaa syytä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
mikablo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 22.02.2009 18:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mikablo »

tuikku kirjoitti:.
Testerillä sitä on vähän vaikea nähdä.
Paitsi tieten ihan "lopussa" kun se antaa vaan koko ajan samaa jännitettä.
Se vika alkaa salakavalasti siten, että se pikkuhiljaa lakaa tunnistamasta niitä suurimpiä ilman määriä.
Eli kierrätyksen osuus moottorin menevästä ilman määrästä suurenee ja suurenee, samalla happi vähenee - ja teho, sitä on vaikea havaita, kun se tapahtuu niin vaivihkaa.

Oireita on siis tehottomuus, savu, tehon aaltoilu, välillä vetää - välillä huonommin, ym ym...
Lopussa tosiaan tulee vikatila.
Yleensä kaikki, moottorin kummallinen käytös - ilman oikeaa syytä.
Hmm. Voisiko ilmasassamittari aiheuttaa sen, että reagoi
hitaasti kaasuun?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No ei

Sen aiheuttaa se, että joko ahtopaine ei jonkun vian takia nouse, tai ecu ei "näe" sitä nousua, eikä lisää syöttöjä.
Kun ero ecun näkemän (todellisen) ahtopaineen ja ohjelman pyytämän välillä tulee riittävän suureksi, seuraa lopulta vikatila ja "moottorivikavalo"
Vikamuistin luku ei (vielä) auta, jollei siitä jo ole vikatila tullut.
Jos toimintaperiaatteen tunteminen tuntuu vaikealta, niin voi koettaa temppuilla sen auton vikatilaan ja luetuttaa (vikapäällä) se vikamuisti, niin aktiivinen vika on se, joka tod. näköisesti vaivan aiheuttaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin