C 180 tyyppiviat 1993-2000

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

C 180 tyyppiviat 1993-2000

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Hei!

Olen liittynyt onnellisten autoihmisten joukkoon hankkimalla C 180 vm. 1994. Voisitteko mainita C-sarjalaisen tyyppiviat?

Tällä hetkellä ainakin kosketushäikkää ym. mittarivaloissa eli vasta pienen ajon jälkeen syttyvät oikealle puolelle mittariston valot....

Ihan mukava muuten ajella, näin Mersu-noviisina :D
MB C 180 vm. 1994
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannentiivisteestä alkaa vuotaa öljyä etunurkista, siellä on (nokkapyörien katveessa) 4kpl kuusiokolokannalla (6mm) olevaa ruuvia jotka löystyvät ajanoloon "sormimomenttiin".

Kannattaa tarkastaa ja kiristää; muistaakseni 21Nm mutta momenttiavain ei sovi muuten kuin pitäisi ottaa nokkapyörät irti, eli helpointa on tarkistaa "kuulapäisellä" avaimella.
wiimax.fi
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Laitetaanpa asia muistiin, kilometrejä on kertynyt 205 000. Kyseessä ns. Suomi-auto, joka on ollut ensimmäisellä omistajalla 20 000 km ja loput toisella. Huoltokirja on ja autoa on käytetty samassa liikkeessä säännöllisesti huollossa. Itse ajelen vuoteen alle 10 000 km joten kun saan tämän maksettua niin sillä taitaa olla vielä sen jälkeen toivon mukaan pitkä taival edessä.
MB C 180 vm. 1994
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ajan myötä saa myös alustaa korjailla.
Jarruletkua, niveliä ym... normaalia kuluvaa.
Noilla ajotarpeilla ei varmaan ole ongelma.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Antti K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 311
Liittynyt: To 13.11.2003 22:45
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Antti K. »

Mittareissa ilmeisesti enemmänki häikkää. Itellä ei tahdo neulat aina nousta heti vaan menee hetki ennenkuin alkaa tapahtumaan. Esim nopeus vasta joskus 40-60 kmh. Ruoste vikaa on ainakin Suomi autoissa ollu takaluukun laidoissa ja ovissa jonku verran.
Ite oon nyt ajanu suunnillen 25 tkm ja ainoastaan normaali määräaikaishuolto on tehty ja ylempi kytkinsylinteri hajos tuossa talvella. Oli muuten mielenkiintoinen ajeltava sen jälkeen :D
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91

ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18036
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Neulat magnetisoituu ja tarttuu niihin rajoitintappeihin kiinni.
Pura mittari ja laita jotain ohutta "letkua" rajoitintappien päälle.
wiimax.fi
Avatar
Jpartan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ti 09.03.2004 17:28
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jpartan »

Tuttu asia tuo mittariongelma, eivät heti herää :wink:
MB C 180 vm. 1994
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Onnea vaan hyvän auton hankinnasta.Tyyppiviat ohjauksen ja taka-akseliston nivelet,mutta ei niitäkään tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa.Sanoisinko noin 200000 välein mitä olen noita taksimiehiä ja naisia jututtanut.Laturi menee kuulemma aika nopeasti jos siihen päälle vuotaa öljyä niistä moottorin etukulmista,jotenka kannattaa korjata.Ei niissä suurempia ole jos on edellinen omistaja yhtään siitä huolehtinut.
Vastaa Viestiin